Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Porvarihallitus pisti lihoiksi ja möi Kemira GrowHow-yhtiön varsin halvalla norjalaisille vuonna 2007. Lannoitebisnes olisi kannattanut pitää omissa käsissä, sillä Yaralla on nyt monopoli EU:ssa ja voivat nostaa hintoja miten sattuu. Kärsijänä maanviljelijät ja kaikki ruoan ostajat.
Mielestäni hinnat on alhaiset ja laskeneet jopa viimeaikoina.
viisas kirjoitti:
Kannattaa ostaa ulkomaalaisia elintarvikkeita, niin rahat riittää muuhunkin, kuin ruokaan. Kotimaisuus on vain myytti, ei ne sen parempia ole, kuin tuontielintarvikkeet, jotka ovat 30-50 % halvempia, kuin kotimaiset vastaavat.
Juoko AP alkoholia? Itse en juo alkoholia, niin kyllä vähävaraisena saa vielä kaupasta ihan monipuolisesti ruokaa. Kannattaa miettiä, meneekö rahaa paljon johonkin muuhun kuin ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt suomalainen kurkku on halpaa. Lidlissä alle 2e/kg.
viisas kirjoitti:
Kannattaa ostaa ulkomaalaisia elintarvikkeita, niin rahat riittää muuhunkin, kuin ruokaan. Kotimaisuus on vain myytti, ei ne sen parempia ole, kuin tuontielintarvikkeet, jotka ovat 30-50 % halvempia, kuin kotimaiset vastaavat.
Luultavasti alan suosimaan enemmän ulkomaisia. Mulla ei ole enää halua suosia kotimaista, kun on turhan kova hinnoittelu ja ei taatusti kaikilla firmoilla kaikilla aloilla tullut uusi kallis sähkösopimus viime talvena. Monilla firmoilla sähkönhinta oli kiinnitetty vuosikausiksi.
K-kaupassa oli vauvan hedelmäsosepurkki 1,30€. Siis aiemmin se maksoi jotain 0,39€. Ryöstöä sanon minä.
viisas kirjoitti:
No eiköhän suuri osa ostakin ulkolaista kun ei muuhun rahat riitä. Minä ostan ainakin ulkolaista juustoa koska on ainoa alle 2€ pakkaus kaupoissa. Kotimaisista edullisinkin maksaa jo 4€. Syön sitten vähemmän.
Muutenkin joutunut kokonaan tai lähes kokonaan jättämään ruokavaliosta pois leivän, kinkun, hedelmät ja marjat, tuore liha. Ei vain rahat riitä. Kuun lopussa nousee vielä vastike ja kesällä sähkön hinta. Mistä tässä enää nipistää? No satunnaisista herkuista mutta kyllä menee elämä ankeaksi.
Vierailija kirjoitti:
K-kaupassa oli vauvan hedelmäsosepurkki 1,30€. Siis aiemmin se maksoi jotain 0,39€. Ryöstöä sanon minä.
Ohoh! Viime viikolla ostin niin oli 0,45€ ne pienet Piltti purkit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän taas on joidenkin halpojen tuotteiden hintoja näytösluontoisesti alennettu, hetkellisesti. Kohta ne taas nostetaan samalle tasolle.
Vihannesten hinnat nyt aina tippuu keväällä kun pääsatokausi alkaa. Täytyy ostaa kurkkua ja syödä sitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Haikeudella muistelen sitä, kun ennen oli kirjolohta lähes joka viikko tarjouksessa, nykyään kaikki aina yli 30€ kilo... :/ Eipä oo viime aikoina tullut paljon lohta syötyä.
Sama täällä, kahteen vuoteen en ole lohta ostanut. Nykyään pelkkää tonnikalaa kun se pakkauskoko on edullinen. Lohta jos ostaa yhden hengen annoksen, hinta on 10€. Tonnikala purkki on 1,35€. Ei tarvitse kahta kertaa miettiä kumman ostaa. Ja kyllä, tiedän, että lohen kilohinta on usein edullisempi. En halua ostaa kokonaista lohta ja pakastaa. Minä haluan ostaa syöntikokoisen annoksen tuoretta enkä hillota pakastimessa viikkokausia vanhaa.
- eli rahat ulkomaisten hyvinvointiin eikä kotimaan.
Elintarviteollisuudesta 300 000 ihmistä kilometritehtaalle ja mistä rahat sitten oman maan pyörittämiseen?
Suomainen ruoka ON parempaa. Meillä ei ole esim. salmonellaa ym. ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä ja Kesko takovat nyt ruokakaupasta ennätystuloksia. Sen rahan ne käyttävät erikoistavarakauppaan, että voivat näivettää senkin, niin kuin ruokakaupassakin joskus olleen kilpailun. Ja siinä erikoiskaupan vanavedessä kuolevat keskustat, jos ette ole vielä kytköstä tajunneet.
Minä olen sikäli onnekas, että asun onneksi Halpa-Hallin ja Minimanin vaikutuspiirissä. On ollut yllätys, miten paljon hitaammin hinnat ovat näissä nousseet kuin K-kaupoissa ja ässissä. Toki niissäkin käyn, mutta vain punalapputuotteiden ja supertarjousten perässä.
Toivottavasti tänne saataisiin joku uusi ulkomainen toimija Lidlien rinnalle, tää touhu on syvältä ja poikittain.
Nuokin kaksi ketjua ostavat ruoat keskolta ja muilta tukuilta jotka toimittavat myös isoille ketjuille. Jos hinnat eivät ole nousseet yhtä paljon se johtuu siitä että ottavat hyödyn palkoista eli ei saa tehdä ylitöitä, eivät ota sijaisia kun joku sairastuu. Säästävät aina henkilöstökuluissa ja ajavat ihmiset loppuun.
Ja ottavat kunnon voiton nostamalla tavaroiden hintoja, jos eivät ruoanhintaa ole nostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Syödään ahneet kauppiaat ja boikotoidaan keskoa. Ruuan tuottajalle ne rahat kuuluu
Ahne k kauppias tarjosi alennusta: osta 50€:lla saat 10% alennusta. Ostin ja maksoin kassalla, en saanut alennusta. Kysyin myyjäpojalta asiasta tuohtuneena. Sanoi että tarjous olisi pitänyt aktivoida ensin. Mitä hittoa! Ei tällaista ennen ole tarvinnut tehdä vaan on plussakortille ladattu valmiiksi. Eikä myyjäkään viitsinyt tietenkään kysyä ennen kuin maksoin. Nyt loppui k kaupassa asiointi kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
- eli rahat ulkomaisten hyvinvointiin eikä kotimaan.
Elintarviteollisuudesta 300 000 ihmistä kilometritehtaalle ja mistä rahat sitten oman maan pyörittämiseen?
Suomainen ruoka ON parempaa. Meillä ei ole esim. salmonellaa ym. ongelmia.
Millä rahalla köyhä ostaa kotimaista lihaa ja muuta ruokaa? Onhan se parempaa mutta kaupat hinnoitelleet niin että köyhä voi ostaa vain einestä eikä tuoretta.
viisas kirjoitti:
Hienoa että joku muukin ostaa VAIN ulkomaalaisia elintarvikkeita
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla köyhä ostaa kotimaista lihaa ja muuta ruokaa? Onhan se parempaa mutta kaupat hinnoitelleet niin että köyhä voi ostaa vain einestä eikä tuoretta.
Onko pakko ostaa lihaa/kotimaista ? Olen aikoja sitten lopettanut lihan syönnin. Siihen kyllä tottuu ja kukkarokin kiittää
Köyhälle kaikki on kallista. Kannattaisiko mennä töihin niin rahat riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko ostaa lihaa/kotimaista ? Olen aikoja sitten lopettanut lihan syönnin. Siihen kyllä tottuu ja kukkarokin kiittää
Eineslihapullissa tai nugeteissa nyt ei taida paljon lihaa olla. Niitä ostan tuoreen lihan korvikkeeksi.