Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän ettei työkaverin sopparia jatketa

Vierailija
22.03.2023 |

Ja nyt on kiusallista kuunnella, kun hän selittää miten kivaa kanssani on työskennellä, miten hän pitää työstään ja mitä taloudellisia suunnitelmia hänellä on lähitulevaisuudessa. Ei ole minun asiani kertoa hänelle että tämä työpaikka oli hänen osaltaan tässä, mutta en oikein voi lähteä enää mukaan noihin juttuihinkaan.

Ehkä voisin vihjata että älä nyt varaa mitään reissuja tai tatuointiaikoja keväällä, hinnat varmasti laskevat kesään mennessä tms.

En haluaisi mennä huomenna töihin.

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala työpaikka, esimies ja työkaverit, kun irtisanomista pyöritellään henkilön selän takana. Hyvä, kun pääsee sieltä pois!

Ei tässä mitään irtisanomista pyöritelty vaan sitä, ettei sopparia jatketa. Ja totta kai on järkevä asiasta työkavereiden mielipidettä tiedustella.

Ihan yhtä törkeää. En haluaisi olla teillä töissä. Huh!

Vierailija
42/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä kiukutellaan Ap:lle? Ihan kuin ihmiset eivät osaisi lukea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. En minä päätä soppareista sen enempää kuin siitäkään, koska jatkotöistä kellekin kerrotaan.

Ap

Vierailija
44/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tämän tiedät? Pikksen outoa, jos työkaveri tietää mutta itse asianomainen ei tiedä.

Esimies kertoi. Yrittää kai sammutella tulipaloja etukäteen kun on huomannut että ihmisillä alkaa palaa käämit. Sitä en tiedä miksei ikinä voi kertoa heti päätösvaiheessa työntekijälle itselleen, vaan jättää aina kertomisen siihen kun vanhaa sopparia on voimassa max. viikko.

Ap

aika paska työnantaja jos vuotaa asioita ensin muille ja vasta sitten asianomaisille.

Onko sellainen edes ihan laillista?

Vierailija
45/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala työpaikka, esimies ja työkaverit, kun irtisanomista pyöritellään henkilön selän takana. Hyvä, kun pääsee sieltä pois!

Ei tässä mitään irtisanomista pyöritelty vaan sitä, ettei sopparia jatketa. Ja totta kai on järkevä asiasta työkavereiden mielipidettä tiedustella.

Ihmeellisen naiveja ajatuksia ihmisillä. Todellakin juttelen esimieheni kanssa työntekijöistä ja samoin itse omien työntekijöiteni kanssa. En todellakaan halua mitään ristiriitoja, joten ongelmatapaukset eivät saa jatkoa. Itse vaihtaisin saman tien työpaikkaa, jos esimiestä ei kiinnostaisi minun käsitys.

Vierailija
46/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, mikä mesta. Tolla periaatteella tosiaan joku todella ammattitiatoinen henkilö voi saada kenekää, koska kateelliset haluaa sen pois.

Onneks en oo tollasessa paikassa, jossa ihan randomina vaan kysellään muilta jatketaanko sopimusta.

EI oo pomolla homa halulussa. Esimies asemassa en ikinä tekis noin.

Koska tiedostan, että siellä taustalla voi olla syitä, joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko

kyseinen ihminen pätevä työhönsä.

Vierailija
47/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. En minä päätä soppareista sen enempää kuin siitäkään, koska jatkotöistä kellekin kerrotaan.

Ap

Kiukutellaanko täällä ap:lle? Minä ainakin ilmaisin että ap:n työnantaja toimii törkeästi. Toisaalta ap hyväksyy tämän eikä taida nähdä siinä mitään ongelmaa että työkaverit tietää henkilön jatkosopimuksista aiemmin kin hlö itse.

Vierailija
48/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisen naiveja ajatuksia ihmisillä. Todellakin juttelen esimieheni kanssa työntekijöistä ja samoin itse omien työntekijöiteni kanssa. En todellakaan halua mitään ristiriitoja, joten ongelmatapaukset eivät saa jatkoa. Itse vaihtaisin saman tien työpaikkaa, jos esimiestä ei kiinnostaisi minun käsitys.

Entä , jos oletkin itse se ongelma? Etkä tiedosta sitä?

Vierailija
49/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset on aina niin ilkeitä. Etenkin matalasti koulutetut. Korkeakoulussa kaikki ollaan yhtä pataa ja saa olla mimmoinen vaan. Mutta nää alemman tason muijat on ihan hirveitä.

Eivät vedä vertoja korkeakoulutetuille miehille. Hirveimpiö akkoja mitä maa päällään kantaa.

Vierailija
50/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, mikä mesta. Tolla periaatteella tosiaan joku todella ammattitiatoinen henkilö voi saada kenekää, koska kateelliset haluaa sen pois.

Onneks en oo tollasessa paikassa, jossa ihan randomina vaan kysellään muilta jatketaanko sopimusta.

Koska tiedostan, että siellä taustalla voi olla syitä, joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko

Mielummin hyvä työyhteisö, vaikka joka pätevä joutuisi pihalle. Olen kahdeksan tuntia päivässä työntekijöiden kanssa, joten mielummin teen töitä mukavan joukon kanssa.

Vierailija
51/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omallekin kohdalle osunut pari kertaa tällaisia, tosi mukavia tyyppejä mutta työtehtävostä ei vaan ole suoriutuneet tai ei ole ollut intoa opetella vaadittuja asioita.

Se on tosi kiusallista kun toinen hehkuttaa työtä ja toivoo jatkoa, itsellä intuitio siitä ettei soppari jatku ko henkilön kohdalla. On siinä tilanteessa aika vaikea olla, toisaalta tekis mieli kertoa miten asia on mutta se on kuitenkin esimiehen tehtävä. Siinä sitten koiittaa luovia juuri noin kuten kuvailit- tai vaihtaa puheenaihetta.

Tämäpä juuri. Inhottavaa yrittää itse pyöriä aiheesta toiseen kun toinen innoissaan selittää mitä työtehtäviä haluaisi opetella seuraavaksi ja mihin kohtaan kesää ottaa lomapäiviä. Tekisi mieli pamauttaa faktat pöytään jotta ehtisi varautua, mutta en aio tehdä esimieheni työtä hänen puolestaan.

Ap

Tietenkään tuollaista ei kerrota etukäteen. Miksi ihmeessä esimies on kertonut sinulle?

Miksi ei kerrota? Olisi reilua antaa työntekijälle mahdollisuus etsiä uusia töitä ennen työttömyyden alkamista.

Kertoi kun ajatteli varmaan että lyön hanskat tiskiin ellei muutosta kuulu.

Ap

Ei kerrota, koska halutaan, että työntekijä tekee töitä täysillä loppuun saakka.

Vierailija
52/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset on aina niin ilkeitä. Etenkin matalasti koulutetut. Korkeakoulussa kaikki ollaan yhtä pataa ja saa olla mimmoinen vaan. Mutta nää alemman tason muijat on ihan hirveitä.

En allekirjota tätä väitettä.  Ei koulutustasolla ole mitään merkitystä, millaset käytöstavat ihmisellä on.

Tai taustat. 

Pikemminkin kermapeffat on usein niitä, joilla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. 

Ovat olevinaan muiden yläpuolella.

Vierailija
53/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omallekin kohdalle osunut pari kertaa tällaisia, tosi mukavia tyyppejä mutta työtehtävostä ei vaan ole suoriutuneet tai ei ole ollut intoa opetella vaadittuja asioita.

Se on tosi kiusallista kun toinen hehkuttaa työtä ja toivoo jatkoa, itsellä intuitio siitä ettei soppari jatku ko henkilön kohdalla. On siinä tilanteessa aika vaikea olla, toisaalta tekis mieli kertoa miten asia on mutta se on kuitenkin esimiehen tehtävä. Siinä sitten koiittaa luovia juuri noin kuten kuvailit- tai vaihtaa puheenaihetta.

Tämäpä juuri. Inhottavaa yrittää itse pyöriä aiheesta toiseen kun toinen innoissaan selittää mitä työtehtäviä haluaisi opetella seuraavaksi ja mihin kohtaan kesää ottaa lomapäiviä. Tekisi mieli pamauttaa faktat pöytään jotta ehtisi varautua, mutta en aio tehdä esimieheni työtä hänen puolestaan.

Ap

Tietenkään tuollaista ei kerrota etukäteen. Miksi ihmeessä esimies on kertonut sinulle?

Miksi ei kerrota? Olisi reilua antaa työntekijälle mahdollisuus etsiä uusia töitä ennen työttömyyden alkamista.

Kertoi kun ajatteli varmaan että lyön hanskat tiskiin ellei muutosta kuulu.

Ap

Tää on provo! Ei kukaan täysjärkinen tule itseään kehumaan tälle palstalle, mustamaalaamalla jotain taruolentoa. Iltalääkkeen aika 👍🏻

Vierailija
54/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin hyvä työyhteisö, vaikka joka pätevä joutuisi pihalle. Olen kahdeksan tuntia päivässä työntekijöiden kanssa, joten mielummin teen töitä mukavan joukon kanssa.

Ei se työpaikkas ole mikään lellipentujen iltapäiväkerho. Kai vielä morkkaat työttömiä siitä, etteivät tee yhteiskunnan eteen mitään?

Vierailija
55/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on bisnestä. Ei leikkikoulu, josta haetaan kivoja leikkikavereita.

Työnjohtoa kiinnostaa tulos, ei sun älytön lapsellinen mileipitees.

Vierailija
56/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan muistuttaa työkaveria että odottelee rauhassa sopimuksen jatkon , että näkee miten käy ennenkuin varaa matkoja ym . Nykyisessä taloustilanteessa kaikilla tulevaisuus on epävarma .

Tässä muuten hyvä neuvo. Voinhan sanoa että odottele vielä sopparin loppuun millainen jatkopala tulee. Sitten vain esitän tyhmää kun kysymystulva alkaa.

Ap

Ei sun tartte esittää tyhmää, ole vain ihan oma itsesi 🙏

Vierailija
57/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran semmoinen työkaveri joka ei kummoisesti töitä tehnyt vaan hommaili aina kaikkea muuta. Määräaikaisessa työsuhteessa oli ja minun toimestani ei saanut enää jatkoa koska samoin esimiehelle, että en halua työskennellä tuommoisen kanssa joka loisii toisten siivellä. Kenkää siis sai.

Vierailija
58/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pomo kysele jatketaanko sopimusta, vaan että hoituvatko työt, tuleeko ajoissa paikalle yms.

Ap

Vierailija
59/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, sinä olet sellainen ruskeakielinen pomon mielistelijä. Olisit heti sanonut!

Vierailija
60/171 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän perusteella luulet hänen toimeentulotuelle tippuvan, jos töissä on nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan