HS: Arjen vapaamatkustajat vievät parisuhteet eroon
Ja estävät naisten urakehitystä. Ei pysty ottaa vaativampia töitä, jos kaikki vastuu kotitöistä jää silti naiselle. Miksi mies ei osallistu? Tai ole oma-aloitteinen? Millainen mies kehtaa jättää kotityöt tekemättä?
Kommentit (805)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä itkevät miesvauvat voivat laskea montako näistä asioista on tullut hoidettua viimeisen vuoden aikana:
Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus, terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus, vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan, vienti hammaslääkäriin, synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus, retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen, päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt, synttäreille ilmoittautuminen, kaverisynttäreuden lahjat, harrastustuksiin ilmoittautuminen, koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus, pappojen isänpäiväkortit, kummilasten synttärilahjatja joululahjat, omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne...
Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää.
Siivous, tiskaus, lasten kuskaus, pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin, pölyjen pyyhintä, lattianpesu...
Yllättävän usein miehet menee töistä kotiin ja loppuilta on vapaata, vaimolla ei ole vapaata vaikka yhtä pitkän työpäivän olisi tehnyt...
- Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus KYLLÄ, vienti myös
- Terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus EI
- Vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan KYLLÄ
- Synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus KYLLÄ, tarvikkeiden/herkkujen osto
- Retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen KYLLÄ, esimerkiksi viime kesänä ollessani lomalla kahden lapsen kanssa, retkeilimme vähintään joka toinen päivä yhdessä eri luontokohteissa ym. Talvella muutama kerta pulkkamäessä eväineen.
- Päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt; KYLLÄ, joka perjantai, viimeksi tänään hoidin päiväkotiin täydennysvaatteita ja xylitolpastilleja
- Synttäreille ilmoittautuminen KYLLÄ, viimeksi vaimoni ihmetteli isoon ääneen, kuka on "Terhi" jolle viestittelin eräänä iltana; joo, lapsemme kaverin äiti, jonka lapsella on synttärit
- Kaverisynttäreuden lahjat KYLLÄ, olen nuoremman lapsen kavereiden lahjatoiveista paljon paremmin perillä kuin vaimo
- Harrastustuksiin ilmoittautuminen KYLLÄ
- Koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus EI, koira on vaimon
- Pappojen isänpäiväkortit KYLLÄ, viimeksi ostin myös vaimon isälle, laitoin postimerkin kuoreen ja pakotin sen kirjoittamaan itse terveiset;
- Kummilasten synttärilahjat ja joululahjat KYLLÄ, tiedän edelleen paremmin, mitä poikia kiinnostaa;
- Omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne KYLLÄ
- Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. KYLLÄ miljoonasti KYLLÄ, vaimolla ei ole pienintäkään hajua, mitä esimerkiksi meidän kuiva-ainekaapissa on, yleensä käyn kaupassa, ja jos en käy, laitan kauppalistan vaimolle
- Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää KYLLÄ, meillä ei onneksi ole lapsilla perussairauksia tai allergioita, mutta pidän lääkekaapin sisällöstä huolta (koska itse käyn apteekissa säännöllisesti, vaimo ei)
- Siivous KYLLÄ, imurointi aina ja tavaroiden järjestely melkein aina
- Tiskaus KYLLÄ, hoidan käsitiskin ja tiskikoneen tyhjennyksen/täytön 90%
- Lasten kuskaus KYLLÄ, joka päivä
- Pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin KYLLÄ; vaimo ei ole pessyt viimeisen vuoden aikana kuin muutaman kerran pyykkiä
- Pölyjen pyyhintä KYLLÄ, erityisesti kirjahyllyt jää minun vastuulleni
- Lattianpesu EI, tämän on ihme kyllä vaimon tehtävänkuvaan kuuluva
👍, olet aarre.
En, olen vaimooni kyllästynyt, kiukkuinen ksipää.
Jos seksielämä ei olisi tyydyttävää, potkaisisin vaimon kadulle. Mutta onneksi se toimii.
Ite en kyllä viitsisi tehdä kaikkea tuota vain seksin takia. Sitä nyt saa muutenkin, ilman rahaa tai piikapalveluja, jos haluaa. Mutta kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli likaiset pikkarit kotona estää naisten aseman johtoryhmässä?
En minä ainakaan jaksaisi sellaista elämää, että olisi erittäin vaativa työ, jossa painetaan sata lasissa ja sitten kiire hakemaan päiväkodista lasta, ruokakauppaan, ruuantekoon ja ilta siitä sitten pyykkiä, vessan pesua, tiskejä samaan aikaan kun tarpeeton uros makaa sohvalla tai hakkaa pelikonetta.
Onko sinulla erittäin vaativan työn mahdollistava kovan alan tutkinto?
Suomessa naiset ovat paremmin koulutettuja kuin miehet, eli paljon todennäköisemmin naisella on sellainen, kuin miehellä.
VAATIVAN TYÖN mahdollistava KOVAN ALAN tutkinto.
Lastentarhanopettajuus tms. ei ole tällainen.
Naiset ovat Suomessa korkeammin koulutettuja kuin miehet. Lasten kasvattaminen on vaativinta yötä.
Itse en tosin ole kasvatusalalla ja minulla on eri tutkinnot, mutta näin sivuhuomautuksena.
Ajankohtainen aihe meillä tänään koska meillä on parhaillaan kirjoittava abi ja
olen ollut sairas koko sen ajan. Olen ihan väsyksiin asti hoitanut asiat niin että abi pysyisi terveenä. Pitänyt kotona maskia ja tyyliin koskenut esineisiin talouspaperilla pessyt kädet 1000x. Nyt miehellä on kurkku kipeä eikä hän suostu tekemään yhtään mitään sen eteen että saataisiin abi terveenä ja kunnialla kirjoitusten läpi. Abi voi juuri ja juuri päästä opiskelemaan haluamaalleen koulutuslinjalle jos kaikki menee nappiin. Kysyin mieheltä että olisiko hän halunnut että Abi menee kirjoittamaan pitkää matematiikkaa kovassa kuumeessa ja yskässä. Ei kuulema olisi halunnut. Silti ei ole valmis tekemään yhtään mitään ettei niin kävisi tulevissa kokeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli likaiset pikkarit kotona estää naisten aseman johtoryhmässä?
En minä ainakaan jaksaisi sellaista elämää, että olisi erittäin vaativa työ, jossa painetaan sata lasissa ja sitten kiire hakemaan päiväkodista lasta, ruokakauppaan, ruuantekoon ja ilta siitä sitten pyykkiä, vessan pesua, tiskejä samaan aikaan kun tarpeeton uros makaa sohvalla tai hakkaa pelikonetta.
Onko sinulla erittäin vaativan työn mahdollistava kovan alan tutkinto?
Suomessa naiset ovat paremmin koulutettuja kuin miehet, eli paljon todennäköisemmin naisella on sellainen, kuin miehellä.
VAATIVAN TYÖN mahdollistava KOVAN ALAN tutkinto.
Lastentarhanopettajuus tms. ei ole tällainen.
Kylläpä pikkumiestä kiukuttaa. Mene huutelemaan näitä typeryyksiäsi jollekulle jota kiinnostaa. Vaikka metsän puille.
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsin miehen, joka tekee osansa kotitöistä ja käytännössä tällä hetkellä jopa enemmän. Ei tarvitse valittaa, kun sitoutuu ihmiseen, josta näkee, että tämä on sinkkunakin hoitanut kotinsa ja vaatteensa ja ruokansa jne.
Voi olla, että osa ihmisistä taantuu siinä vaiheessa, kun lapsia tulee. Väitän silti, että suurin osa tästä kotityövalituksesta johtuu siitä, että muutetaan yhteen lyhyellä tuntemisella. Hyväksytään seurusteluvaiheessa se, että toisen (useammin miehen) koti on vain "kämppä", jonka siisteys ja viihtyisyys ei kiinnosta. Nainen sulkee siltä silmänsä ja näkee mielessään tulevan yhteisen kodin ja olettaa, että kyllä sen viihtyisyys sitten on miehellekin tärkeää. Ei se mene niin. Jos puhutaan aikuisista miehistä, niin kyllä se heidän oma asuntonsa kertoo, mitä on odotettavissa.
Seurustelkaa riittävän pitkään. Katsokaa, miten se potentiaalinen elämänkumppani asuu nyt. Mikä hänelle on tärkeää kodissa, miten hän laittaa ne astiat astianpesukoneeseen, miten säilyttää liinavaatteita, kuinka usein pesee vaatteensa, miten usein pesee vessanpöntön, miten sisustaa jne.
JOS on kiire muuttaa yhteen tai jos pitää muuttaa yhteen ihmisen kanssa, joka on aiemmin asunut äidin ja isän kanssa, niin sitten ei pidä valittaa. Jos oikeasti muutos tapahtuu vasta, kun lapsia tulee, niin sitten kannattaa varmaan keskustella asiasta neuvolassa tai jopa hakea perheterapiaa, koska itse pitäisin sitä todella kummallisena, että ihminen jolla oman kodin siisteys ja viihtyisyys on ollut tärkeää, yhtäkkiä lakkaisi siitä välittämästä. En tuolla tarkoita sitä, että pikkulapsiperheessä molemmat yleensä joutuvat tinkimään aiemmasta tasosta vaan sitä, että toinen jättäisi kaiken yllättäen toisen harteille.
Mitäs sinulla on parisuhteeseen annettavaa, että miehesi pysyy siinä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käynyt siivooja yli 10 v. Asutaan isossa taloyhtiössä ja hän tekee vain tätä yhtä taloa työkseen.
Kauppakassi on toiminut myös vuosia, lähemmäs 10. Ainakin 7.
Lapsille tilaan vaatteita 3-5 krt vuodessa. Synttärilahjoina vie netistä ostaman lahjakortin.
Ulkoistakaa !
Ääni tälle. Meitä on kaksi aikuista omassa taloudessamme, ei lapsia, mutta silti yhteen aikaan kävi siivooja. Kauppakassia ei voi tilata, kun ei sellaista tänne maalle toimiteta, mutta isommat ostokset tilaan etukäteen lähikaupungin Prismaan, josta noudamme. Kumpikin hoitaa tietysti omat vaatehankintansa, itse ostan lähes kaiken verkosta kahdesta luottokaupasta. Samoin kumpikin hoitaa omien ystäviensä ja sukulaistensa muistamisen ja omalla kohdallani se tarkoittaa lahjakorttien ostamista verkosta.
Pesulapalveluja tarvitsemme harvoin, sen sijaan esimerkiksi autojen renkaidenvaihto ostetaan ilman muuta. Lumityöt ostetaan, itse tehdään vain paikat, joihin traktori ei pääse. Alkavana keväänä aion ostaa myös puutarhan istutustöitä. Kylvöt, leikkaukset ja jopa kitkeminen käyvät ihan harrastuksesta, mutta ison istutusryhmän (alppiruusuja ja atsaleoita) saa laittaa maahan joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsin miehen, joka tekee osansa kotitöistä ja käytännössä tällä hetkellä jopa enemmän. Ei tarvitse valittaa, kun sitoutuu ihmiseen, josta näkee, että tämä on sinkkunakin hoitanut kotinsa ja vaatteensa ja ruokansa jne.
Voi olla, että osa ihmisistä taantuu siinä vaiheessa, kun lapsia tulee. Väitän silti, että suurin osa tästä kotityövalituksesta johtuu siitä, että muutetaan yhteen lyhyellä tuntemisella. Hyväksytään seurusteluvaiheessa se, että toisen (useammin miehen) koti on vain "kämppä", jonka siisteys ja viihtyisyys ei kiinnosta. Nainen sulkee siltä silmänsä ja näkee mielessään tulevan yhteisen kodin ja olettaa, että kyllä sen viihtyisyys sitten on miehellekin tärkeää. Ei se mene niin. Jos puhutaan aikuisista miehistä, niin kyllä se heidän oma asuntonsa kertoo, mitä on odotettavissa.
Seurustelkaa riittävän pitkään. Katsokaa, miten se potentiaalinen elämänkumppani asuu nyt. Mikä hänelle on tärkeää kodissa, miten hän laittaa ne astiat astianpesukoneeseen, miten säilyttää liinavaatteita, kuinka usein pesee vaatteensa, miten usein pesee vessanpöntön, miten sisustaa jne.
JOS on kiire muuttaa yhteen tai jos pitää muuttaa yhteen ihmisen kanssa, joka on aiemmin asunut äidin ja isän kanssa, niin sitten ei pidä valittaa. Jos oikeasti muutos tapahtuu vasta, kun lapsia tulee, niin sitten kannattaa varmaan keskustella asiasta neuvolassa tai jopa hakea perheterapiaa, koska itse pitäisin sitä todella kummallisena, että ihminen jolla oman kodin siisteys ja viihtyisyys on ollut tärkeää, yhtäkkiä lakkaisi siitä välittämästä. En tuolla tarkoita sitä, että pikkulapsiperheessä molemmat yleensä joutuvat tinkimään aiemmasta tasosta vaan sitä, että toinen jättäisi kaiken yllättäen toisen harteille.
Mitäs sinulla on parisuhteeseen annettavaa, että miehesi pysyy siinä?
En ruoki provoja.
Vierailija kirjoitti:
olen ollut sairas koko sen ajan. Olen ihan väsyksiin asti hoitanut asiat niin että abi pysyisi terveenä. Pitänyt kotona maskia ja tyyliin koskenut esineisiin talouspaperilla pessyt kädet 1000x. Nyt miehellä on kurkku kipeä eikä hän suostu tekemään yhtään mitään sen eteen että saataisiin abi terveenä ja kunnialla kirjoitusten läpi. Abi voi juuri ja juuri päästä opiskelemaan haluamaalleen koulutuslinjalle jos kaikki menee nappiin. Kysyin mieheltä että olisiko hän halunnut että Abi menee kirjoittamaan pitkää matematiikkaa kovassa kuumeessa ja yskässä. Ei kuulema olisi halunnut. Silti ei ole valmis tekemään yhtään mitään ettei niin kävisi tulevissa kokeissa.
Ehdottaisin tuossa tilanteessa miehelle, että ottaa muutamaksi päiväksi hotellihuoneen tai airbnb-majoituksen ja tulee kotiin vasta, kun on terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat aina tehneet enemmän töitä kuin miehet. Afrikan heimonaisetkin keräävät 70% ravinnosta lapsista samalla huolehtien, yhtäaikaa kun miehet huvittelevat metsästysretkillä. Tämä on luonnollista ja selvästikin naiset ovat miehiä sitkeämpiä, miksi tähän siis pitäisi saada muutos?
M
Jos ei muutosta tapahdu, miesten on turha odottaa parisuhdetta ja perhettä. Naiset ei enää tuohon diiliin suostu.
Olet käsittänyt jotain väärin.
Mies haluaa useimmiten vakituista seksiä.
Nainen haluaa useammin parisuhdetta ja perhettä.
Ei pethe ole mikään diili mistä naisille oltaisiin kiitollisia. Perhe on pakollinen paha/riesa, jota siedetään jotta vakituinen seksi ei kävele pois.
Miehet, nuo oman elämänsä objektit. Kyllä normomiehiä taas hävettäisi, jos lukisivat näitä kommentteja.
En yhtään ihmettele että joka toinen avioliitto päättyy eroon. Miten te saatte kaikesta niin vaikeeta. Kannattaa aloittaa suunnittelu jo siitä jaksaako hoitaa lapsia. Toiset ei halua ollenkaan lapsia ja hyvä niin.
Yksin on paljon mukavampi olla. Saa ihan itse päättää, miten siivotaan, milloin siivotaan vai siivotaanko lainkaan. Elämäni ei kiepu siivoamisen ympärillä, kun on järkevämpääkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä itkevät miesvauvat voivat laskea montako näistä asioista on tullut hoidettua viimeisen vuoden aikana:
Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus, terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus, vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan, vienti hammaslääkäriin, synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus, retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen, päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt, synttäreille ilmoittautuminen, kaverisynttäreuden lahjat, harrastustuksiin ilmoittautuminen, koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus, pappojen isänpäiväkortit, kummilasten synttärilahjatja joululahjat, omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne...
Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää.
Siivous, tiskaus, lasten kuskaus, pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin, pölyjen pyyhintä, lattianpesu...
Yllättävän usein miehet menee töistä kotiin ja loppuilta on vapaata, vaimolla ei ole vapaata vaikka yhtä pitkän työpäivän olisi tehnyt...
- Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus KYLLÄ, vienti myös
- Terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus EI
- Vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan KYLLÄ
- Synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus KYLLÄ, tarvikkeiden/herkkujen osto
- Retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen KYLLÄ, esimerkiksi viime kesänä ollessani lomalla kahden lapsen kanssa, retkeilimme vähintään joka toinen päivä yhdessä eri luontokohteissa ym. Talvella muutama kerta pulkkamäessä eväineen.
- Päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt; KYLLÄ, joka perjantai, viimeksi tänään hoidin päiväkotiin täydennysvaatteita ja xylitolpastilleja
- Synttäreille ilmoittautuminen KYLLÄ, viimeksi vaimoni ihmetteli isoon ääneen, kuka on "Terhi" jolle viestittelin eräänä iltana; joo, lapsemme kaverin äiti, jonka lapsella on synttärit
- Kaverisynttäreuden lahjat KYLLÄ, olen nuoremman lapsen kavereiden lahjatoiveista paljon paremmin perillä kuin vaimo
- Harrastustuksiin ilmoittautuminen KYLLÄ
- Koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus EI, koira on vaimon
- Pappojen isänpäiväkortit KYLLÄ, viimeksi ostin myös vaimon isälle, laitoin postimerkin kuoreen ja pakotin sen kirjoittamaan itse terveiset;
- Kummilasten synttärilahjat ja joululahjat KYLLÄ, tiedän edelleen paremmin, mitä poikia kiinnostaa;
- Omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne KYLLÄ
- Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. KYLLÄ miljoonasti KYLLÄ, vaimolla ei ole pienintäkään hajua, mitä esimerkiksi meidän kuiva-ainekaapissa on, yleensä käyn kaupassa, ja jos en käy, laitan kauppalistan vaimolle
- Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää KYLLÄ, meillä ei onneksi ole lapsilla perussairauksia tai allergioita, mutta pidän lääkekaapin sisällöstä huolta (koska itse käyn apteekissa säännöllisesti, vaimo ei)
- Siivous KYLLÄ, imurointi aina ja tavaroiden järjestely melkein aina
- Tiskaus KYLLÄ, hoidan käsitiskin ja tiskikoneen tyhjennyksen/täytön 90%
- Lasten kuskaus KYLLÄ, joka päivä
- Pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin KYLLÄ; vaimo ei ole pessyt viimeisen vuoden aikana kuin muutaman kerran pyykkiä
- Pölyjen pyyhintä KYLLÄ, erityisesti kirjahyllyt jää minun vastuulleni
- Lattianpesu EI, tämän on ihme kyllä vaimon tehtävänkuvaan kuuluva
👍, olet aarre.
En, olen vaimooni kyllästynyt, kiukkuinen ksipää.
Jos seksielämä ei olisi tyydyttävää, potkaisisin vaimon kadulle. Mutta onneksi se toimii.
Vähän kärjistetty esimerkki, mutta naisen seksielämää varmasti auttaa kun ei tarvitse kaikesta mahdollisesta stressata. Toivottavasti se riittää sinulle. Ei kovin reilulta jaolta silti kuulosta, mutta elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen ollut sairas koko sen ajan. Olen ihan väsyksiin asti hoitanut asiat niin että abi pysyisi terveenä. Pitänyt kotona maskia ja tyyliin koskenut esineisiin talouspaperilla pessyt kädet 1000x. Nyt miehellä on kurkku kipeä eikä hän suostu tekemään yhtään mitään sen eteen että saataisiin abi terveenä ja kunnialla kirjoitusten läpi. Abi voi juuri ja juuri päästä opiskelemaan haluamaalleen koulutuslinjalle jos kaikki menee nappiin. Kysyin mieheltä että olisiko hän halunnut että Abi menee kirjoittamaan pitkää matematiikkaa kovassa kuumeessa ja yskässä. Ei kuulema olisi halunnut. Silti ei ole valmis tekemään yhtään mitään ettei niin kävisi tulevissa kokeissa.Ehdottaisin tuossa tilanteessa miehelle, että ottaa muutamaksi päiväksi hotellihuoneen tai airbnb-majoituksen ja tulee kotiin vasta, kun on terve.
Heh. Kun mies ei suostu laittamaan edes maskia päähänsä viedessään autolla abin kokeeseen tai pesemään käsiään tavalla josta on jotain hyötyä, niin arvaa suostuuko se laittamaan tonnin tuohon...
Vierailija kirjoitti:
Samainen mies myös koki että olen epäreilu nalkuttaja huomauttaessani astioiden tiskausjäljestä. Käsin pestessä hänellä oli tapana vain huljauttaa astioita tiskivedessä, ja laittaa kaappiin. Lopputuloksena kaikki "puhtaat" astiat olivat rasvaisia ja oksettavan lähmän peitossa.
Ennen vieraita ja ruokailua tiskasin astiat uudelleen ettei kukaan joudu biologisen aseen uhriksi.
Eräs kerta kun olin riidellyt miehen kanssa siivoamisesta, pari hänen kaveriaan tuli käymään kahvilla. Kattasin pöytään miehen tiskaamat astiat. Kaverit irvistelivät koskiessaan rasvasta kalvottuneisiin lautasiin, ja yksi kaveri huomautti että kahvikupissa olivat vielä edelliset sokerit pohjalla. Mies irvisteli ja meni huuhtomaan myös oman mukinsa. Sanoin vieraille että älkää huoliko, tämä on meidän Mikon mielestä ihan hyvä siivousjälki.Lähdin suhteesta tämän jälkeen.
Käsi sydämelle: eikö miehen tiskaustapa häirinnyt sinua silloin, kun seurustelitte ja vietitte aikaa hänen luonaan?
Vierailija kirjoitti:
Naisen urakehitys törmää siihen seinään siinä vaiheessa kun nainen valitsee alan jota opiskelee.
Miten se olikaan miesten syytä?
Eli koska nainen ei valitse tekniikkaa tai ICT:alaa?
https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2018/witting_keskipeta…
(Tilasto on vuodelta 2016, voi olla että nykyisin niilläkin naisia on enemmän kuin tuossa graafissa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten elämää omaksi hyödyksenne kuppaavat vampyyrit, olette inhottavia.
Ja sutkeja kun ohitatte tämän. (ei sinänsä mitään uutta)
jep
Laiskat miehet uhriutuvat tässä ketjussa ihan urakalla. Minun ei ole tarvinnut ikinä huomauttaa puolisolleni hänen kotitöidensä jäljestä, koska hän tekee ne hyvin ensimmäisellä kerralla.
Miten tällaisten miesten kanssa ylipäätään muutetaan yhteen? Eikö se näy jo seurusteluvaiheessa, että millainen mies kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisten miesten kanssa ylipäätään muutetaan yhteen? Eikö se näy jo seurusteluvaiheessa, että millainen mies kyseessä.
Ei se näy niin selvästi jos pariutuessa molemmat elää huoletonta nuoren ihmisen elämää. Syödään milloin sattuu ja mitä sattuu ja eletään muutenkin kuin pellossa. Sitten kun tulee lapsi, vain toinen kasvaa aikuiseksi.
Itse tilaan Wolt+:lta 1-2krt/pvä. Säästyy sähköä ja bensaa. Lisäksi lapset tottuvat syömään erilaisia ruokia. On matkoillakin sitten helpompaa.
Jos lapset ovat sitä mieltä että ruoka on pahaa, en tilaa siitä ravintolasta enää.
Suosittelen!