Epäilen mieheni valehdelleen mulle ammatistaan.
On alusta asti vakuuttanut mulle opiskelevansa lääkäriksi. Nyt olen kuitenkin alkanut epäilemään että olisikin vaan sairaanhoitaja. Luuletteko että olisi mahdollista, eroaako noi koulutukset paljon toisistaan?
Kommentit (173)
että on voinut osallistua jokohnkin kielikokeeseen? Muuten ei pääse sisään. Suomessa lääkärin on osattava ainakin suomea tai ruotsia (mielellään molempia).
On asunut Suomessa tuolloin viisi vuotta joten luulen toisaalta että on voinutkin osata.
Mutta voiko mielestänne lääkäriopiskelija tehdä sairaanhoitajan töitä opiskeluaikana? Tätä olen alanut epäilemään kun työnkuvathan näillä on kai ihan erilaiset?
Vierailija:
että on voinut osallistua jokohnkin kielikokeeseen? Muuten ei pääse sisään. Suomessa lääkärin on osattava ainakin suomea tai ruotsia (mielellään molempia).
minä ainakin :-P
Kuullostaa aika heikolta että oisko enkuksi opiskelemassa lääkäriksi. Saikuksi voi, ettei vaan tekisi nyt lähärin hommia...
Tosin kyllä enkunkielisillä opiskelijoilla ainakin opiskelu on päätoimista.
Se opiskelu lääkiksessä on tosi koulumuotoista ja valmistutaan viidessä vuodessa.
Mitähän yrittää? Oon kaikille tutuillekin kertonut hänen opiskelevan lääkäriksi, en kyllä kehtaa kertoa asian todellista laitaa jos tää nyt osottautuu todeksi. Eikö ole MITÄÄN mahkuja että voisi kuitenkin lukea lääkäriksi!?
sillä saa selville onko sillä edes tuttuina lääkäreitä, vaikkei its eolisikaan vielä valmistunut.
Ainakin sen ajan kun ollaan tunnettu ja lapsi ollut. Eikö sen nyt luulisi hidastavan opiskelutahtia kovastikin?
ap
ihan mahdoton ajatella , ettei käyttäisi opintososiaalisia etuja .. alennuksia tai jotain. Minkä nimiasiä oppikirjoja löytyy hyllystä? kyllähän niistäkin selviää , minkä tason aineistoa on.
on niin tiivis tahti. Opiskeleekohan se sun mies ollenkaan? Vai iltaisin?
On joskus englanninkielisiä kirjoja meillä joissa saattaa lukea jotain " nurse" ja tiedän kyllä että nurse on hoitaja. Mutta siis eikö tän perusteella vois olla lääkäri?
aika huono provo, sillä ei kukaan voi olla noin " dilledong" ....
Opiskelee lääkäriksi, jos opiskelee yliopistolla lääketieteellisessä lääkäriksi. Sairaanhoitajaksi opiskelee ammattikorkeakoulussa.
Ei sun oletettu mies opiskele kummaksikaan.
en tiedä voiko opiskella englanniksi enkä ymmärrä miksi sanois opiskelevansa lääkäriksi...
Vierailija:
...jos hän on ahkera ja työteliäs, älykäs ja kohtelias, opiskelee hän tietysti lääkäriksi.Jos hän puolestaan on vähän yksinkertaisen oloinen, jolle asiat väännettävä rautalangasta, opiskelee hän hoitajaksi. Vielä varmimmin, jos hän itse kehuskelee tulevan työnsä vaativuudella ja omalla älykkyydellään.
NO OLIPAS SIINÄ LYÖTY LYTTYYN KAIKKI SUOMEN SAIRAANHOITAJAT. MAHDATKO TIETÄÄ KO. TYÖSTÄ MITÄÄN??????
Koska palkka ainakin tulee joka kuukausi ja töihin menee joka päivä. Tiedän kyllä missä on töissä koska olen käynytkin työpaikallaan.
ap
En tiedä kirjoja tai tehtäviä, ei paljon niistä puhu enkä oikein osaa kysellä opiskeluista kun en itsekään ole paljon opiskellut. Työstään kyllä kertoilee. Ainakin jakaa lääkkeitä potilaille, mitäs siitä voisi päätellä?
Eihän kaikkien nimiä välttämättä noissa opiskelijalistoissa oo? Voihan sen nimen näkymisen kieltää jos haluaa?
ap