Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Lidlissäkin oli taas ihan juuri nostettu osan tuotteista hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa ulkomaalaisia elintarvikkeita, niin rahat riittää muuhunkin, kuin ruokaan. Kotimaisuus on vain myytti, ei ne sen parempia ole, kuin tuontielintarvikkeet, jotka ovat 30-50 % halvempia, kuin kotimaiset vastaavat.
- eli rahat ulkomaisten hyvinvointiin eikä kotimaan.
Elintarviteollisuudesta 300 000 ihmistä kilometritehtaalle ja mistä rahat sitten oman maan pyörittämiseen?
Suomainen ruoka ON parempaa. Meillä ei ole esim. salmonellaa ym. ongelmia.
Valtiovaltakin tukee ulkolaisia ha ulkovaltoja mieluumin kuin suomakaisia niin miksi kansa ei tekisi niin.
Suomalainen ruoka ei ole yhtän aen parempaa kuin ulkomainenkaan. Se on myytti.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissäkin oli taas ihan juuri nostettu osan tuotteista hintoja.
Lidl on noussut kalleimmaksi kaupaksi k marketin ohella joka on vielä kalliimpi. Eikä halpahallikaan ole todellakaan halpahalli.
Tänään edullista pörssisähköä, pyykkikone päällä ja kohta astianpesukone.
Pääsiäisruokaa mainostettiin kovin radiossa. Mm. Citymarket ja Lidl. En muista tarkalleen, et mitä mainittiin, mut jos hakis vaikka nämä:
Lampaanpaisti, ainekset valkosipuliperunoihin, pari erilaista tuoresalaattia (viher, tomaatit, kurkut, yrtit), pari pakettia makkaraa, leipää, juustot, mämmi, pasha, jotain rahkaleivonnaista, juomat, suklaamunat
Neljälle hengelle 200 e. Tuossa on vaan lämmin ruoka vain pariksi päiväksi. Jos tulis esim. lohta, pihvilihaa tm. niin huh.
En ihmettele et pitserioissa kävi hyvin kauppa. Samoin kiinalaisiin (buffet) oil vetoa. Kotiruoka on jo liian kallista. Ja kansa lihoo.
Kokoomuksen edustaja kirjoitti:
Hiljaa köyhä, me tehdään just niin kuin meitä huvittaa
Kokoomuslainen älykkö lypsää lehmänsä kuoliaaksi ja ihmettelee miksei enää tule rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla köyhä ostaa kotimaista lihaa ja muuta ruokaa? Onhan se parempaa mutta kaupat hinnoitelleet niin että köyhä voi ostaa vain einestä eikä tuoretta.
Onko pakko ostaa lihaa/kotimaista ? Olen aikoja sitten lopettanut lihan syönnin. Siihen kyllä tottuu ja kukkarokin kiittää
Eineslihapullissa tai nugeteissa nyt ei taida paljon lihaa olla. Niitä ostan tuoreen lihan korvikkeeksi.
tee itse ruoka, tulee edullisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm ehkä suomalaisten pitäisi ottaa ranskalaisista mallia ja ruveta mellakoimaan aina kun typeriä muutoksia tulee. Eihän tässä järkeä enää ole.
Mitä hyötyä niistä mellakoista on koskaan ollut? Mitä hyötyä on koskaan ollut mielenosoituksista? Turha on mennä eduskuntatalon eteen mieltä osoittamaan kun eivät päättäjät niihin hintoihin voi vaikuttaa. Oikea osoite olisi mellakoida kaupassa mutta itselleen siinä vahinkoa tekisi ja saisi porttikiellon.
Ongelma on siinä että suomalaiset eivät osaa mellakoida ja osoittaa mieltään kunnolla, siksi ne eivät ole toimineet verrattuna muihin maihin.
Miten mellakoidaan kunnolla, niin että siitä seuraa jotain hyvää itselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla köyhä ostaa kotimaista lihaa ja muuta ruokaa? Onhan se parempaa mutta kaupat hinnoitelleet niin että köyhä voi ostaa vain einestä eikä tuoretta.
Onko pakko ostaa lihaa/kotimaista ? Olen aikoja sitten lopettanut lihan syönnin. Siihen kyllä tottuu ja kukkarokin kiittää
Eineslihapullissa tai nugeteissa nyt ei taida paljon lihaa olla. Niitä ostan tuoreen lihan korvikkeeksi.
tee itse ruoka, tulee edullisemmaksi.
Niinhän minä teenkin, kaiken sen mikä itsetehtynä tulee halvemmaksi. Esimerkiksi tänään tein kermaperunoita lähes viikoksi ja broileripyörykät ostin eineksinä, sillä vajaalla 3€:lla en itse saisi mitenkään pyöryköitä tehtyä, jo broilerin jauheliha maksaisi enemmän.
Salaatiksi ostin 1€ pussin ja lisäsin 1€ kirsikkatomaatteja ja 0,75€ tuorekurkun. Nämä ruoat yhteensä noin 7,50€ ja syön noin 4-5 päivää. Aamu-ja iltapalaksi 1,85€ kilojogurttia ja sen kanssa marjoja omista pensaista pakastettuna. Herkuksi paistan lettuja ja syön sokerilla. Halpaa on eikä tule liikaa kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Luovu rakista äläkä valita.
Ootko sinä ollu koko pääsiäisen ypöyksin kun noin on terävä kieli ja mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödään ahneet kauppiaat ja boikotoidaan keskoa. Ruuan tuottajalle ne rahat kuuluu
Ahne k kauppias tarjosi alennusta: osta 50€:lla saat 10% alennusta. Ostin ja maksoin kassalla, en saanut alennusta. Kysyin myyjäpojalta asiasta tuohtuneena. Sanoi että tarjous olisi pitänyt aktivoida ensin. Mitä hittoa! Ei tällaista ennen ole tarvinnut tehdä vaan on plussakortille ladattu valmiiksi. Eikä myyjäkään viitsinyt tietenkään kysyä ennen kuin maksoin. Nyt loppui k kaupassa asiointi kokonaan.
Sama. Olen jo kypsynyt niiden ryöstöhintoihin. Boikotoin totaalisesti ainakin elokuuhun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietin pääsiäisen yhdessä puolisoni kanssa. Liian monella on räksyttäjä. Lemmikkien pito ja niille lihan syöttäminen nykyisessä mittakaavassa ei ole kestävää. Luuletko, että yhteiskunta pyörii vain sinun halujesi ympärillä?
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäisruokaa mainostettiin kovin radiossa. Mm. Citymarket ja Lidl. En muista tarkalleen, et mitä mainittiin, mut jos hakis vaikka nämä:
Lampaanpaisti, ainekset valkosipuliperunoihin, pari erilaista tuoresalaattia (viher, tomaatit, kurkut, yrtit), pari pakettia makkaraa, leipää, juustot, mämmi, pasha, jotain rahkaleivonnaista, juomat, suklaamunat
Neljälle hengelle 200 e. Tuossa on vaan lämmin ruoka vain pariksi päiväksi. Jos tulis esim. lohta, pihvilihaa tm. niin huh.
En ihmettele et pitserioissa kävi hyvin kauppa. Samoin kiinalaisiin (buffet) oil vetoa. Kotiruoka on jo liian kallista. Ja kansa lihoo.
200€? Ostin kuudelle hengelle pääsiäisruuat, maksoi yhteensä 139€, Prisma, Tokmanni ja Citymarket. Makkaraa, sinappia (oli loppu), juustoa, mämmiä, pashaa en ostanut kun en halua syödä, ostin rahkaa, juomia, suklaamunia, savulammasta ja salaattiaineksia. Vanillavispiä ja ruisleipää. Pakastimessa oli joulun jälkeen tarjouksesta ostettu kinkku, jonka paistoin, ja kylmäkomerossa kananmunia 2x24 munan kennot (3,99€ tarjouksessa). Että vaikka lasken sen kinkun hinnan (21€ ja ne kananmunat 8€) niin ei vieläkään olla kahdessasadassa. Mut mä leivon itse, kokkaan itse, perunat ja valkosipulit sekä porkkanat on omasta takaa (kasvatan kasvimaalla+perunat pellossa). Ja omasta mielestäni vähän tuhlasinkin, limuja ei olisi tarvinnut olla noin paljon. Kellarista hain maustekurkkuja ja mehua.
Ollaan syöty hyvin, mm. sushia, jonka tein täysin kotona jo valmiiksi olleista aineksista (levälevyjä, wasabia, riisiviinietikkaa, tekorapupötköjä, tonnikalaa, majoneesia, puuroriisiä, porkkanaa, kurkkua, seesaminsiemeniä...) Seuraavalle kauppareissulle (ehkä perjantaina?) ostoslistalle menee levää ja katkarapuja, puuroriisiäkin voisi ostaa lisää. Loppuja jäi ihan tarpeeksi. Tänään vielä syödään pääsiäismenuuta, keitin riisiä, sen kanssa palvattua lammasta ja perunasalaattia (itsetehtyä) sekä pakastimesta kasviksia, pääsiäisleipää, juustoa ja maustekurkkuja, jälkiruuaksi jäätelöä tai mämmiä+vaniljakastiketta.
Kertaostokset ei ole koskaan kalliita, kun ylläpitää kunnon kotivaraa.
Mutta: vuosi sitten lammas oli vitosen per kilo halvempaa, kananmunia sai euron per laatta halvemmalla jne. Jopa puuroriisi oli halvempaa, se oli alle euron kilo, nyt 1,19€/kg.
Ei paljon vasdem hallitusta suomalaisten ihmisten hätä kiinnostanut. Uskomatonta p.....
En käynyt kaupassa vaan otin omasta kotivarastani tarpeet. Syötiin lammasta, lasagnea, suklaakakkua, punkkua, itsetehtyjä muna-riisipasteijoita, salmiakkia ja persikan puolikkaita ja kreikkalaista jugurttia.
Menen kauppaan ehkä ensi viikolla. Kotivaraa on noin vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietin pääsiäisen yhdessä puolisoni kanssa. Liian monella on räksyttäjä. Lemmikkien pito ja niille lihan syöttäminen nykyisessä mittakaavassa ei ole kestävää. Luuletko, että yhteiskunta pyörii vain sinun halujesi ympärillä?
Menikö riidellessä?
Ei minulla ole lemmikkejä mutta en kyllä jaksa riehua kenenkään muun lemmikeistä. Sinunkaltaisten kommentit kyllä ärsyttää.
Noin älykäs yksilö on varmasti huippuvirassa, suorastaan moderni ja kekseliäs idea, jota kukaan ei ole vielä koskaan aiemmin huomannut ehdottaa.