Miten te yhden lapsen äidit voitte olla väsyneitä?
Eikö silloin ehdi huilata päivällä kun lapsikin nukkuu? Meillä ainakin kotityöt hoidetaa lasten ollessa hereillä. Mutta nyt lepäily mahdotonta kun lapset nukkuu eri tahtiin :(
Terveisin naimisissa oleva yh
Kommentit (33)
Joka aamu ylös klo 5.45, kotiin noin klo 18. Siihen päälle kotityöt, kaupassa käynnit ym.
Lisäksi työmatkoja viikottain.
Läheisten kuolemia, sairauksia, työstressi.
Ehei, enhän toki voi olla väsynyt, koska minulla on yksi lapsi.
Tyhmä kysymys, ap.
Kaikkia väsyttää joskus, oli niitä lapsia tai ei.
Syynä on tällä hetkellä unettomuus...katos kun ihmiset on erilaisia kaikin puolin.
Mutta silloin kun lapseni oli vauva, hän nukkui tosi tosi huonosti...eikä mulla ollut minkäänlaista tukiverkostoa. Silloin olin kyllä jo kuoleman partaalla sen väsymyksen kanssa.
usein rankasti väsynyt silloinkin kun mulla ei ollu vielä yhtään lasta. Silloin tosin pystyi ottamaan paremmin aikaa itelleen ja nollaamaan väsymystään. Toisaalta lasten myötä on oppinut sietämään väsymystä, ennen oli kauhee katastrofi jos tuli nukuttua useampi yö huonosti. Nyt se on ihan tätä arkipäivää. Ei kenenkään väsymystä voi mitata millään lapsilukumittarilla.
etta saispa hetken omaa aikaa ja kuinka vasyttaa. yhden lapsen aitina en ole kokenut tarvetta moisiin kommentteihin. yhden kanssa on helppo tehda paljon juttuja ja kayda paikoissa. on minun pikku kaveri.
Eli yhteenvetona ap:lle voisi todeta vain, että yhdenkin lapsen kanssa voi väsyä lukuisista eri syistä. Ei edes välttämättä ole olemassa mitään yleisintä syytä, miksi juuri yhden lapsen äiditkin väsyvät. Vaan näistä eri syistä koostuu se väsyneiden joukko. Eli pienistä joista syntyy suuri virta.
Vierailija:
yhden lapsen aitina en ole kokenut tarvetta moisiin kommentteihin. yhden kanssa on helppo tehda paljon juttuja ja kayda paikoissa. on minun pikku kaveri.
Äidillä todettiin vaikea sairaus pian synnytyksne jälkeen ja lapsi oli koliikki-allergia-infektiokierrelapsi. Ei yhtään hävetä myöntää että väsyttää, miksi pitäisikään?
se vaan on valilla arsyttanyt, etta vanhemmat joilla useampi lapsi helposti aika aggressiivisestikin esittavat kuinka ainoat lapset ovat huonomassa asemassa kuin lapset joilla on sisaruksia (itsekkaita ja ties mita - kaikki kasvastuskysymyksia). minua se ei haittaa, me tehtiin tama valinta perustellusti, mutta joskus mietin etta mika tarve ihmisilla on puuttua toisten olemisiin ja tekemisiin niin karkkaasti. onko siina katetutta taustalla, kun yhden ISON (4v) kanssa on niin helppoa.
Mä en ole vielä ollut väsynyt kahdenkaan kanssa, mutta mulla onkin hyvin nukkuvat ja terveet lapset. Tiedän varmasti, että ystävälläni, joka on yksin yhden todella vaikeatempperamenttisen lapsen kanssa on tuhannesti raskaampaa kuin mulla, enkä viitsisi edes tehdä näin tyhmiä aloituksia.
JOkainen jolla on joskus ollut yksi lapsi olisi voinut jättää lapsilukunsa siihen, eiks niin? Joten tuskin kyse on kateudesta, pikemminkin siitä, että ehkä se oma ratkaisu ollaan tehty niiden ajatusten pohjalta, joista sitten ainoakaisen äitiä syytetään. Halutaan siis vahvistaa, että oma ratkaisu on ollut se oikea.
Vierailija:
se vaan on valilla arsyttanyt, etta vanhemmat joilla useampi lapsi helposti aika aggressiivisestikin esittavat kuinka ainoat lapset ovat huonomassa asemassa kuin lapset joilla on sisaruksia (itsekkaita ja ties mita - kaikki kasvastuskysymyksia). minua se ei haittaa, me tehtiin tama valinta perustellusti, mutta joskus mietin etta mika tarve ihmisilla on puuttua toisten olemisiin ja tekemisiin niin karkkaasti. onko siina katetutta taustalla, kun yhden ISON (4v) kanssa on niin helppoa.
sairaudet, puutostilat ym. aiheuttaa väsymystä, ei ainoastaan kahden tai useamman lapsen vanhemmuus. myös esim. vuorotyön tekeminen voi väsyttää kamalasti.
reilu 1.5 -vuotias on nukkunut elämässään vain kolme kokonaista yötä, muuten heräillään vaihtelevia määriä, usein 2-5. Jostain muistan lukeneeni, että jokaisesta yöheräyksestä voi laskea yhden tunnin itseltään unista pois. Eli vaikka nukahtaisikin suht nopeasti uudestaan, ei uni heti ole syvää. Että jos vaikka siksi.