Epäilen mieheni valehdelleen mulle ammatistaan.
On alusta asti vakuuttanut mulle opiskelevansa lääkäriksi. Nyt olen kuitenkin alkanut epäilemään että olisikin vaan sairaanhoitaja. Luuletteko että olisi mahdollista, eroaako noi koulutukset paljon toisistaan?
Kommentit (173)
Luulisi kyllä että jonkinlainen perusteos olisi hyllyssä. Onko hänellä ollut lainkaan harjoittelujaksoja ja millaisissa paikoissa?
missä töissä, millä osastolla, paljonko tulee palkkaa, mitä henkilökortissa lukee (siis siinä missä on kuva ja nimi ja pidetään rinnassa), minkälaiset työvaatteet) kirjoittaako reseptejä, mitkä ovat työajat
Työvaatteita ei koskaan tuo kotiin. Tekee työtä kahdessa vuorossa. Tiedän kyllä että hän ei VIELÄ ole lääkäri mutta opiskelee siksi. Nyt hän tekee hoitajan töitä ennekuin saa lääkärin paperit.
ap
Mä kans epäilen tuota avointa yliopistoa. Ei lääkistä ja kokopäivätyötä pysty millään yhdistämään.
Suomessa ei voi opiskella lääkäriksi englanninkielellä. Yliopistot kyllä tarjoavat muutamia kursseja englanniksi, mutta ne eivät TODELLAKAAN riitä tutkintoon. Todennäköisesti miehesi opiskelee sairaanhoitajaksi tai lähihoitajaksi AMK:ssa ja korkeintaan osallistuu joillekin yliopiston luennoille. Laita se mies tenttiin ja ota selvää mitä se on todella puuhaillut. Voit myös soittaa alueen kouluihin ja kysyä jos mies on heidän oppilaslistallaan. Jos hän on aloittanut opintonsa -99 niin ne olisi pitänyt saada päätökseen jo aikoja sitten tai olla ainakin loppusuoralla. Jos kerran miehesi on ulkomaalainen niin yhteinen kielesi hänen kanssaan on luultavasti englanti? Miten on mahdollista, että et ole sen vertaa ymmärtänyt miehen oppimateriaaleista.
Sydämestäni toivon, että tämä aloitus oli provo. Kuulostaa uskomattomalta.
t. ulkomaalaisen vaimo
työpaikalla.
Nimineulassa ei voi lukea, että on sairaanhoitaja, jos sitä ei ole. Sh on laillistettu, joten kukaan muu kuin sh koulutuksen saanut ei voi olla sh nimikkeellä, vaikka tekisi sitä hommaa.
Soita työpaikan vaihteeseen, ja kysy, onko teillä töissä tämännimistä henkilöä. Tai soita sinne osastolle, ja kysy, että onko teillä tämänniminen sairaanhoitaja tai lääkäri.
En kyllä usko, että opiskelee lääkäriksi. On ehkä aloittanut koulun, mutta ei enää opiskele. Sä kusetat meitä kaikkia nyt, aika huonoooooo
Ja tiedän varmasti että on juuri siellä töissä. Meidän yhteinen kieli on suomi, kerroin jo että en osaa hyvin enkkua. Mies puhuu aika hyvin suomea.
En tosiaankaan provoile. Miehellä on paljon myös ulkomaalaisia kavereita jotka opiskelee lääkäriksi. Tai ainakin mies on niin sanonut, en ymmärrä heidän puhettaan silloin kun käyvät meillä kun puhuvat äidinkieltään.
ap
Toivon kanssa että mies puhuisi totta!
ap
Vierailija:
Ja toivottavsti opiskelisi lääkäriksi!
Sinne on kuitenkin suomea äidinkielenään puhuvankin vaikea päästä. Mistä maasta miehesi on?
Joko tää tapahtuu porvoossa tai sitten sun miehes on lähäri, joka opiskelee sairaanhoitajaksi.