Tiedän ettei työkaverin sopparia jatketa
Ja nyt on kiusallista kuunnella, kun hän selittää miten kivaa kanssani on työskennellä, miten hän pitää työstään ja mitä taloudellisia suunnitelmia hänellä on lähitulevaisuudessa. Ei ole minun asiani kertoa hänelle että tämä työpaikka oli hänen osaltaan tässä, mutta en oikein voi lähteä enää mukaan noihin juttuihinkaan.
Ehkä voisin vihjata että älä nyt varaa mitään reissuja tai tatuointiaikoja keväällä, hinnat varmasti laskevat kesään mennessä tms.
En haluaisi mennä huomenna töihin.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella luulet hänen toimeentulotuelle tippuvan, jos töissä on nyt?
Ei täyty mikään työssäoloehto nyt tai menneisyydessä. Cv siis ammottaa tyhjyyttään.
Ap
Eli teiltä on annettu hänelle vain joku mitätön pikkupätkä, jota ei jatketa, ja palkka arvatenkin surkea, ja sinun mukaasi hän on tehnyt jo "taloudellisia suunnitelmia" tulevaisuuteen. Ja tiedät sekä hänen cv:nsä sisällön että päätöksen siitä, ettei hänen sopimustaan jatketa.
Sori vaan, mutta ei mene läpi.
Ennen kuin enemmän puhut läpiä päähäsi, tarkista mitä tarkoittaa työmarkkinatuki. Ei, se ei ole sama asia kuin toimeentulotuki.
Tilanne kuulostaa aika erikoiselta.
Annetaan toisen elätellä toivoa työsopimuksen jatkosta, vaikka tilanne on aivan toinen. Sitten vielä selän takana juonitellaan. Vaikuttaa todella tylyltä toiminnalta toista työntekijää kohtaan, jopa työpaikkakiusaamiselta.
Tieto työsopimuksen jatkosta/päättymisestä kuuluisi ensisijaisesti tulla työntekijälle itselleen, ja hän voi kertoa siitä itse halutessaan muille. Kuulostaa, että tilanne on mennyt nurinpäin.
Hyvä että pääsee mahdollisimman nopeasti pois tuommoisesta työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, mikä mesta. Tolla periaatteella tosiaan joku todella ammattitiatoinen henkilö voi saada kenekää, koska kateelliset haluaa sen pois.
Onneks en oo tollasessa paikassa, jossa ihan randomina vaan kysellään muilta jatketaanko sopimusta.
EI oo pomolla homa halulussa. Esimies asemassa en ikinä tekis noin.
Koska tiedostan, että siellä taustalla voi olla syitä, joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko
kyseinen ihminen pätevä työhönsä.Mielummin hyvä työyhteisö, vaikka joka pätevä joutuisi pihalle. Olen kahdeksan tuntia päivässä työntekijöiden kanssa, joten mielummin teen töitä mukavan joukon kanssa.
Se on bisnestä. Ei leikkikoulu, josta haetaan kivoja leikkikavereita.
Työnjohtoa kiinnostaa tulos, ei sun älytön lapsellinen mileipitees.Työhyvinvointi on niin iso osa tuloksellisuutta, että todellakin on hyvällä työyhteisöllä väliä. Siksi näin.
Kärsiikö sun herkkä sielu siitä, jos joku ei työpaikalla halua leikkiä sun kanssa? Eikö sulle riitä, että jokainen tekee työnsä ja painuu kotiinsa? Tarviiko sitä töissä kaveerata sen kummemmin?
Kunhan nyt ei v...ttuile, vaan on asiallinen muita kohtaan. Pitäis riittää.Onko sulla pahatkin menkat menossa?
Ei, ihan normit. Tämä oli ihan relevantti kysymys. Jos henkilö ei halua mitenkään erikseen kaveerata muiden kanssa, haluaa tehdä töissä vaan työnsä ja käyttäytyy asiallisesti, niin mikä ihmeen pakko hänen olisi siellä työpaikalla olla joku yleinen kaveri kaikkien kanssa sen kummemmin?
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt.Kavereita riittää ihan muualtakin. Pitäisi riittää, että hoitaa hommansa ja käyttäytyy , kuin ihminen.
Ja jos ei käyttäydy? Jos hoitaa hommansa hyvin, mutta jatkuvasti esihenkilö joutuu selvittämään työntekijöiden ristiriitoja? Joo, ei kiitos tätä enää.
Missä lukutaito? Tuoss lukee, että JOS käyttäytyy hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella luulet hänen toimeentulotuelle tippuvan, jos töissä on nyt?
Ei täyty mikään työssäoloehto nyt tai menneisyydessä. Cv siis ammottaa tyhjyyttään.
Ap
Eli teiltä on annettu hänelle vain joku mitätön pikkupätkä, jota ei jatketa, ja palkka arvatenkin surkea, ja sinun mukaasi hän on tehnyt jo "taloudellisia suunnitelmia" tulevaisuuteen. Ja tiedät sekä hänen cv:nsä sisällön että päätöksen siitä, ettei hänen sopimustaan jatketa.
Sori vaan, mutta ei mene läpi.Ennen kuin enemmän puhut läpiä päähäsi, tarkista mitä tarkoittaa työmarkkinatuki. Ei, se ei ole sama asia kuin toimeentulotuki.
Kyllä, mitätön pikkupätkä ja vieläpä oikeasti surkealla palkalla. Hän on ollut siihen erittäin tyytyväinen, sillä tähän asti on kituuttanut tuilla. Surkeakin palkka on niitä parempi. On myös huoletta tähän asti laittanut kaiken rahan palamaan mitä tulee, kun kerrankin sitä massia on edes vähän ylimääräistä. Näistä kertoo siis itse, vaikkei muita kiinnostaisikaan. CV:stä en tiedä muuta kuin sen mitä hän itse on kertonut. En ole sitä tietenkään nähnyt, mutta kertomansa mukaan siinä ei nähtävää olekaan.
Ja suunnitelmia on siis tehnyt jo useamman tonnin edestä kesän loppuun asti. On jostain syystä kovin luottavainen töiden jatkumisen suhteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Outoa jos työntekijä ei itse huomaa onko pidetty työpaikalla ja tiedä ja arvaa etukäteen jatkuuko soppari. Varsinkin kun kerroit että onneksi hänestä päästään eroon.
Tätä itsekin ihmettelen.
Ap
Ällötävä ketju puida jonkun työn jatkumisesta. Sääliks käy ihmistä. Pistäppä AP. ittes hänen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, mikä mesta. Tolla periaatteella tosiaan joku todella ammattitiatoinen henkilö voi saada kenekää, koska kateelliset haluaa sen pois.
Onneks en oo tollasessa paikassa, jossa ihan randomina vaan kysellään muilta jatketaanko sopimusta.
Koska tiedostan, että siellä taustalla voi olla syitä, joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko
kyseinen ihminen pätevä työhönsä.Mielummin hyvä työyhteisö, vaikka joka pätevä joutuisi pihalle. Olen kahdeksan tuntia päivässä työntekijöiden kanssa, joten mielummin teen töitä mukavan joukon kanssa.
Työnjohtoa kiinnostaa tulos, ei sun älytön lapsellinen mileipitees.Työhyvinvointi on niin iso osa tuloksellisuutta, että todellakin on hyvällä työyhteisöllä väliä. Siksi näin.
Kärsiikö sun herkkä sielu siitä, jos joku ei työpaikalla halua leikkiä sun kanssa? Eikö sulle riitä, että jokainen tekee työnsä ja painuu kotiinsa? Tarviiko sitä töissä kaveerata sen kummemmin?
Kunhan nyt ei v...ttuile, vaan on asiallinen muita kohtaan. Pitäis riittää.
No ei tarvitse leikkiä, kunhan hoitaa oman osuutensa töistä, eikä aiheuta konflikteja. Monesti työpaikalle haetaan sitä sopivinta, ei välttämättä pätevintä. Tietty pätevyystaso pitää tietenkin täyttää, mutta sen jälkeen katsotaan sitä muiden joukkoon sopimista.
-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Tilanne kuulostaa aika erikoiselta.
Annetaan toisen elätellä toivoa työsopimuksen jatkosta, vaikka tilanne on aivan toinen. Sitten vielä selän takana juonitellaan. Vaikuttaa todella tylyltä toiminnalta toista työntekijää kohtaan, jopa työpaikkakiusaamiselta.
Tieto työsopimuksen jatkosta/päättymisestä kuuluisi ensisijaisesti tulla työntekijälle itselleen, ja hän voi kertoa siitä itse halutessaan muille. Kuulostaa, että tilanne on mennyt nurinpäin.
Hyvä että pääsee mahdollisimman nopeasti pois tuommoisesta työpaikasta.
Kuka on juonitellut ja miten?
Se on kyllä väärin ettei kerrota sopparin päättymisestä työntekijälle itselleen heti kun se on tiedossa. Kai siinä on taustalla se minkä joku jo sanoikin; oletus siitä että työnteko loppuu kuin seinään kun tieto sopparin päättymisestä tulee. Esimies rekryää paraikaa uusia ihmisiä taloon, mutta ei niitä heti töihin saada joten parempi että tuo yksi jatkaa edes tämän sopimuksen loppuun. Tai parempi ja parempi...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa jos työntekijä ei itse huomaa onko pidetty työpaikalla ja tiedä ja arvaa etukäteen jatkuuko soppari. Varsinkin kun kerroit että onneksi hänestä päästään eroon.
Tätä itsekin ihmettelen.
Ap
Et sinäkään AP. vaikuta kovin mukavalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ällötävä ketju puida jonkun työn jatkumisesta. Sääliks käy ihmistä. Pistäppä AP. ittes hänen tilanteeseen.
Siksi käykin sääliksi, ja mietin että itse olisin aika pulassa jos työt loppuisivat yhtäkkiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan nyt ei v...ttuile, vaan on asiallinen muita kohtaan. Pitäis riittää.Onko sulla pahatkin menkat menossa?
Ei, ihan normit. Tämä oli ihan relevantti kysymys. Jos henkilö ei halua mitenkään erikseen kaveerata muiden kanssa, haluaa tehdä töissä vaan työnsä ja käyttäytyy asiallisesti, niin mikä ihmeen pakko hänen olisi siellä työpaikalla olla joku yleinen kaveri kaikkien kanssa sen kummemmin?
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt.Kavereita riittää ihan muualtakin. Pitäisi riittää, että hoitaa hommansa ja käyttäytyy , kuin ihminen.
Kuka muu täällä on mistään bestis-henkisyydestä puhunut kuin sinä? Mitä näitä kommenttejasi nyt olen lukenut, niin vaikutat selvästi kuvittelevan, että sekoittavan normaali positiivinen kanssakäyminen johtaisi siihen, että sinusta haluttaisiin elinikäistä bestistä. Siksi varmaan jurotatkin ja olet olevinasi niin kyyninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan nyt ei v...ttuile, vaan on asiallinen muita kohtaan. Pitäis riittää.No ei tarvitse leikkiä, kunhan hoitaa oman osuutensa töistä, eikä aiheuta konflikteja. Monesti työpaikalle haetaan sitä sopivinta, ei välttämättä pätevintä. Tietty pätevyystaso pitää tietenkin täyttää, mutta sen jälkeen katsotaan sitä muiden joukkoon sopimista.
-ohis-
Tämä! Ihan tarpeeksi katsonut näitä konflikteja, että todellakin otetaan ja vakinaistetaan sopivimmat. Ja tämä todellakin lisää tuloksellisuutta, kun aika ei kulu ryhmätyönohjauksissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muu täällä on mistään bestis-henkisyydestä puhunut kuin sinä? Mitä näitä kommenttejasi nyt olen lukenut, niin vaikutat selvästi kuvittelevan, että sekoittavan normaali positiivinen kanssakäyminen johtaisi siihen, että sinusta haluttaisiin elinikäistä bestistä. Siksi varmaan jurotatkin ja olet olevinasi niin kyyninen.
Missäpä kohtaa olen puhunut mistään bestis. henkisyydestä? Mikä sulla on ongelma?Sisälukutaito?
Etkö sisäistä, mitä kirjoitan ? EI hemmetti. Enkä ole kyyninen, en edes leiki kyynistä.
Enkä leiki työkavereiden kanssa. Enkä kettuile niille. Olen asiallinen, niinkuin töissä kuuluu olla muille ihmisille.
Jotenkin nyt tuntuu, että et vaan halua tajuta yhtään sitä pointtia, mitä tässä haen . Annetaanko olla?
Vaikutat jankkaajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi käykin sääliksi, ja mietin että itse olisin aika pulassa jos työt loppuisivat yhtäkkiä.
Ap
Sä oot jotenkin dille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpä kohtaa olen puhunut mistään bestis. henkisyydestä? Mikä sulla on ongelma?Sisälukutaito?
Etkö sisäistä, mitä kirjoitan ? EI hemmetti. Enkä ole kyyninen, en edes leiki kyynistä.
Enkä leiki työkavereiden kanssa. Enkä kettuile niille. Olen asiallinen, niinkuin töissä kuuluu olla muille ihmisille.
Jotenkin nyt tuntuu, että et vaan halua tajuta yhtään sitä pointtia, mitä tässä haen . Annetaanko olla?Vaikutat jankkaajalta.
Ihan näin ohiksena kinaanne, tässä ei ole kyse siitä että työkaveri ei haluaisi olla kaveri vaan hoitaa työnsä asiallisesti. Sellaiset tyypithän ovat parhaita jotka pitävät turpansa kiinni ja hoitavat työnsä asiallisesti, jos eivät kerran muuten tule toimeen ihmisten kanssa. Vielä parempi toki jos tulee toimeen ja hoitaa työnsä asiallisesti, mutta hyvä työnteko riittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tämän tiedät? Pikksen outoa, jos työkaveri tietää mutta itse asianomainen ei tiedä.
Esimies kertoi. Yrittää kai sammutella tulipaloja etukäteen kun on huomannut että ihmisillä alkaa palaa käämit. Sitä en tiedä miksei ikinä voi kertoa heti päätösvaiheessa työntekijälle itselleen, vaan jättää aina kertomisen siihen kun vanhaa sopparia on voimassa max. viikko.
Ap
aika paska työnantaja jos vuotaa asioita ensin muille ja vasta sitten asianomaisille.
Onko sellainen edes ihan laillista?
Kun yksi alapeukku kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sä oot jotenkin dille!
Kiitos kun osallistuit keskusteluun!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tämän tiedät? Pikksen outoa, jos työkaveri tietää mutta itse asianomainen ei tiedä.
Esimies kertoi. Yrittää kai sammutella tulipaloja etukäteen kun on huomannut että ihmisillä alkaa palaa käämit. Sitä en tiedä miksei ikinä voi kertoa heti päätösvaiheessa työntekijälle itselleen, vaan jättää aina kertomisen siihen kun vanhaa sopparia on voimassa max. viikko.
Ap
Enpä haluaisi olla siinä työpaikassa, mikäli tämänkaltainen on esimies ja työkaverit. Etkö olisi voinut esimiehellesi sanoa, miksi sen sinulle kertoo.? Voipi olla kaikkien työpaikka heiluva siinä yrityksessä.
Mun työkaveri selitti samaa eli kaikki kivasti, mukava työyhteisö jne. ja sitten kun pomo ilmoitti, ettei määräaikaista jatketa, niin tää totesi, että miten niin, ei hän mitään jatkoa edes halua, hänellä on vakipaikka tiedossa ja sopimus allekirjoitettu.
Ja jos ei käyttäydy? Jos hoitaa hommansa hyvin, mutta jatkuvasti esihenkilö joutuu selvittämään työntekijöiden ristiriitoja? Joo, ei kiitos tätä enää.