Epäilen mieheni valehdelleen mulle ammatistaan.
On alusta asti vakuuttanut mulle opiskelevansa lääkäriksi. Nyt olen kuitenkin alkanut epäilemään että olisikin vaan sairaanhoitaja. Luuletteko että olisi mahdollista, eroaako noi koulutukset paljon toisistaan?
Kommentit (173)
En tiedä onko opiskelijakorttia, en ole koskaan nähnyt. Käy kokopäivätyössä ja sen lisäksi jonkun verran luennolla. Hänen koulutus on englanninkielinen enkä osaa englantia niin paljon että ymmärtäisin papereista mistä on kyse.
vai oletteko jo peräti naimisissa? Tilipäivinä eron saattaa ehkä huomata.
...jos hän on ahkera ja työteliäs, älykäs ja kohtelias, opiskelee hän tietysti lääkäriksi.
Jos hän puolestaan on vähän yksinkertaisen oloinen, jolle asiat väännettävä rautalangasta, opiskelee hän hoitajaksi. Vielä varmimmin, jos hän itse kehuskelee tulevan työnsä vaativuudella ja omalla älykkyydellään.
Tekee nyt siis ihan hoitotyötä mutta kertoo valmituvansa tulevaisuudessa lääkäriksi, siihen asti siis hoitsuna.
On kyllä kohtelias ja työteliäs että jos siitä voi päätellä niin sitten opiskelee kyllä lääkäriksi:). Mieheni on siis ulkomaalainen.
Pohjoismaiden ulkopuolella ylioppilastutkinnon suorittaneen on haettava oikeutta osallistua valintakokeeseen. Hakijan, joka ei ole saanut saanut koulusivistystään suomen tai ruotsin kielellä, on esitettävä hakemuksensa yhteydessä kielitodistus suomen/ruotsin kielen taidosta.
Ja osaa kyllä suomea, koulutus vaan on enkuksi. Eikö lääkiksessä sitten tosiaan ole englanninkielisiä kursseja? On valmistunut jo lääketieteen kandiksikin.
ap
nettisivujen mukaan järjestetään joitakin kursseja englanniksi vaihto-oppilaita varten.
Esim. koulutuksen pituus ja laajuus. MIksi olet alkanut epäillä?