Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te yhden lapsen äidit voitte olla väsyneitä?

Vierailija
24.11.2006 |

Eikö silloin ehdi huilata päivällä kun lapsikin nukkuu? Meillä ainakin kotityöt hoidetaa lasten ollessa hereillä. Mutta nyt lepäily mahdotonta kun lapset nukkuu eri tahtiin :(

Terveisin naimisissa oleva yh

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 1.5 -vuotias on nukkunut elämässään vain kolme kokonaista yötä, muuten heräillään vaihtelevia määriä, usein 2-5. Jostain muistan lukeneeni, että jokaisesta yöheräyksestä voi laskea yhden tunnin itseltään unista pois. Eli vaikka nukahtaisikin suht nopeasti uudestaan, ei uni heti ole syvää. Että jos vaikka siksi.

Vierailija
22/33 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu ylös klo 5.45, kotiin noin klo 18. Siihen päälle kotityöt, kaupassa käynnit ym.

Lisäksi työmatkoja viikottain.

Läheisten kuolemia, sairauksia, työstressi.

Ehei, enhän toki voi olla väsynyt, koska minulla on yksi lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys, ap.

Kaikkia väsyttää joskus, oli niitä lapsia tai ei.

Vierailija
24/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on tällä hetkellä unettomuus...katos kun ihmiset on erilaisia kaikin puolin.

Mutta silloin kun lapseni oli vauva, hän nukkui tosi tosi huonosti...eikä mulla ollut minkäänlaista tukiverkostoa. Silloin olin kyllä jo kuoleman partaalla sen väsymyksen kanssa.

Vierailija
25/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein rankasti väsynyt silloinkin kun mulla ei ollu vielä yhtään lasta. Silloin tosin pystyi ottamaan paremmin aikaa itelleen ja nollaamaan väsymystään. Toisaalta lasten myötä on oppinut sietämään väsymystä, ennen oli kauhee katastrofi jos tuli nukuttua useampi yö huonosti. Nyt se on ihan tätä arkipäivää. Ei kenenkään väsymystä voi mitata millään lapsilukumittarilla.

Vierailija
26/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta saispa hetken omaa aikaa ja kuinka vasyttaa. yhden lapsen aitina en ole kokenut tarvetta moisiin kommentteihin. yhden kanssa on helppo tehda paljon juttuja ja kayda paikoissa. on minun pikku kaveri.

Vierailija
27/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhteenvetona ap:lle voisi todeta vain, että yhdenkin lapsen kanssa voi väsyä lukuisista eri syistä. Ei edes välttämättä ole olemassa mitään yleisintä syytä, miksi juuri yhden lapsen äiditkin väsyvät. Vaan näistä eri syistä koostuu se väsyneiden joukko. Eli pienistä joista syntyy suuri virta.

Vierailija
28/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yhden lapsen aitina en ole kokenut tarvetta moisiin kommentteihin. yhden kanssa on helppo tehda paljon juttuja ja kayda paikoissa. on minun pikku kaveri.

Vierailija
29/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä todettiin vaikea sairaus pian synnytyksne jälkeen ja lapsi oli koliikki-allergia-infektiokierrelapsi. Ei yhtään hävetä myöntää että väsyttää, miksi pitäisikään?

Vierailija
30/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan on valilla arsyttanyt, etta vanhemmat joilla useampi lapsi helposti aika aggressiivisestikin esittavat kuinka ainoat lapset ovat huonomassa asemassa kuin lapset joilla on sisaruksia (itsekkaita ja ties mita - kaikki kasvastuskysymyksia). minua se ei haittaa, me tehtiin tama valinta perustellusti, mutta joskus mietin etta mika tarve ihmisilla on puuttua toisten olemisiin ja tekemisiin niin karkkaasti. onko siina katetutta taustalla, kun yhden ISON (4v) kanssa on niin helppoa.

Vierailija
31/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä ollut väsynyt kahdenkaan kanssa, mutta mulla onkin hyvin nukkuvat ja terveet lapset. Tiedän varmasti, että ystävälläni, joka on yksin yhden todella vaikeatempperamenttisen lapsen kanssa on tuhannesti raskaampaa kuin mulla, enkä viitsisi edes tehdä näin tyhmiä aloituksia.

Vierailija
32/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOkainen jolla on joskus ollut yksi lapsi olisi voinut jättää lapsilukunsa siihen, eiks niin? Joten tuskin kyse on kateudesta, pikemminkin siitä, että ehkä se oma ratkaisu ollaan tehty niiden ajatusten pohjalta, joista sitten ainoakaisen äitiä syytetään. Halutaan siis vahvistaa, että oma ratkaisu on ollut se oikea.

Vierailija:

se vaan on valilla arsyttanyt, etta vanhemmat joilla useampi lapsi helposti aika aggressiivisestikin esittavat kuinka ainoat lapset ovat huonomassa asemassa kuin lapset joilla on sisaruksia (itsekkaita ja ties mita - kaikki kasvastuskysymyksia). minua se ei haittaa, me tehtiin tama valinta perustellusti, mutta joskus mietin etta mika tarve ihmisilla on puuttua toisten olemisiin ja tekemisiin niin karkkaasti. onko siina katetutta taustalla, kun yhden ISON (4v) kanssa on niin helppoa.

Vierailija
33/33 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaudet, puutostilat ym. aiheuttaa väsymystä, ei ainoastaan kahden tai useamman lapsen vanhemmuus. myös esim. vuorotyön tekeminen voi väsyttää kamalasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi