Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle
Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.
Kommentit (772)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda pepun alle tuleva tunika ja legginsit.
Sillä pääset jo erittäin pitkälle!Suosi klassisia, itsellesi hyvin istuvia vaatteita. Esim suomalainen Andiata on hyvä merkki.
Andiata on nimenomaan tätivaate-merkki
Mutta hyvin tyylikäs sellainen. Ne ostaa, joilla on varaa.
Olen 43 ja normaalipainoinen.
Töissä käytän mustia/harmaita slim fit housuja, silkkipuseroita tai toppi & bleiseri yhdistelmää tai mekkoja. Jalkineina korolliset nilkkurit tai loaferit. Trenssitakki.
Vapaalla skinny fit farkkuja ja istuvia yläosia, jos takkia tarvitsee niin lyhyt nahkatakki tai bomber jacket. Lämpimällä säällä polvimittaisia mekkoja tai shortsit & toppi yhdistelmää. Jalkaan valkoiset tennarit tai korolliset sandaalit.
Tunikoita tai capreja en omista. Enkä osta mitään pikamuotiketjuista vaan laatu on tärkein ostokriteeri sillä haluan vaatteideni kestävän vuosia.
Tärkeintä on ymmärtää oman tyylin DNA. Youtubesta löytyy monia vaikuttajia, joilla on hyviä pukeutumisneuvoja, ei pelkkiä tuote-esittelyjä. Dearly Bethany ja Carla Rockmore ovat omia suosikkejani, mutta löytyy laaja kattaus eri tyylisiä myös.
Stockan sivuilla on myös paljon ehdotuksia kevätpukeutumiseen, katsoin striimitallenteen parin influensserin valinnoista ja vaikka kaikki asut ei olleet mun tyyliin sopivia, sain silti ideoita omaan pukeutumiseen. Etenkin sillä brunetella oli kauniita, naisellisia asuja, jotka olisi sellaisenaan sopineet omaan tyyliin.
Ai niin, ja sellainen vinkki vielä, osta aina asuja, älä koskaan yksittäisiä vaatekappaleita. Tai jos ostat irrallisia vaatekappaleita, keksi niistä vähintään kolme asukokonaisuutta jo omistamistasi vaatteista.
Suomalaiset päätyvät niihin tunikatyyleihin, koska ostavat aina saman vaatteen uudelleen ja uudelleen, ja sitten eivät osaa yhdistää sitä asuksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 43 ja normaalipainoinen.
Töissä käytän mustia/harmaita slim fit housuja, silkkipuseroita tai toppi & bleiseri yhdistelmää tai mekkoja. Jalkineina korolliset nilkkurit tai loaferit. Trenssitakki.
Vapaalla skinny fit farkkuja ja istuvia yläosia, jos takkia tarvitsee niin lyhyt nahkatakki tai bomber jacket. Lämpimällä säällä polvimittaisia mekkoja tai shortsit & toppi yhdistelmää. Jalkaan valkoiset tennarit tai korolliset sandaalit.
Tunikoita tai capreja en omista. Enkä osta mitään pikamuotiketjuista vaan laatu on tärkein ostokriteeri sillä haluan vaatteideni kestävän vuosia.
Vielä että mistä/mitä ostan:
Vaatteet
J. Crew, Lauren Ralph Lauren, Boss, Burberry, Replay, The Kooples
Perus topit tmv.
Gap, COS, Arket, Esprit, Diesel
Jalkineet
Clarks, Gabor, Gucci, Veja
Ulkoiluun
The North Face, Kari Traa, Peak Performance
Kari Traa jää kyllä ostamatta, jo nimenkin takia. En pidä.
Kannattaa tsekata myös kotimainen NOSH. Täällä on monia, jotka eivät jostain syystä pidä tunikoista, mutta Noshilta löytyy niin koti-, kuin toimisto- ja juhlakelpoistakin vaatetta. Eivätkä tunikat ole tanttamaisia.
Kurkkasin, nuo Noshit näyttää niin tädille. Ei itselle tuota tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä asenteesi on tätimäinen. Meillä työyhteisössä Noshit ovat erityisen suosittuja kolmikymppisten keskuudessa.
Törmäsin paikallisessa Intersportissa Jacqueline de Yong mekkoihin. Malleja oli moneen makuun, itse pidän Lolita-tyylisistä. Ostin yhden kokeeksi ja olen tyytyväinen. Nyt talvella neuleen kanssa, kesällä ilman. Hinnat ei päätä huimaa. Merkin myynti lienee yrittäjän oma, koska tuota merkkiä ei Intersportin sivuilta löydy, jos kiinnostaa niin ainakin Zalando näyttää myyvän.
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin paikallisessa Intersportissa Jacqueline de Yong mekkoihin. Malleja oli moneen makuun, itse pidän Lolita-tyylisistä. Ostin yhden kokeeksi ja olen tyytyväinen. Nyt talvella neuleen kanssa, kesällä ilman. Hinnat ei päätä huimaa. Merkin myynti lienee yrittäjän oma, koska tuota merkkiä ei Intersportin sivuilta löydy, jos kiinnostaa niin ainakin Zalando näyttää myyvän.
Kyseisiä mekkoja sai ainakin Vero Modasta jo noin 20 vuotta sitten. On kyllä kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, ja sellainen vinkki vielä, osta aina asuja, älä koskaan yksittäisiä vaatekappaleita. Tai jos ostat irrallisia vaatekappaleita, keksi niistä vähintään kolme asukokonaisuutta jo omistamistasi vaatteista.
Suomalaiset päätyvät niihin tunikatyyleihin, koska ostavat aina saman vaatteen uudelleen ja uudelleen, ja sitten eivät osaa yhdistää sitä asuksi.
Vaatteet harvoin kuluu tai hajoaa samaan aikaan. En minä ainakaan osta mitään "asua" jos nimenomaan tarvitsen punaisen topin/tietyn mallisen jakun/mustan hameen/whatever.
Vierailija kirjoitti:
Vilassa ja Vero Modassa on jo kivoja kevätvaatteita! Espritillä myös.
Nää merkit on ihan kauheaa kuraa ja kaiken lisäksi just sellaisia, että korostavat tätivartaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä asenteesi on tätimäinen. Meillä työyhteisössä Noshit ovat erityisen suosittuja kolmikymppisten keskuudessa.
Siinäpähän sitten alapeukutatte ja ostatte huonolaatuisia vaatteita ketjuliikkeistä ja netistä. Noshilla laadukkaita materiaaleja, puuvillaa, pellavaa ja merinovillaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tilaan aina täältä, mutta olenkin hipahatava ja vähän bohotyylinen, mutta tätimäinen en kyllä
Aivan järkyttäviä vaatteita täällä, en itse ikinä käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tilaan aina täältä, mutta olenkin hipahatava ja vähän bohotyylinen, mutta tätimäinen en kyllä
Aivan järkyttäviä vaatteita täällä, en itse ikinä käyttäisi.
Joo ei. En halua näyttää miltään andy mcCoylta.
Mikään ei ole niin paha kuin neli-viisikymppiset, jotka yrittävät näyttää kaksikymppisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvikseni menin tuonne Zaran sivuille katsomaan, ja on kyllä niin yhden vartalotyypin vaatteita että varmaan aika harvalle 40+ ikäiselle käy. Ei minulle ainakaan: olen 160 cm, lantiota, pebaa ja rintoja löytyy aika reippaasti painon ollessa lähempänä 65 kg, kuppikoko jotain E ja F välimaastoa... Nuo Zaran vaatteet näyttää hyvältä erittäin hoikalla, poikamaisella kropalla (rinnat ihan max b, lantio ja takamus pieni ja suorahko kroppa). Itsekin kaipaan kivoja, nättejä vaatteita vaikka tätä painoa on tullut kerrytettyä. Mistään ei vaan löydy sopivia.
Miksi et laihduta jos on vaikeaa löytää sopivia vaatteita?
Olen 40-v ja Zaran vaatteet sopivat minulle mainiosti. Olen 165cm/53kg ja kuppikoko 70E. S- tai XS-koon vaatteet istuvat hyvin.
Mä olen sun kanssa erittäin saman kokoinen, pari senttiä lyhyempi. Mutta Zaran vaatteet ei istu yhtään. Joskus parikymppisenä ne ehkä vielä menetteli, mutta ei ne kyllä nelikymppisen vartaloa imartele, vaikka kuinka ei olisi kiloakaan ylimääräistä. Lisäksi niiden housut on aina jonkun puoli metriä liian pitkät XD En jaksa käydä siellä enää edes sovittamassa mitään. Ja on ne niin huonolaatuisiakin, että ei mitään järkeä kantaa sinne rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin paha kuin neli-viisikymppiset, jotka yrittävät näyttää kaksikymppisiltä.
Esim. Janina Fry näyttää hyvälle, kiva tyyli hänellä ja miehistä Ressu Redford, nuorekas tyylikkäällä tavalla. Nämä tulivat nyt pikaiseen mieleen.
Ei, vaan A-mallisen vartalon omaavan pitäisi käyttää V-mallisia vaatteita tasapainottaakseen päärynämäistä vartaloaan. Ja V-malliselle sopii A-muotoiset vaatteet.