Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle
Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.
Kommentit (772)
yksi merkki, josta itse tykkään, on ilse jacobson.
Olisi kiva jos Suomesta saisi Sezane merkkisiä vaatteita. Ne näyttää niin kivoille instagraminen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tsekata myös kotimainen NOSH. Täällä on monia, jotka eivät jostain syystä pidä tunikoista, mutta Noshilta löytyy niin koti-, kuin toimisto- ja juhlakelpoistakin vaatetta. Eivätkä tunikat ole tanttamaisia.
Nosh on kuin Nanso.
Ihan samanlaisia trikoovaatteita. Yhtä järkkyjä kuvioita. Yksiväriset on parempia.
no eikähän ole. noshilla on yksivärisiä vaatteita myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Zaran vaatteet ei istu yhtään. Joskus parikymppisenä ne ehkä vielä menetteli, mutta ei ne kyllä nelikymppisen vartaloa imartele, vaikka kuinka ei olisi kiloakaan ylimääräistä.
Miten sun mielestä 40v vartalo eroaa 20v vartalosta, jos ei ole lihonut? Lihominenhan se suurin/ainoa syy vartalon muutoksiin on, kun puhutaan alle vanhusikäisistä (joskus 60-70+ alka ranka painua kasaan).
Minkä ikäinen oikein olet, jos ajattelet, että 40v vartalo ei eroaisi mitenkään 20v vartalosta? Onko sinulla lapsia?
Mun 40v vartalo on ainakin hyvin erilainen kuin 20v, vaikka mitat on aikalailla samat. Tosin, olin varmaan 20-vuotiaana vähän alipainoinen, nyt vaan hoikka. Suurin muutos on ehdottomasti rinnat, ne on nyt kokoa 65E, parikymppisenä ne oli ehkä 65A tai B. Rinnat ei ole yhtä kiinteät, nännit on isot, rintaliivejä on pakko pitää ihmisten ilmoilla (nuorena ei todellakana ollut). Lantio on myös leventynyt synnytyksissä, vatsa pehmentynyt ja nahkaa on enemmän kuin aiemmin (vaikka siis tosiaan painoa 52kg, pituutta 163cm, et ei ole ylimääräistä). Iho on vanhentunut. Ylipäätään en halua käyttää sellaista lirutrikoota, vaan vähän vahvempaa, tyylikkäämpää ja peittävämpää kangasta.
pukeutuminen tuntuu välillä niin vaikealta, vaikka luulisi että se on helppoa.
itsellä on välillä identiteettiongelmaa, en halua näyttää liian keskiluokkaiselta esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten oma tyyli, mutta painotan minäkin, että ei ikinä tunikaa ja trikoocapreja. En tiedä kuka on saanut ihmiset kuvittelemaan, että yhdistelmä hoikentaa. Ei, vaan saa näyttämään pallolta, jonka alla on lyhyet tynkäjalat.
Kietaisumekko sopii useimmille ja on vilpoisa
.Kietaisumekko ei todellakaan sovi useimmille, vain ihan hoikille.
Tästä olen täysin eri mieltä. Kietaisumekko on yksittäisenä vaatekappaleena pukevimmasta päästä. Valmisvaatteiden tyypillisin ongelma on, että ihmiset ovat eri kohdista eri muotoisia ja kokoisia. Koska kietaisumekkoa voi säätää, se huomioi yksilöllisiä eroja mittasuhteissa. V-kaula-aukko on klassisen kaunis ja helppo yhdistää koruihin. Rintavat voivat tarvittaessa laittaa alle topin. Solmimisnarut huijaavat tasapaksullekin vyötärön.
Olen periaatteessa samaa mieltä mutta yksi poikkeus tähän on: lyhytselkäiset. Tällöin naru asettuu liian alas, ei vyötärölle vaan lantiolle ja yläosa lerppuu. Itselläni on tämä ongelma eikä nämä istu ikinä ellei ole mittatilauksena tehty.
Jos on pieni yläkropaltaan, pienempi koko saattaa auttaa, mutta aina sekään ei toim.Harmi, koska kyseessä on ehkä maailman näppärin vaatekappale! Kaunis ja helppo ja mukava ja sopii moneen tilanteeseen.
Monissa minun ostamissani kietaisumekoissa nauhojen solmimiskohta on luonnollista vyötärölinjaa korkeammalla, jopa suoraan rintojen alla. Tästä syystä ne käyvät myös omenavartaloisille ja tasapaksuille. Voisin mallin toimivan myös lyhytselkäisillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin paha kuin neli-viisikymppiset, jotka yrittävät näyttää kaksikymppisiltä.
tämä on monissa tapauksissa varmasti tahatonta. sitä käyttää niitä vaatteita mitä on tottunut käyttämään, kun ei oikein tiedä mikä sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten oma tyyli, mutta painotan minäkin, että ei ikinä tunikaa ja trikoocapreja. En tiedä kuka on saanut ihmiset kuvittelemaan, että yhdistelmä hoikentaa. Ei, vaan saa näyttämään pallolta, jonka alla on lyhyet tynkäjalat.
Tästä olen täysin eri mieltä. Kietaisumekko on yksittäisenä vaatekappaleena pukevimmasta päästä. Valmisvaatteiden tyypillisin ongelma on, että ihmiset ovat eri kohdista eri muotoisia ja kokoisia. Koska kietaisumekkoa voi säätää, se huomioi yksilöllisiä eroja mittasuhteissa. V-kaula-aukko on klassisen kaunis ja helppo yhdistää koruihin. Rintavat voivat tarvittaessa laittaa alle topin. Solmimisnarut huijaavat tasapaksullekin vyötärön.
Olen periaatteessa samaa mieltä mutta yksi poikkeus tähän on: lyhytselkäiset. Tällöin naru asettuu liian alas, ei vyötärölle vaan lantiolle ja yläosa lerppuu. Itselläni on tämä ongelma eikä nämä istu ikinä ellei ole mittatilauksena tehty.
Jos on pieni yläkropaltaan, pienempi koko saattaa auttaa, mutta aina sekään ei toim.Harmi, koska kyseessä on ehkä maailman näppärin vaatekappale! Kaunis ja helppo ja mukava ja sopii moneen tilanteeseen.
Monissa minun ostamissani kietaisumekoissa nauhojen solmimiskohta on luonnollista vyötärölinjaa korkeammalla, jopa suoraan rintojen alla. Tästä syystä ne käyvät myös omenavartaloisille ja tasapaksuille. Voisin mallin toimivan myös lyhytselkäisillä.
Kiinteä vyö on just ärsyttävintä. Se on aina väärässä kohdassa kuitenkin. En osta sellaisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkkasin, nuo Noshit näyttää niin tädille. Ei itselle tuota tyyliä.
Ehkä asenteesi on tätimäinen. Meillä työyhteisössä Noshit ovat erityisen suosittuja kolmikymppisten keskuudessa.
Oletteko töissä päiväkodissa? Noshin vaatteet ovat kuin taaperoille tehtyjä, joko räikeän tai pastellin värisiä trikoo- ja collegetunikoita. En ole nähnyt missään muualla kuin Suomessa tätä ilmiötä, jossa aikuiset naiset haluavat pukeutua lastenvaatteisiin. Tavoitellaanko sillä tyttömäistä leikkisyyttä vai mitä? Noshin lisäksi Papun konsepti perustuu samaan. Papulta ilmestyi juuri aikuisille naisille tarkoitettu mallisto, jossa on muumiaiheisia kuoseja.
Vierailija kirjoitti:
Vältä ainakin tunikoita, capreja ja urheilusandaaleja. Ne ovat suomalaisen keski-ikäisen naisen tyypillinen kesäasu, mutta minusta yhdistelmä ei ole pukeva. Jostain syystä Suomessa monet naiset inhoavat mekkoja, vaikka mekkohan on mitä kätevin ja kaunein vaate varsinkin kesällä. Viimeiset pari vuotta trendinä on ollut frillamekot. Ne sopivat vanhemmille naisille jopa nuoria paremmin.
Tämä on hassua, caprit tulevat ensi kesänä z sukupolven muotiin, samalla kun Y2K trendi syvenee. Hyvin huomaa, miten sama vaate eri ikäisen ja erimallisen kropan päällä on joko junttia tai tendikästä
yksi merkki, mikä on sellainen rento yli kolmekymppisten merkki, on esprit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.
Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.
https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…
Mitä hittoa, hinnat ovat nousseet vaatteissakin. Järkyn kallis!
Ja ruma.
Suurimmalla osalla kommentoijista on todennäköisesti nytkin päällään lököttävät farkut tai collarit ja kulahtanut huppari ja näissä tamineissa sitten heittelevät arvostelujaan.
Tottakai kotona on rennot vaatteet ja suurin osa varmaan palstailee kotona. Sitten jos lähtee ihmisten ilmoille niin tietenkin puetaan eri vaatteet. Esim eilen töissä minulla oli polveen asti yltävä kapealinjainen (mutta ei kireä) simppeli trikoinen mekko ja kapea vyö vyötäröä korostamassa. Sukkikset ja siistit nilkkurit. Olen kyllä alle 40, mutta sama tyyli toimisi hyvin yli nelikymppiselläkin ja on mukava pitää. Kesällä samanlainen mekko ohuemmilla sukkiksilla/ilman sukkiksia ja vajaamittaisilla hihoilla on mun perustyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkkasin, nuo Noshit näyttää niin tädille. Ei itselle tuota tyyliä.
Ehkä asenteesi on tätimäinen. Meillä työyhteisössä Noshit ovat erityisen suosittuja kolmikymppisten keskuudessa.
Oletteko töissä päiväkodissa? Noshin vaatteet ovat kuin taaperoille tehtyjä, joko räikeän tai pastellin värisiä trikoo- ja collegetunikoita. En ole nähnyt missään muualla kuin Suomessa tätä ilmiötä, jossa aikuiset naiset haluavat pukeutua lastenvaatteisiin. Tavoitellaanko sillä tyttömäistä leikkisyyttä vai mitä? Noshin lisäksi Papun konsepti perustuu samaan. Papulta ilmestyi juuri aikuisille naisille tarkoitettu mallisto, jossa on muumiaiheisia kuoseja.
Tätä olen ihmetellyt vuosia ulkomailla asuneena. Toisaalta kiva, että naisten ei tarvitse pönöttää, mutta tietty luontoretki-look toistuu oli tilaisuus mikä hyvänsä. Nuhjuisia isoja vaatteita, vaikka uusia ja laadukkaita olisivatkin. Ns hassuttelu ja lapsenomaiset vaatteet, sekä kaikenmaailman alakulttuurit pukeutumisessa on hyväksyttyä, kunhan ei vaan ole seksikäs tai liian naisellinen. Ai että, kun katsotaan kieroon vaikka korkokenkiä tai mitään klassisesti naisellisempaa pukeutumista.
Suomessa pukeutumisen ja tyylin hyväksyttävyys on oikeastaan aika rajallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältä ainakin tunikoita, capreja ja urheilusandaaleja. Ne ovat suomalaisen keski-ikäisen naisen tyypillinen kesäasu, mutta minusta yhdistelmä ei ole pukeva. Jostain syystä Suomessa monet naiset inhoavat mekkoja, vaikka mekkohan on mitä kätevin ja kaunein vaate varsinkin kesällä. Viimeiset pari vuotta trendinä on ollut frillamekot. Ne sopivat vanhemmille naisille jopa nuoria paremmin.
Tämä on hassua, caprit tulevat ensi kesänä z sukupolven muotiin, samalla kun Y2K trendi syvenee. Hyvin huomaa, miten sama vaate eri ikäisen ja erimallisen kropan päällä on joko junttia tai tendikästä
Nuorisomuoti nyt on milloin mitäkin. Muodin mukaisella pukeutumisella osoitetaan sitä, että on ajan hermolla. Ei se, että teinit ja parikymppiset laittavat caprit jalkaan trendin vuoksi, tee niistä tyylikkäitä. Eivät ne olleet tyylikkäitä edelliselläkään kerralla.
Välttäisin tyylejä, jotka olivat muodissa silloin, kun itse olit nuori, ellet ole todella nuorekas. Nuorilla noi kertaustyylit voi näyttää ihan hyviltä, mutta vanhemmilla näyttää usein siltä, että on jämähtänyt nuoruuteensa, eikä ole muuttanut tyyliään yli kahteenkymmeneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Zaran vaatteet ei istu yhtään. Joskus parikymppisenä ne ehkä vielä menetteli, mutta ei ne kyllä nelikymppisen vartaloa imartele, vaikka kuinka ei olisi kiloakaan ylimääräistä.
Miten sun mielestä 40v vartalo eroaa 20v vartalosta, jos ei ole lihonut? Lihominenhan se suurin/ainoa syy vartalon muutoksiin on, kun puhutaan alle vanhusikäisistä (joskus 60-70+ alka ranka painua kasaan).
Minkä ikäinen oikein olet, jos ajattelet, että 40v vartalo ei eroaisi mitenkään 20v vartalosta? Onko sinulla lapsia?
Mun 40v vartalo on ainakin hyvin erilainen kuin 20v, vaikka mitat on aikalailla samat. Tosin, olin varmaan 20-vuotiaana vähän alipainoinen, nyt vaan hoikka. Suurin muutos on ehdottomasti rinnat, ne on nyt kokoa 65E, parikymppisenä ne oli ehkä 65A tai B. Rinnat ei ole yhtä kiinteät, nännit on isot, rintaliivejä on pakko pitää ihmisten ilmoilla (nuorena ei todellakana ollut). Lantio on myös leventynyt synnytyksissä, vatsa pehmentynyt ja nahkaa on enemmän kuin aiemmin (vaikka siis tosiaan painoa 52kg, pituutta 163cm, et ei ole ylimääräistä). Iho on vanhentunut. Ylipäätään en halua käyttää sellaista lirutrikoota, vaan vähän vahvempaa, tyylikkäämpää ja peittävämpää kangasta.
Kyllä mun 50+ vartalo on edelleen niin paljon samanlainen ja kokoinen kuin ollessani 20v että jotkut vanhat vaatteet mahtuvat yhä.
Ei ainakaan minun sen takia tarvitsisi tyyliäni muuttaa. Farkkukokokin on suurentunut vain yhdellä tuumakoolla.
Mahtuuhan ne toki mullekin, mut ei ne tyylikkäältä näytä. Varsinkin tuo rintojen koon muutos muuttaa aika paljon sitä, miten vaatteet istuu. Ja on se kaksikymppisen olemus aika erilainen kuin neli- tai viisikymppisen. Toki sitä näkee näitäkin viisikymppisiä, jotka pukeutuu kuin kaksikymppiset, mutta se ei ole oma tavoitteeni, näyttää vaan hölmöltä mun silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kietaisumekot ei kyllä sovi ollenkaan, on lyhyt selkä, kapea vyötärö, pienet rinnat ja leveähkö lantio ja hartiat. Kietaisumallissa jää aina yläosa lörpöttämään outosti, vyötäröltä pitää kuroa ihan kiinni ja sitten lantion kohta ei istu. Lisäksi ne häivyttää sitä vyötäröä jotenkin kun siihen tulee enemmän kangasta, eli näytän tasapaksulta pökkelöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorisomuoti nyt on milloin mitäkin. Muodin mukaisella pukeutumisella osoitetaan sitä, että on ajan hermolla. Ei se, että teinit ja parikymppiset laittavat caprit jalkaan trendin vuoksi, tee niistä tyylikkäitä. Eivät ne olleet tyylikkäitä edelliselläkään kerralla.
Audrey Hepburn oli mielestäni hyvinkin tyylikäs mustissa capreissaan. Monet vaatteet vaativat hoikan varren ollakseen tyylikkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat on täynnä ihania kevätvaatteita. Ehkä voisit varata ajan pukeutumisneuvojalle?
Ei ainakaan tiukkoja farkkuja, napapaitoja tms.
Itse tykkään paljon erilaisista mekoista, kapea lahkeisista housuista ja villatakeista. Tyylikäs laukku ja siihen sopivat kengät.
Hiuksiin kannattaa kiinnittää huomiota ja kevyt siisti meikki, jos meikkaat.Onko ne tiukat farkut ihan kauheat? En siis tarkoita että soi päällä, mutta pillimalliset jotka nyt väkisinkin on vartalonmyötäiset oikean kokoisenakin.
Eri 40+
Ainakin siinä tapauksessa, että on hoikka ja pitkät jalat, niin kapeat housut ovat tosi kauniit. Ja kapeat housut ovat taas suosittuja, joten niitä löytää kaupoista.
Nosh on kuin Nanso.
Ihan samanlaisia trikoovaatteita. Yhtä järkkyjä kuvioita. Yksiväriset on parempia.