Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Arjen vapaamatkustajat vievät parisuhteet eroon

Vierailija
22.03.2023 |

Ja estävät naisten urakehitystä. Ei pysty ottaa vaativampia töitä, jos kaikki vastuu kotitöistä jää silti naiselle. Miksi mies ei osallistu? Tai ole oma-aloitteinen? Millainen mies kehtaa jättää kotityöt tekemättä?

Kommentit (805)

Vierailija
161/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ennen lapsia tajunnut, että mieheni ei yksinkertaisesti osaa organisoida yhtään mitään. Ennen lapsiahan koti pysyi käytännössä siistinä, koska olimme töissä. Ruokaa ei tarvinnut laittaa kuin viikonloppuisin, pyykkiä tuli vähän. Mies sotki oman vaatehuoneensa ja jos jokin jäi ajelehtimaan, heitin ne vain sinne.

Vierailija
162/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä itkevät miesvauvat voivat laskea montako näistä asioista on tullut hoidettua viimeisen vuoden aikana:

Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus, terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus, vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan, vienti hammaslääkäriin, synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus, retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen, päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt, synttäreille ilmoittautuminen, kaverisynttäreuden lahjat, harrastustuksiin ilmoittautuminen, koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus, pappojen isänpäiväkortit, kummilasten synttärilahjatja joululahjat, omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne...

Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää.

Siivous, tiskaus, lasten kuskaus, pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin, pölyjen pyyhintä, lattianpesu...

Yllättävän usein miehet menee töistä kotiin ja loppuilta on vapaata, vaimolla ei ole vapaata vaikka yhtä pitkän työpäivän olisi tehnyt...

- Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus KYLLÄ, vienti myös

- Terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus EI

- Vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan KYLLÄ

- Synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus KYLLÄ, tarvikkeiden/herkkujen osto

- Retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen KYLLÄ, esimerkiksi viime kesänä ollessani lomalla kahden lapsen kanssa, retkeilimme vähintään joka toinen päivä yhdessä eri luontokohteissa ym. Talvella muutama kerta pulkkamäessä eväineen. 

- Päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt; KYLLÄ, joka perjantai, viimeksi tänään hoidin päiväkotiin täydennysvaatteita ja xylitolpastilleja

- Synttäreille ilmoittautuminen KYLLÄ, viimeksi vaimoni ihmetteli isoon ääneen, kuka on "Terhi" jolle viestittelin eräänä iltana; joo, lapsemme kaverin äiti, jonka lapsella on synttärit

- Kaverisynttäreuden lahjat KYLLÄ, olen nuoremman lapsen kavereiden lahjatoiveista paljon paremmin perillä kuin vaimo

- Harrastustuksiin ilmoittautuminen KYLLÄ

- Koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus EI, koira on vaimon

- Pappojen isänpäiväkortit KYLLÄ, viimeksi ostin myös vaimon isälle, laitoin postimerkin kuoreen ja pakotin sen kirjoittamaan itse terveiset;

- Kummilasten synttärilahjat ja joululahjat KYLLÄ, tiedän edelleen paremmin, mitä poikia kiinnostaa;

- Omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne KYLLÄ

- Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. KYLLÄ miljoonasti KYLLÄ, vaimolla ei ole pienintäkään hajua, mitä esimerkiksi meidän kuiva-ainekaapissa on, yleensä käyn kaupassa, ja jos en käy, laitan kauppalistan vaimolle

- Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää KYLLÄ, meillä ei onneksi ole lapsilla perussairauksia tai allergioita, mutta pidän lääkekaapin sisällöstä huolta (koska itse käyn apteekissa säännöllisesti, vaimo ei)

- Siivous KYLLÄ, imurointi aina ja tavaroiden järjestely melkein aina

- Tiskaus KYLLÄ, hoidan käsitiskin ja tiskikoneen tyhjennyksen/täytön 90%

- Lasten kuskaus KYLLÄ, joka päivä

- Pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin KYLLÄ; vaimo ei ole pessyt viimeisen vuoden aikana kuin muutaman kerran pyykkiä

- Pölyjen pyyhintä KYLLÄ, erityisesti kirjahyllyt jää minun vastuulleni

- Lattianpesu EI, tämän on ihme kyllä vaimon tehtävänkuvaan kuuluva

👍, olet aarre.

En, olen vaimooni kyllästynyt, kiukkuinen ksipää.

Jos seksielämä ei olisi tyydyttävää, potkaisisin vaimon kadulle. Mutta onneksi se toimii. 

Vähän kärjistetty esimerkki, mutta naisen seksielämää varmasti auttaa kun ei tarvitse kaikesta mahdollisesta stressata. Toivottavasti se riittää sinulle. Ei kovin reilulta jaolta silti kuulosta, mutta elämä on valintoja.

Minä naisena haluaisin, että nämä viittaukset kotitöiden ja seksin yhteydestä jäisivät historiaan. Omiin seksihaluihin ei ole koskaan vaikuttanut se, onko koti siisti vai ei. Jos panettaa niin panettaa.

Tällainen retoriikka vain uudistaa sitä vanhanaikaista käsitystä, että seksi on jotain, mitä nainen antaa miehelle (jos on tyytyväinen siihen, mitä mies tekee).

Jos pikkulapsiaikana ei paneta, niin kyllä se johtuu hormoneista eikä kodin siisteydestä.

Naisena minulle seksi on hyvin tärkeää.

Jos koti on epäsiisti ja mies ei näe omaa osuuttaan asiaan, haen seksini muualta. Ja näin olen myöskin tehnyt. Ei sotkuisessa kodissa viitsi olla yhtään ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset käyttävät järjettömän määrän energiaa ja aikaa uhriutumiseen.

Niin, suhteet myös päättyy eroon jos toinen osapuoli osoittautuu arjessa äärettömän rasittavaksi nillittäjäksi jonka kaikki aika menee siihen että se vahtii ja tilastoi sitä kuka on käyttänyt enemmän ja vähemmän esim. rättiä tai imuria. Harva haluaa parisuhteeseen tiukkapipoisen työnjohtajan kanssa. 

Vierailija
164/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain laiska ja saamaton. Minä teen kotona kaikki hommat, sillä nautin suunnattomasti niistä sekä kokkailusta. Hyvin jää aikaa omiin harrastuksiin ja urakehitykseen.

T. Nainen, kaksi maisterintutkintoa, hyväpalkkainen työ, puoliso ja aina siisti koti.

Vierailija
165/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäni ei viitsinyt tehdä mitään tai teki niin huonosti, että oli pakko nalkuttaa tai tehdä itse uudelleen. Esimerkiksi pyykin mies ripusti niin, että otti kasan koneesta ja heitti telineelle. Siinä ne pyykit ummehtuivat ja haisivat monta päivää, miehen mielestä asia oli hoidettu aivan hyvin. Lakanoiden kanssa hänelläkin oli pahoja ongelmia ja suuttui, jos yritin vaihtaa edes kuukausittain, kun niiden pesuun menee rahaa ja se on aivan turhaa. Samoin hän vihastui, kun tarvitsin kallista laktoositonta maitoa ja meillä riideltiin kuukausikaupalla siitä, miksen voi opetella juomaan kahvia mustana ettei mulle tarttis enää kahvimaitoja ostaa. Itse hän oli kunnon vauvasuu ja omaan kahviinsa lorotti puolet maitoa ja puolet kahvia.

Näin just että hommat tehdään niin huonosti että nainen tekee ne lopulta itse. Hyvä esimerkki tuo pyykin ripustus. Jos pyykit myttää telineelle, en kehtaa pukea lapsille ryppyisiä vaatteita päälle ja on pakko silittää. Itsehän suoristan vaatteet telineelle niin että ne voi pukea suoraan päälle ja silitän vain juhlavaatteet. Mutta hei, isän pitää saada tehdä asiat omalla rennolla tavallaan. Tosi kätevää miehille että se on myös tapa jolla saadaan naiset tekemään itse. Johan kokkausvuorokin on helppoa siirtää vaimolle, kun mies tarjoaa ruoaksi pelkkää paskaa ilman mitään vihanneksia. Keitettyä makkaraa sinapilla ja lihapiirakkaa ketsupilla päivästä toiseen.

Tai sitten niitä vain lykätään niin kauan, että on helpompaa tehdä itse kuin muistuttaa jatkuvasti.

Mun kuopuksen pankkikortin hankkiminen kesti neljä vuotta (koska olimme yrittäneet jakaa töitä niin että mies saa itsenäisesti hoitaa ns omalla tavallaan) ja sekin vain minun ansiostani, kun lopulta varasin sen ajan sinne pankkiin ja muistutin joka päivä kuukauden ajan.

Vierailija
166/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ennen lapsia tajunnut, että mieheni ei yksinkertaisesti osaa organisoida yhtään mitään. Ennen lapsiahan koti pysyi käytännössä siistinä, koska olimme töissä. Ruokaa ei tarvinnut laittaa kuin viikonloppuisin, pyykkiä tuli vähän. Mies sotki oman vaatehuoneensa ja jos jokin jäi ajelehtimaan, heitin ne vain sinne.

Monilta miehiltä puuttuu kokonaan kyky johtaa. Sen edellytyksenä on kyky hahmottaa suuria kokonaisuuksia. Tähän edesauttaa, kun joutuu lapsena ottamaan muut ihmiset ja heidän tarpeensa huomioon. Nyt näyttää että useilta miehiltä ei tätä ole edellytetty.

Vierailija
167/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain laiska ja saamaton. Minä teen kotona kaikki hommat, sillä nautin suunnattomasti niistä sekä kokkailusta. Hyvin jää aikaa omiin harrastuksiin ja urakehitykseen.

T. Nainen, kaksi maisterintutkintoa, hyväpalkkainen työ, puoliso ja aina siisti koti.

Montako lasta ja minkä ikäisiä?

Vierailija
168/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehdi koska vaimo on niin näppärä niiden suhteen. Tehkööt itse kun kaikki pitää aina tehdä heti, koskaan ei ole aikaa levätä ja tehdä niitä sitten joskus,vaikka seuraavana päivänä.

Voisin töissä alkaa käyttää samaa... "Mitä ne kollegat valittaa, teen kyllä tämän päivän työt sitten joskus. Vastaan pomon kysymykseen sitten joskus. Palvelen tiskillä odottavaa asiakasta sitten joskus. Toimitan luvut kirjanpitoon sitten joskus."

Niinpä... Kyllä töissä varmaan hommat hoituu ilman että joku jatkuvasti huomauttaa ja muistuttaa, että muista sitten vastata jos puhelin soi, muista tervehtiä asiakkaita, muistitkos laittaa työpaikan oven lukkoon lähtiessäsi. Jos kotona ollaan niin avuttomia, että miten siellä työelämässä pärjätään.

Poittihan on se, että ei ole kiinnostusta eikä halua, on niin kiva kun akka hoitaa tylsät kotityöt.

Vierailija
169/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaah, taas sama aihe. Olisitte valinneet paremmat miehet. Itse valitsin 18-vuotiaana täydellisen, eikä ole tarvinnut vaihtaa.

Vierailija
170/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä ihmeestä kaikki tähän ketjuun vastanneet ovat miehensä löytäneet ja miksi ylipäätään suostuvat tekemään kaiken yksin ja sitten uhriutuvat täällä?

En tunne yhtään miestä, joka EI osallistuisi kotitöihin siinä missä naisetkin. Kyllä meillä mies tekee samat työt kuin minäkin, tai yleensä tehdään yhdessä. Näin on kaikilla tuttavapariskunnilla. Tosin minua ei pieni sotku jaksakaan kiinnostaa, ei haittaa, jos on vaatteita lattialla tai tiskejä pöydällä. Hoitaa ne sitten myöhemmin, ei niitä tarvitse jatkuvasti olla siivoamassa, jos töiden jälkeen haluaa vain nopeasti sohvalle.

Vierailija
171/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta ei maisteri, it-alalla kuitenkin tienaamassa mukavasti. Myös lapsi ja koira löytyy, yksi molempia riittää. En ole uuvuttanut itseäni koskaan kotitöillä tai lapsenhoidolla.

Vierailija
172/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
173/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä itkevät miesvauvat voivat laskea montako näistä asioista on tullut hoidettua viimeisen vuoden aikana:

Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus, terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus, vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan, vienti hammaslääkäriin, synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus, retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen, päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt, synttäreille ilmoittautuminen, kaverisynttäreuden lahjat, harrastustuksiin ilmoittautuminen, koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus, pappojen isänpäiväkortit, kummilasten synttärilahjatja joululahjat, omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne...

Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää.

Siivous, tiskaus, lasten kuskaus, pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin, pölyjen pyyhintä, lattianpesu...

Yllättävän usein miehet menee töistä kotiin ja loppuilta on vapaata, vaimolla ei ole vapaata vaikka yhtä pitkän työpäivän olisi tehnyt...

- Synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus KYLLÄ, tarvikkeiden/herkkujen osto

- Retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen KYLLÄ, esimerkiksi viime kesänä ollessani lomalla kahden lapsen kanssa, retkeilimme vähintään joka toinen päivä yhdessä eri luontokohteissa ym. Talvella muutama kerta pulkkamäessä eväineen. 

- Päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt; KYLLÄ, joka perjantai, viimeksi tänään hoidin päiväkotiin täydennysvaatteita ja xylitolpastilleja

- Synttäreille ilmoittautuminen KYLLÄ, viimeksi vaimoni ihmetteli isoon ääneen, kuka on "Terhi" jolle viestittelin eräänä iltana; joo, lapsemme kaverin äiti, jonka lapsella on synttärit

- Kaverisynttäreuden lahjat KYLLÄ, olen nuoremman lapsen kavereiden lahjatoiveista paljon paremmin perillä kuin vaimo

- Pappojen isänpäiväkortit KYLLÄ, viimeksi ostin myös vaimon isälle, laitoin postimerkin kuoreen ja pakotin sen kirjoittamaan itse terveiset;

- Kummilasten synttärilahjat ja joululahjat KYLLÄ, tiedän edelleen paremmin, mitä poikia kiinnostaa;

- Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. KYLLÄ miljoonasti KYLLÄ, vaimolla ei ole pienintäkään hajua, mitä esimerkiksi meidän kuiva-ainekaapissa on, yleensä käyn kaupassa, ja jos en käy, laitan kauppalistan vaimolle

- Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää KYLLÄ, meillä ei onneksi ole lapsilla perussairauksia tai allergioita, mutta pidän lääkekaapin sisällöstä huolta (koska itse käyn apteekissa säännöllisesti, vaimo ei)

- Pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin KYLLÄ; vaimo ei ole pessyt viimeisen vuoden aikana kuin muutaman kerran pyykkiä

👍, olet aarre.

Jos seksielämä ei olisi tyydyttävää, potkaisisin vaimon kadulle. Mutta onneksi se toimii. 

Vähän kärjistetty esimerkki, mutta naisen seksielämää varmasti auttaa kun ei tarvitse kaikesta mahdollisesta stressata. Toivottavasti se riittää sinulle. Ei kovin reilulta jaolta silti kuulosta, mutta elämä on valintoja.

Minä naisena haluaisin, että nämä viittaukset kotitöiden ja seksin yhteydestä jäisivät historiaan. Omiin seksihaluihin ei ole koskaan vaikuttanut se, onko koti siisti vai ei. Jos panettaa niin panettaa.

Tällainen retoriikka vain uudistaa sitä vanhanaikaista käsitystä, että seksi on jotain, mitä nainen antaa miehelle (jos on tyytyväinen siihen, mitä mies tekee).

Jos pikkulapsiaikana ei paneta, niin kyllä se johtuu hormoneista eikä kodin siisteydestä.

No en tarkoituksella niputtanut seksiä ja kotitöitä yhteen. Enkä koe seksiä palkintona.

Mutta epätasaisesti jakautuvat kotityöt kaivertavat minua kuitenkin. Pakko on tehdä, koska vaimo ei tee.

Jaksan tässä parisuhteessa ja jaksan myös tuntea positiivisia tunteita vaimoa kohtaan, koska seksielämä on hyvää. Panostan siihen siis itsekin, ja vaimonkin mielestä se on siis hyvää. 

Mutta olen itselleni myöntänyt, että jos edes seksielämä ei olisi tässä parisuhteessa hyvää, niin en vaan kerta kaikkiaan olisi tässä. Seksi ja romantiikka / läheisyys on se syy, miksi olen parisuhteessa. Olen siis itse käynyt itselleni useita kertoja läpi niitä syitä, miksi olen ja pysyn tässä suhteessa - ja kyllä se niin on, että sinne parisuhteen plussapuolelle jää lähinnä seksi ja yleisestikin ottaen läheisyys. 

Toki tiedän, että moni muukin lopettaisi parisuhteen, jos seksielämä olisi huonoa ja / tai vähäistä.

Ei se meilläkään tietysti jatkuvasti mitään ilotulitusta ole, mutta pääsääntöisesti 1-2 kertaa viikossa sitä harrastetaan, ja se on minulle täysin riittävää. Jos sitä olisi huomattavasti harvemmin (esim. kerran kuussa), alkaisin kyllä vakavasti ottaen harkita eroa. Tai sitten vähintään sanoisin suoraan vaimolle, että kotitöitä pitää alkaa tehdä reilusti paljon enemmän, etten lähde suoraa päätä menemään.

Vierailija
174/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blaah, taas sama aihe. Olisitte valinneet paremmat miehet. Itse valitsin 18-vuotiaana täydellisen, eikä ole tarvinnut vaihtaa.

Olen samaa mieltä, mutta naiset saavat jo nyt paskaa niskaan liian korkeista standardeista. :D Täälläkin jotkut ovat ulisseet vuosia siitä, miten naisille kelpaa vain pieni osa miehistä.

Vierailija
175/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin tekemästä oma-alotteisesti mitään kun mikään ei muijalle kelvannut. Tyhjensin tiskikoneen niin se järjesti astiat uudestaan kaappiin. Imuroin niin se imuroi nurkat uudestaan. Ostettiin pojan kanssa kauppareissulla takki niin muija osti toisen kun ei kelvannut meidän ostama. Laitoin kengät telineeseen niin vaihtoi niiden järjestystä. Pistin pyykit kuivumaan niin laittoi uudestaan. Ajattelin että turha tehdä tuplana, tehköön akka kun kerran hänen tapa on ainoa oikea

Hirveä mikromanageeraaja. En jaksaisi hetkeäkään. Ja olen nainen.

Vierailija
176/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👍, olet aarre.

Naisena minulle seksi on hyvin tärkeää.

Jos koti on epäsiisti ja mies ei näe omaa osuuttaan asiaan, haen seksini muualta. Ja näin olen myöskin tehnyt. Ei sotkuisessa kodissa viitsi olla yhtään ylimääräistä.

Hmm, ehkä tällainen järjestely voisi olla hyvä, jos tilanne pääsisi oikein pahaksi.

(olen siis tuo mies, joka kokee, että kotityöt eivät jakaudu lähellekään tasaisesti)

Vierailija
177/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin tekemästä oma-alotteisesti mitään kun mikään ei muijalle kelvannut. Tyhjensin tiskikoneen niin se järjesti astiat uudestaan kaappiin. Imuroin niin se imuroi nurkat uudestaan. Ostettiin pojan kanssa kauppareissulla takki niin muija osti toisen kun ei kelvannut meidän ostama. Laitoin kengät telineeseen niin vaihtoi niiden järjestystä. Pistin pyykit kuivumaan niin laittoi uudestaan. Ajattelin että turha tehdä tuplana, tehköön akka kun kerran hänen tapa on ainoa oikea

- tiskit tungettu kaappeihin sikin sokin tai ladattu tiskipöydälle likaisten sekaan

- imuroitu vain keskilattia mutta työnnelty kaikki tavarat ja huonekalut pois paikoiltaan

- ostettu pojalle liian pieni vettäpitämätön takki, kun poika olisi tarvinnut vettäpitävän kahta kokoa suuremman

- kengät laitettu sisätossuille tarkoitettuun kenkätelineeseen niin, että ne valuvat suoraan parketille sen sijaan että olisivat telineessä jossa alla on laatta

- pyykit mätetty ruttuisina sikin sokin niin että homehtuvat taitoksista

-

Vierailija
178/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisten miesten kanssa ylipäätään muutetaan yhteen? Eikö se näy jo seurusteluvaiheessa, että millainen mies kyseessä. 

Ei se näy niin selvästi jos pariutuessa molemmat elää huoletonta nuoren ihmisen elämää. Syödään milloin sattuu ja mitä sattuu ja eletään muutenkin kuin pellossa. Sitten kun tulee lapsi, vain toinen kasvaa aikuiseksi.

Kyllä se näkyy. Miksi kukaan olettaa, että lapsen syntyessä tapahtuu automaattinen muutos ja miehestä kuoriutuu aivan eri ihminen? Jos nainen näin olettaa, se kertoo siitä että hän on vähän yksinkertainen ja naivi. Järkevämpää olisi ainakin pitää mahdollisena sitä että mies pysyy sellaisena kuin on ollut siihen asti ja olla valmis hyväksymään se.

Vierailija
179/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos astiat laittaa kaappiin sekaisin, ei sieltä löydä mitään. Imuroida voi huolellisesti eikä sieltä täältä sutaisten. Pyykkejä ei tarvitse silittää ja ne kuivuvat nopeammin, kun vaatteet oikoo huolellisesti kuivumaan laittaessa. Ihan sama kuin ruokaa laittaessa polttaisi kaiken aina pohjaan tai keittäisi perunat vain puolikypsiksi.

Joillekin on ihan sama vaikka vatupassilla laittas tavarat paikoilleen ja luuttaisi nurkat joka päivä. Joidenkin pitää vaan pakkomielteisesti korjata jäljet ja valittaa kaikesta tekemisestä. Nykyään asun yksin omassa asunnossani ja kaikki on vallan siistiä ja juuri semmosta kuin minä haluan

Täällä on jokaisessa naisoletettujen kommentissa hiukan ristiriitaa. Valitetaan ettei mies tee mitään ja jos tekeekin niin väärin menee. Mies ei voi pärjätä millään, teet niin tai näin niin pieleen menee

Jokaisessa? Sinähän melkoinen draamailija olet. Taisi nyt kärsiä tuon muun viestisi uskottavuus tästä. Mitä jos kerran viettäisit lauantaipäivän kysyen ihan tarkkaan, miksi ja miten joku asia pitää tehdä naisen toivomalla tavalla, ja jos sinulla on eriävä, perusteltu mielipide, niin sitten perustelet sen ja ehdotat kompromissia. Ja sitten toimit sen mukaan, mihin päädyitte.

Ja jos tuntuu, että naisen järjestyksenpidossa on hysteerinen elementti, niin mietit ensin, aiheuttaako oma hysteerinen vastahankasi sen, ja jos ei, niin sitten toimit rauhoittavasti ja otatte aikalisän hänen rentouttamisekseen.

Kerro sitten, muuttuiko ilmapiiri. 

Vierailija
180/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se laittoi ne pyykit uudestaan? Siksi kun ne oli mytätty sinne telineelle niin että loputulos on päällepukemieskelvoton. Miksi kengät järjestetään telineeseen uudestaan, niin että edes osa mahtuu sinne. Miksi imuroidaan nurkat, koska mitä järkeä on edes imuroida, jos hutastaan vain keskilattialta ja nurkat on täynnä silmin nähtäviä pölypalloja. Miksi ostetaan toinen takki, että saataisiin lapselle oikean kokoinen ja tarkoitukseen sopiva vaate.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi