Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä 50v korkeasti koulutettu ja itsestään huoltapitävä nainen voi löytää uuden kumppanin?

Vierailija
25.03.2023 |

Vastaavat vapaat miehet on todella harvinaisia ja ne harvat kelpaa hyvin paljon nuoremmillekin naisille.
Ja ei, en aijo laskea rimaa.

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes mulle ei kelpaisi 50+ mies. Tässä iässä aika menee niin äkkiä ja miehet vanhenee niin nopeasti naisiin verrattuna että 10 vuoden ikäero on aivan liikaa. 50+ mies on pappa ihan hujauksessa.

N44

Itse asiassa naiset rapistuvat miehiä nopeammin, koska naisilla ei ole samassa määrin testosteronia pitämässä lihaksistoa kunnossa. Tämä on ihan oikeaa faktaa, voit googlata. Elämäntavoista johtuva rähjääntyneisyys onkin sitten eri asia, ehkä tarkoitit sitä?

Ei se vastapuolen kannalta niin merkittävää ole, mistä rapistuminen johtuu. Joten ei se miesten rupsahtaminen ole yhtään vähäisempää rupsahtamista.

Paitsi jos rupsahtamisen syy on päihteiden väärinkäyttöäkäyttö. Silloin kyllä aiheuttaa muitakin kuin ulkonäköhaittoja, vai mitä? Ja muuten alkoholiongelmaakin voi olla vaikeaa havaita tapailuvaiheessa . Syy monen viisikymppisen miehen päätymiseen sinkuksi on alkoholi ja se ettei myönnetä ongelmaa.

Vierailija
122/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusta pitemmälle lukematta voin jo kertoa sen, ettei ap todellakaan vaikuta korkeasti koulutetulta. Kannattaa vaan pysyä siellä ameeba-tasolla, ja yrittää löytää saman henkinen mies 🙏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes mulle ei kelpaisi 50+ mies. Tässä iässä aika menee niin äkkiä ja miehet vanhenee niin nopeasti naisiin verrattuna että 10 vuoden ikäero on aivan liikaa. 50+ mies on pappa ihan hujauksessa.

N44

Itse asiassa naiset rapistuvat miehiä nopeammin, koska naisilla ei ole samassa määrin testosteronia pitämässä lihaksistoa kunnossa. Tämä on ihan oikeaa faktaa, voit googlata. Elämäntavoista johtuva rähjääntyneisyys onkin sitten eri asia, ehkä tarkoitit sitä?

Ei se vastapuolen kannalta niin merkittävää ole, mistä rapistuminen johtuu. Joten ei se miesten rupsahtaminen ole yhtään vähäisempää rupsahtamista.

Paitsi jos rupsahtamisen syy on päihteiden väärinkäyttöäkäyttö. Silloin kyllä aiheuttaa muitakin kuin ulkonäköhaittoja, vai mitä? Ja muuten alkoholiongelmaakin voi olla vaikeaa havaita tapailuvaiheessa . Syy monen viisikymppisen miehen päätymiseen sinkuksi on alkoholi ja se ettei myönnetä ongelmaa.

Totta, hyvä huomio. Itse ajattelin asiaa ulkonäön kannalta, mutta tosiaan päihteet vaikuttavat siihenkin enemmän kuin vaikka ikääntyminen.

Vierailija
124/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihan väärät kriteerit miehelle. Korkeakoulutettu nainen on se parisuhteen aivot, ja mies on sitten seksi - ehkä myös hyvä kokki.

Menin itse viiskymppisenä naimisiin kuuman, 10 vuotta nuoremman latinon kanssa, ja liittomme on kestänyt hienosti. En edes yritä keskustella henkeviä kouluttamattoman puolisoni kanssa, mutta kunnon panot hän kyllä antaa ja laittaa mahtavaa ruokaa.

Ja kun mies on taloudellisesti riippuvainen tuloistani, hän pysyy ja palvelee loppuelämäni ajan tuomassa elämääni sisältöä. Arvostan kovasti.

Sellainen trolli.

Vierailija
125/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja tinderissä? Mistäpäin?

Vierailija
126/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijo?

Tämä. Korkeasti koulutettu?

Onko täällä joku vaatimus, että pitää kirjoittaa vain kirjakieltä? Toisekseen itse opiskelin matikkaa yliopistossa eikä meillä ollut mitään äidinkielen luentoja. Virkamiesruotsi piti kyllä suorittaa. 

Eri

Eipä tarvitse kirjakieltä, mutta jos jo alkutekstissään kehuu olevansa korkeasti koulutettu, niin luulisi osaavan kirjoittaa ihan vaan suomea ja oikein 😬

-eri

Vierailija
127/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa itsestään huoltapitävä? Vähintään normaalipainoa varmaan? 

Vierailija
128/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teksti vaikuttaa ihan vähemmän koulutetun kirjoittamalta.

suomalaisen koulutuksen laatu on laskenut niin paljon, että voi tuo olla korkeankin koulutuksen läpäissyt.

No jos on jo 50-v, niin eiköhän se koulutus ole hankittu 1990-luvulla, 2000- luvun alussa viimeistään. Mutta en usko yhdenkään korkeakoulutetun kirjoittavan "aijo". Varsinkaan 50-vuotiaan, se on käynyt peruskoulunsakin 1970- ja 1980-luvuilla, jolloin vielä panostettiin kielioppiin ihan tosissaan.

Olen 53-vuotias ja käytän sanaa aijo puhekielenä. Kirjakieli ja puhekieli on kaksi ihan eri asiaa. Miksi täällä nyt pitäisi kirjoittaa täydellistä kirjakieltä? 

No juurikin siksi, että täällä et puhu, vaan kirjoitat. Yksinkertaista, eikö 🤓?

Vierailija
129/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran pidät itsestäsi huolta ja olet koulutettu niin miksi ottaisit miehen vaivoiksesi? Ite en jaksais.

N55

Vierailija
130/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijo?

Onko täällä joku vaatimus, että pitää kirjoittaa vain kirjakieltä? Toisekseen itse opiskelin matikkaa yliopistossa eikä meillä ollut mitään äidinkielen luentoja. Virkamiesruotsi piti kyllä suorittaa. 

Eri

Eipä tarvitse kirjakieltä, mutta jos jo alkutekstissään kehuu olevansa korkeasti koulutettu, niin luulisi osaavan kirjoittaa ihan vaan suomea ja oikein 😬

-eri

Jos on tapana kirjoittaa puhekieltä, niin mitä ihmeen väärää siinä on? Minäkin sanon aijo enkä aio enkä muuta tapaani vauvapalstan takia. Mikä ihmeen ajatus on siitä, että pitäisi osata kirjoittaa täydellistä suomea vaikka on käynyt yliopiston. Kyllä sinne kaikenlaista taaplaajaa mahtuu sekaan ja saa tutkinnon suoritettua vaikka ei osaa suomea täydellisesti riippuen tutkinnosta. Gradu voi olla aika paska ja silti päästetään läpi ja aina voi palkata oikolukijan 

Vierailija
131/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijo?

Eri

-eri

Jos on tapana kirjoittaa puhekieltä, niin mitä ihmeen väärää siinä on? Minäkin sanon aijo enkä aio enkä muuta tapaani vauvapalstan takia. Mikä ihmeen ajatus on siitä, että pitäisi osata kirjoittaa täydellistä suomea vaikka on käynyt yliopiston. Kyllä sinne kaikenlaista taaplaajaa mahtuu sekaan ja saa tutkinnon suoritettua vaikka ei osaa suomea täydellisesti riippuen tutkinnosta. Gradu voi olla aika paska ja silti päästetään läpi ja aina voi palkata oikolukijan 

Miten sun sanomat aijo ja aio kuulostavat erilaisilta? Nehän kuulostaa juurikin täysin samanlaisilta, siis siltä kun sanoisi "aio" ilman j kirjainta. 

Vierailija
132/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijo?

Eri

-eri

Miten sun sanomat aijo ja aio kuulostavat erilaisilta? Nehän kuulostaa juurikin täysin samanlaisilta, siis siltä kun sanoisi "aio" ilman j kirjainta. 

Jos on tottunut sanomaan j:n sinne väliin, niin vaikea sitä on olla sanomatta. 

Vierailija
133/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijo?

Eri

-eri

Jos on tottunut sanomaan j:n sinne väliin, niin vaikea sitä on olla sanomatta. 

Eli sanoo silloin "aijo". No sehän kuulostaa tismalleen samalta kuin "aio". Mitä et ymmärrä?

Vierailija
134/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutetun on usein hankalaa kirjoittaa puhekielisesti. Jos on lukenut paljon, sanojen oikeat kirjoitusasut ovat iskostuneet selkärankaan ja niiden vaihtaminen murteelliseksi tai puhekieliseksi vaatii erityistä asian huomioimista.

Jos ap:lla on tapana erikseen vaihtaa sanojen kirjoitusasut mielessään puhekielisiksi, on outoa että hän tekee niin vain yhden sanan kohdalla.

Mutta enpä usko että ap on edes nainen vaan hän on taas yksi näistä vanhoista kurttumiehistä jotka yrittävät viljellä täällä luuloa, että keski-ikäisen naisen olisi jotenkin hankalaa löytää mies ja siksi näiden kannattaisi tyytyä vanhempiin miehiin.

Vierailija
135/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutetun on usein hankalaa kirjoittaa puhekielisesti. Jos on lukenut paljon, sanojen oikeat kirjoitusasut ovat iskostuneet selkärankaan ja niiden vaihtaminen murteelliseksi tai puhekieliseksi vaatii erityistä asian huomioimista.

Jos ap:lla on tapana erikseen vaihtaa sanojen kirjoitusasut mielessään puhekielisiksi, on outoa että hän tekee niin vain yhden sanan kohdalla.

Mutta enpä usko että ap on edes nainen vaan hän on taas yksi näistä vanhoista kurttumiehistä jotka yrittävät viljellä täällä luuloa, että keski-ikäisen naisen olisi jotenkin hankalaa löytää mies ja siksi näiden kannattaisi tyytyä vanhempiin miehiin.

Tämä on luultavasti lähempänä totuutta.

Vierailija
136/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa itsestään huoltapitävä? Vähintään normaalipainoa varmaan? 

Harrastaa liikuntaa, syö terveellisesti, ei käytä päihteitä, on normaalipainoinen, menee lääkäriin mukisematta, kun on tarve.

Vierailija
137/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N44

Kyllä ne vaihdevuodet saavuttavat sinutkin. Luulot itsestäsi voivat pysyä korkealla.

Tsemppiä.

Vierailija
138/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Kyllä ne vaihdevuodet saavuttavat sinutkin. Luulot itsestäsi voivat pysyä korkealla.

Tsemppiä.

Olen eri, mutta eihän omat vaihdevuodet tee huomattavasti vanhemmasta miehestä yhtään kiinnostavampaa. Ei pariutumisessa olennaista ole vain se, mitä itsestään luulee, vaan erityisesti myös se, miten kiinnostavana toisen osapuolen kokee. Vastapuolen tehtävä on sitten tehdä samanlainen arviointi.

Vierailija
139/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Tsemppiä.

Olen eri, mutta eihän omat vaihdevuodet tee huomattavasti vanhemmasta miehestä yhtään kiinnostavampaa. Ei pariutumisessa olennaista ole vain se, mitä itsestään luulee, vaan erityisesti myös se, miten kiinnostavana toisen osapuolen kokee. Vastapuolen tehtävä on sitten tehdä samanlainen arviointi.

Ihmettelin samaa. Kun mulle tulee vaihdevuodet, on vanhempi mies silti vanhempi ja kokee omat hormonimuutoksensa omassa aikataulussaan. Lisäksi en tajua mikä ihmeen rajapyykki vaihdevuodet on? Äidilläni oli lähempänä kuuttakymppiä pari kuumaa aaltoa ja siinä se. Voihan toki olla isompiakin oireita mutta entä sitten. Mistä asiasta moisen pitäisi ottaa luulot pois?

Vierailija
140/152 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen koulutustaso on minulle täysin yhdentekevä. Suomalaiset ovat toistaiseksi kaikki hyvin koulutettuja moniin muihin maihin verrattuna. Tunnen erilaisista taustoista tulevia henkilöitä ja heissä on paljon mielenkiintoisia tyyppejä. Enemmän merkitsee ihmisen luonne, positiivinen asenne elämään ja se ettei hän ole mikään tyhjänpullistelija ja turhantärkeilijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan