Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hiljainen ja ujo ihminen voi saada töitä?

Vierailija
15.03.2023 |

Nykyään pitäisi olla niin puhelias moottoriturpa joka paikkaan.

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin tuotantotehtävään käy ihan hyvin ujo ja hiljainen. Asiakaspalvelu voi olla ujolle ja hiljaiselle liikaa, itse ainakin kuormituin siitä.

Vierailija
22/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vastakkaisasettelua. Monimuotoisuua työyhteisössä olisi hyväksi. Että olisi kaikenlaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muutamasta asiallisesta vastauksesta. Täytyy varmaan suuntautua toiselle alalle sitten.

Vierailija
24/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain onnellisen sattuman kautta. Töihin päästyä alkaa kiusaaminen tavalla tai toisella.

Vierailija
25/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Hiljainen ja ujo jää jalkoihin.

Eli et mitenkään.

Mitäpä jos koettaisit rohkaistua ja alkaa puhumaan enemmän...

Heh, tää sama mt-ongelmainen törppö taas v*ttuilemassa ihmisille joka toisessa ketjussa. Ikävää olla flunssassa ja työstressit päälle mutta sai muistamaan ettei tässä nyt niin huonosti asiat olekaan

Vierailija
26/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hiljainen ja ujo. IT-alalla töissä ja aina olen saanut töitä helposti. Ehkä tällä alalla arvostetaan sitä, että on erilaisia ihmisiä ja puhutaan silloin, kun on sanottavaa. Toki tälläkään alalla ei täysin puhumaton pärjää, mutta on ihan ok olla hiljainen porukassa ja puhua silloin, kun tarvitsee. Itselläni on mielestäni suorastaan hyvät vuorovaikutustaidot; olen kiltti, kohtelias, iloinen ja mukava, mutta mieluiten olen kuuntelijana.

Vierailija
27/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisen ujon ja moottoriturvan väliin mahtuu paljon tavallisia ihmisiä, joille normaali sosiaalinen kanssakäyminen erilaisissa tilanteissa ei ole ongelma.

Niin, onnea sinulle joka olet säästynyt vaikka kaikenlaisilta traumoilta lapsuudessasi jotka hankaloittavat sosiaalista toimimista.

Ai nytkö nämä "puhun vain kun on tarvetta, inhoan moottoriturpia jotka eivät hoida työtään"-tyypit ovat kaikki lapsuudessa traumatisoituneita?

Vierailija
28/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmin ujo ja hiljaisempi kuin joku itsestään jatkuvasti jauhava moottoriturpa.

Vierailija
29/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisen ujon ja moottoriturvan väliin mahtuu paljon tavallisia ihmisiä, joille normaali sosiaalinen kanssakäyminen erilaisissa tilanteissa ei ole ongelma.

Niin, onnea sinulle joka olet säästynyt vaikka kaikenlaisilta traumoilta lapsuudessasi jotka hankaloittavat sosiaalista toimimista.

Ai nytkö nämä "puhun vain kun on tarvetta, inhoan moottoriturpia jotka eivät hoida työtään"-tyypit ovat kaikki lapsuudessa traumatisoituneita?

En minä inhoa ketään. Kaikki saa olla mun mielestä just sellaisia kuin ovat. Ja tuskin kaikki ovat, useat varmaan ovat vaan hiljaisia.

Vierailija
30/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla kai minäkin työllistyin. Ujo ja hiljainen olen. Hakijoita oli 200 ja meitä palkattiin samalla kertaa 20.

Haastatteluja oli sekä ryhmässä että henkilökohtaisia. Olin aivan varma, että jään jo tuohon ryhmähaastatteluun, mutta kaipa jotain sain suustani ulos, kun kerran pääsin jatkoon ja tulin valituksi. Haastattelukierros oli ujolle ahdistava, enkä jälkikäteen muistanut siitä mitään.

Sittemmin olen työpanoksellani näyttänyt osaamiseni ja olen edennyt rivityöntekijästä asiantuntijatehtäviin.

Vierailija
31/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ainakin ennen kasvatettiin ihmiset olemaan kehumatta itseääm ja lapsien piti olla näkymättä ja kuulumatta.

Vierailija
32/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkiudu alalle, jossa ei tarvitse puhua, esim puistotöihin, kasvihuoneille,  maatalousa-alle tai vaikka metsuriksi tai muuhun yksinöiseen hommaan. Puhumatta pärjäsi hautausmaalla haravoijana ja kasvihuoneissa kurkunleikkaajan  koko työuran (40v) ajan

Vierailija
33/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ihan hyvin saanut ujona töitä kun olen vain tarttunut puhelimeen ja soitellut. Haastattelutkin olen läpäissyt että varmaan se ikä tuo lisää itsevarmuutta.

Vierailija
34/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Hiljainen ja ujo jää jalkoihin.

Eli et mitenkään.

Mitäpä jos koettaisit rohkaistua ja alkaa puhumaan enemmän...

Ammattitaidolla usein työt saadaan. Pitää kouluttautua ekana ja olla aktiivinen. Toisaalta, joskus työpaikka menee hyvä veli - järjestelämällä. Enpä avaudu enempää. Se on moi.

Vierailija
35/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä saa kun tarpeeksi hakee ja rimaa laskee, mutta... Se, saatko reilua palkkaa, työsuhteen jatkoa, ylennyksiä, saatko kokea olevasi työyhteisössä arvostettu tekijä omana itsenäsi, onkin oikeasti jo PALJON vaikeampi juttu.

Puhun kokemuksesta.

Vierailija
36/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen töitä saanut, vaikka nuorempana olin arka ja kauhea jännittäjä. Varsinkin pomoja jännitin, mutta iän myötä on onneksi tullut itseluottamusta ja tietysti osaamista.

Rohkeutta, ap! Voi vaikka sanoa ääneen, että vähän jännittää, koska harva ei ollenkaan jännitä.

Vierailija
37/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla opetettiin että itsensä esille tuonti on epätoivottavaa käytöstä. Itsestään puhuminen on huono tapa.

En kyllä muista mitään tämän tapaistakaan 70-luvulta. Tupakka-, liikenne- ja hammasvalistusta oli kyllä paljon.

Vierailija
38/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvällä työhakemuksella, kannattaa sanoa haastattelussa että jännittää

Vierailija
39/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalle hallintotehtäviin :) Niissä paikoissa, missä olen ollut töissä, on ollut ymmärrystä kyllä hyvinkin erilaisille hiihtäjille, kunhan hommansa hoitaa. Ei tarvitse olla liikoja esillä.

Vierailija
40/146 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdallani hiljaisuus on ollut enemmänkin vaatimuksena työllistymisen suhteen. Suorastaan painostettu, että ole hiljaa ja tee työtä vaikka muu työporukka on keskustellut ja jutellut keskenään ummet ja lammet. En ole perusluonteeltani hiljainen tai ujo, joten pakottaminen hiljaiseksi on vaikuttanut lähinnä kiusaamiselta ja ulkopuolelle sulkemiselta. Lisäksi työskentelisin mieluiten suomenkielellä, mutta kerta toisensa jälkeen löydän itseni multikulttuurisista työpaikoista minkä seurauksena suomenkieli rapistuu ja rapistuu.