Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Kävin pääsiäisenä Turussa. Lidlissä rasvaton maito 0,69 €/l. Tampereella, missä asun, sama tavara 0,85. Tämmöinen syö kyllä eniten. Vanha normaalihinta 0,59€.
Vierailija kirjoitti:
La kaupassa 60€, eilen taas 60€ ja tänään 60€. 60€ ei saa juuri mitään jos aikoo syödä kunnollista ja terveellistä ruokaa.
Oli pakko ihan viime torstain kauppakuitista katsoa. Meni se 60€. sis. pari pakettia kahvia, Oivariinin, juustoraastetta, nuudeleita, munia, parsakaalia, kurkun, tomaatteja, vissyä, hapankorppuja, broilerin jauhelihaa, koiran ruokaa, ruispaloja, tomaattimurskaa, kermaa, perunoita, sitruunoja, herneitä, mozzarellaa, maitoa, raejuustoa... jne. 60€ on loppupeleissä iso raha. Näin ohiksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ruoka kallista kun katsoo ylipainoisia suomalaisia
Ylipaino johtuu liikkumattomuudesta ja prosessoidun ruoan liikasyönnistä, ihmisen oma ruokarytmi on mennyt sekaisin. Sokeria ja rasvaa on liikaa ravinnossa. Jos otetaan esim. lounasruokailu, niin suurin osa ravintoloista tekee halvimmista mahdollisista raaka-aineista mättöä buffettiin, josta sitten kasataan lautanen täyteen, samaan hintaan menttaliteetilla. Ennen vanhaan oli annostelu ja annokset kohtuullisia.
Käytettiin monipuolisesti myös kasviksia sekä juureksia salaattipöydässä.
Minulla reilu ylipaino johtui kilpirauhasen vajaatoiminnasta, suolisto-ongelmista ja liikkumattomuudesta (väsymyksen ja lihasheikkouden vuoksi). Kasviksia olen aina syönyt paljon, enkä voisi olla päivääkään ilman niitä tai tulisi huono olo. Prosessoitua ruokaa tai roskaruokaa syön erittäin harvoin, oikeastaan en koskaan. Sokeria suorastaan välttelen. Liikalihavuuden syyt voivat joskus olla monimutkaisempia ja johtua muustakin kuin pelkästä kasvisten puutteesta, liiasta sokerin käytöstä tai ylisuurista annoksista. Useimmiten tietysti johtuvat edellä mainitusta, mutta itse sairastaessani söin ja join liian harvoin, nukuin huonosti enkä saanut riittävästi proteiinia. Kun liikkuminen tämän lisäksi jäi, kilot kertyivät hyvin nopeasti. Uni, terveys, liikunta, proteiini ja veden juonti on painonhallinnan kannalta olennaisinta.
Espoossa eräs K-kauppias on määrännyt, että esim. appelsiinit jos on vähänkin menossa heikoksi, pitää tuotteet laittaa roskiin. Ei edes hävikkilaariin tai mehupuristimeen.
Ettei asiakkaat vahingossakaan saisi edullisemmin tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ruoka kallista kun katsoo ylipainoisia suomalaisia
Ylipaino johtuu liikkumattomuudesta ja prosessoidun ruoan liikasyönnistä, ihmisen oma ruokarytmi on mennyt sekaisin. Sokeria ja rasvaa on liikaa ravinnossa. Jos otetaan esim. lounasruokailu, niin suurin osa ravintoloista tekee halvimmista mahdollisista raaka-aineista mättöä buffettiin, josta sitten kasataan lautanen täyteen, samaan hintaan menttaliteetilla. Ennen vanhaan oli annostelu ja annokset kohtuullisia.
Käytettiin monipuolisesti myös kasviksia sekä juureksia salaattipöydässä.
Minulla reilu ylipaino johtui kilpirauhasen vajaatoiminnasta, suolisto-ongelmista ja liikkumattomuudesta (väsymyksen ja lihasheikkouden vuoksi). Kasviksia olen aina syönyt paljon, enkä voisi olla päivääkään ilman niitä tai tulisi huono olo. Prosessoitua ruokaa tai roskaruokaa syön erittäin harvoin, oikeastaan en koskaan. Sokeria suorastaan välttelen. Liikalihavuuden syyt voivat joskus olla monimutkaisempia ja johtua muustakin kuin pelkästä kasvisten puutteesta, liiasta sokerin käytöstä tai ylisuurista annoksista. Useimmiten tietysti johtuvat edellä mainitusta, mutta itse sairastaessani söin ja join liian harvoin, nukuin huonosti enkä saanut riittävästi proteiinia. Kun liikkuminen tämän lisäksi jäi, kilot kertyivät hyvin nopeasti. Uni, terveys, liikunta, proteiini ja veden juonti on painonhallinnan kannalta olennaisinta.
Kilpirauhasen vajis onkin sellainen sairaus että harva ihminen, joka ei sitä itse sairasta, ymmärtää miten se vaikuttaa painoon. Ei edes hoitajat tai lääkäritkään aina ymmärrä. Itselläni paino ei putoa millään kalorimäärällä vaikka lääkettä taas lisättiin. Kaikki muu elämässä on hyvin mutta paino ei putoa.
Teen nykyään näin. Pidän Suomessa dieettiä ja syön vain halpaa ruokaa. Esim puuroa saatan syödä myös päivällisenä. Teen myös keittoja joita voi syödä useampana päivänä. Säästöä haen myös leipäjonosta. Näin saan säästöön hyvin rahaa ja panostan laadukkaampaan ruokaan sitten mm. Espanjan ja Turkin lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa eräs K-kauppias on määrännyt, että esim. appelsiinit jos on vähänkin menossa heikoksi, pitää tuotteet laittaa roskiin. Ei edes hävikkilaariin tai mehupuristimeen.
Onpa ahneuden sokaisema kauppias. Ahdeudella ei ole rajaa.
Eilen katselin Citymarketissa jäätelöiden hintoja, esim. Aino-rasiat oli 5,89 e, lähes kaikki litran pahviset paketit kolmisen euroa ja vähän hienommat tuutit ja puikot 2-3 euroa. En syö jäätelöä yleensä kuin kesäisin, niin hinnat tuli vähän järkytyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen katselin Citymarketissa jäätelöiden hintoja, esim. Aino-rasiat oli 5,89 e, lähes kaikki litran pahviset paketit kolmisen euroa ja vähän hienommat tuutit ja puikot 2-3 euroa. En syö jäätelöä yleensä kuin kesäisin, niin hinnat tuli vähän järkytyksenä.
Suomenjäätelön pikarit ovat lähikaupassa kahdeksan euroa nyt.
550ml/8,00e. Litrahinta noin 15 euroa.
Aitoa jäätelöä kyllä, ei sillä. Painaa lähes kilon litra.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa saa sittarista usein 3 kympillä. Ostan vain alesta .
Säästövinkki: Suomessa on niin hyvä vesi, että ihan hyvin voi jättää koko pullo-osaston kaupassa käymättä. Emme oikeasti tarvitse mitään mehuja ja limsoja ja olutta ja energiajuomia.
Puhumattakaan, mikä ympäristökuorma on kuljetella muovipulloja rekkakaupalla kalliin energian aikoina edes takaisin.
Säästyvillä rahoilla voi ostaa vaikka hedelmiä ja marjoja tai muuta terveellistä, mikä on muka kallista.
Alkuperäinen Oltermanni maistui ennen kermajuustolle nyt ei miltään, onko reseptiin tehty muutos vai onko mulla mennyt maksuaisti, edamkin on maukkaampi.
Oltermannilla on halvempi kilohinta kuin edamilla ainakin lidlissä joten onko oltermannista tehty mauton halpisjuusto kun aikoinaan hinta oli toisinpäin?
Olen muuttanut ostostottumuksia, viikonlopun ruoat ostan lähinnä Lidlistä ja Halpahallista, siihen meni esim viime pe 130 euroa yhteensä ja minulla on monta3 pakettia punalaputettua jauhelihaa siinä pakkaseen sekä pari pakettia wc-paperia Lidlistä. Lisäksi kävin ostamassa tuoretta kalaa, johon meni 25 euroa. Minä ja kaksi suuriruokaista teiniä. Hedelmiä tuossa ei ollut tällä kertaa, jotain vihanneksia kylläkin ja bataattia ja kilo perunaa. Ennen ostin citymarketista ja Prismasta pääosin ruoat, mutta en enää. Pääsiäisenä syötiin karitsaa, ja kalaa ostan kerran kahdessa viikosss, muuten mennään laatikoilla ja kana+riisillä arkena.
Vierailija kirjoitti:
Säästövinkki: Suomessa on niin hyvä vesi, että ihan hyvin voi jättää koko pullo-osaston kaupassa käymättä. Emme oikeasti tarvitse mitään mehuja ja limsoja ja olutta ja energiajuomia.
Puhumattakaan, mikä ympäristökuorma on kuljetella muovipulloja rekkakaupalla kalliin energian aikoina edes takaisin.
Säästyvillä rahoilla voi ostaa vaikka hedelmiä ja marjoja tai muuta terveellistä, mikä on muka kallista.
En vuosiin enää ole juonut suomalaista hanavettä. Se ei kestä lähempää tarkastelua. Se oli ennen ainutlaatuista, ei enää. Herätys senkin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen Oltermanni maistui ennen kermajuustolle nyt ei miltään, onko reseptiin tehty muutos vai onko mulla mennyt maksuaisti, edamkin on maukkaampi.
Oltermannilla on halvempi kilohinta kuin edamilla ainakin lidlissä joten onko oltermannista tehty mauton halpisjuusto kun aikoinaan hinta oli toisinpäin?
Huomannut saman. Oltermanni maistuu kasvisrasvavalmisteelta nykyään.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Itse teen nykyään jäätelöt itse kondensoidusta maidosta ja kermasta. Esim. itse tehty sitruuna-jugurttijäätelö on tosi hyvää.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kyse voi olla ihan vaan siitä, että halutaan pitää laatu hyvänä. Kuka haluaisi ostaa pilaantuvista appelsiineista puristettua mehua?
🇺🇦🇮🇱
Rauhanomaisesti. Mielenosoituksia tutkinut Chenoweth huomasi että sellaiset mielenosoitukset, joihin sitoutui 3.5 prosenttia väestöstä ja olivat väkivallattomia, onnistuivat tavoitteissaan.