Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän ettei työkaverin sopparia jatketa

Vierailija
22.03.2023 |

Ja nyt on kiusallista kuunnella, kun hän selittää miten kivaa kanssani on työskennellä, miten hän pitää työstään ja mitä taloudellisia suunnitelmia hänellä on lähitulevaisuudessa. Ei ole minun asiani kertoa hänelle että tämä työpaikka oli hänen osaltaan tässä, mutta en oikein voi lähteä enää mukaan noihin juttuihinkaan.

Ehkä voisin vihjata että älä nyt varaa mitään reissuja tai tatuointiaikoja keväällä, hinnat varmasti laskevat kesään mennessä tms.

En haluaisi mennä huomenna töihin.

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heikossa se on sinunkin mieli, jos tuosta teet ongelman itsellesi. Et tietenkään sano mitään, mutta ei se sinulle myöskään kuulu neuvoa mitään.

Kai minä olen heikkomieli. Lähinnä säälittää, vaikka olen tyytyväinen että hänestä päästään eroon. Toivottavasti pomo kertoo pian itse asiasta, mutta tuskinpa kovin ajoissa.

Ap

Miksi et sano itseäsi irti, että sen työkaverin työsuhde jatkuisi?

Vierailija
162/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omallekin kohdalle osunut pari kertaa tällaisia, tosi mukavia tyyppejä mutta työtehtävostä ei vaan ole suoriutuneet tai ei ole ollut intoa opetella vaadittuja asioita.

Se on tosi kiusallista kun toinen hehkuttaa työtä ja toivoo jatkoa, itsellä intuitio siitä ettei soppari jatku ko henkilön kohdalla. On siinä tilanteessa aika vaikea olla, toisaalta tekis mieli kertoa miten asia on mutta se on kuitenkin esimiehen tehtävä. Siinä sitten koiittaa luovia juuri noin kuten kuvailit- tai vaihtaa puheenaihetta.

Tämäpä juuri. Inhottavaa yrittää itse pyöriä aiheesta toiseen kun toinen innoissaan selittää mitä työtehtäviä haluaisi opetella seuraavaksi ja mihin kohtaan kesää ottaa lomapäiviä. Tekisi mieli pamauttaa faktat pöytään jotta ehtisi varautua, mutta en aio tehdä esimieheni työtä hänen puolestaan.

Ap

Tietenkään tuollaista ei kerrota etukäteen. Miksi ihmeessä esimies on kertonut sinulle?

Ei tähän vaadita mitään ylimaallisia älyllisiä kykyjä, että pystyisi päättelemään miksi esimies on toiminut niin kuin on toiminut.

Tietenkin esimies on halunnut rauhoittaa hiilenä olevat alaisensa ja sen takia kertonut heille että laiska ja huono työntekijä tulee lähtemään. Ja lähtijälle tietenkin kerrotaan vasta viime tingassa, jotta hänestä saadaan kaikki hyöty irti, ettei ala laiskottelemaan mikä saattaisi tapahtua jos tietäisi että lähtö tulee joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen työsuhde on määräaikainen, ei voi olettaa sen jatkuvan eikä työnantaja voi olettaa, että määräaikainen työntekijä automaattisesti haluaa jatkoa. Minulle on pari kertaa käynyt niin, että ei ole aiettakaan jatkaa ja kun viimeisenä työpäivänä tuon lähtökakkua, niin porukka katsoo ihmeissään, että ethän sinä voi lähteä, projekti on kesken. Olen todennut, että projekti voi jatkua, mutta se saa nyt pärjätä ilman minua. Ei sopimusta, ei tekijää ja uusi työsopimus uuteen työhön jo tehty.

Vierailija
164/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heikossa se on sinunkin mieli, jos tuosta teet ongelman itsellesi. Et tietenkään sano mitään, mutta ei se sinulle myöskään kuulu neuvoa mitään.

Kai minä olen heikkomieli. Lähinnä säälittää, vaikka olen tyytyväinen että hänestä päästään eroon. Toivottavasti pomo kertoo pian itse asiasta, mutta tuskinpa kovin ajoissa.

Ap

Miksi et sano itseäsi irti, että sen työkaverin työsuhde jatkuisi?

En minä halua että hänen työsuhteensa jatkuu, päinvastoin.

Ap

Vierailija
165/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voisit AP sillai ohimennen sanoa tyypille "MEILLÄ on paljon määräaikaisia pyörimässä täällä, useimmat tekee sen yhden vuoden ja jatkavat sitten muihin hommiin"... Ehkä tajuaa vinkin.

Vierailija
166/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voisit AP sillai ohimennen sanoa tyypille "MEILLÄ on paljon määräaikaisia pyörimässä täällä, useimmat tekee sen yhden vuoden ja jatkavat sitten muihin hommiin"... Ehkä tajuaa vinkin.

Kai hän omilla silmillään kuitenkin näkee ettei tuo pidä paikkaansa. Saati jos sitten innostuisi lisää että onneksi löytyi yksi määräaikainen joka haluaa jatkaa pidempään.

Ap

Vierailija
167/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai hän omilla silmillään kuitenkin näkee ettei tuo pidä paikkaansa. Saati jos sitten innostuisi lisää että onneksi löytyi yksi määräaikainen joka haluaa jatkaa pidempään.

Ap

No jaa, senhän voi muotoilla niin että "tässä on joka vuosi ollut ainakin yksi määräaikainen ja ne on vissiin kaikki jatkaneet muihin hommiin ekan vuoden jälkeen". Eihän kukaan tiedä miltä henkilöstö on näyttänyt ennen omien töitten aloittamista.

Vierailija
168/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jaa, senhän voi muotoilla niin että "tässä on joka vuosi ollut ainakin yksi määräaikainen ja ne on vissiin kaikki jatkaneet muihin hommiin ekan vuoden jälkeen". Eihän kukaan tiedä miltä henkilöstö on näyttänyt ennen omien töitten aloittamista.

Siihenhän hän sanoo että no onneksi nyt löytyi pidempiaikainen työntekijä.

Ap

Vierailija
169/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siihenhän hän sanoo että no onneksi nyt löytyi pidempiaikainen työntekijä.

Ap

Siihenhän sanot "niin...jos olisin sun tilanteessa niin en uskaltaisi olla siitä läheskään satavarma"

Sitten poistut äkkiä huoneesta sanoen "mä käyn hei tsekkaa bla blaa" ennen kuin ehtii aukaista suutansa heh

Vierailija
170/171 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano sille suoraan että sä olit se joka ryssi sen jatkon. henkilökohtaiset paska puheesi. no edestäsi ne löydät vielä....

Vierailija
171/171 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sano sille suoraan että sä olit se joka ryssi sen jatkon. henkilökohtaiset paska puheesi. no edestäsi ne löydät vielä....

En minä siitä jatkosta päätä, ja paskaa en ole puhunut sanaakaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi