Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle
Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.
Kommentit (772)
Ostin juuri mm. farkut, valkoiset tennarit, beigen t-paidan, vaaleansinisen kauluspaidan kevätvaatteiksi. Joku ihana kukallinen frillamekko on vielä ostoslistalla.
T. Nainen 50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tehdä ongelma jostain pukeutumisesta ja verrata sitä ikäänsä? Olen yli 50 vuotias enkä tosiaankaan tunne olevani mikään keski-ikäinen tantta. Käytän vaatteita joista itse pidän, kesällä hameita ja mekkoja, myös lyhyitä. Leggingsit/caprit ja siihen yhdistettynä pitkä paita on minusta rumia kaiken ikäisillä. Luulisi aikuisella olevan sen verran jo itseluottamusta että pukee päällensä sen mikä omalta tuntuu.
Et tainnut ymmärtää ap:n kysymystä, sillä hän nimenomaan tuntee olevansa keski-ikäinen tantta vääeissä baatteissa ja kyselee esimerkkejä sellaisista, joissa ei tuntisi. Kyse on nimenomaan omasta tuntemuksesta ja muutoksen tarpeesta. Tosi kiva, että itse tunnet olosi hyväksi omissa vaatteissa. Ei silti ole varmaa, etteivätlö muut pitäisi sinua keski-ikäisenä tanttana. Jotkut haluavat estää senkin.
Olkaa onnellisia, että näytätte keski-ikäisiltä! Mä oon 54v, ja joudun tarkkaan katsomaan, mitä laitan päälleni, etten näytä mummolta (joka kyllä olen ihan oikeasti). Ja se on tosiaan niin vaikeaa, ettei siihen riitä yksinkertaiset kirjalliset neuvot av:lla. On ihan tuote- ja kuluttajakohtaista. Itse katson ammattilaisen koulutetulla silmällä, sovittaen jokaikisen himoitsemani vaatekappaleen. Osa käy, osa ei missään nimessä.
Mutta paras neuvo, mitä voin tässä antaa on, että älä ainakaan osta liian pieniä vaatteita. Se paljastaa todellisen iän heti, varsinkin nyt kun muoti suosii väljää.
Nyt on myös treenivaatekriisi! Näytän kaikissa omistamissani treenivaatteissa ihan plösähtäneeltä talven jäljiltä. Vielä viime kesänä näytin niissä suht ookoolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tänä vuonna 47v ja tätityylistä kaukana. Zarassa ja Mangossa on kivoja vaatteita, eikä hinta päätä huimaa. Itse tykkään lyhyistä mekoista kesällä, kaikki kukkakuvioiset hörselöt ovat kamalia, eivätkä sovi mulle yhtään. Kroppa voi olla kuosissa vielä viisikymppisenäkin jos vaan haluaa nähdä vaivaa
Ei täällä oo Zaraa tai Mangoa...
Ne tuotteet olisi kuitenkin kiva nähdä livenä, kun niissä laatu vaihtelee.
Vierailija kirjoitti:
Unohda pepun alle tuleva tunika ja legginsit.
Sillä pääset jo erittäin pitkälle!Suosi klassisia, itsellesi hyvin istuvia vaatteita. Esim suomalainen Andiata on hyvä merkki.
Kelpaa naapurin Victoriallekin.
Itse olen löytänyt tosi kivoja vaatteita verkosta. Bonprix on suosikkini, osa ihan outoja, mut helmiä joukossa. Yhdet farkkuhaalarit kesät talvet käytössä. Tykkään tosi paljon.
Tuo vihreä kolttu on tosi kivan mallinen, miksiköhän ei muita värejä?
Te valkoisista tennareista puhujat, tarkoitatteko kuitenkin enemmän lenkkareita? Siis ei ihan juoksulenkkareita, mutta kuitenkin enemmän siihen kategoriaan meneviä kenkiä? Niitä näkee mielestäni kesäisin useammalla kuin varsinaisia tennareita valkoisena. Nykyisin kaupatkin saattaa mainostaa lenkkareita tennareina, ovat kuitenkin kaksi eri kenkätyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Te valkoisista tennareista puhujat, tarkoitatteko kuitenkin enemmän lenkkareita? Siis ei ihan juoksulenkkareita, mutta kuitenkin enemmän siihen kategoriaan meneviä kenkiä? Niitä näkee mielestäni kesäisin useammalla kuin varsinaisia tennareita valkoisena. Nykyisin kaupatkin saattaa mainostaa lenkkareita tennareina, ovat kuitenkin kaksi eri kenkätyyppiä.
Ei tarkoiteta, vaan kankaisia tennareita, joissa ei tarvitse sukkaakaan.
Suomessa ei myydä kivoja mekkoja. Pitää ostaa niitä matkoilta monta, niin voi käyttää täällä koko vuoden sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vältä ainakin tunikoita, capreja ja urheilusandaaleja. Ne ovat suomalaisen keski-ikäisen naisen tyypillinen kesäasu, mutta minusta yhdistelmä ei ole pukeva. Jostain syystä Suomessa monet naiset inhoavat mekkoja, vaikka mekkohan on mitä kätevin ja kaunein vaate varsinkin kesällä. Viimeiset pari vuotta trendinä on ollut frillamekot. Ne sopivat vanhemmille naisille jopa nuoria paremmin.
Oikein. Mekko yleensä sopii kaikille naisille erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten oma tyyli, mutta painotan minäkin, että ei ikinä tunikaa ja trikoocapreja. En tiedä kuka on saanut ihmiset kuvittelemaan, että yhdistelmä hoikentaa. Ei, vaan saa näyttämään pallolta, jonka alla on lyhyet tynkäjalat.
Kietaisumekko sopii useimmille ja on vilpoisa
.Kietaisumekko ei todellakaan sovi useimmille, vain ihan hoikille.
Tästä olen täysin eri mieltä. Kietaisumekko on yksittäisenä vaatekappaleena pukevimmasta päästä. Valmisvaatteiden tyypillisin ongelma on, että ihmiset ovat eri kohdista eri muotoisia ja kokoisia. Koska kietaisumekkoa voi säätää, se huomioi yksilöllisiä eroja mittasuhteissa. V-kaula-aukko on klassisen kaunis ja helppo yhdistää koruihin. Rintavat voivat tarvittaessa laittaa alle topin. Solmimisnarut huijaavat tasapaksullekin vyötärön.
Olen periaatteessa samaa mieltä mutta yksi poikkeus tähän on: lyhytselkäiset. Tällöin naru asettuu liian alas, ei vyötärölle vaan lantiolle ja yläosa lerppuu. Itselläni on tämä ongelma eikä nämä istu ikinä ellei ole mittatilauksena tehty.
Jos on pieni yläkropaltaan, pienempi koko saattaa auttaa, mutta aina sekään ei toim.
Harmi, koska kyseessä on ehkä maailman näppärin vaatekappale! Kaunis ja helppo ja mukava ja sopii moneen tilanteeseen.
Imho: Tätityyliä rikkoo mun mielestä:
- jämäkkä materiaali (eli ei ohut ja halvan näköinen)
- tummat värit ja kontrastiset kuosit
- Leikkaukset, joissa on ryhdikkyyttä, ts. esim. EI pyöreää kaula-aukkoa, jossa yksinkertainen perussaumaus vaan jotain rakennetta (kaulukset, korkea kaulus jollain näyttävällä idealla)
Ylipäätään arvokkaampi look tuhoaa täti-imagon ja antaa ryhtiä. Kengissä sama juttu ja muissa asusteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ulla Popken verkkokaupasta löytyy aika raikkaan näköisiä vaatteita täti-ikäisille ja kokoja on laidasta laitaan. Kivat värit ja leikkaukset vaikuttavat mielestäni paljon siihen, ettei vaatteet ole ns. tanttamaisia. Nuo vaatteet on kuitenkin selkeästi aikuisille.
hmm, joo mutta koot alkaa vasta koosta 42.
itse tilannut united colors of benettonilta kevät- ja kesävaatteita.
Laatu, istuvuus, värit. Siinäpä ne tärkeimmät. Terv. n47
Useimpien suomalaisten vartalomalli on sellainen, että ainakin unikkokuosia ja muumiprinttitunikoita kannattaa välttää. Melkein suosittelisin katsomaan vaikka YouTuben ranskalaisia muotivideoita (hakusanaksi vaikka french style for women age 40). Niissä ei ole tanttatyyliä.
Olen yli 50 v ja tylsä pukeutua. Kesällä käytän t-paitoja ja polviin ulottuvia shortseja. En aio muuttaa tyyliäni, koska en osaa muuten pukeutua. Siitä pidän kiinni, että vaatteet ovat sopivia, ei liian tiukkoja tai telttoja. Tunikoita en voi sietää.
Miksi olet nelikymppisenä valinnut tätityylin? Olen kanssasi saman ikäinen ja kuljen tällä herkellä farkuissa, tennareissa ja huppareissa. Kesällä käytän paljon mekkoja. Kurkkaa Massimo Dutti, siellä on paljon kivoja vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ihan tennareita. Mulla on mustat adidaksen lenkkarit mutta nyt ostin juurikin valkoiset kankaiset kumipohjalliset tennarit.
Tarkoitus on käyttää niitä farkkujen ja mekkojen kanssa.
Yleensä pidän ballerinoja kesäisin mutta tennarit sopii paremmin silloin kun kävelen paljon esim. matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet nelikymppisenä valinnut tätityylin? Olen kanssasi saman ikäinen ja kuljen tällä herkellä farkuissa, tennareissa ja huppareissa. Kesällä käytän paljon mekkoja. Kurkkaa Massimo Dutti, siellä on paljon kivoja vaatteita.
Oikeastiko kuljet tennareissa tuolla lumihangessa? Mä ajattelin odottaa, että lumet sulaa. En viitsi sairastuttaa itseäni sentään.
Oma tyyli on just sellainen kun itsestä tuntuu, ei sen mukainen mitä "kuuluu" pukea kun on jonkun tietyn ikäinen. Itselle se tarkoittaa farkkuja, trikoita, maximekkoja. Jalassa tennarit tai sandaalit. Toppeja erilaisia, kuviollisia ja viileämmällä sitten hupparia tai neulepuseroa.
Ulla Popken verkkokaupasta löytyy aika raikkaan näköisiä vaatteita täti-ikäisille ja kokoja on laidasta laitaan. Kivat värit ja leikkaukset vaikuttavat mielestäni paljon siihen, ettei vaatteet ole ns. tanttamaisia. Nuo vaatteet on kuitenkin selkeästi aikuisille.