SINK-naisten määrä lisääntyy
SINK eli
Single
Income
No
Kids
-naiset lisääntyy länsimaissa jatkuvasti, mitä mieltä olette tämmöisestä ilmiöstä ja sen seurauksista yhteiskunnissa laajemmin?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.
Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.
Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?
En koe olevani niin ainutlaatuinen, että olisin ihmiskunnan säilyvyyden kannalta ratkaisevassa asemassa.
Ok. kuka saa sun lelut ottaa sit kun oot poissa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokainen koittaa keksiä pyörää uudellaan vain antaakseen sille uuden nimen?
Naurattaa mielestäni. En ole mikään sink, olen ihan vain minä. Jos siviilisäätyä kysytään sanon olevani naimaton, kysyjä saa sitten pohtia olenko sinkku, suhteessa, avoliitossa, eronnut, onko lapsia ja niin edelleen. Nykymaailmassa se on ihanan ympäripyöreä sana. En ymmärrä miksi pitäisi määritellä itsensä suhdestatuksen mukaan.
Ymmärrän pointtisi, mutta näen tuonkin sanan silti ongelmallisena, koska sehän määrittää ihmisen avioliittoinstituution mukaan, ja vieläpä sen mukaan, mitä ihminen EI ole.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele ilmiötä, enkä sitä että se vaan pahenee.
Minulle se on ihan sama miten kukin elämänsä elää (itselläni perhe ja naimisissa), mutta eipä tuo nykymiesten laatu mitenkään huikea ole. Suomalainen nainen pesee heillä lattiaa mm. koulutuksessa, elämänhallinnassa ja sivistyksessä muutenkin. Jos joskus eroan miehestäni (olemme olleet yhdessä nuorista asti), en ota toista tilalle.
Sama. Naisista puhutaan nykyään niin rumasti, että säälin tytärtäni siinä urakassa, joka hänellä on edessään yrittäessään löytää ystävällinen ja kohtelias herrasmies, jollainen hänen isänsä on. Joku "kokematon poikamies" sen tässäkin ketjussa todistaa, että vaikeaa tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis ihan perus sinkku. Tosin tuosta lyhenteestähän se nimitys tulee...
Niin, kiinassa näitä kutsutaan ylijäämä-naisiksi jos ei ole perhettä tiettyyn ikään mennessä.
Ja silti siellä on 29 miljoonaa miestä enemmän kuin naista. Mene ja tiedä sitten, kuka tässä on ylijäämä.
Sehän on kaikille ajattelukykyisille ihmisille selvä asia, että tuollaisten haukkumasanojen tarkoitus on painostaa naiset kelpuuttamaan melkein kuka tahansa mies kumppanikseen mahdollisimman nuorena. Tämä siksi että yhden lapsen politiikan seurauksena maassa on raju epätasapaino sukupuolien välillä ja huoltosuhde uhkaa luhistua täysin, elleivät vähät jäljelläolevat naiset suostu synnytyskoneiksi.
Samaa peliä pelaavat naisettomat miehet tällä palstalla, eri syystä tosin.
Mikä ihmeen haukkumasana on muutaman sanan ensimmäisistä kirjaimista muodostettu "sana" ?
Ei tuo sana itsessään ole haukkumasana (ainakaan vielä), mutta vela-naisia pyritään kyllä painamaan alas kaikin keinoin. Tässäkin ketjussa on jo kertaalleen suositeltu vela-naiselle itsensä tuhoamista.
En sitä suositellut, vaan kysyin että miksei ole sitä tehnyt kerta niin ilmeisesti ei pidä olemassaolonsa vaikutuksista ympäristöönsä.
Hänhän päin vastoin kertoi haluavansa vaikuttaa ympäristöönsä arvojen ja ajatusten kautta, ja että biologisten jälkeläisten hankkiminen muodostuisi esteeksi tälle tavoitteelle. Vastasit suunnilleen että tapa itsesi. Tämä viittaa siihen, että mielestäsi naisella ei voi olla muuta arvokasta annettavaa maailmalle kuin synnytyskoneena toimiminen.
Mitä arvoja ja ajatuksia olemme muut häneltä saaneet lahjaksi?
Elääkö joku elämäänsä hänen esimerkkiään seuraten, vai mitenkä tämä ilmenee että elää muita millään muotoa inspiroivasti?
En sanonut että tapa itsesi.
Yksi esimerkki: hän saattaa olla psykoterapeutti, joka auttaa sinun lastasi aikuisena käsittelemään niitä traumoja joita mustavalkoinen, ehdoton ja biologisiin vietteihin perustuva uskomusjärjestelmäsi on aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa se että sukuni linja loppuisi sinänsä, ei se ole syy että tein lapsia. Mutta se ajatus kyllä olisi lapsettomana vaivannut että minunkin viimeinen esi-isä on ollut ensimmäinen elävä solu ja siitä eteenpäin on ollut katkeamaton geenien siirto miljardeja vuosia. Ja minuun se katkeaisi. Se olisi hieman surullista. Ja varmasti vannoutuneimmankin velan mielestä surullista, jos koko ihmiskunta tekisi saman ratkaisun kuin vela.
Biologi huomauttaa sivusta, että ei sinun sukusi geenit pysähdy vaikka SINÄ et lisääntyisi. Sisaruksesi, serkkusi yms jakavat aikamoisia määriä geenejä kanssasi ja niitä menee maailmalle ihan ilman sinun lisääntymistäsi. Harva on oikeasti ns sukunsa viimeinen. Aikamoista olisi jos olisi sekä isänsä että äitinsä linjan viimeinen eloonjäävä. Silloin olisi myös isä ja äiti sisaruksettomia ja serkuttomia. Aika harvinaista.
Niin, se on lopulta vaan hyvä ettei kaikki suvut lisäänny vaan supistuu, varsinkaan ne joiden geenit on surkeita.
Valitettavasti surkein aines lisääntyy eniten johtuen heikosta elämänhallinnasta ja korkeasta viettitoiminnasta, jota suitsimassa ei ole älyä ja matalasta kynnyksestä toteuttaa mielihalut vastuuttimastikin ja kykenemättömyydestä lykättyyn tarpeentyydytykseen.
Surkeus on subjektiivisesti määriteltävissä ainoastaan.
Jos ei aio lisääntyä, niin turhaan sitä surkuttelee tulevaisuutta omana aikanaan saati sen jälkeisenkään ajan puolesta.
Ohis, mutta minä surkuttelen eläinkunnan puolesta.
Miksi?
Eihän siitä yksikään eläin saati sinä itsekään hyödy varsinkaan pitkällä aikavälillä mitään, että surkuttelet heidän puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.
Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.
Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?
On niin surkeat geenit terveyden ja älyn puolesta ettei maailma mitäöä menetä kun tämä sukulinja katkeaa
No siinä tapauksessa valintasi on ihan oikea, maailma ei tosiaan tarvii surkeita geenejä.
Ja silti ne surkeimmat geenit lisääntyvät kaikkein varmimmin. Juuri sai lapsen yksi joka luuli että lapissa on lunta ympäri vuoden.
Aijaa. No mä en oo koskaan käyny lapissa ja oon luullu et siellä tyyliin heinäkuu on lumeton. Lapsia on kaksi meillä. Tiedän sitten muista asioista jonkin verran ja käynyt korkea koulua.
Ap:lle tiedoksi, tuo ei ole mikään uusi ilmiö eikä uusi lyhenne. Muistan hyvin että kävimme tuon läpi jo 15 vuotta sitten yläasteen yhteiskuntaopin tunnilla, samoin kuin DINK-lyhenteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kiinassa näitä kutsutaan ylijäämä-naisiksi jos ei ole perhettä tiettyyn ikään mennessä.
Ja silti siellä on 29 miljoonaa miestä enemmän kuin naista. Mene ja tiedä sitten, kuka tässä on ylijäämä.
Sehän on kaikille ajattelukykyisille ihmisille selvä asia, että tuollaisten haukkumasanojen tarkoitus on painostaa naiset kelpuuttamaan melkein kuka tahansa mies kumppanikseen mahdollisimman nuorena. Tämä siksi että yhden lapsen politiikan seurauksena maassa on raju epätasapaino sukupuolien välillä ja huoltosuhde uhkaa luhistua täysin, elleivät vähät jäljelläolevat naiset suostu synnytyskoneiksi.
Samaa peliä pelaavat naisettomat miehet tällä palstalla, eri syystä tosin.
Mikä ihmeen haukkumasana on muutaman sanan ensimmäisistä kirjaimista muodostettu "sana" ?
Ei tuo sana itsessään ole haukkumasana (ainakaan vielä), mutta vela-naisia pyritään kyllä painamaan alas kaikin keinoin. Tässäkin ketjussa on jo kertaalleen suositeltu vela-naiselle itsensä tuhoamista.
En sitä suositellut, vaan kysyin että miksei ole sitä tehnyt kerta niin ilmeisesti ei pidä olemassaolonsa vaikutuksista ympäristöönsä.
Hänhän päin vastoin kertoi haluavansa vaikuttaa ympäristöönsä arvojen ja ajatusten kautta, ja että biologisten jälkeläisten hankkiminen muodostuisi esteeksi tälle tavoitteelle. Vastasit suunnilleen että tapa itsesi. Tämä viittaa siihen, että mielestäsi naisella ei voi olla muuta arvokasta annettavaa maailmalle kuin synnytyskoneena toimiminen.
Mitä arvoja ja ajatuksia olemme muut häneltä saaneet lahjaksi?
Elääkö joku elämäänsä hänen esimerkkiään seuraten, vai mitenkä tämä ilmenee että elää muita millään muotoa inspiroivasti?
En sanonut että tapa itsesi.
Yksi esimerkki: hän saattaa olla psykoterapeutti, joka auttaa sinun lastasi aikuisena käsittelemään niitä traumoja joita mustavalkoinen, ehdoton ja biologisiin vietteihin perustuva uskomusjärjestelmäsi on aiheuttanut.
Eli ihan puhtaan spekulatiivisesti ajatellaan olevan jotenkin muille hyödyksi omien kriteereiden raameissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa se että sukuni linja loppuisi sinänsä, ei se ole syy että tein lapsia. Mutta se ajatus kyllä olisi lapsettomana vaivannut että minunkin viimeinen esi-isä on ollut ensimmäinen elävä solu ja siitä eteenpäin on ollut katkeamaton geenien siirto miljardeja vuosia. Ja minuun se katkeaisi. Se olisi hieman surullista. Ja varmasti vannoutuneimmankin velan mielestä surullista, jos koko ihmiskunta tekisi saman ratkaisun kuin vela.
Biologi huomauttaa sivusta, että ei sinun sukusi geenit pysähdy vaikka SINÄ et lisääntyisi. Sisaruksesi, serkkusi yms jakavat aikamoisia määriä geenejä kanssasi ja niitä menee maailmalle ihan ilman sinun lisääntymistäsi. Harva on oikeasti ns sukunsa viimeinen. Aikamoista olisi jos olisi sekä isänsä että äitinsä linjan viimeinen eloonjäävä. Silloin olisi myös isä ja äiti sisaruksettomia ja serkuttomia. Aika harvinaista.
Niin, se on lopulta vaan hyvä ettei kaikki suvut lisäänny vaan supistuu, varsinkaan ne joiden geenit on surkeita.
Valitettavasti surkein aines lisääntyy eniten johtuen heikosta elämänhallinnasta ja korkeasta viettitoiminnasta, jota suitsimassa ei ole älyä ja matalasta kynnyksestä toteuttaa mielihalut vastuuttimastikin ja kykenemättömyydestä lykättyyn tarpeentyydytykseen.
Jos ei aio lisääntyä, niin turhaan sitä surkuttelee tulevaisuutta omana aikanaan saati sen jälkeisenkään ajan puolesta.
Miksi?
Eihän siitä yksikään eläin saati sinä itsekään hyödy varsinkaan pitkällä aikavälillä mitään, että surkuttelet heidän puolesta.
Ei kaiken surkuttelun tarvitse hyödyttää mitään. Toisaalta ilman sitä maailmassa kukaan ei tee muutosta minkään eteen. Asian on ensin herätettävä tunteita.
Mitä mieltä pitäisi olla? Ei naiset ole kellekään mitään velkaa. Jokainen eläköön kuten tykkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin surkeat geenit terveyden ja älyn puolesta ettei maailma mitäöä menetä kun tämä sukulinja katkeaa
No siinä tapauksessa valintasi on ihan oikea, maailma ei tosiaan tarvii surkeita geenejä.
Ja silti ne surkeimmat geenit lisääntyvät kaikkein varmimmin. Juuri sai lapsen yksi joka luuli että lapissa on lunta ympäri vuoden.
Aijaa. No mä en oo koskaan käyny lapissa ja oon luullu et siellä tyyliin heinäkuu on lumeton. Lapsia on kaksi meillä. Tiedän sitten muista asioista jonkin verran ja käynyt korkea koulua.
Mitäs korkea_koulua sitä on käyty?
Todistit kyllä pointin hyvin, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, Kiina nyt on sinun lisäksi jäänyt jonnekin menneisyyteen. Fiksut naiset eivä enää ota miestä ja lapsia riesakseen.
Vanha piika -ilmiö on ikivanha, ei mikään uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Mikäli tuo lainaamasi on jäänyt tietoisesti lapsettomaksi, niin onhan hän silloin tehnyt hyvin konkreettisen teon, josta hyötyy niin eläin- kuin ihmiskuntakin juuri pitkällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi, tuo ei ole mikään uusi ilmiö eikä uusi lyhenne. Muistan hyvin että kävimme tuon läpi jo 15 vuotta sitten yläasteen yhteiskuntaopin tunnilla, samoin kuin DINK-lyhenteen.
Ai, itselle termi on uusi, ilmiö tokikaan ei, onhan näille naureskeltu jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, Kiina nyt on sinun lisäksi jäänyt jonnekin menneisyyteen. Fiksut naiset eivä enää ota miestä ja lapsia riesakseen.
Jep, Kiinassa na i s viha jyllää voimakkaana yhteiskunnan kaikilla tasoilla. Siellä nainen on ylijäämää vaikka tekisi mitä. Ne miljoonat ylijäämämiehet taas ovat.. No, jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä pitäisi olla? Ei naiset ole kellekään mitään velkaa. Jokainen eläköön kuten tykkää
Samoin ei ole miehetkään kellekään mitään velkaa, jokainen eläkööt omien voimiensa ja taitojensa mukaan tai kadotkoon olemasta.
Palstapoika koettaa vääntää kuivasta rätistä jotain omalle asialleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, itselle termi on uusi, ilmiö tokikaan ei, onhan näille naureskeltu jo vuosia.
Olisi kannattanut olla hereillä koulussa, voisi olla nytkin parempaa tekemistä kuin tuollaisten lapsellisten provokommenttien kirjoittelu.