Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
No eipä noita kuulukaan ostaa sesongin ulkopuolella. Ei 20 vuotta sitten ollut edes talvella myynnissä paprikoita tai tomaatteja, syö sesongin mukaan jos rahasta on puutetta. Kaali, sipuli, porkkanat ym. ei paljoa maksa
20 vuotta sitten noita myytiin tasan tarkkaan joka kaupassa talvellakin. Ja 40 vuotta sitten ainakin suurimmissa kaupungeissa. 50 vuotta sitten ei ollut.
t. täti 1965
Tässä olisi enemmän pohdinna paikkaa, onhan kyse kaikkien turva lli suudesta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4962740/poliisi-isossa-omenassa-kuollut…
Miten lidlin hapankorppupaketista tunnistaa onko sisällä kansi vai pohjapaloja? Ne pohjapalat on pehmeämpiä ja parempia. Nyt kun paketin hintakin nousi niin en taida ostaa enää niitä koska pakettiakin on muutettu niin ettei päältä näe enää kumpaa on sisällä. Paketin hinta nousi äsken 20 centtiä per paketti 1,25 > 1,45.
2 viimeisintä mitä ostin on niitä kansipaloja ja en tiedä mitä tekisin niille, täytyy kai joku kostutettu mössö-resepti etsiä.
Kävin eilen Finnkinossa ja teki ensin mieli ostaa S-kokoiset popcornit. Siis se pienin purkki, olisko siinä litran verran?
Hinta 5,40 euroa. Jäi ostamatta.
La kaupassa 60€, eilen taas 60€ ja tänään 60€. 60€ ei saa juuri mitään jos aikoo syödä kunnollista ja terveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovu rakista äläkä valita.
Ootko sinä ollu koko pääsiäisen ypöyksin kun noin on terävä kieli ja mieli?
Vietin pääsiäisen yhdessä puolisoni kanssa. Liian monella on räksyttäjä. Lemmikkien pito ja niille lihan syöttäminen nykyisessä mittakaavassa ei ole kestävää. Luuletko, että yhteiskunta pyörii vain sinun halujesi ympärillä?
Menikö riidellessä?
Ei minulla ole lemmikkejä mutta en kyllä jaksa riehua kenenkään muun lemmikeistä. Sinunkaltaisten kommentit kyllä ärsyttää.
Ei mennyt. Saunoimme, söimme hyvin, ja laitoin oksia maljakkoon. Joskus jonkun on puhuttava suoraan liikakulutuksesta ja vyön kiristämisestä. Koira ei ole välttämättömyys eivätkä monet muutkaan asiat, joita sellaisina pidämme.
Lenkkimakkara ja moni muukin halpamakkara oli ennen halvenpaa kuin koiranruoka. Onko enää?
Hiinasta pääteööen siis koiranruoka oli parempilaatuista kuin köyhille tarkoitettu makkara. Sinänsä se ei ihmetytä: Jos ihmisrehu ei ole suoranaisesti myrkyllistä, se pitää ihmisen tuottavana työkoneena riittävän kauan, eläkkeellehän ei ole taloudellista pitää työvoimaa elossa.
Vierailija kirjoitti:
La kaupassa 60€, eilen taas 60€ ja tänään 60€. 60€ ei saa juuri mitään jos aikoo syödä kunnollista ja terveellistä ruokaa.
Mulla meni tänään kaupassa 28 euroa. Siinä oli 700g sikanautaa, sianlihasuikaleita paketti, 2 pakettia Juhlamokkaa, 1 salaattipussi, 1 kg perunoita, karjalan piirakoita pakkaus, pieni paketti juustosiivuja, tölkki papuja ja soijamaitoa. Kyllä tän setin sai ennen vanhaan alle parilla kympillä. Kahvi oli tarjouksella. Laitoin esimerkiksi vaan siksi, että ite kyllä ostin ihan terveellistä ja oikeaa ruokaa alle 60 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Miten lidlin hapankorppupaketista tunnistaa onko sisällä kansi vai pohjapaloja? Ne pohjapalat on pehmeämpiä ja parempia. Nyt kun paketin hintakin nousi niin en taida ostaa enää niitä koska pakettiakin on muutettu niin ettei päältä näe enää kumpaa on sisällä. Paketin hinta nousi äsken 20 centtiä per paketti 1,25 > 1,45.
2 viimeisintä mitä ostin on niitä kansipaloja ja en tiedä mitä tekisin niille, täytyy kai joku kostutettu mössö-resepti etsiä.
20 centin hinnannousu on nykyään pieni hinnan nousu. Onpa hintoja noussut 1-2 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissäkin oli taas ihan juuri nostettu osan tuotteista hintoja.
Kelpaa nyt nostella, kun on oikeistohallitus yrittäjien asialla. Onkohan täälläkin Kokoomuksen köyhiä äänestäjiä vikisemässä, kun hinnat nousee? Kokoomus nousi myös köyhien äänillä. Liittyy asiaan siten, ettei mitään hintojenlaskua tuu oikeistohallituksen aikana, kun kulutusverot saattaa nousta ja yrittäjät ottaa kriiseilystä irti niin paljon kuin saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-kaupassa oli vauvan hedelmäsosepurkki 1,30€. Siis aiemmin se maksoi jotain 0,39€. Ryöstöä sanon minä.
Ohoh! Viime viikolla ostin niin oli 0,45€ ne pienet Piltti purkit.
Joo tais tuolla yrittäjällä olla vähän omaa lisää hinnassa. Tuo oli se marjainen maku, pieni purkki. Kävin sit prismasta ostamassa saman purkin yli puolet halvemmalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni tänään kaupassa 28 euroa. Siinä oli 700g sikanautaa, sianlihasuikaleita paketti, 2 pakettia Juhlamokkaa, 1 salaattipussi, 1 kg perunoita, karjalan piirakoita pakkaus, pieni paketti juustosiivuja, tölkki papuja ja soijamaitoa. Kyllä tän setin sai ennen vanhaan alle parilla kympillä. Kahvi oli tarjouksella. Laitoin esimerkiksi vaan siksi, että ite kyllä ostin ihan terveellistä ja oikeaa ruokaa alle 60 eurolla.
Sikanauta ja juusto on täynnä kovaa rasvaa, 1 salaattipussi on onneton määrä vihanneksia edes yhdelle päivälle, karjalanpiirakat vastaavat lähinnä eineksiä, pitkälle prosessoitujen soijatuotteiden terveellisyydestä voi olla olla montaa mieltä ja pavut ei sovi kaikkien vatsalle.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Finnkinossa ja teki ensin mieli ostaa S-kokoiset popcornit. Siis se pienin purkki, olisko siinä litran verran?
Hinta 5,40 euroa. Jäi ostamatta.
Mitäh? 😳 No on siinä kate kohdillaan. Oikeampi hinta vois olla jotain 2,80-3,80 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-kaupassa oli vauvan hedelmäsosepurkki 1,30€. Siis aiemmin se maksoi jotain 0,39€. Ryöstöä sanon minä.
Ohoh! Viime viikolla ostin niin oli 0,45€ ne pienet Piltti purkit.
Joo tais tuolla yrittäjällä olla vähän omaa lisää hinnassa. Tuo oli se marjainen maku, pieni purkki. Kävin sit prismasta ostamassa saman purkin yli puolet halvemmalla
Minä olen hamstrannut niitä piltti mangoja vuodeksi kotivaraan hintaan 1.95€/6kpl.
Meillä teinit syövät niitä mielellään.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaankaan osta kasviksia enää. Kurkkua ja porkkanaa, sentään.
Sen näkee naamasta ja etenkin vartalosta joka ei syö kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaankaan osta kasviksia enää. Kurkkua ja porkkanaa, sentään.
Sen näkee naamasta ja etenkin vartalosta joka ei syö kasviksia.
Itse huomaisin olossa samantien turvotuksena ja väsymyksenä kasvisten puutteen. Tänään kokkailin arkea varten kattilallisen juuressosekeittoa, kesäkurpitsa-jauhelihapaistoksen, kikhernesalaatin (kurkkua, kirsikkatomaatteja ja kikherneitä+kastike) ja lisäksi tein jääkaappiin ison kannullisen kurkulla ja sitruunalla maustettua vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ruoka kallista kun katsoo ylipainoisia suomalaisia
Ylipaino johtuu liikkumattomuudesta ja prosessoidun ruoan liikasyönnistä, ihmisen oma ruokarytmi on mennyt sekaisin. Sokeria ja rasvaa on liikaa ravinnossa. Jos otetaan esim. lounasruokailu, niin suurin osa ravintoloista tekee halvimmista mahdollisista raaka-aineista mättöä buffettiin, josta sitten kasataan lautanen täyteen, samaan hintaan menttaliteetilla. Ennen vanhaan oli annostelu ja annokset kohtuullisia.
Käytettiin monipuolisesti myös kasviksia sekä juureksia salaattipöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikanauta ja juusto on täynnä kovaa rasvaa, 1 salaattipussi on onneton määrä vihanneksia edes yhdelle päivälle, karjalanpiirakat vastaavat lähinnä eineksiä, pitkälle prosessoitujen soijatuotteiden terveellisyydestä voi olla olla montaa mieltä ja pavut ei sovi kaikkien vatsalle.
Allergioista johtuen mulla on viljaton ruokavalio. Aivan kamalaa, kun syö gluteenittomia karjalanpiirakoita pari kertaa kuukaudessa tai harvemmin. Myös maitoallergiasta johtuen en paljon käytä maitotuotteita, mutta aivan pienen paketin juustoa silloin tällöin syön. Punaista lihaa syön. jotta saan rautaa. Kun en käytä maitotuotteita, saatan syödä vähemmän rasvaa kuin sinä. Ruokavaliosta ei voi ihan kaikkea riisua pois, kun harrastan urheilua. Kasviksia ja vihanneksia syön jossakin muodossa joka päivä.
Minä sain kolme korotusta minimitukiini elo-tammikuun aikana. Koen että minusta pidettiin/pidetään huolta hyvin. Silti joudun luopumaan monesta perustarvikkeesta kun elämisen kulut nousevat koko ajan. Missä olisinkaan ilman noita korotuksia.