Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle

Vierailija
11.03.2023 |

Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.

Kommentit (772)

Vierailija
101/772 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imho: Tätityyliä rikkoo mun mielestä:

- jämäkkä materiaali (eli ei ohut ja halvan näköinen)

- tummat värit ja kontrastiset kuosit

- Leikkaukset, joissa on ryhdikkyyttä, ts. esim. EI pyöreää kaula-aukkoa, jossa yksinkertainen perussaumaus vaan jotain rakennetta (kaulukset, korkea kaulus jollain näyttävällä idealla)

Ylipäätään arvokkaampi look tuhoaa täti-imagon ja antaa ryhtiä. Kengissä sama juttu ja muissa asusteissa.

Siis onnistuit kuvailemaan aika pahan tätityylin noilla esimerkeilläsi.

Vierailija
102/772 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Leikkaukset, joissa on ryhdikkyyttä, ts. esim. EI pyöreää kaula-aukkoa, jossa yksinkertainen perussaumaus vaan jotain rakennetta (kaulukset, korkea kaulus jollain näyttävällä idealla)

Ylipäätään arvokkaampi look tuhoaa täti-imagon ja antaa ryhtiä. Kengissä sama juttu ja muissa asusteissa.

Totta.

Minustakin tummat värit on niin tätiä. O kaula-aukossa ei ole mitään vikaa. Se sopii useimmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/772 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat on täynnä ihania kevätvaatteita. Ehkä voisit varata ajan pukeutumisneuvojalle?

Ei ainakaan tiukkoja farkkuja, napapaitoja tms.

Itse tykkään paljon erilaisista mekoista, kapea lahkeisista housuista ja villatakeista. Tyylikäs laukku ja siihen sopivat kengät.

Hiuksiin kannattaa kiinnittää huomiota ja kevyt siisti meikki, jos meikkaat.

Onko ne tiukat farkut ihan kauheat? En siis tarkoita että soi päällä, mutta pillimalliset jotka nyt väkisinkin on vartalonmyötäiset oikean kokoisenakin.

Eri 40+

MItä 40+ pitäisi sitten käyttää, jos ei saa pillejä pitää? Mom jeans on nuorisojuttu, pillit on tätihousut, sopii mielestäni mainiosti. 

Vierailija
104/772 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulla Popken verkkokaupasta löytyy aika raikkaan näköisiä vaatteita täti-ikäisille ja kokoja on laidasta laitaan. Kivat värit ja leikkaukset vaikuttavat mielestäni paljon siihen, ettei vaatteet ole ns. tanttamaisia. Nuo vaatteet on kuitenkin selkeästi aikuisille.

Suurin osa oli kaapuja reippaasti ylipainoisille omenoille.

Vierailija
105/772 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet nelikymppisenä valinnut tätityylin? Olen kanssasi saman ikäinen ja kuljen tällä herkellä farkuissa, tennareissa ja huppareissa. Kesällä käytän paljon mekkoja. Kurkkaa Massimo Dutti, siellä on paljon kivoja vaatteita.

Oikeastiko kuljet tennareissa tuolla lumihangessa? Mä ajattelin odottaa, että lumet sulaa. En viitsi sairastuttaa itseäni sentään.

Kuljen tennareissa, ulkona tänään +20.

Av toimii muuallakin kuin Suomessa.

Vierailija
106/772 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet nelikymppisenä valinnut tätityylin? Olen kanssasi saman ikäinen ja kuljen tällä herkellä farkuissa, tennareissa ja huppareissa. Kesällä käytän paljon mekkoja. Kurkkaa Massimo Dutti, siellä on paljon kivoja vaatteita.

Oikeastiko kuljet tennareissa tuolla lumihangessa? Mä ajattelin odottaa, että lumet sulaa. En viitsi sairastuttaa itseäni sentään.

Kuljen tennareissa, ulkona tänään +20.

Av toimii muuallakin kuin Suomessa.

Okei. Se olisi kannattanut mainita. Täällä on vieläkin hanget korkeat nietokset. Me vasta haaveilemme keväästä.

Vierailija
107/772 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Roikkuvat värikkäät vanerikorvikset vain puuttuivat.

Vierailija
108/772 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocsit jalkaan

Vierailija
109/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset kangastennarit, mut mitkä niistä? Liian isot valikoimat, saa vinkata. :)

Vierailija
110/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti korkeista kauluksista, en itse kesällä sellasia pidä. Pooloja olen pitänyt talvella välillä. -ap

Vierailija
111/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Gauharin vaatteista! Istuu hyvin mutta ei ole mitään makkarankuoria!

Vierailija
112/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painin tämän kanssa ihan joka vuosi. En pysty pitämään keinokuituja. Olenkin päätynyt tekemään itse puuvillasta ja pellavasta. Tilaan myös paljon Etsyn kautta.

Vierailija
113/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Gauharin vaatteista! Istuu hyvin mutta ei ole mitään makkarankuoria!

Heillä on aika kivoja ilmavia puseroita ja valkeita mekkoja, pidin myös minimalistisista koruista. Tästä Gauharista en ollut kuullutkaan. -ap

Vierailija
114/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruvennut kokoamaan kapselivaatekaappia itselleni. Se onkin yllättävän helppoa ja fiksua ja sitten löytyy aina päälle pantavaa.

Mulla on jo homma hyvässä alussa. Muutamia vaatteita pitää vielä hankkia.

Vierailija
115/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aivan liikaa halpatuontiketjuja. Tyylikkäitä vaatteita pitäisi olla enemmän saatavilla kaikissa ikä- ja kokoluokissa.

Vierailija
116/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan aina täältä, mutta olenkin hipahatava ja vähän bohotyylinen, mutta tätimäinen en kyllä

https://www.grungemama.com/en/

Vierailija
117/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilaan aina täältä, mutta olenkin hipahatava ja vähän bohotyylinen, mutta tätimäinen en kyllä

https://www.grungemama.com/en/

Tosi kivoja osa, kauniita kuvia, tykkäsin. Näistä saa hyvin inspiraatiota omaan tyyliinkin.

Vierailija
118/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiselle on aivan sama, miten pukeutuu. Ketään ei kiinnosta.

Kaivele vanhoja vaatteitasi.

Olipas ikävä kommentti. Aika harva varmaan pukeutuu muiden takia. Vaatteet pitää kuitenkin olla. Mielellään mukavat päällä ja sellaiset ettei rasita luontoa omalla ostokäyttäytymisellään. Vaatteet myös kuluu käytössä joten joskus on ostettava uusia.

Vierailija
119/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseni menin tuonne Zaran sivuille katsomaan, ja on kyllä niin yhden vartalotyypin vaatteita että varmaan aika harvalle 40+ ikäiselle käy. Ei minulle ainakaan: olen 160 cm, lantiota, pebaa ja rintoja löytyy aika reippaasti painon ollessa lähempänä 65 kg, kuppikoko jotain E ja F välimaastoa... Nuo Zaran vaatteet näyttää hyvältä erittäin hoikalla, poikamaisella kropalla (rinnat ihan max b, lantio ja takamus pieni ja suorahko kroppa). Itsekin kaipaan kivoja, nättejä vaatteita vaikka tätä painoa on tullut kerrytettyä. Mistään ei vaan löydy sopivia.

Vierailija
120/772 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…

Totta. En osaa kuvitella itselläni tuota mekkoa.

Vieroksun paidankaulusyläosia. Ne näyttävät minulla tätimäisiltä tai miehekkäiltä.

Myös kirkas vaaleanvihreä ei sopisi minulle ollenkaan.

Olen murrettujen värien ihminen.

Ja lopuksi: kellohelma... Ei ei ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän