Miten te yhden lapsen äidit voitte olla väsyneitä?
Eikö silloin ehdi huilata päivällä kun lapsikin nukkuu? Meillä ainakin kotityöt hoidetaa lasten ollessa hereillä. Mutta nyt lepäily mahdotonta kun lapset nukkuu eri tahtiin :(
Terveisin naimisissa oleva yh
Kommentit (33)
Mua ainakin väsytti tottumattomuus ja ihan vaan puhumattoman vauvan kanssa olo. Nyt kun on kaksi lasta, ei vauva tunnu ollenkaan rasittavalta ja isommasta lapsesta on seuraa itsellekin.
Musta on ihan hyvä juttu, että lapsia saa (yleensä) yksi kerrallaan, niin ehtii rauhassa totutella elämään vauvan kanssa!
Tosin jos olisin arvannut, mitä väsymys on kahden kanssa, niin en olisi puhunut mitään. Ja todennäköisesti, jos meille tulee joskus kolmas, niin olen taas sitä mieltä, että mitä sitä suotta kahden kanssa väsymisestä valitti...
Kahdesta lapsesta on seuraa toisilleen, kun se yksi roikkuu koko ajan äidin puntissa kiinni. Näin ainakin meillä, olin esikoisen kanssa paljon väsyneempi ja tylsistyneempi kotona olemiseen kuin nyt kahden kanssa.
ole muuta tekemistä, kuin miettiä kateellisena muitten elämisiä?
Koskaan et voi tietää, mitä kenenkin perheessä tapahtuu ja mikä minkäkin vaivan taustalla on.
Pistä netti kiinni, hali lapsesi ja ole onnellinen siitä mitä sinulla on. Ja unohda ne muut - ne joitten elämästä et tiedä eikä sinun tarvitsekaan tietää.
Iloa päivääsi!
katsos kun ihmiset on erilaisia, toiset vauvat nukkuu päivällä 10min pätkissä, sillon jää lepo vähille. ja on myös aikuisia ihmisiä jotka ei osaa nukahtaa päivällä vaikka olisi kuinka väsynyt...
olin yhden lapsen kanssa väsynyt, kun vauva heräsi koko imetysajan eli ekan vuoden joka tissille vähintään 2-3 kertaa, ja nukkui päiväunet 30 minsan pätkissä tai jos nukkui pidempään, en pystynyt nukkumaan päiväunia.
Nyt kun kaksi lasta, nukun heti tilaisuuden tullen, ja uni maittaa. KAi sitä ottaa rennommin kuin ekan kanssa
paljon helpompaa, kun on saanut keskittyä vain lapsiin opintojen tultua valmiiksi.
koko vauva-aikansa ja jos nukkui joskus pidempään, ei pystynyt rentoutua kun heräämistä aina odotti puolen tunnin jälkeen. Siksi olin väsynyt kun päivällä ei saanut nukkua eikä paljon öisinkään.
1. Kolmivuorotyö
2. Vasta nyt nukkumaan kunnolla oppinut puolitoistavuotias
3. Itsellä sekaisin mennyt unirytmi, ja kunnolla on mennytkin.
Väsymyksen takia kroppa on alkanut oireilemaan ihan toden teolla, enkä enää osaa nukkua.
meillä yksi lapsi työllisti ja työllistää niin, että kahden muun syntymä ei aiheuttanut mitään lisäväsymystä tai työtä siihen enää. Jos lapset olisivat syntyneet eri järjestyksessä saattaisin kuvitella, että kolmen kanssa on erityisesti raskaampaa kuin kahden.
Jotenkin se kun tilanne ja elämä oli mennyt ihan uudeksi, se vastuu ihmisolennosta ja kaikki muu jatkuva jännittäminen sai niin väsyneeksi, ja tosiaan vaikka vauva hyvin nukkui niin oli niin pää sekaisin ettei saanut kotitöitä tehtyä. Sellaista epäilen monella olevan. :) Nyt kun on kaksi niin en ole lainkaan niin väsynyt, mutta vauvanhoito onkin rutiinia ja vaikka vauvan hymyt ja jokeltelu on ihania, niin ei niihin enää tuntikausia jaksa keskittyä.
Nyt on alkanut vähän helpottamaan kun heräilee yleensä enää ' vain' 4-6 kertaa yössä. Välillä taas on niitä huonoja öitä. Päivällä on aina nukkunut puolen tunnun tai tunnin pätkiä.
Että kyllä on todella väsyttänyt. Jos meille siunaantuu lisää lapsia samanlaisilla unenlahjoilla, niin sitten varmaan väsyttää vielä enemmän. Elämä on..
mulla on yksi lapsi. en koe olevani kauhean väsynyt. öisin herätään monta kertaa, unet on päivällä lyhyitä. en valita mutta mua v*****aa kun aina on joku jonka mielestä toisella ei ole läheskään niin vaikeaa kun itsellä. miksi naisten pitää olla näin v****maisia toisilleen. voi h****tin h****tti
Vierailija:
mulla on yksi lapsi. en koe olevani kauhean väsynyt. öisin herätään monta kertaa, unet on päivällä lyhyitä. en valita mutta mua v*****aa kun aina on joku jonka mielestä toisella ei ole läheskään niin vaikeaa kun itsellä. miksi naisten pitää olla näin v****maisia toisilleen. voi h****tin h****tti
Esikoinen nukkui huonommin kuin kakkonen, viihtyi huonommin hereillä. Itsellä oli tylsää, elämänmuutos suuri, pinna kireällä. Kahden kanssa edelleen yöt rikkonaisia, itsellä levännyt olo.
harteillaan kantaa. :(
-keskeneräinen " perhe"
Olin aika masentunut silloin ja se vei voimia ihan kysymättä. Nyt kun on kaksi lasta, ja odotan kolmatta, olen elämäni kunnossa. Jaksan vaikka mitä, ja siitä olen ollut aika ihmeissäni. Elämäntilanteet voi muuttua ja kaikenlaista sattua tielle. Kaikki ei ole ihmisen omaa syytä, eikä yhden lapsen äidin väsymystä pidä aliarvioida! Ylipäänsä mitä toiset on sanomaan siihen milloin joku on väsynyt ja milloin ei.
No miten on lapsettomien kohdalla... Nehän nyt ei ainakaan voi olla KOSKAAN väsyneitä siks, että heillähän ei ole lapsia... Argh, joidenkin ajatusmaailma kaipaisi strasselitukkoa!
ahdistaa. Olemme siirtyneet eri huoneisiin miehen kanssa ja vähän vuorotellaan kumpi hoitaa ja " nukkuu" 2, 5veemme kanssa.
Kaikki on suhteellista ja lapset on NIIN erilaisia.
t. kohta kuuden äiti