SINK-naisten määrä lisääntyy
SINK eli
Single
Income
No
Kids
-naiset lisääntyy länsimaissa jatkuvasti, mitä mieltä olette tämmöisestä ilmiöstä ja sen seurauksista yhteiskunnissa laajemmin?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.
Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.
Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?
En koe olevani niin ainutlaatuinen, että olisin ihmiskunnan säilyvyyden kannalta ratkaisevassa asemassa.
Ok. kuka saa sun lelut ottaa sit kun oot poissa?
Jos mietit tuollaisia, et ole henkisesti kypsä vanhemmaksi tai puolisoksi.
Voinko mä ja mun lapset ottaa sun omaisuuden sit kun oot kupsahtanu, ethän sä niillä enää mitään tee kuitenkaan ja meille kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Sekaisin on koko tämä maailma. Mikä ihmeen järki on keksiä jotain nimityksiä asioille, joita on aina ollut? Kenellä naisella ei muka ole omia tuloja nykyään. Tämä ns. pellemaailma menee vain yhä järjettömämpään suuntaan. Keksin tässä nyt uuden nimityksen, joka voimaannuttaa kaikki maailman ihmiset: MWNH-miehet, eli Men With No Hair. Kaljujen miesten trendikäs nimitys. Koska kaljujahan ei ole koskaan aiemmin tässä maailmassa ollut.
Minä olen PWDGOD. Eli person who dont go on dates. Minulla on täysin tarpeeton tarve julistaa muille heille täysin tarpeeton tieto minusta. Eli näin suomeksi minun lyhenne on sama kuin tuo aloituksin. Se on MOTTTJMTTTTM.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekaisin on koko tämä maailma. Mikä ihmeen järki on keksiä jotain nimityksiä asioille, joita on aina ollut? Kenellä naisella ei muka ole omia tuloja nykyään. Tämä ns. pellemaailma menee vain yhä järjettömämpään suuntaan. Keksin tässä nyt uuden nimityksen, joka voimaannuttaa kaikki maailman ihmiset: MWNH-miehet, eli Men With No Hair. Kaljujen miesten trendikäs nimitys. Koska kaljujahan ei ole koskaan aiemmin tässä maailmassa ollut.
Minä olen PWDGOD. Eli person who dont go on dates. Minulla on täysin tarpeeton tarve julistaa muille heille täysin tarpeeton tieto minusta. Eli näin suomeksi minun lyhenne on sama kuin tuo aloituksin. Se on MOTTTJMTTTTM.
Huomaattehan miten pidin suomennetun lyhenteen sukupuolineutraalina että voitte jokainen käyttää sitä kun tekee mieli väkisin vääntää uusi nimi jollekin. Olkaa hyvä. Ei tavitse enää pähkäillä mitä mikäkin tarkoittaa kun yksi kätevä kirjainyhdistelmä :)
Tätä on saatettu käsitellä jo, mutta onko Ap kenties sama kaveri, joka jossain aikaisemmassa sinkkukeskustelussa vaahtosi sivukaupalla kuinka "sinkulla ei voi olla lapsia, koska sinkku = SINK = Single Income No Kids", vaikka Suomessa sinkku on ihan oma terminsä? Kysyn kun rasahtelee vieläkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvä parisuhde aina sinkkuuden voittaa.
Hyvä parisuhde > sinkkuus > huono parisuhde. Mihin kohtaa janaa nyt kukin itsensä asemoi.
Uskon, että pienemmissä kaupungeissa naiset vielä haluavat perheen ja lisääntyä, mutta isoimmissa kaupungeissa vaikuttaa tietynlaiset kansainväliset trendit. Isoimmat lentokenttäkaupungit pumppaavat koko ajan ulkomaalaisia kävijöitä sisään ja ulos ja naiset voivat naislapseilla sosiaalisessa kehityksessä todella pitkään, koska ulkonäön takia vuorovaikutustaitoja ei tarvitse paljon kehittää.
Miehillä on lapsesta asti alkava väkivallan uhka, ympärileikkaus, armeija ja viimeistään 15-vuotiaana tieto siitä, että ulkonäkö ei tule riittämään muuhun kuin hampaattomaan mummoon, joten pitää tehdä itsestään jotain, että saa jonkinlaisen seksielämän.
Useimmille naisille nuo ovat vieraita asioita ja Tinderiin voi kirjoittaa, että "osta mulle illallinen, ei persuja, sinun täytyy rakastaa koiriani ja olen feministi" eli kaikki punaliput voi pieraista kerralla ilmoille ja senkin karsinnan jälkeen miesmalleja jää jäljelle, mistä voi valita mieleisensä ainakin hetkeksi.
Ilman nöyryyttä ja tuntemusta omasta kuolevaisuudesta ei kehity sellaisia taitoja, joita tarvitaan parisuhteessa tai lapsen kasvattamisessa. Koulutuksen ihannointi ja samalla yrittäjäkulttuurin vähyys Suomessa myös vaikuttaa siten, että naisten itsetunto helpommin rakentuu koulutusten ja tittelien ympärille riippumatta siitä, että oppiiko taitoja vai ei.
Tämä yllä mainittu ilmiö taas vaikuttaa myös miehiin siten, että koska puolet miehistä elää käytännössä vain oman käden kanssa, yhä harvempi mies haluaa siirtyä seksuaalisuuden portaissa yläastetasolta suoraan perheenisäksi, kun nainen on bilevaiheen jälkeen valmis kohtaamaan oman markkina-arvonsa ja ottamaan sen Arttu Wiskarin näköisen kiltin ja luotettavan miehen. Sosiaalisemmissa välimeren maissa on vielä sellaista maskuliinisuuden kulttuuria, että 18 täyttävä poika viedään maksulliselle katsomaan, että ei se tavara niin ihmeellinen ole, vaikka omalla tavallaan hieno onkin, mutta Suomessa on feministinen pohjoismainen kulttuuri ja nelikymppisiä salimakeneitsyitä.
Lisääntyy se miestenkin sinkkuelämä, vai keskenäänkö ne miehet pariutuu.
Miksi nostaa vaan naiset tikunnokkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa se että sukuni linja loppuisi sinänsä, ei se ole syy että tein lapsia. Mutta se ajatus kyllä olisi lapsettomana vaivannut että minunkin viimeinen esi-isä on ollut ensimmäinen elävä solu ja siitä eteenpäin on ollut katkeamaton geenien siirto miljardeja vuosia. Ja minuun se katkeaisi. Se olisi hieman surullista. Ja varmasti vannoutuneimmankin velan mielestä surullista, jos koko ihmiskunta tekisi saman ratkaisun kuin vela.
Biologi huomauttaa sivusta, että ei sinun sukusi geenit pysähdy vaikka SINÄ et lisääntyisi. Sisaruksesi, serkkusi yms jakavat aikamoisia määriä geenejä kanssasi ja niitä menee maailmalle ihan ilman sinun lisääntymistäsi. Harva on oikeasti ns sukunsa viimeinen. Aikamoista olisi jos olisi sekä isänsä että äitinsä linjan viimeinen eloonjäävä. Silloin olisi myös isä ja äiti sisaruksettomia ja serkuttomia. Aika harvinaista.
Niin, se on lopulta vaan hyvä ettei kaikki suvut lisäänny vaan supistuu, varsinkaan ne joiden geenit on surkeita.
Valitettavasti surkein aines lisääntyy eniten johtuen heikosta elämänhallinnasta ja korkeasta viettitoiminnasta, jota suitsimassa ei ole älyä ja matalasta kynnyksestä toteuttaa mielihalut vastuuttimastikin ja kykenemättömyydestä lykättyyn tarpeentyydytykseen.
Surkeus on subjektiivisesti määriteltävissä ainoastaan.
Jos ei aio lisääntyä, niin turhaan sitä surkuttelee tulevaisuutta omana aikanaan saati sen jälkeisenkään ajan puolesta.
Ohis, mutta minä surkuttelen eläinkunnan puolesta.
Miksi?
Eihän siitä yksikään eläin saati sinä itsekään hyödy varsinkaan pitkällä aikavälillä mitään, että surkuttelet heidän puolesta.
Mikäli tuo lainaamasi on jäänyt tietoisesti lapsettomaksi, niin onhan hän silloin tehnyt hyvin konkreettisen teon, josta hyötyy niin eläin- kuin ihmiskuntakin juuri pitkällä aikavälillä.
Olematon hyöty hänen oman olemassaolonsa haittoihin nähden.
Höpö höpö. Jokainen syntymättä jäävä lapsi on maapallolle voitto.
Niinkö maapallo on sulle kertonut?
Mitä muuta maapallo on sulle sanonut?
Aaaa, oletkin heikkolahjainen.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että pienemmissä kaupungeissa naiset vielä haluavat perheen ja lisääntyä, mutta isoimmissa kaupungeissa vaikuttaa tietynlaiset kansainväliset trendit. Isoimmat lentokenttäkaupungit pumppaavat koko ajan ulkomaalaisia kävijöitä sisään ja ulos ja naiset voivat naislapseilla sosiaalisessa kehityksessä todella pitkään, koska ulkonäön takia vuorovaikutustaitoja ei tarvitse paljon kehittää.
Miehillä on lapsesta asti alkava väkivallan uhka, ympärileikkaus, armeija ja viimeistään 15-vuotiaana tieto siitä, että ulkonäkö ei tule riittämään muuhun kuin hampaattomaan mummoon, joten pitää tehdä itsestään jotain, että saa jonkinlaisen seksielämän.
Useimmille naisille nuo ovat vieraita asioita ja Tinderiin voi kirjoittaa, että "osta mulle illallinen, ei persuja, sinun täytyy rakastaa koiriani ja olen feministi" eli kaikki punaliput voi pieraista kerralla ilmoille ja senkin karsinnan jälkeen miesmalleja jää jäljelle, mistä voi valita mieleisensä ainakin hetkeksi.
Ilman nöyryyttä ja tuntemusta omasta kuolevaisuudesta ei kehity sellaisia taitoja, joita tarvitaan parisuhteessa tai lapsen kasvattamisessa. Koulutuksen ihannointi ja samalla yrittäjäkulttuurin vähyys Suomessa myös vaikuttaa siten, että naisten itsetunto helpommin rakentuu koulutusten ja tittelien ympärille riippumatta siitä, että oppiiko taitoja vai ei.
Tämä yllä mainittu ilmiö taas vaikuttaa myös miehiin siten, että koska puolet miehistä elää käytännössä vain oman käden kanssa, yhä harvempi mies haluaa siirtyä seksuaalisuuden portaissa yläastetasolta suoraan perheenisäksi, kun nainen on bilevaiheen jälkeen valmis kohtaamaan oman markkina-arvonsa ja ottamaan sen Arttu Wiskarin näköisen kiltin ja luotettavan miehen. Sosiaalisemmissa välimeren maissa on vielä sellaista maskuliinisuuden kulttuuria, että 18 täyttävä poika viedään maksulliselle katsomaan, että ei se tavara niin ihmeellinen ole, vaikka omalla tavallaan hieno onkin, mutta Suomessa on feministinen pohjoismainen kulttuuri ja nelikymppisiä salimakeneitsyitä.
Yleensä naiset kuitenkin pitää itsestään parempaa huolta kuin miehet. Ulkonäköön esim. panostetaan enemmän.
Suomessa miehet katoaa prnon ja tietokonepelien maailmaan. Keho jää hoitamatta, elämä elämättä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää näidenkin naisten kohdalla, miksi asiaa pitää tuoda esille ja hehkuttaa kuten sillä mgtow-porukallakin. Vähän tulee sellainen vaikutelma, etteivät kuitenkaan oikeasti ole tyytyväisiä tilanteeseensa ja hakevat ikäänkuin muilta hyväksyntää, vahvistusta ja ihailua sille jutulleen.
Avoin vapaaehtoinen lapsettomuus on vielä niin kertakaikkisen tuore juttu yhteiskunnassa, että siitä pitääkin pitää vähän meteliä. Lapsettomaan naiseen liitetään edelleen (kuten ketjustakin näemme) paljon negatiivisia stereotypioita, eivätkä monet edes usko naisen voivan olla lapseton vapaaehtoisesti. Nyt asiasta puhutaan jotta se normalisoituu, eikä kenenkään enää ikinä tarvitse tehdä lapsia siksi että joku muu haluaa tai olettaa niin tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis ihan perus sinkku. Tosin tuosta lyhenteestähän se nimitys tulee...
Niin, kiinassa näitä kutsutaan ylijäämä-naisiksi jos ei ole perhettä tiettyyn ikään mennessä.
Ja silti siellä on 29 miljoonaa miestä enemmän kuin naista. Mene ja tiedä sitten, kuka tässä on ylijäämä.
Sehän on kaikille ajattelukykyisille ihmisille selvä asia, että tuollaisten haukkumasanojen tarkoitus on painostaa naiset kelpuuttamaan melkein kuka tahansa mies kumppanikseen mahdollisimman nuorena. Tämä siksi että yhden lapsen politiikan seurauksena maassa on raju epätasapaino sukupuolien välillä ja huoltosuhde uhkaa luhistua täysin, elleivät vähät jäljelläolevat naiset suostu synnytyskoneiksi.
Samaa peliä pelaavat naisettomat miehet tällä palstalla, eri syystä tosin.
Mikä ihmeen haukkumasana on muutaman sanan ensimmäisistä kirjaimista muodostettu "sana" ?
Ei tuo sana itsessään ole haukkumasana (ainakaan vielä), mutta vela-naisia pyritään kyllä painamaan alas kaikin keinoin. Tässäkin ketjussa on jo kertaalleen suositeltu vela-naiselle itsensä tuhoamista.
En sitä suositellut, vaan kysyin että miksei ole sitä tehnyt kerta niin ilmeisesti ei pidä olemassaolonsa vaikutuksista ympäristöönsä.
Hänhän päin vastoin kertoi haluavansa vaikuttaa ympäristöönsä arvojen ja ajatusten kautta, ja että biologisten jälkeläisten hankkiminen muodostuisi esteeksi tälle tavoitteelle. Vastasit suunnilleen että tapa itsesi. Tämä viittaa siihen, että mielestäsi naisella ei voi olla muuta arvokasta annettavaa maailmalle kuin synnytyskoneena toimiminen.
Mitä arvoja ja ajatuksia olemme muut häneltä saaneet lahjaksi?
Elääkö joku elämäänsä hänen esimerkkiään seuraten, vai mitenkä tämä ilmenee että elää muita millään muotoa inspiroivasti?
En sanonut että tapa itsesi.
Yksi esimerkki: hän saattaa olla psykoterapeutti, joka auttaa sinun lastasi aikuisena käsittelemään niitä traumoja joita mustavalkoinen, ehdoton ja biologisiin vietteihin perustuva uskomusjärjestelmäsi on aiheuttanut.
Eli ihan puhtaan spekulatiivisesti ajatellaan olevan jotenkin muille hyödyksi omien kriteereiden raameissa.
Oma mielikuvituksesi ei riittänyt keksimään, miten muuten ihminen voisi olla muille hyödyksi kuin lisääntymällä, joten autetaan asiaa.
Toinen esimerkki: huippututkija joka kehittää jonkin olennaisen tieteellisen läpimurron, koska on koko elämänsä ajan panostanut pelkästään uraansa. Toki tutkijoilla on monilla lapsiakin, mutta se on aina pois uraan käytettävissä olevasta ajasta, joten lapsettoman (nais)tutkijan panos on elämän aikana suurempi kuin perheellisen (ellei hän sitten käytä hyvin paljon aikaa johonkin muuhun kohteeseen).
Tämä sama pätee muihinkin kuin huippututkijoihin. Ihan mitä tahansa yhteiskuntaa hyödyttävää työtä ehtii lapsettomana tekemään enemmän. Jos työ edellyttää suurta kapasiteettia empatiaan ja itsensä uhraamista, lapsettoman ihmisen on mahdollista omistaa sille itsensä kokonaisvaltaisemmin. Vanhemmuus edellyttää että henkilö uhraa itsensä ensisijaisesti omien lastensa hyvinvoinnin takaamiseksi ja että empatiavoimavarat kohdistetaan ensisijaisesti omaan jälkikasvuun. Näin kuuluukin olla. Jokainen lapsi ansaitsee olla vanhempansa huolenpidon keskipisteenä. Lapseton on vapaa valitsemaan kohteeksi jotain muuta.
(Huom: En tässä yritä sanoa että lapsettomuus olisi lähtökohtaisesti parempi valinta. Ei ole. Lapsia tarvitaan maailmaan, ja on hyvä että osa ihmisistä haluaa ryhtyä vanhemmiksi.)
Voisitko listata tämmöisten lapsettomiksi jääneiden naisten top5 saavutukset joista koko maailma on selvästikin hyötynyt.
Voitko hahmottaa, että valtaosa miehistä tai naisista ei tee mitään koko maailmaa hyödyttäviä asioita.
Miksi sitten perustella lapsettomuuden valitsemista sillä.
Onko jäänyt teini-ikä päälle? Jos joku kertoo olevansa hyödyllisempi ympäristölle ilman lapsia, sen ympäristön ei todellakaan tarvitse olla koko maailma.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyy se miestenkin sinkkuelämä, vai keskenäänkö ne miehet pariutuu.
Miksi nostaa vaan naiset tikunnokkaan?
Mikset katsonut videota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin elämäni miehestä kun hän halusi lapsia ja minä en. Olemme edelleen hyvät ystävät. Hänellä on nyt vaimo ja lapsia. Rakastan noita lapsia ja koko perhettä, mutta olen myös kovin kiitollinen että itse pidin pääni. Haluan elää oman elämäni ilman lapsia.
Minusta tämä on terve ilmiö, että naisilla on vihdoin uskallusta elää omannäköistä elämää.
Sinua ei häiritse tieto siitä että oma sukulinjasi ei jatku, eikä sinusta ja edeltäjistäsi täten jää mitään yli sukupolvien kestävää?
En koe olevani niin ainutlaatuinen, että olisin ihmiskunnan säilyvyyden kannalta ratkaisevassa asemassa.
Ok. kuka saa sun lelut ottaa sit kun oot poissa?
Jos mietit tuollaisia, et ole henkisesti kypsä vanhemmaksi tai puolisoksi.
Voinko mä ja mun lapset ottaa sun omaisuuden sit kun oot kupsahtanu, ethän sä niillä enää mitään tee kuitenkaan ja meille kelpaa.
Toivottavasti et ole kukaan testamentissani mainituista henkilöistä, mutta jos olet niin ole hyvä vaan. Toivon kyllä eläväni vielä pitkään. Minä tosiaan en tee sillä omaisuudella kuoltuani yhtään mitään, olen sitten lapseton tai äiti sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toki, mutta tälle ilmiölle ominaista on, että SINK-naiset on jo ylittäneet hedelmällisimmät vuotensa eli ovat yli 30-vuotiaita.
Tuollekin on tietty jo olemassa vakiintunut termi.
Vanhapiika.
Monta nimeä on, jotkut kutsuu niitä myös jämiksi.
Jotkut tosiaan tykkäävät haukkua toisia. Mitäs mieltä siitä ilmiöstä?
Jaa a, ehkä noi naiset jotka sanoo miesten olevan heikkolaatuisia ja millon mitäkin vois tietää?
Mitä niistä naisista? Haukkuminen ei selvästikään katso sukupuolta. Milloin mitäkin voisi tietää mistä?
Sitä, että koska he aina sen haukkumisen aloittavatkin, varmasti tietävät asiasta myöskin enemmän kuin kukaan muu meistä.
Tässäkin ketjussa haukkumisen aloitti joku ihan muu taho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvä parisuhde aina sinkkuuden voittaa.
Totta. Tosin sinkut alkaa nyt ulista kun on niin kivaa olla yksin ja halia vilttiä sohvalla.
Sinkkuuden hyvä puoli on se, että ei tarvitse haaveila että toinen katoaisi, kuolisi tai ottaisi eron jotta saa olla vihdoin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis ihan perus sinkku. Tosin tuosta lyhenteestähän se nimitys tulee...
Niin, kiinassa näitä kutsutaan ylijäämä-naisiksi jos ei ole perhettä tiettyyn ikään mennessä.
Ja silti siellä on 29 miljoonaa miestä enemmän kuin naista. Mene ja tiedä sitten, kuka tässä on ylijäämä.
Sehän on kaikille ajattelukykyisille ihmisille selvä asia, että tuollaisten haukkumasanojen tarkoitus on painostaa naiset kelpuuttamaan melkein kuka tahansa mies kumppanikseen mahdollisimman nuorena. Tämä siksi että yhden lapsen politiikan seurauksena maassa on raju epätasapaino sukupuolien välillä ja huoltosuhde uhkaa luhistua täysin, elleivät vähät jäljelläolevat naiset suostu synnytyskoneiksi.
Samaa peliä pelaavat naisettomat miehet tällä palstalla, eri syystä tosin.
Mikä ihmeen haukkumasana on muutaman sanan ensimmäisistä kirjaimista muodostettu "sana" ?
Ei tuo sana itsessään ole haukkumasana (ainakaan vielä), mutta vela-naisia pyritään kyllä painamaan alas kaikin keinoin. Tässäkin ketjussa on jo kertaalleen suositeltu vela-naiselle itsensä tuhoamista.
En sitä suositellut, vaan kysyin että miksei ole sitä tehnyt kerta niin ilmeisesti ei pidä olemassaolonsa vaikutuksista ympäristöönsä.
Hänhän päin vastoin kertoi haluavansa vaikuttaa ympäristöönsä arvojen ja ajatusten kautta, ja että biologisten jälkeläisten hankkiminen muodostuisi esteeksi tälle tavoitteelle. Vastasit suunnilleen että tapa itsesi. Tämä viittaa siihen, että mielestäsi naisella ei voi olla muuta arvokasta annettavaa maailmalle kuin synnytyskoneena toimiminen.
Mitä arvoja ja ajatuksia olemme muut häneltä saaneet lahjaksi?
Elääkö joku elämäänsä hänen esimerkkiään seuraten, vai mitenkä tämä ilmenee että elää muita millään muotoa inspiroivasti?
En sanonut että tapa itsesi.
Yksi esimerkki: hän saattaa olla psykoterapeutti, joka auttaa sinun lastasi aikuisena käsittelemään niitä traumoja joita mustavalkoinen, ehdoton ja biologisiin vietteihin perustuva uskomusjärjestelmäsi on aiheuttanut.
Eli ihan puhtaan spekulatiivisesti ajatellaan olevan jotenkin muille hyödyksi omien kriteereiden raameissa.
Oma mielikuvituksesi ei riittänyt keksimään, miten muuten ihminen voisi olla muille hyödyksi kuin lisääntymällä, joten autetaan asiaa.
Toinen esimerkki: huippututkija joka kehittää jonkin olennaisen tieteellisen läpimurron, koska on koko elämänsä ajan panostanut pelkästään uraansa. Toki tutkijoilla on monilla lapsiakin, mutta se on aina pois uraan käytettävissä olevasta ajasta, joten lapsettoman (nais)tutkijan panos on elämän aikana suurempi kuin perheellisen (ellei hän sitten käytä hyvin paljon aikaa johonkin muuhun kohteeseen).
Tämä sama pätee muihinkin kuin huippututkijoihin. Ihan mitä tahansa yhteiskuntaa hyödyttävää työtä ehtii lapsettomana tekemään enemmän. Jos työ edellyttää suurta kapasiteettia empatiaan ja itsensä uhraamista, lapsettoman ihmisen on mahdollista omistaa sille itsensä kokonaisvaltaisemmin. Vanhemmuus edellyttää että henkilö uhraa itsensä ensisijaisesti omien lastensa hyvinvoinnin takaamiseksi ja että empatiavoimavarat kohdistetaan ensisijaisesti omaan jälkikasvuun. Näin kuuluukin olla. Jokainen lapsi ansaitsee olla vanhempansa huolenpidon keskipisteenä. Lapseton on vapaa valitsemaan kohteeksi jotain muuta.
(Huom: En tässä yritä sanoa että lapsettomuus olisi lähtökohtaisesti parempi valinta. Ei ole. Lapsia tarvitaan maailmaan, ja on hyvä että osa ihmisistä haluaa ryhtyä vanhemmiksi.)
Voisitko listata tämmöisten lapsettomiksi jääneiden naisten top5 saavutukset joista koko maailma on selvästikin hyötynyt.
Voitko hahmottaa, että valtaosa miehistä tai naisista ei tee mitään koko maailmaa hyödyttäviä asioita.
Onko jäänyt teini-ikä päälle? Jos joku kertoo olevansa hyödyllisempi ympäristölle ilman lapsia, sen ympäristön ei todellakaan tarvitse olla koko maailma.
Ympäristö sen hyödyllisyyden kullakin määrittelee, ei yksilöt itse.
Vähän sama kuin ulkonäkönsä/vetovoimansa arvotus, sen tekee ympärillä olevat ihmiset, ei yksilöt itse, vaikka toki moni itseään kympin tytöksi sanookin ja näin tekee itsestään naurunalaisen.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä osoiota lukiessa pohdin mistä tuo teksi oikein tulee. Tokan osion ekasta virkkeestä ymmärsin ettei kirjoittaja ole hetkeäkään käyttänyt pohtiakseen naisnäkökulmaa vaikka siitä koitti kirjoittaa.
Siksi on pakko kysyä, kun koitan punnita kirjoitelmasi viihdearvoa, kuinka suurta otantaa miehistä tekstisi edustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset kuitenkin pitää itsestään parempaa huolta kuin miehet. Ulkonäköön esim. panostetaan enemmän.
Suomessa miehet katoaa prnon ja tietokonepelien maailmaan. Keho jää hoitamatta, elämä elämättä.
Kyllä täytyy näille miehille jotkut jaksuhalit antaa, kun miestenkin ulkonäköön kiinnitetään nykyään huomiota.
Sinkkuuden hyvä puoli on se, ettei tarvitse halia yksin vilttiä ja tuntea itseään tunnekylmän puolison ohittamaksi ja itsestäänselvyytenä pitämäksi.