Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SINK-naisten määrä lisääntyy

Vierailija
27.03.2023 |

SINK eli
Single
Income
No
Kids
-naiset lisääntyy länsimaissa jatkuvasti, mitä mieltä olette tämmöisestä ilmiöstä ja sen seurauksista yhteiskunnissa laajemmin?

Kommentit (280)

Vierailija
261/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni sinkki kuolinvuoteellaan voivottelee että oi kunpa olisin harrastanut enemmän.

No minä todennäköisesti.

Koira- ja hevosharrastus on antanut niin huikeita kokemuksia että enköhän toivo että olisin lähtenyt vielä useammin joka paikkaan mukaan, sitten kun en enää pysty.

Life is short, buy the puppy!

Vierailija
262/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inceleitä nuo naiset ovat. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä naisten kommentteja, niin ONNEKSI olen vapaaehtoisesti sinkku vela. -nuori mies

Vierailija
264/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tarvitsee naisen onneen. Jokainen vapaaehtoisesti sinkku mies on katkera inceli.

Vierailija
265/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inceleitä nuo naiset ovat. :D

Totta, ainut todiste siitä että nainen on saanut on syntynyt lapsi. 

:----------------------DDDD

Vierailija
266/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutatte? :) Noinko kovasti ärsyttää vapaaehtoisesti sinkkumies? :) -nuori mies

Vierailija
267/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vapaaehtoisesti, omasta halustani sinkku vela. En ala yhdenkään naisen kotiorjaksi tai elintasonnostajaksi. M28

Hear, hear! -nuori mies

Vierailija
268/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte? :) Noinko kovasti ärsyttää vapaaehtoisesti sinkkumies? :) -nuori mies

Alapeukutan kun muistan vanhat n ai s v iha iset kommenttisi. Hyvä että olet sinkku ja etenkin lapseton, mutta ihmisvihaan kannattaa perehtyä vaikka terapiassa.

Vierailija
269/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tarvitsee naisen onneen. Jokainen vapaaehtoisesti sinkku mies on katkera inceli.

Vitut tarvitsee.

Vierailija
270/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vaikuttaisi siltä että molemmat tarvii toisiaan löytääkseen aidon täyttymyksen elämässään, naiset tosin tietyiltä osin enemmän, koska jos miehet löisi yhtäkkiä kaikki hanskat tiskiin nää meidän yhteiskunnat romahtaisi päivässä, naisten vaikutus vastaavassa tilanteessa ei olisi lähelläkään niin voimakas.

Vierailija
271/280 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vaikuttaisi siltä että molemmat tarvii toisiaan löytääkseen aidon täyttymyksen elämässään, naiset tosin tietyiltä osin enemmän, koska jos miehet löisi yhtäkkiä kaikki hanskat tiskiin nää meidän yhteiskunnat romahtaisi päivässä, naisten vaikutus vastaavassa tilanteessa ei olisi lähelläkään niin voimakas.

Höpön löpön.

Vierailija
272/280 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön.

Sanoi nainen jolla ei olisi ollut edes sähköä sanoa tänne mitään, jos miehet ei pitäisi myllyjä pyörimässä.

Vierailija
273/280 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.keksintösäätiö.com/naiskeksijat/

Marie Curie – Radioaktiivisuus, radium ja polonium

Marie Curie (1867-1934) on puolalaissyntyinen radiumin keksijä, fyysikko ja kemisti. Marie Curie keksi radioaktiivisuuden yhdessä miehensä Pierre Curien ja fyysikko Henri Becquerellin kanssa. Kolmikko palkittiin keksinnöstään vuonna 1903 fysiikan Nobelilla. Radiumin ja poloniumin keksimisestä Marie Curie palkittiin kemian Nobel-palkinnolla vuonna 1911. Curie altistui uransa aikana säteilylle, joka aiheutti hänen kuolemansa vuonna 1934. Curien nimi elää edelleen: Curie on aineen radioaktiivisuutta kuvaava yksikkö.

Alice Parker – Keskuslämmitys

Alice Parker suunnitteli järjestelmän jonka avulla lämpö saatiin ohjattua ympäri taloa, eikä montaa erillistä lämmityslaitetta enää tarvittu. Keksintö patentoitiin 1919. Parkerin elämästä tiedetään hyvin vähän, mutta häntä on meidän suomalaistenkin kiittäminen siitä että kotona on lämmin pakkasen paukkuessa ulkona!

Grace Hopper – Tietokone ja tietokoneohjelma

Amerikkalainen Grace Hopper (1906–1992) suunnitteli yhdessä Howard Aikenin kanssa Harvardin Mark I -tietokoneen ja kehitti yhden maailman ensimmäisistä ohjelmointikielistä, COBOLin. Ohjelmointikieli syntyi siitä, kun Hopper oli turhautunut aikansa tietokoneiden toimimiseen nollien ja ykkösten numerosarjoilla. Jos yksikin numero meni väärin, kone pysähtyi. Hopper kehitteli aakkosiin perustuvan ohjelmointikielen tehdäkseen prosessista nopeamman ja helpomman.

Stephanie Kwolek – Kevlar-kuitu

Stephanie Kwolek (1923-2014) oli yhdysvaltalainen kemisti. Kevlar on synteettinen ja kevyt kuitu, jota käytetään esimerkiksi poliisien ja sotilaiden suojavarustuksessa, lentokoneiden osissa ja kypärissä. Kowlek kehitteli vallankumouksellisen Kevlarin 60-luvulla alun perin autonrenkaissa käytettäväksi, mutta viisi kertaa terästä vahvempi kuitu sopikin paremmin käytettäväksi erilaisissa suojavarusteissa. Kwolekin keksintö on pelastanut ja pelastaa vuosittain lukuisia ihmishenkiä.

Marie Van Brittan Brown – Valvontakamera

Marie Van Brittan Brown (1922-1999) patentoi maailman ensimmäisen valvontajärjestelmän vuonna 1969. Van Brittan Brown oli huolissaan New Yorkin turvallisuustilanteesta, ja kehitteli miehensä Albert Brownin kanssa valvontajärjestelmän poliisien työtä helpottamaan. Suljetussa järjestelmässä useat valvontakamerat lähettävät signaalin suoraan tv-näytölle.

Shirley Jackson – Televiestintä

Tohtori Shirley Jacksonin (1946-) 70- ja 80-luvuilla tekemä tutkimustyö on mahdollistanut mm. faksikoneen, näppäinpuhelimen, optisen kaapelin, aurinkopaneelin, soitonkoputuksen ja soittajan tunnistamiseen tarvittavan teknologian kehittämisen.

Ann Tsukamoto – Kantasolun eristämisprosessi

Ann Tsukamoto (1953-) on kantasolun eristämisprosessin keksijä. Keksintö patentoitiin vuonna 1991, ja sillä on ollut suuri merkitys syöpätutkimukselle: Se auttaa mm. syöpäpotilaiden verenkierron ymmärtämisessä. Tsukamoton tiimin löydökset voivat johtaa lopulta jopa syövän parantavien hoitokeinojen löytymiseen.

Vierailija
274/280 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten hankitaan koira ja lässytetään sille. Jos ihmiset puhuisivat toisilleen kuin olen kuullut kadulla aikuisten ihmisten lässyttävän koirilleen, ei Suomessa olisi mitään parisuhdeongelmia.

Vierailija
275/280 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tuollainen, 48-vuotias jo. Koko ikäni elänyt itsenäisesti, en ole koskaan halunnut miestä enkä lapsia. Oikein mukava elämäntapa kaltaiselleni vähän erakkoluonteelle, joka rakastaa rauhaa ja hiljaisuutta, eikä kärsi yksinäisyydestä. 

Yhteiskunnalle se ei kuulu, mitä yksilöt tekee elämissään, kunhan lakia noudattavat. 

Toivottavasti olet myös kustantanut kokonaan itse tuon mukavan elämäntapasi.

Vierailija
276/280 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.

Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.

Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?

Kylläpä on itserakas minä minä asenne sinulla. Tuskin sinun sukulinjasi mitenkään niin eriomainen ja erityinen on (posiitivisessa mielessä), että sen jatkaminen olisi tärkeää.

Vierailija
277/280 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jokainen koittaa keksiä pyörää uudellaan vain antaakseen sille uuden nimen?

Naurattaa mielestäni. En ole mikään sink, olen ihan vain minä. Jos siviilisäätyä kysytään sanon olevani naimaton, kysyjä saa sitten pohtia olenko sinkku, suhteessa, avoliitossa, eronnut, onko lapsia ja niin edelleen. Nykymaailmassa se on ihanan ympäripyöreä sana. En ymmärrä miksi pitäisi määritellä itsensä suhdestatuksen mukaan.

Ehkä se johtuu siitä että yleensä selkeästi muista tavalla tai toisella erottuville ilmiöille on tapana antaa joku oma nimitys tekemään keskustelusta sujuvampaa.

Oletko kuullut sanasta sinkku?

Tai vanhapiika?

Vierailija
278/280 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten hankitaan koira ja lässytetään sille. Jos ihmiset puhuisivat toisilleen kuin olen kuullut kadulla aikuisten ihmisten lässyttävän koirilleen, ei Suomessa olisi mitään parisuhdeongelmia.

Eikö Itä-Euroopasta irronnut omaa toppia, vai haetko Seekingissä äveriästä setää? Tuu reilusti ulos kaapista äläkä kitise bottomina.

Vierailija
279/280 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.

Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.

Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?

En koe olevani niin ainutlaatuinen, että olisin ihmiskunnan säilyvyyden kannalta ratkaisevassa asemassa. 

Ok. kuka saa sun lelut ottaa sit kun oot poissa?

Jos mietit tuollaisia, et ole henkisesti kypsä vanhemmaksi tai puolisoksi.

Voinko mä ja mun lapset ottaa sun omaisuuden sit kun oot kupsahtanu, ethän sä niillä enää mitään tee kuitenkaan ja meille kelpaa.

Et koska lahjoitan kaiken enemmän tarvitseville.

Vierailija
280/280 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa yksi ainut mammanetsijäpoika pitää ketjua omanaan.