Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Arjen vapaamatkustajat vievät parisuhteet eroon

Vierailija
22.03.2023 |

Ja estävät naisten urakehitystä. Ei pysty ottaa vaativampia töitä, jos kaikki vastuu kotitöistä jää silti naiselle. Miksi mies ei osallistu? Tai ole oma-aloitteinen? Millainen mies kehtaa jättää kotityöt tekemättä?

Kommentit (805)

Vierailija
181/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin tekemästä oma-alotteisesti mitään kun mikään ei muijalle kelvannut. Tyhjensin tiskikoneen niin se järjesti astiat uudestaan kaappiin. Imuroin niin se imuroi nurkat uudestaan. Ostettiin pojan kanssa kauppareissulla takki niin muija osti toisen kun ei kelvannut meidän ostama. Laitoin kengät telineeseen niin vaihtoi niiden järjestystä. Pistin pyykit kuivumaan niin laittoi uudestaan. Ajattelin että turha tehdä tuplana, tehköön akka kun kerran hänen tapa on ainoa oikea

Hirveä mikromanageeraaja. En jaksaisi hetkeäkään. Ja olen nainen.

- tiskit tungettu kaappeihin sikin sokin tai ladattu tiskipöydälle likaisten sekaan

- imuroitu vain keskilattia mutta työnnelty kaikki tavarat ja huonekalut pois paikoiltaan

- ostettu pojalle liian pieni vettäpitämätön takki, kun poika olisi tarvinnut vettäpitävän kahta kokoa suuremman

- kengät laitettu sisätossuille tarkoitettuun kenkätelineeseen niin, että ne valuvat suoraan parketille sen sijaan että olisivat telineessä jossa alla on laatta

- pyykit mätetty ruttuisina sikin sokin niin että homehtuvat taitoksista

-

Ja tätä hän ei tehnyt seurusteluaikana? 

Vierailija
182/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisten miesten kanssa ylipäätään muutetaan yhteen? Eikö se näy jo seurusteluvaiheessa, että millainen mies kyseessä. 

Ei se näy niin selvästi jos pariutuessa molemmat elää huoletonta nuoren ihmisen elämää. Syödään milloin sattuu ja mitä sattuu ja eletään muutenkin kuin pellossa. Sitten kun tulee lapsi, vain toinen kasvaa aikuiseksi.

Kyllä se näkyy. Miksi kukaan olettaa, että lapsen syntyessä tapahtuu automaattinen muutos ja miehestä kuoriutuu aivan eri ihminen? Jos nainen näin olettaa, se kertoo siitä että hän on vähän yksinkertainen ja naivi. Järkevämpää olisi ainakin pitää mahdollisena sitä että mies pysyy sellaisena kuin on ollut siihen asti ja olla valmis hyväksymään se.

Miksi miehiä tosiaan pidetään kehitysvammaisina, joilta ei voi olettaa kykyä mukauttaa toimintaansa uuteen tilanteeseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuollaisen tyypin kanssa ole pakko olla?

Vierailija
184/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samainen mies myös koki että olen epäreilu nalkuttaja huomauttaessani astioiden tiskausjäljestä. Käsin pestessä hänellä oli tapana vain huljauttaa astioita tiskivedessä, ja laittaa kaappiin. Lopputuloksena kaikki "puhtaat" astiat olivat rasvaisia ja oksettavan lähmän peitossa.

Ennen vieraita ja ruokailua tiskasin astiat uudelleen ettei kukaan joudu biologisen aseen uhriksi.

Eräs kerta kun olin riidellyt miehen kanssa siivoamisesta, pari hänen kaveriaan tuli käymään kahvilla. Kattasin pöytään miehen tiskaamat astiat. Kaverit irvistelivät koskiessaan rasvasta kalvottuneisiin lautasiin, ja yksi kaveri huomautti että kahvikupissa olivat vielä edelliset sokerit pohjalla. Mies irvisteli ja meni huuhtomaan myös oman mukinsa. Sanoin vieraille että älkää huoliko, tämä on meidän Mikon mielestä ihan hyvä siivousjälki.

Lähdin suhteesta tämän jälkeen.

Käsi sydämelle: eikö miehen tiskaustapa häirinnyt sinua silloin, kun seurustelitte ja vietitte aikaa hänen luonaan?

Ei häirinnyt, koska seurusteluvaiheessa mies vielä yritti tehdä vaikutuksen. Yhteen muuttaessa heittäytyi sekä työttömäksi että kädettömäksi.

Vierailija
185/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehdi koska vaimo on niin näppärä niiden suhteen. Tehkööt itse kun kaikki pitää aina tehdä heti, koskaan ei ole aikaa levätä ja tehdä niitä sitten joskus,vaikka seuraavana päivänä.

Voisin töissä alkaa käyttää samaa... "Mitä ne kollegat valittaa, teen kyllä tämän päivän työt sitten joskus. Vastaan pomon kysymykseen sitten joskus. Palvelen tiskillä odottavaa asiakasta sitten joskus. Toimitan luvut kirjanpitoon sitten joskus."

Vien kipulääkkeen potilaalle sitten joskus, aloitan elvyttämään sitten joskus.

Kannattaa naiset tutustua miehen ja hänen perheeseensä ennenkuin alatte vakavasti olemaan miehen kanssa. Miten mies ja miehen isä toimivat lapsuuden kodissa, tekevätkö metatlitä, mitään kotitöitä, miten kohtelevat perheen äitiä, miten äiti kohtelee poikansa. Sieltä tiedätte, miten mies toimii parisuhteessa.

Semmoista, joka ei tee niitä metatöitä tai tee 50% kotitöistä, ei kannata ottaa puolisoksi- perässä vedettävällä vätyksellä ei tee mitään.

Vierailija
186/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisten miesten kanssa ylipäätään muutetaan yhteen? Eikö se näy jo seurusteluvaiheessa, että millainen mies kyseessä. 

Ei se näy niin selvästi jos pariutuessa molemmat elää huoletonta nuoren ihmisen elämää. Syödään milloin sattuu ja mitä sattuu ja eletään muutenkin kuin pellossa. Sitten kun tulee lapsi, vain toinen kasvaa aikuiseksi.

Kyllä se näkyy. Miksi kukaan olettaa, että lapsen syntyessä tapahtuu automaattinen muutos ja miehestä kuoriutuu aivan eri ihminen? Jos nainen näin olettaa, se kertoo siitä että hän on vähän yksinkertainen ja naivi. Järkevämpää olisi ainakin pitää mahdollisena sitä että mies pysyy sellaisena kuin on ollut siihen asti ja olla valmis hyväksymään se.

Noh, minulla ainakin on miehistä parempi käsitys kuin sulla. Esimerkiksi että miehetkin kykenisivät sopeutumaan muttuviin olosuhteisiin ja tarpeisiin tilanteen mukaan ja ottaa vastuuta kun vastuunoton aika on. En osannut edes arvata että miehiltä nämä kyvyt puuttuu. En lapsettomana lukenut vauvapalstoja niin että olisin ollut tietoinen siitä miten kehityskelvottomia miehet on.

Vierailija
187/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samainen mies myös koki että olen epäreilu nalkuttaja huomauttaessani astioiden tiskausjäljestä. Käsin pestessä hänellä oli tapana vain huljauttaa astioita tiskivedessä, ja laittaa kaappiin. Lopputuloksena kaikki "puhtaat" astiat olivat rasvaisia ja oksettavan lähmän peitossa.

Ennen vieraita ja ruokailua tiskasin astiat uudelleen ettei kukaan joudu biologisen aseen uhriksi.

Eräs kerta kun olin riidellyt miehen kanssa siivoamisesta, pari hänen kaveriaan tuli käymään kahvilla. Kattasin pöytään miehen tiskaamat astiat. Kaverit irvistelivät koskiessaan rasvasta kalvottuneisiin lautasiin, ja yksi kaveri huomautti että kahvikupissa olivat vielä edelliset sokerit pohjalla. Mies irvisteli ja meni huuhtomaan myös oman mukinsa. Sanoin vieraille että älkää huoliko, tämä on meidän Mikon mielestä ihan hyvä siivousjälki.

Käsi sydämelle: eikö miehen tiskaustapa häirinnyt sinua silloin, kun seurustelitte ja vietitte aikaa hänen luonaan?

Ei häirinnyt, koska seurusteluvaiheessa mies vielä yritti tehdä vaikutuksen. Yhteen muuttaessa heittäytyi sekä työttömäksi että kädettömäksi.

Ja sinä edelleen jatkoit miehen kanssa?

Vierailija
188/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin tekemästä oma-alotteisesti mitään kun mikään ei muijalle kelvannut. Tyhjensin tiskikoneen niin se järjesti astiat uudestaan kaappiin. Imuroin niin se imuroi nurkat uudestaan. Ostettiin pojan kanssa kauppareissulla takki niin muija osti toisen kun ei kelvannut meidän ostama. Laitoin kengät telineeseen niin vaihtoi niiden järjestystä. Pistin pyykit kuivumaan niin laittoi uudestaan. Ajattelin että turha tehdä tuplana, tehköön akka kun kerran hänen tapa on ainoa oikea

- tiskit tungettu kaappeihin sikin sokin tai ladattu tiskipöydälle likaisten sekaan

- imuroitu vain keskilattia mutta työnnelty kaikki tavarat ja huonekalut pois paikoiltaan

- ostettu pojalle liian pieni vettäpitämätön takki, kun poika olisi tarvinnut vettäpitävän kahta kokoa suuremman

- kengät laitettu sisätossuille tarkoitettuun kenkätelineeseen niin, että ne valuvat suoraan parketille sen sijaan että olisivat telineessä jossa alla on laatta

-

Ei, ei ostellut olemattomalle lapselle vaatteita tai työnnellyt tämän kenkiä pilaamaan parkettia

Tiskikone ei täyttynyt monta kertaa päivässä kuten lapsiperheessä

Imuroi huolellisesti, jopa turhantarkasti

Vierailija
189/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Ennen lapsia mies oli se joka nipotti kotitöiden tekotavasta, koska hänen mielestään kaikki olisi pitänyt tehdä kuten hänen äitinsä tekee - saattaa edelleen seistä selän takana paasaamassa, miten kakkupohja heillä tehtiin tai selostamassa mitä pyykkilämpötilat merkitsee... Silti ei tee nykyään itse mitään, komentelee vain minua.

eri

Vierailija
190/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siismiksi olette kimpassa tällaisten tyyppien kanssa?

Vierailija
191/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minutkin ehkä nähtiin vapaamatkustajana, koska ex-nainen oli siivoushullu. Koti oli kuin leikkaussali, alkoi jo ahdistaa se että kaiken pitää olla niin täydellistä.

Jännä, että nyt yksin asuessa mun koti on ihan siisti. Ainakin kaikki sanovat käydessä että on siistin näköistä ja itsekin viihdyn kotona, vaikka ainoa henkilö joka siivoaa täällä olen minä itse. Ja itse asiassa elämä on helpompaa näin, kun ei ole kukaan valittamassa että teen sitä tai tätä kotityötä väärin tai liian vähän. Saan tehdä kuten näen itse parhaaksi. Eikö mun kodin pitäisi olla aivan kaaos, jos en osaa tehdä mitään oikein ja olen vapaamatkustaja? Jotenkin näin ei ole käynyt, mutta ex varmaan edelleen kertoo tarinoita siitä miten siivoton olin.

Vierailija
192/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on jälleen esimerkki siitä, miksi naiset ovat onnellisempia ja terveimpiä sinkkuina ja miehet parisuhteessa. Miehet ovat loisia ja hyväksikäyttäjä.

ilman miesvihan häivääkään?

Vierailija
193/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minutkin ehkä nähtiin vapaamatkustajana, koska ex-nainen oli siivoushullu. Koti oli kuin leikkaussali, alkoi jo ahdistaa se että kaiken pitää olla niin täydellistä.

Jännä, että nyt yksin asuessa mun koti on ihan siisti. Ainakin kaikki sanovat käydessä että on siistin näköistä ja itsekin viihdyn kotona, vaikka ainoa henkilö joka siivoaa täällä olen minä itse. Ja itse asiassa elämä on helpompaa näin, kun ei ole kukaan valittamassa että teen sitä tai tätä kotityötä väärin tai liian vähän. Saan tehdä kuten näen itse parhaaksi. Eikö mun kodin pitäisi olla aivan kaaos, jos en osaa tehdä mitään oikein ja olen vapaamatkustaja? Jotenkin näin ei ole käynyt, mutta ex varmaan edelleen kertoo tarinoita siitä miten siivoton olin.

Yksin asuessa kaikki on helpompaa, sukupuolesta riippumatta. Voit jättää tavarasi ihan miten itse haluat, joten teet kaiken automaattisesti oikein omassa kodissasi kun asut yksin.

Toisen ihmisen kanssa asuessa pitää muistaa se, että nyt se tila ei ole vain sinun omaasi. Meillä esimerkiksi mies jättää rutiininomaisesti tavaroitaan minun työpöydälleni. Hän saattaa myös tehdä ruokaa ja jättää pannut tiskaamatta. Eihän siitä synny mikään älytön sotku, mutta se on hiton ärsyttävää jos haluan tehdä itse ruokaa, mutta pannut ovat pesemättä.

Vierailija
194/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinään ne tavarathan ovat vain sinun käytössäsi.

Lapsiperheessä niitä käyttää monta ihmistä, joten niiden paikoilla on suurempi merkitys. Plus että sitä tavaraa on moninkertainen määrä, jolloin se järjestys on vielä oleellisempaa.

Aivan hemmetin kypsä olen etsimään mittaa sieltä, missä mies viimeksi mahtoi mitata, liimaa sieltä missä hän viimeksi liimasi tai liikkui jne.

Vierailija
195/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheessä niitä käyttää monta ihmistä, joten niiden paikoilla on suurempi merkitys. Plus että sitä tavaraa on moninkertainen määrä, jolloin se järjestys on vielä oleellisempaa.

Aivan hemmetin kypsä olen etsimään mittaa sieltä, missä mies viimeksi mahtoi mitata, liimaa sieltä missä hän viimeksi liimasi tai liikkui jne.

Jep. Ja tavaroiden oikea paikka on aina siellä missä sinä niiden haluat olevan, koska et osaa ottaa huomioon että muutkin asuvat siellä?

Vierailija
196/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja tavaroiden oikea paikka on aina siellä missä sinä niiden haluat olevan, koska et osaa ottaa huomioon että muutkin asuvat siellä?

Ei ole vaan kyllä ne on ihan järjen sanelemat, yhdessä loogisiksi todetut paikat:

- pihatyökalut on pihavajassa

- muut työkalut työkalupakissa

- liimat yms. on eteisaulan lipastossa,

jossa on kaikki muukin kotitoimiston tavara, kuten postimerkit, käteiskassa jne.

- lasten vaatteet on lasten vaatekaapeissa

jne.

Vierailija
197/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi erota, toista ei voi muuttaa vain omaa suhtautumista. Ehkä sitä miestäkin ärsyttää sinun nipotus ja valitus.

Vierailija
198/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaan kyllä ne on ihan järjen sanelemat, yhdessä loogisiksi todetut paikat:

- pihatyökalut on pihavajassa

- muut työkalut työkalupakissa

- liimat yms. on eteisaulan lipastossa,

jossa on kaikki muukin kotitoimiston tavara, kuten postimerkit, käteiskassa jne.

- lasten vaatteet on lasten vaatekaapeissa

jne.

Ihan hirvee kontrollifriikki nipottaja olet. Kehtaatkin ajatella, että tavaroille on omat loogiset paikkansa. :D

Vierailija
199/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutitteko liian nopeasti yhteen? Kannattaa katsoa vähän pitempään, että näkee sen todellisen luonteen. 

Vierailija
200/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri löysi uuden miesystävän ja ihan ensimmäiseksi hän alkoi siivota tuon miehen luona. Ihmettelin ääneen hänelle, että miksi sinä hänen luonaan siivoat. Nyt hän valittaa, kun mies onkin niin sotkuinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän