Miten ihmeessä 50v korkeasti koulutettu ja itsestään huoltapitävä nainen voi löytää uuden kumppanin?
Vastaavat vapaat miehet on todella harvinaisia ja ne harvat kelpaa hyvin paljon nuoremmillekin naisille.
Ja ei, en aijo laskea rimaa.
Kommentit (152)
korkeakoulutus, pystyykö se suorittamaan verkkokoulutuksena? T: se matalasti koulutettu mutta silti on tulot ja sitä myöten menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teksti vaikuttaa ihan vähemmän koulutetun kirjoittamalta.
suomalaisen koulutuksen laatu on laskenut niin paljon, että voi tuo olla korkeankin koulutuksen läpäissyt.
No jos on jo 50-v, niin eiköhän se koulutus ole hankittu 1990-luvulla, 2000- luvun alussa viimeistään. Mutta en usko yhdenkään korkeakoulutetun kirjoittavan "aijo". Varsinkaan 50-vuotiaan, se on käynyt peruskoulunsakin 1970- ja 1980-luvuilla, jolloin vielä panostettiin kielioppiin ihan tosissaan.
Olen 53-vuotias ja käytän sanaa aijo puhekielenä. Kirjakieli ja puhekieli on kaksi ihan eri asiaa. Miksi täällä nyt pitäisi kirjoittaa täydellistä kirjakieltä?
Maaseudulla on pilvin pimein vapaita poikamiehiä ja saattavat olla hyvinkin käsistään käteviä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä häiritsee tuo aijo-sana? Tuohan on ihan peruspuhekieltä.
Aijo?? Aikoa vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijo?? Aikoa vai?
Niin mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon ikäinen haluaa enää miestä riesakseen?
Tämä. Itse olen 50-v. Ja juuri eroamassa lasteni isästä ja 18 vuoden liitosta. Tämä mies on toiminnallaan monella tapaa vakuuttanut minut siitä, että kun hänestä eroon pääsen, en enää ikinä ota yhtäkään miestä. Tietysti mieli voi vuosien kuluessa ja arpien parannuttua aina muuttua, mutta tällä hetkellä ajatus tuntuu todella kaukaa haetulta. Ei silti, että luulisin että minuakaan enää kukaan huolisi.
Ehkä kuulostaa katkeralta, mutta parisuhteeseen lähteminen on aina isoa riskinottoa. Et voi koskaan tuntea ihmistä täysin, etkä myöskään tietää, millaiseksi hän mahdollisesti muuttuu.
Sulla on ihan väärät kriteerit miehelle. Korkeakoulutettu nainen on se parisuhteen aivot, ja mies on sitten seksi - ehkä myös hyvä kokki.
Menin itse viiskymppisenä naimisiin kuuman, 10 vuotta nuoremman latinon kanssa, ja liittomme on kestänyt hienosti. En edes yritä keskustella henkeviä kouluttamattoman puolisoni kanssa, mutta kunnon panot hän kyllä antaa ja laittaa mahtavaa ruokaa.
Ja kun mies on taloudellisesti riippuvainen tuloistani, hän pysyy ja palvelee loppuelämäni ajan tuomassa elämääni sisältöä. Arvostan kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijo?? Aikoa vai?
Niin mikä ongelma?
mitä tarkoittaa aijo?
Minihame päälle, sutturameikki naamalle ja lähimpään ravintolaan. Kohta on oman elämänsä toimitusjohtajia tyrkyllä ihan riittämiin.
Jos olet mukava, kiltti ja nätti, niin saat kyllä hyvän miehen.
Jos olet ilkeä, saatat jäädä yksin. :(
Minä kun luulin että koulutusta tarvitsee vain työnhakuun. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijo?? Aikoa vai?
Niin mikä ongelma?
mitä tarkoittaa aijo?
aijo = aio
Im verry interested. Have you ever considered living in Nigeria in a big casttle?
Saako akateemisesta koulutuksesta orkun?
Euroopasta löytyy fiksuja miehiä, jotka pitävät itsestään huolta ja eivät ole mitään alkoholisteja tai mt-potilaita. Esimerkiksi täällä Saksassa suomalainen viisikymppinen on hottis verrattuna paikallisiin naisiin, sillä paikalliset naiset tupakoivat kaikki jo 12-14-vuotiaasta lähtien ja ovat aikamoisen näköisiä viisikymppisinä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ihan väärät kriteerit miehelle. Korkeakoulutettu nainen on se parisuhteen aivot, ja mies on sitten seksi - ehkä myös hyvä kokki.
Menin itse viiskymppisenä naimisiin kuuman, 10 vuotta nuoremman latinon kanssa, ja liittomme on kestänyt hienosti. En edes yritä keskustella henkeviä kouluttamattoman puolisoni kanssa, mutta kunnon panot hän kyllä antaa ja laittaa mahtavaa ruokaa.
Ja kun mies on taloudellisesti riippuvainen tuloistani, hän pysyy ja palvelee loppuelämäni ajan tuomassa elämääni sisältöä. Arvostan kovasti.
Ei kai tuon takia tarvitse mennä naimisiin? Mulle riittää hyvin fwb-suhde ja saa olla sitten ihan rauhassa silloin kuin ei tavata. Ruoanlaittajaa en tarvitse, kun tykkään itse kokata ja se vain sekoittaisi tilannetta, jos toinenkin haluaa kokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teksti vaikuttaa ihan vähemmän koulutetun kirjoittamalta.
suomalaisen koulutuksen laatu on laskenut niin paljon, että voi tuo olla korkeankin koulutuksen läpäissyt.
Mitäs sitä tarvii niin hirveän hyvin johonkin ammattiin kouluttaa, kun opiskelija ei sille alalle tule kuitenkaan työllistymään. Se etsii sitten jotain muuta duunia ja ottaa vuosien työttömyyden jälkeen vastaan työn jonka sattuu saamaan. Toteaa siinä sitten, että enpä olisi 10 vuotta sitten osannut mistään arvata.
No, olen kyllä vasta 45, mutta minun tuntemani, saman ikäluokan miehet seurustelevat kyllä suunnilleen omanikäistensä kanssa. Joten ei taida konretisoitua tuo "kelpaavat hyvin paljon nuoremmillekin naisille". En myöskään itse muista, että nuorempana kukaan kavereista olisi katsellut vanhempia miehiä tai seurustellut vanhempien miesten kanssa, eikä nyt tämänkään ikäisenä. Kyllä valtaosalla on omanikäinen kumppani - joku 6 vuoden ikäero suuntaan tai toiseen toki aikuisiällä mahdollinen, mutta samaa ikäluokkaa siis kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Euroopasta löytyy fiksuja miehiä, jotka pitävät itsestään huolta ja eivät ole mitään alkoholisteja tai mt-potilaita. Esimerkiksi täällä Saksassa suomalainen viisikymppinen on hottis verrattuna paikallisiin naisiin, sillä paikalliset naiset tupakoivat kaikki jo 12-14-vuotiaasta lähtien ja ovat aikamoisen näköisiä viisikymppisinä.
Ihmettelen tällaisia vinkkejä. Kumpi tuossa siis muuttaisi toisen kotimaahan? Vähän vaikea 50-vuotiaana alkaa deittailla ulkomaille, kun on työ ja omistusasunto Suomessa, eikä 50-vuotiaana enää samalla lailla aleta etsiskellä töitä ulkomailta kuin vaikka nuorempana. Kaukosuhde on keski-ikäisenä niinikään rankempi kuin nuorena, jolloin jaksoi enemmän jatkuvaa reissaamista.