SINK-naisten määrä lisääntyy
SINK eli
Single
Income
No
Kids
-naiset lisääntyy länsimaissa jatkuvasti, mitä mieltä olette tämmöisestä ilmiöstä ja sen seurauksista yhteiskunnissa laajemmin?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toki, mutta tälle ilmiölle ominaista on, että SINK-naiset on jo ylittäneet hedelmällisimmät vuotensa eli ovat yli 30-vuotiaita.
Tuollekin on tietty jo olemassa vakiintunut termi.
Vanhapiika.
Monta nimeä on, jotkut kutsuu niitä myös jämiksi.
Jotkut tosiaan tykkäävät haukkua toisia. Mitäs mieltä siitä ilmiöstä?
Jaa a, ehkä noi naiset jotka sanoo miesten olevan heikkolaatuisia ja millon mitäkin vois tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toki, mutta tälle ilmiölle ominaista on, että SINK-naiset on jo ylittäneet hedelmällisimmät vuotensa eli ovat yli 30-vuotiaita.
Vanhapiika.
Jaa a, ehkä noi naiset jotka sanoo miesten olevan heikkolaatuisia ja millon mitäkin vois tietää?
Mitä niistä naisista? Haukkuminen ei selvästikään katso sukupuolta. Milloin mitäkin voisi tietää mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika.
Mitä niistä naisista? Haukkuminen ei selvästikään katso sukupuolta. Milloin mitäkin voisi tietää mistä?
Sitä, että koska he aina sen haukkumisen aloittavatkin, varmasti tietävät asiasta myöskin enemmän kuin kukaan muu meistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika.
Naiset eivät ainakaan Suomessa voi koskaan olla "jämiä", sillä pariutumisikäisiä miehiä on enemmän kuin naisia. Eli periaatteessa lukumäärän perusteella kaikki naiset voisivat saada kumppanin, mutta miehiä jäisi silti yli.
Tässä voi miettiä, miksi naiset eivät halua pariutua. Itse vielä deittaillessa näin kyllä nykymeiningin, joten en ihmettele... Siksi valitsin sinkkuuden, mutta annan toki mahdollisuuden jos tulee oikea mies vastaan.
Pariutumisikäinen ei ole sama kuin lisääntymisikäinen, niissähän on miehillä ja naisilla merkittävä ero ajanjaksollisesti.
Ei paljoo lohduta pariutumisiässä olevia miehiä, jos vain murto-osalle riittää niitä lisääntymisiässä olevia naisia.
Siksi kannattaakin yhä useammin hakea sitä vaimoa muualta kuin suomesta niin onnistumisprosentti kasvaa merkittävästi.
Tällä PALSTALLA on tullut huomattua, että kun naista lähdetään katselemaan ulkomailta, onnistumisprosentti kasvaa hyvin äkkiä 0 % => 0 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika.
Sitä, että koska he aina sen haukkumisen aloittavatkin, varmasti tietävät asiasta myöskin enemmän kuin kukaan muu meistä.
Sitä ängetään mammapalstalle passiivisaggressiivisesti itkemään naisista ja yllätytään, että kukaan ei jaksa kuunnella? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika.
Sitä ängetään mammapalstalle passiivisaggressiivisesti itkemään naisista ja yllätytään, että kukaan ei jaksa kuunnella? :D
Kummasti vaan säkin tätä ketjua luet ja tänne kirjoitat vaikka sanot ettei kiinnosta.
Eliitti haluaa säästää maapallon antimet itselleen kun avaruudessakaan ei vielä ole paikkaa, jonne mennä. Kun keinoäly ja muu robotiikka on tarpeeksi kehittynyttä palvelemaan eliitin tarpeita, hoidetaan muiden sterilisaatio jonkin sairauden, rokotteiden tms. varjolla. Ellei sitten jo ryhdytä suoranaisiin tuhoamistoimenpiteisiin. Koko ajan menemme kohti tiettyä tulevaisuutta, jota hallitsevat ne joilla on suurimmat rahavarannot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika.
Kummasti vaan säkin tätä ketjua luet ja tänne kirjoitat vaikka sanot ettei kiinnosta.
Millos minä olen sanonut, että ei kiinnosta? Kyllä tää sun epätoivoinen yritys pönkittää vinoutunutta maailmankuvaas mammapalstalla ihan kahvitaukoviihteestä menee. Mutta siihen on syynsä, miksi sulle sanotaan takaisin ja se johtuu siitä, että tollasta änkyröintiä ei vaan jaksa kukaan kuunnella vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.
Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.
Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?
Outo ajatus. Minulla kyllä on lapsia, mutta en minä niitä minkään sukulinjan takia hankkinut.
-eri
Minusta on outo ajatus että esim vanhemmistani jäisi jotain minun lapsiini, saatikka sitten yhtään sen vanhemmista edeltäjistä. Itsekään en edes muista yhdenkään isoisovanhempani nimeä. Ei heitä oikeastaan ole olemassa elämässäni.
Niin ne geenit toimii oli se sulle outoa tai ei, olet aina edeltäjiesi summa tunsit heitä tai et.
Maatumalla maahankin ne sinun solut jatkaa matkaa maaperään ja kasveihin.
Siellä ne geenit hajoaa, ainoastaan sukua jatkamalla ne saa säilymään ajan halki.
Minkä ihmeen takia niiden geenien pitää säilyä ajan halki? Kun kuolen, minut tuhkataan ja tuhka ripotellaan omaan metsään. Ei muuta.
Koska se erottaa eliöt elottomasta.
Ahaa, eli sinulla on vain ylitsepääsemätön kuolemanpelko! :D
Täysin lahjattomana ripustaudut siihen toivoon, että jotenkin jatkat elämääsi jälkeläisissä.
"Ikuisen elämän" saavat vain tarpeeksi suuret tähdet, taiteilijat, tieteilijät, jotka muistetaan aikakaudesta toiseen.
Sinua ei muista kukaan parin sukupolven päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika.
Naiset eivät ainakaan Suomessa voi koskaan olla "jämiä", sillä pariutumisikäisiä miehiä on enemmän kuin naisia. Eli periaatteessa lukumäärän perusteella kaikki naiset voisivat saada kumppanin, mutta miehiä jäisi silti yli.
Tässä voi miettiä, miksi naiset eivät halua pariutua. Itse vielä deittaillessa näin kyllä nykymeiningin, joten en ihmettele... Siksi valitsin sinkkuuden, mutta annan toki mahdollisuuden jos tulee oikea mies vastaan.
Pariutumisikäinen ei ole sama kuin lisääntymisikäinen, niissähän on miehillä ja naisilla merkittävä ero ajanjaksollisesti.
Ei paljoo lohduta pariutumisiässä olevia miehiä, jos vain murto-osalle riittää niitä lisääntymisiässä olevia naisia.
Siksi kannattaakin yhä useammin hakea sitä vaimoa muualta kuin suomesta niin onnistumisprosentti kasvaa merkittävästi.
Sitten kannattaa hakea ulkomailta. Eihän se ole keneltäkään pois pariutumismielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää näidenkin naisten kohdalla, miksi asiaa pitää tuoda esille ja hehkuttaa kuten sillä mgtow-porukallakin. Vähän tulee sellainen vaikutelma, etteivät kuitenkaan oikeasti ole tyytyväisiä tilanteeseensa ja hakevat ikäänkuin muilta hyväksyntää, vahvistusta ja ihailua sille jutulleen.
Pieni porukka pitää ääntä ja julistaa aatteitaan, ei näistä tavallisessa elämässä jauheta. Omassa lähipiirissä suurin osa lapsettomia sinkkuja eikä se ole mikään "juttu", jokainen vain elää rauhassa omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis ihan perus sinkku. Tosin tuosta lyhenteestähän se nimitys tulee...
Niin, kiinassa näitä kutsutaan ylijäämä-naisiksi jos ei ole perhettä tiettyyn ikään mennessä.
Yhteiskunnan tapa painostaa ja pelottaa naiset perheen perustamiseen.
Antaa vaikutelman, että naista ei ole huolittu, vaikka hän olisi itse tehnyt päätöksen olla ryhtymättä vaimoksi ja äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika.
Ei se ajanjaksollinen ero ole kuin viisi vuotta siitä kun alkaa kyky lisääntyä heikentyä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää näidenkin naisten kohdalla, miksi asiaa pitää tuoda esille ja hehkuttaa kuten sillä mgtow-porukallakin. Vähän tulee sellainen vaikutelma, etteivät kuitenkaan oikeasti ole tyytyväisiä tilanteeseensa ja hakevat ikäänkuin muilta hyväksyntää, vahvistusta ja ihailua sille jutulleen.
Onneksi perheelliset eivät lainkaan möykkää ja öyhötä ja hehkuta ja tuo joka välissä esiin niitä kiljukaulojaan.
Eiku...
Koska eivät ole oikeasti sisimmässään onnellisia siinä itse valitsemassaan puuduttavassa tylsyydessä, tietävät tehneensä moraalisesti väärin tuomalla uusia ihmisiä hajoamistilassa olevalle planeetalle ilman näiden syntyvien suostumusta ja toisaalta tietävät, etteivät vähälahjaisina kykene saavuttamaan koskaan mitään todella arvokasta ja nyhtävät sitten ihailua itselleen näiden kuolanaamojen kuvilla sosiaalisessa mediassa.
Ihan v"tun säälittävää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis ihan perus sinkku. Tosin tuosta lyhenteestähän se nimitys tulee...
Niin, kiinassa näitä kutsutaan ylijäämä-naisiksi jos ei ole perhettä tiettyyn ikään mennessä.
Ja silti siellä on 29 miljoonaa miestä enemmän kuin naista. Mene ja tiedä sitten, kuka tässä on ylijäämä.
Sehän on kaikille ajattelukykyisille ihmisille selvä asia, että tuollaisten haukkumasanojen tarkoitus on painostaa naiset kelpuuttamaan melkein kuka tahansa mies kumppanikseen mahdollisimman nuorena. Tämä siksi että yhden lapsen politiikan seurauksena maassa on raju epätasapaino sukupuolien välillä ja huoltosuhde uhkaa luhistua täysin, elleivät vähät jäljelläolevat naiset suostu synnytyskoneiksi.
Samaa peliä pelaavat naisettomat miehet tällä palstalla, eri syystä tosin.
Mikä ihmeen haukkumasana on muutaman sanan ensimmäisistä kirjaimista muodostettu "sana" ?
Ei tuo sana itsessään ole haukkumasana (ainakaan vielä), mutta vela-naisia pyritään kyllä painamaan alas kaikin keinoin. Tässäkin ketjussa on jo kertaalleen suositeltu vela-naiselle itsensä tuhoamista.
En sitä suositellut, vaan kysyin että miksei ole sitä tehnyt kerta niin ilmeisesti ei pidä olemassaolonsa vaikutuksista ympäristöönsä.
Hänhän päin vastoin kertoi haluavansa vaikuttaa ympäristöönsä arvojen ja ajatusten kautta, ja että biologisten jälkeläisten hankkiminen muodostuisi esteeksi tälle tavoitteelle. Vastasit suunnilleen että tapa itsesi. Tämä viittaa siihen, että mielestäsi naisella ei voi olla muuta arvokasta annettavaa maailmalle kuin synnytyskoneena toimiminen.
Mitä arvoja ja ajatuksia olemme muut häneltä saaneet lahjaksi?
Elääkö joku elämäänsä hänen esimerkkiään seuraten, vai mitenkä tämä ilmenee että elää muita millään muotoa inspiroivasti?
En sanonut että tapa itsesi.
Yksi esimerkki: hän saattaa olla psykoterapeutti, joka auttaa sinun lastasi aikuisena käsittelemään niitä traumoja joita mustavalkoinen, ehdoton ja biologisiin vietteihin perustuva uskomusjärjestelmäsi on aiheuttanut.
Eli ihan puhtaan spekulatiivisesti ajatellaan olevan jotenkin muille hyödyksi omien kriteereiden raameissa.
Oma mielikuvituksesi ei riittänyt keksimään, miten muuten ihminen voisi olla muille hyödyksi kuin lisääntymällä, joten autetaan asiaa.
Toinen esimerkki: huippututkija joka kehittää jonkin olennaisen tieteellisen läpimurron, koska on koko elämänsä ajan panostanut pelkästään uraansa. Toki tutkijoilla on monilla lapsiakin, mutta se on aina pois uraan käytettävissä olevasta ajasta, joten lapsettoman (nais)tutkijan panos on elämän aikana suurempi kuin perheellisen (ellei hän sitten käytä hyvin paljon aikaa johonkin muuhun kohteeseen).
Tämä sama pätee muihinkin kuin huippututkijoihin. Ihan mitä tahansa yhteiskuntaa hyödyttävää työtä ehtii lapsettomana tekemään enemmän. Jos työ edellyttää suurta kapasiteettia empatiaan ja itsensä uhraamista, lapsettoman ihmisen on mahdollista omistaa sille itsensä kokonaisvaltaisemmin. Vanhemmuus edellyttää että henkilö uhraa itsensä ensisijaisesti omien lastensa hyvinvoinnin takaamiseksi ja että empatiavoimavarat kohdistetaan ensisijaisesti omaan jälkikasvuun. Näin kuuluukin olla. Jokainen lapsi ansaitsee olla vanhempansa huolenpidon keskipisteenä. Lapseton on vapaa valitsemaan kohteeksi jotain muuta.
(Huom: En tässä yritä sanoa että lapsettomuus olisi lähtökohtaisesti parempi valinta. Ei ole. Lapsia tarvitaan maailmaan, ja on hyvä että osa ihmisistä haluaa ryhtyä vanhemmiksi.)
Voisitko listata tämmöisten lapsettomiksi jääneiden naisten top5 saavutukset joista koko maailma on selvästikin hyötynyt.
Voitko hahmottaa, että valtaosa miehistä tai naisista ei tee mitään koko maailmaa hyödyttäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.
Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.
Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?
En koe olevani niin ainutlaatuinen, että olisin ihmiskunnan säilyvyyden kannalta ratkaisevassa asemassa.
Ok. kuka saa sun lelut ottaa sit kun oot poissa?
Jos mietit tuollaisia, et ole henkisesti kypsä vanhemmaksi tai puolisoksi.
Sekaisin on koko tämä maailma. Mikä ihmeen järki on keksiä jotain nimityksiä asioille, joita on aina ollut? Kenellä naisella ei muka ole omia tuloja nykyään. Tämä ns. pellemaailma menee vain yhä järjettömämpään suuntaan. Keksin tässä nyt uuden nimityksen, joka voimaannuttaa kaikki maailman ihmiset: MWNH-miehet, eli Men With No Hair. Kaljujen miesten trendikäs nimitys. Koska kaljujahan ei ole koskaan aiemmin tässä maailmassa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvä parisuhde aina sinkkuuden voittaa.
Totta. Tosin sinkut alkaa nyt ulista kun on niin kivaa olla yksin ja halia vilttiä sohvalla.