Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kannattaa jättää kauppaan nuo kaikki. Hinnat tulee kyllä alas kun kukaan ei enää osta!
Hinnat ei todellakaan tule alas vaikka kukaan ei ostaisi. Sitten ne vaan lopettaa niiden valmistamisen.
Joitain tuotteita olen ostanut vain siksi koska ne ovat olleet halvimpia, mutta niidenkin hintoja kun on nostettu niin en osta enää niitäkään. Jotain laatukriteerejäkin pitää tuotteen pakkauksen täyttää kun hintaa nostetaan.
Eräiden tuotteiden hintoja oli muutamalla eurolla nostettu, tuotteet olleet hyllyssä jo pidemmän aikaa odottamassa ostajia, eli ei ole valmistaja nostanut hintaa, vaan kauppias vain päättänyt pyytää enemmän. En ymmärrä miten kuvittelee saavansa myytyä ne paremmin kun jo ennestään ovat hyllyssä seisseet odottamassa ostajia.
En osta enää suomalaisia tuotteita, kalliita kuin mitkä. Rahani saavat mennä ulkomaalaisille tuottajille.
Vierailija kirjoitti:
En osta enää suomalaisia tuotteita, kalliita kuin mitkä. Rahani saavat mennä ulkomaalaisille tuottajille.
Ei tuottaja sitä rahaa saa, kyllä se kauppaan jää. Ihan sama missä tuotettu.
Varmaan nousu jatkuu vielä useita vuosia
Meillä meni Espoossa K-marketissa 300 eur vkonlopun ruokaostoksiin, kahdelle aikuiselle. Ei mitään muuta erikoista luxusta paitsi tuoretta kalaa ja yksi papukahvipaletti. Kaikki muu ns perusruokaa. Kotona huomasin, että ostamani salaatit nuhjuisia, kanafileissä parasta ennen pvm yllättävän pian - no, oma virhe kun en ollut tarkempi. Tuoretuotteiden laatu on mennyt huonommaksi/ olkaa tarkkana kaupassa kun niitä ostatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ruoka kallista kun katsoo ylipainoisia suomalaisia
Ylipaino johtuu liikkumattomuudesta ja prosessoidun ruoan liikasyönnistä, ihmisen oma ruokarytmi on mennyt sekaisin. Sokeria ja rasvaa on liikaa ravinnossa. Jos otetaan esim. lounasruokailu, niin suurin osa ravintoloista tekee halvimmista mahdollisista raaka-aineista mättöä buffettiin, josta sitten kasataan lautanen täyteen, samaan hintaan menttaliteetilla. Ennen vanhaan oli annostelu ja annokset kohtuullisia.
Käytettiin monipuolisesti myös kasviksia sekä juureksia salaattipöydässä.
Minulla reilu ylipaino johtui kilpirauhasen vajaatoiminnasta, suolisto-ongelmista ja liikkumattomuudesta (väsymyksen ja lihasheikkouden vuoksi). Kasviksia olen aina syönyt paljon, enkä voisi olla päivääkään ilman niitä tai tulisi huono olo. Prosessoitua ruokaa tai roskaruokaa syön erittäin harvoin, oikeastaan en koskaan. Sokeria suorastaan välttelen. Liikalihavuuden syyt voivat joskus olla monimutkaisempia ja johtua muustakin kuin pelkästä kasvisten puutteesta, liiasta sokerin käytöstä tai ylisuurista annoksista. Useimmiten tietysti johtuvat edellä mainitusta, mutta itse sairastaessani söin ja join liian harvoin, nukuin huonosti enkä saanut riittävästi proteiinia. Kun liikkuminen tämän lisäksi jäi, kilot kertyivät hyvin nopeasti. Uni, terveys, liikunta, proteiini ja veden juonti on painonhallinnan kannalta olennaisinta.
Kilpirauhasen vajis onkin sellainen sairaus että harva ihminen, joka ei sitä itse sairasta, ymmärtää miten se vaikuttaa painoon. Ei edes hoitajat tai lääkäritkään aina ymmärrä. Itselläni paino ei putoa millään kalorimäärällä vaikka lääkettä taas lisättiin. Kaikki muu elämässä on hyvin mutta paino ei putoa.
Minulla itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, ollut vuosia. Olen ihan normaalipainonen, miltei hoikka. Joten ei tätä sairaus kaikille tietenkään painoon vaikuta. Toki syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa 4 -5 krt viikossa, tälläkin varmaan vaikutusta painoon.
Onhan tämä S- ja K-kauppojen ahneus mennyt älyttömyyksiin.
Ostin viime viikolla Prismasta 4 pakettia kahvia ja pari valmispullapussia ja hintaa yli 30 euroa??
Kahvi oli perus Juhla Mokkaa ja pullat tavallisia pikkupullia, 4 kpl/pussi.
Ikävä kyllä Lidl on alkanut peesaamaan hinnoissa ja tuotevalikoiman köyhyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Prisma taas nostanut hintoja. Pikkuhiljaa hilaavat joka tuotteen hintaa ylös, monta kertaa peräkkäin siltä näyttää.
No, mitä muuta inflaatio voisi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Milloin sanoit viimeksi RUOAN?
Milloin sanoit viimeksi ruuka?
Ruo/ka - ruo/an
Vierailija kirjoitti:
No eipä noita kuulukaan ostaa sesongin ulkopuolella. Ei 20 vuotta sitten ollut edes talvella myynnissä paprikoita tai tomaatteja, syö sesongin mukaan jos rahasta on puutetta. Kaali, sipuli, porkkanat ym. ei paljoa maksa
Oli sentään.
Mutta mikä ihme teille 6-kymppisille katkerille äijille on iskenyt kun 2020-luvulla pitäisi elellä 1950-luvun malliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästövinkki: Suomessa on niin hyvä vesi, että ihan hyvin voi jättää koko pullo-osaston kaupassa käymättä. Emme oikeasti tarvitse mitään mehuja ja limsoja ja olutta ja energiajuomia.
Puhumattakaan, mikä ympäristökuorma on kuljetella muovipulloja rekkakaupalla kalliin energian aikoina edes takaisin.
Säästyvillä rahoilla voi ostaa vaikka hedelmiä ja marjoja tai muuta terveellistä, mikä on muka kallista.
En vuosiin enää ole juonut suomalaista hanavettä. Se ei kestä lähempää tarkastelua. Se oli ennen ainutlaatuista, ei enää. Herätys senkin suhteen.
Älä höpötä. Ehkä sinun kylälläsi on noin, mutta meidän paikkakunnalla on erittäin hyvää vettä. Ennemmin on niin päin meillä, että kannattaa juoda hanavettä kuin pullovettä, niiden ainekset kun on otettu ties mistä. Ihmiset roudaavat lisäksi Saksasta rahdattua vettä, Huoh Huoh ja vielä kerran Huoh.
Atrian naudan pippuripihvi 2 kpl. Kun rupesin ostamaan vuosi-pari sitten, hinta oli 6,99e. Nyt 8,60e. On siinä aikamoinen nousu. Tuote ei edes ole mitenkään ihmeellinen, jänteistä pötköä, mutta grillattuna ok. 😅
En osta enää kotimaisia lihatuotteita. Esim. jauhelihan olen korvannut soijarouheella. Nyt ostin pitkän tauon jälkeen grillattavaa makkaraa mutta se ei ole suomalaista. Etusijalla ovat myös minulla EI Suomalaisia elintarvikkeita. Närpiön kurkuista ja tomateista olen ajat sitten luopunut.
Suomen sisäinen kauppa kärsii näistä hinnoista, kun ihmiset jättävät tuotteet ostamatta. Itsekin omalla toiminnallani vielä edesautan tätä huonoa kehitystä, kun tilaan tuotteita verkosta ulkomailta ja lisäksi vietän aikaa ulkomailla ja panostan silloin laatutuotteisiin. Suomessa nämä järkyttävät hinnat ohjaavat syömään halvemmin ja puurolinjalle.
Vierailija kirjoitti:
Eilen suippopaprika 17,50/kg Salessa. Jäi ostamatta.
Suippopaprikaa ei kukaan välttämättä tarvitse, helppo jättää ostamatta.
Siis et kai ap syötä koirallesi mitään markettien paskaruokaa, varsinkaan niitä purkkiruokia? Jos ei sulla ole varaa ruokkia koiraasi kunnollisella ravinnolla, niin miksi olet eläimen hankkinut? Miten kuvittelet maksavasi esimerkiksi eläinlääkärilaskut?
Vierailija kirjoitti:
Osta porkkanoita, kaalia, omenoita, appelsiineja, banaaneja yms. Myös tomaattisäilykkeitä saa suht halvalla, esim. Pirkan tomaattimurskaa sai viime viikolla Cittarista alle 2 €/kg. Puoli kiloa päivässä on edelleen useimpien ulottuvilla, vaikka moni joutuukin valisemaan aiempaa tarkemmin mitä ostaa ja mitä ei.
Kerropa, mitä aterioita koostetaan porkkanasta, kaalista ja tomaattimurskasta, ilman proteiinia? Hedelmät ovat lähinnä sokeria ja vettä, ei ne pidä nälkää. Turhia välipaloja.
3 pienehköä löysää lihapullaa, kastiketta, muussia kolmisen desiä. Yhteensä 9,60 lämminruokatiskiltä isosta marketista. Aivan järkky hinta yhden annoksesta matalan tason ruokkis safkaa.
Prisma taas nostanut hintoja. Pikkuhiljaa hilaavat joka tuotteen hintaa ylös, monta kertaa peräkkäin siltä näyttää.