HS: Arjen vapaamatkustajat vievät parisuhteet eroon
Ja estävät naisten urakehitystä. Ei pysty ottaa vaativampia töitä, jos kaikki vastuu kotitöistä jää silti naiselle. Miksi mies ei osallistu? Tai ole oma-aloitteinen? Millainen mies kehtaa jättää kotityöt tekemättä?
Kommentit (805)
Vapaamatkustajat yleensä harrastavat sitä laajemminkin eli tekevät aina minimin. Se vain kiinnittää enemmistön huomion vasta, kun venymistä ja oma-aloitteisuutta kaivattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi koska vaimo on niin näppärä niiden suhteen. Tehkööt itse kun kaikki pitää aina tehdä heti, koskaan ei ole aikaa levätä ja tehdä niitä sitten joskus,vaikka seuraavana päivänä.
Voisin töissä alkaa käyttää samaa... "Mitä ne kollegat valittaa, teen kyllä tämän päivän työt sitten joskus. Vastaan pomon kysymykseen sitten joskus. Palvelen tiskillä odottavaa asiakasta sitten joskus. Toimitan luvut kirjanpitoon sitten joskus."
Niinpä... Kyllä töissä varmaan hommat hoituu ilman että joku jatkuvasti huomauttaa ja muistuttaa, että muista sitten vastata jos puhelin soi, muista tervehtiä asiakkaita, muistitkos laittaa työpaikan oven lukkoon lähtiessäsi. Jos kotona ollaan niin avuttomia, että miten siellä työelämässä pärjätään.
Poittihan on se, että ei ole kiinnostusta eikä halua, on niin kiva kun akka hoitaa tylsät kotityöt.
Liikamääräämistä/vahtimista oli kyllä se kun olimme ystäväpariskunnan kanssa lähdössä ruotsinristeilylle ja hän touhusi ja touhusi pakkaamista ja lopultä käski miehensä käydä vessassa ennen lähtöä! No huhhuh. Voitte arvata kenen kotityöt eivät kelpaa rouvalle.
Surkein iskurepliikki: Oot nätti. Mulla olis tiskarin paikka vapaana.
Arvatkaa lähinkö 😁
Vierailija kirjoitti:
Samainen mies myös koki että olen epäreilu nalkuttaja huomauttaessani astioiden tiskausjäljestä. Käsin pestessä hänellä oli tapana vain huljauttaa astioita tiskivedessä, ja laittaa kaappiin. Lopputuloksena kaikki "puhtaat" astiat olivat rasvaisia ja oksettavan lähmän peitossa.
Ennen vieraita ja ruokailua tiskasin astiat uudelleen ettei kukaan joudu biologisen aseen uhriksi.
Eräs kerta kun olin riidellyt miehen kanssa siivoamisesta, pari hänen kaveriaan tuli käymään kahvilla. Kattasin pöytään miehen tiskaamat astiat. Kaverit irvistelivät koskiessaan rasvasta kalvottuneisiin lautasiin, ja yksi kaveri huomautti että kahvikupissa olivat vielä edelliset sokerit pohjalla. Mies irvisteli ja meni huuhtomaan myös oman mukinsa. Sanoin vieraille että älkää huoliko, tämä on meidän Mikon mielestä ihan hyvä siivousjälki.Lähdin suhteesta tämän jälkeen.
Hyvä kun lähdit, oman itsesi ja hermojesi takia. Tuollaisia ihmisiä kun on joutunut tapaamaan, ihmettelee, onko heidän aivoissaan kaikki kunnossa vai mitä on pielessä. Onko se vastuunkiertäminen niin ihanaa ja tärkeää, että sillä hinnalla jo syökin epähygieenisistä astioista...
Toki tiedän onneksi paitsi hyvin käytännönläheisiä ja näppäriä miehiä, myös pariskuntia, joissa miehellä on suurempi vastuu kotitöistä. He palauttavat uskon, meitä on erilaisia.
ja oli sitten kuitenkin aivan pakko mennä "ällötyksen" kanssa naimisiin.