Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle

Vierailija
11.03.2023 |

Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.

Kommentit (772)

Vierailija
121/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonprixillä on kivoja vaatteita ja aika edullisiakin. Myöskin koot pitää hyvin paikkaansa,ei oo mitään Kiina-kokoja että XL onkin S,vaan L on ihan L.

Vierailija
122/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat on täynnä ihania kevätvaatteita. Ehkä voisit varata ajan pukeutumisneuvojalle?

Ei ainakaan tiukkoja farkkuja, napapaitoja tms.

Itse tykkään paljon erilaisista mekoista, kapea lahkeisista housuista ja villatakeista. Tyylikäs laukku ja siihen sopivat kengät.

Hiuksiin kannattaa kiinnittää huomiota ja kevyt siisti meikki, jos meikkaat.

Onko ne tiukat farkut ihan kauheat? En siis tarkoita että soi päällä, mutta pillimalliset jotka nyt väkisinkin on vartalonmyötäiset oikean kokoisenakin.

Eri 40+

Sopii pillitkin hoikalle, mutta jos otsikossa on 40+ niin vähemmistössä on hoikat tuossa iässä. Pillit eivät ole kyllä juuri nyt muotia ja suorat tai leveähköt lahkeet ovat kyllä tyylikkäämmät.

Suorat ja leveät lahkeet yhdistettynä 40kg ylipainoon ei kyllä ole mitenkään viehättävä näky.  Mekko olisi paras, mutta töissä ei voi käyttää-> siis slimfit, oli muotia tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…

Totta. En osaa kuvitella itselläni tuota mekkoa.

Vieroksun paidankaulusyläosia. Ne näyttävät minulla tätimäisiltä tai miehekkäiltä.

Myös kirkas vaaleanvihreä ei sopisi minulle ollenkaan.

Olen murrettujen värien ihminen.

Ja lopuksi: kellohelma... Ei ei ei.

ja ihan helkutin lyhyt helma?!

Vierailija
124/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilaan aina täältä, mutta olenkin hipahatava ja vähän bohotyylinen, mutta tätimäinen en kyllä

https://www.grungemama.com/en/

Tosi kivoja osa, kauniita kuvia, tykkäsin. Näistä saa hyvin inspiraatiota omaan tyyliinkin.

On kivoja, valitettavasti ei ylipainoisen tarjottimella.

Vierailija
125/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse varmaan sisäistänyt jossain vaiheessa liian hyvin nuo joka puolelta keski-ikäisille tuputetut neuvot, että vaatekaapin pitää olla selkeä ja klassisen yksinkertainen ja koostua laadukkaista vaatteista. Nyt minulla on kaappi täynnä vaatteita, jotka sopivat toisiinsa, mutta en edelleenkään löydä päällepantavaa, kun ne ovat tylsiä. Enkä kehtaa heivata niitä pois, kun se ei ole ekologista, ja laadukkaina ne kestävät ja kestävät.

Vastaus kysymykseen: kesämekkoja löytyy yllättävän hyvin kirpputoreilta, ja kesämekot eivät ole tylsiäkään.

Vierailija
126/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat on täynnä ihania kevätvaatteita. Ehkä voisit varata ajan pukeutumisneuvojalle?

Ei ainakaan tiukkoja farkkuja, napapaitoja tms.

Itse tykkään paljon erilaisista mekoista, kapea lahkeisista housuista ja villatakeista. Tyylikäs laukku ja siihen sopivat kengät.

Hiuksiin kannattaa kiinnittää huomiota ja kevyt siisti meikki, jos meikkaat.

Pillifarkuissa ei ole mitään vikaa, eli tiukat farkut vaan, jos kroppa kestää. Napapaidat kannattaa jättää väliin. Kenkien, laukun ja vyön liika yhteensovittaminen antaa joskus tätivaikutelman, eli sitä välttäisin. Varsinkin punaisten kenkien kanssa laukku jotain muuta väriä.

Vierailija
127/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, kun kävin pitkästä aikaa Stockmannilla. Siellä oli kauniita kevätvaatteita eri firmoilta, hinnakkaita. Jos haluaa mennä edullisemmin, suosittelen Lindexiä. Olen työssäkäyvä, keski-ikäinen ja olen löytänyt sieltä todella paljon laadukkaita vaatteita.

Vierailija
128/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvikseni menin tuonne Zaran sivuille katsomaan, ja on kyllä niin yhden vartalotyypin vaatteita että varmaan aika harvalle 40+ ikäiselle käy. Ei minulle ainakaan: olen 160 cm, lantiota, pebaa ja rintoja löytyy aika reippaasti painon ollessa lähempänä 65 kg, kuppikoko jotain E ja F välimaastoa... Nuo Zaran vaatteet näyttää hyvältä erittäin hoikalla, poikamaisella kropalla (rinnat ihan max b, lantio ja takamus pieni ja suorahko kroppa). Itsekin kaipaan kivoja, nättejä vaatteita vaikka tätä painoa on tullut kerrytettyä. Mistään ei vaan löydy sopivia.

Okei... Mä olen 166/60, E-kupin tissit, ikää 41v ja just viime kuussa ostin Zaran mekon, käytettynä tosin, mutta kuitenkin. Istuu ku hanska.

Vierailija
129/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvikseni menin tuonne Zaran sivuille katsomaan, ja on kyllä niin yhden vartalotyypin vaatteita että varmaan aika harvalle 40+ ikäiselle käy. Ei minulle ainakaan: olen 160 cm, lantiota, pebaa ja rintoja löytyy aika reippaasti painon ollessa lähempänä 65 kg, kuppikoko jotain E ja F välimaastoa... Nuo Zaran vaatteet näyttää hyvältä erittäin hoikalla, poikamaisella kropalla (rinnat ihan max b, lantio ja takamus pieni ja suorahko kroppa). Itsekin kaipaan kivoja, nättejä vaatteita vaikka tätä painoa on tullut kerrytettyä. Mistään ei vaan löydy sopivia.

Ei niitä kannata muutenkaan ostaa. Pahinta pikamuotia mitä on. Laatu ihan surkeaa, langanpäät roikkuu ja saumat kiertää ja kankaat halvinta tekokuitua. Nuo on teineille jotka saa viikkorahaa kympin ja haluavat sillä jotain ostaa.

Vierailija
130/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

Totta. En osaa kuvitella itselläni tuota mekkoa.

Vieroksun paidankaulusyläosia. Ne näyttävät minulla tätimäisiltä tai miehekkäiltä.

Myös kirkas vaaleanvihreä ei sopisi minulle ollenkaan.

Olen murrettujen värien ihminen.

Ja lopuksi: kellohelma... Ei ei ei.

ja ihan helkutin lyhyt helma?!

Sehän riippuu henkilön pituudesta.

Vierailija
131/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten oma tyyli, mutta painotan minäkin, että ei ikinä tunikaa ja trikoocapreja. En tiedä kuka on saanut ihmiset kuvittelemaan, että yhdistelmä hoikentaa. Ei, vaan saa näyttämään pallolta, jonka alla on lyhyet tynkäjalat.

Kietaisumekko sopii useimmille ja on vilpoisa

.

Kietaisumekko ei todellakaan sovi useimmille, vain ihan hoikille.

Tästä olen täysin eri mieltä. Kietaisumekko on yksittäisenä vaatekappaleena pukevimmasta päästä. Valmisvaatteiden tyypillisin ongelma on, että ihmiset ovat eri kohdista eri muotoisia ja kokoisia. Koska kietaisumekkoa voi säätää, se huomioi yksilöllisiä eroja mittasuhteissa. V-kaula-aukko on klassisen kaunis ja helppo yhdistää koruihin. Rintavat voivat tarvittaessa laittaa alle topin. Solmimisnarut huijaavat tasapaksullekin vyötärön.

Suurimmassa osassa kietaisumekkoja on liian avonainen kaulus, jos sattuu olemaan rintava. Lisäksi ne on vähän tätimuotia. Juuri sellaista -tätille on vähän tullut mahaa, mutta ei hätää, kietaisumekko mahtuu.

Vierailija
132/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda pepun alle tuleva tunika ja legginsit.

Sillä pääset jo erittäin pitkälle!

Suosi klassisia, itsellesi hyvin istuvia vaatteita. Esim suomalainen Andiata on hyvä merkki.

Andiata on nimenomaan tätivaate-merkki

Vierailija
133/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vartalotyypistä. Mulla on a-vartalo eli mulle sopii a-linjaiset hameet, juuri polven peittävät hameet. Yläosa voi olla vartalonmyötäisempi. Mekoista valitsen nilkkapituiset, vyötäröltä istuvat, pitää olla pieni hiha. Kengät kangastennarit, kuten Tommy Hilfiger tai rennot espadrillot. Korkokengissä kunnon korko ja laatua, ei mitää keinonahkakoteloita typerällä 4 cm toimistokorolla. Eikä mitään Ecco-sandaaleita tai Riekerin kenkiä.

Vierailija
134/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan vielä 40+ mutta kovasti lähenee ja mä suosittelen inspiraatioksi muotinäytöksiä, Voguessa sivuilta löytyy kaikki millä on vähänkään nimeä. Tätä ideaa ei kannata suoralta kädeltä tyrmätä siksi että juu, mallit on hoikkia ja nuoria ja vaatteet outoja tai vähintään sekopäisesti stailattu. Todellisuudessa vain osa tuotteista päätyy oikeasti myyntiin ja niiden varsinainen asiakaskunta *tähän rummutusta* keski-ikäiset naiset. Ei sun tartte niitä hävyttömän kalliita merkkikledjuja laittaa tilaukseen, koska koko muu teollisuuskenttä katsoo mitä nämä tekee ja tekee omat versiot. Tsekkaat tuolta mieleiset tuotteet tai ennenkaikkea mieleiset lookit, ihan ekaksi villaiset oman kaapin läpi, monesti sieltä löytyy vastaava jota vaan ei ole osannut yhdistää muulla tavalla, vasta sitten lähdet liikkeistä metsästämään niitä puuttuvia osasia.

Vierailija
135/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramista löytyy paljon ideoita ja eri tyylejä. Sieltä mä valkkaan parhaat.

Vierailija
136/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tehdä ongelma jostain pukeutumisesta ja verrata sitä ikäänsä? Olen yli 50 vuotias enkä tosiaankaan tunne olevani mikään keski-ikäinen tantta. Käytän vaatteita joista itse pidän, kesällä hameita ja mekkoja, myös lyhyitä. Leggingsit/caprit ja siihen yhdistettynä pitkä paita on minusta rumia kaiken ikäisillä. Luulisi aikuisella olevan sen verran jo itseluottamusta että pukee päällensä sen mikä omalta tuntuu.

Ongelma onkin usein siinä, etteivät samanlaiset vaatteet enää tunnu omilta kuin ennen.

Jotkut harvat ikääntyvät kauniisti. Useimmille tulee lisää kiloja ja pömppövatsa, jolloin mekko ei tunnu eikä näytä hyvältä. Toiselle tulee kukkakaalipolvet, jotka haluaa peittää vähän pidemmällä mekon helmalla. Samasta syystä lyhyet shortsit eivät ole parhaat. Itsellä säärikarvoitus on tummentunut entisestään enkä arjessa jaksa nähdä vaivaa niiden poistamiseksi. Silloin mun valinta on kesähelteellä ohuet ja väljät, mutta pitkät housut. Tai caprit, jolloin ei tarvitse koko jalkaa sheivata.

Vierailija
137/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten oma tyyli, mutta painotan minäkin, että ei ikinä tunikaa ja trikoocapreja. En tiedä kuka on saanut ihmiset kuvittelemaan, että yhdistelmä hoikentaa. Ei, vaan saa näyttämään pallolta, jonka alla on lyhyet tynkäjalat.

Kietaisumekko sopii useimmille ja on vilpoisa

.

Kietaisumekko ei todellakaan sovi useimmille, vain ihan hoikille.

Tästä olen täysin eri mieltä. Kietaisumekko on yksittäisenä vaatekappaleena pukevimmasta päästä. Valmisvaatteiden tyypillisin ongelma on, että ihmiset ovat eri kohdista eri muotoisia ja kokoisia. Koska kietaisumekkoa voi säätää, se huomioi yksilöllisiä eroja mittasuhteissa. V-kaula-aukko on klassisen kaunis ja helppo yhdistää koruihin. Rintavat voivat tarvittaessa laittaa alle topin. Solmimisnarut huijaavat tasapaksullekin vyötärön.

Suurimmassa osassa kietaisumekkoja on liian avonainen kaulus, jos sattuu olemaan rintava. Lisäksi ne on vähän tätimuotia. Juuri sellaista -tätille on vähän tullut mahaa, mutta ei hätää, kietaisumekko mahtuu.

Itse rintavana käytän kietaisutopeissa ja mekoissa kaula-aukon sisäpuolella hakaneulaa, niin pysyy kaula-aukko maltillisena. Ja kuten edellisen kirjoittaja sanoi, voi alle laittaa tarvittaessa myös topin.

Vierailija
138/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelly

Vierailija
139/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo istuu jos olet rintava? Itse olen myös rintava ja suurin osa napillisista yläosista on oikean kokoisena (istuu hartioista/hihat oikean mittaiset jne) liian kireä rinnuksista.

Ja pikkasen lyhyt tuo helma 40+. Itse en tykkää kesällä tuollaisesta yläosasta, jossa on täyspitkä hiha.

Ihan hyvän pituinen helma tuo on neli- tai vaikka viisikymppiselle. Omaan silmään nimenomaan yli polven ulottuva helma on tätimäinen (poislukien maksimekot), ja sitähän ap juuri halusi välttää.

Vierailija
140/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shein europe. Sieltä löytyy kaikenlaista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi