Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle

Vierailija
11.03.2023 |

Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.

Kommentit (772)

Vierailija
61/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten oma tyyli, mutta painotan minäkin, että ei ikinä tunikaa ja trikoocapreja. En tiedä kuka on saanut ihmiset kuvittelemaan, että yhdistelmä hoikentaa. Ei, vaan saa näyttämään pallolta, jonka alla on lyhyet tynkäjalat.

Kietaisumekko sopii useimmille ja on vilpoisa

.

Kietaisumekko ei todellakaan sovi useimmille, vain ihan hoikille.

Vierailija
62/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

t-paita ja pitkät housut, samaa väriä ja siihen päälle neuletakki tai paitapusero aukinaisena, on hyvä tunikan korvaaja jos haluaa peittää esim.vatsan ja takapuolen aluetta.

pitkä mekko on monelle vartalotyylille hyvä valinta.yli 40v kannattaa ottaa hihallinen mekko, niin ei näy löysyydet käsivarsissa. tennarit esim.mustat on nuorekas valinta.koska ne sopii mekkoihin ja housuihin ja on suht mukavat kävellä.sopii melkein kaiken ikäisille. 

nyt on ilmeisesti jakut tulossa muotiin siis sellaset taskulliset ja perinteiset. sopii esim. mustien pitkien housujen tai jopa farkkujen pariksi. 

yksiväriset housu ja paita yhdistelmät on tyylikäs vaihtoehto. väriä saa vaikka takilla. koruilla ja kivan näköisillä laukuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten oma tyyli, mutta painotan minäkin, että ei ikinä tunikaa ja trikoocapreja. En tiedä kuka on saanut ihmiset kuvittelemaan, että yhdistelmä hoikentaa. Ei, vaan saa näyttämään pallolta, jonka alla on lyhyet tynkäjalat.

.

Jos on rintava ja on mahaa, kietaisu on rintojen alapuolella. Printti on pukevampi kuin yksvärinen, jos haluaa hämätä vartalon muotoja.

Ei se maha missään vaatteessa katoa, valitettavasti.

Vierailija
64/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelisin kaikille naisille kevät/kesä/syksy/talvivaatteiksi sellaisia, jotka istuvat hyvin päälle ja miellyttävät omaa silmää. Unohtaisin siis ikäperusteisen pukeutumisen. Se on selvästi turhan hankalaa, kun joutuu tällaisilla palstoilla jatkuvasti kyselemään viimeistään keski-iän koittaessa, että mitä olisi soveliasta pukea ja missä kannattaa shoppailla.

Eli ikään katsomatta pukekoon jokainen, mitä haluaa, eikö? Ainakin siihen saakka, kunnes saamme selkeät vaateliikkeet 20/30/40/50/60/70/80/90+ vuotiaille, joista jokainen ikäluokka voi sitten helposti käydä soveliaita vaatteita hankkimassa.

Olen samaa mieltä, mutta entä kun (tai jos) se oma totuttu tyyli alkaa jossain vaiheessa tuntua vääränlaiselta, eikä tiedä mitä sitä sitten oikein pukisi ylleen? Mulla on käynyt vähän näin. Jotenkin monet vanhat vaatteet eivät vain enää tunnu hyvältä ja olo on tyylitön. Mutta en tiedä mitä tilalle???

Vakiintuneeseen pukeutumistyyliinsä voinee kyllästyä missä iässä tahansa. Eikä inspiraation ja muutoksen hakemisenkaan nähdäkseni tarvitse sitoutua mitenkään ikään. Siis muusta syystä, kuin vain yhteiskunnan kirjoittamattomien (ikärasististen? :-o) soveliaisuussääntöjen takia. Mutta toisaalta ehkäpä se myös helpottaa tällaisia vaatekaapin päivitysprojekteja silloin, kun oma mielikuvitus lyö tyhjää. Eipähän ole niin paljoa vaihtoehtoja, mistä valita, kun esim. hameenmitalle on jo minimipituus ennaltamääritelty. Joo, no viisaammat sinua neuvokoot. Pahoittelut paatostelustani.

Vierailija
65/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on ihaninta kun ihan kaikenkokoisia ihmisiä näkee nauttimassa elämästään ulkona. N46

Vierailija
66/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

spring trends 2023 hakusanoil löytyy netistä inspiraatioo. paris street style näkee kivoja kokonaisuuksia.

Vierailija
67/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…

Mitä hittoa, hinnat ovat nousseet vaatteissakin. Järkyn kallis!

Ja ruma.

En ymmärrä tuota räikeää vihreän sävyä, jota on aika paljon just Lindexin vaatteissa. Vihreä on yksi lempiväreistäni, mutta tuo sävy on jotenkin ihan kauhea.

Vihreä vaikuttaisi olevan tämän kevään väri. Itselleni sopii nämä kirkkaat perusvärit ja on kiva kun välillä löytyy niitäkin, eikä pelkkää pastellia ja beigeä. Tällaisena vuonna täytän kaappia, koska näitä ei joka vuosi todellakaan saa.

Vierailija
68/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

Mitä hittoa, hinnat ovat nousseet vaatteissakin. Järkyn kallis!

Ja ruma.

Suurimmalla osalla kommentoijista on todennäköisesti nytkin päällään lököttävät farkut tai collarit ja kulahtanut huppari ja näissä tamineissa sitten heittelevät arvostelujaan.

Vierailija
69/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tehdä ongelma jostain pukeutumisesta ja verrata sitä ikäänsä? Olen yli 50 vuotias enkä tosiaankaan tunne olevani mikään keski-ikäinen tantta. Käytän vaatteita joista itse pidän, kesällä hameita ja mekkoja, myös lyhyitä. Leggingsit/caprit ja siihen yhdistettynä pitkä paita on minusta rumia kaiken ikäisillä. Luulisi aikuisella olevan sen verran jo itseluottamusta että pukee päällensä sen mikä omalta tuntuu.

Jos tunika ja legginsit tuntuu omilta, ei pitäisi sua haitata.

Vierailija
70/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo istuu jos olet rintava? Itse olen myös rintava ja suurin osa napillisista yläosista on oikean kokoisena (istuu hartioista/hihat oikean mittaiset jne) liian kireä rinnuksista.

Ja pikkasen lyhyt tuo helma 40+. Itse en tykkää kesällä tuollaisesta yläosasta, jossa on täyspitkä hiha.

Lyhyt? Ei todellakaan ole, 40+ ikäinen ei ole mikään mummo. Itselläni on hyvät sääret ja oon timmi, käytän miniäkin välillä.

Kyllä tuo on lyhyt. Saahan sitä käyttää vaikka miten lyhyttä, mutta ei kaikilla (edes nuorilla) ole ns. "hyvät sääret". Minä ainakin olen enemmän edukseni polvipituisessa tai midihameessa. Talvella voi hiukan lyhyempikin mekko mennä paksujen sukkisten kanssa, muttei todellakaan kesällä. 

Vierailija
71/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkengät, sandaalit, tennarit tms on myös hankala löytää sopivan tyylikkäitä.

Valkoiset tennarit ilman mitään korokepohjia tai leopardiyksityiskohtia toimii aina. Monelta merkiltä löytyy ja sopii niin housujen kuin mekkojen kanssa.

Valkoiset tennarit? Wtf

Niin, mitä kyselet? Ovat jo klassikko. 

Vierailija
72/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tänä vuonna 47v ja tätityylistä kaukana. Zarassa ja Mangossa on kivoja vaatteita, eikä hinta päätä huimaa. Itse tykkään lyhyistä mekoista kesällä, kaikki kukkakuvioiset hörselöt ovat kamalia, eivätkä sovi mulle yhtään. Kroppa voi olla kuosissa vielä viisikymppisenäkin jos vaan haluaa nähdä vaivaa

Ehkä nekin, joiden kroppa on vähemmän "kuosissa" kuin sinun, haluaisivat pukeutua kauniisti? Aika ylemmyydentuntoinen kommentti. 

Vierailija
73/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on melko ajaton klassinen tyyli ja boheemia seassa. En vaihtele muodin mukaan. En enää tässä iässä (41v) halua käyttää narutoppeja, tosi miniä hametta tai liian röyhelöisiä helmoja. Olen hoikka ja vartalon puolesta monet vaatteet menevät, mutta ei tunnu tyylikkäältä tai sopivalta enää.

Mielestäni tärkeää on että vaatteet on sopivan kokoiset ja niissä viihtyy itse ja on omasta mielestä kivat. Minulla on 55v lihava ystävä, mutta on osannut valita nykymuodistakin itselleen sopivat vaatteet. Periaatteessa samat vaatteet voisi olla laihan 20v naisen päällä, mutta hitto että näyttää hyvältä ystävällänikin. Kunhan ei kiristä tai purista tai korosta mistään väärästä kohtaa. Tyylikäs kokonaisuus ja vaikutelma on nuorekas eikä mikään täti joka pukeutuu teiniksi.

Vierailija
74/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Olen 178 cm pitkä ja toisinaan pidän ihanan viileitä luonnonkuituisia tunikoita juurikin caprien tai farkkujen kanssa. Enkä taatusti näytä pallolta tynkäjaloilla. Minulla on pitkä hoikat jalat ja muutenkin olen hoikka. Että eipäs yleistetä!

Myös lyhyemmillä kuin minä sama vaatetus näyttää hyvältä ja on mukava kesällä. Kuka sen määrää, mitä kukin saa päällensä laittaa. Käyttäkää arvon kanssasisaret ihan mitä haluatte ja kukkaro antaa myöten. Haukkujista palstoilla ei kannata välittää. Heillä on itsellä asiat huonosti, jos ventovieraita aletaan haukkumaan PISTE

Vierailija
75/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Tästä olen täysin eri mieltä. Kietaisumekko on yksittäisenä vaatekappaleena pukevimmasta päästä. Valmisvaatteiden tyypillisin ongelma on, että ihmiset ovat eri kohdista eri muotoisia ja kokoisia. Koska kietaisumekkoa voi säätää, se huomioi yksilöllisiä eroja mittasuhteissa. V-kaula-aukko on klassisen kaunis ja helppo yhdistää koruihin. Rintavat voivat tarvittaessa laittaa alle topin. Solmimisnarut huijaavat tasapaksullekin vyötärön.

Vierailija
76/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tänä vuonna 47v ja tätityylistä kaukana. Zarassa ja Mangossa on kivoja vaatteita, eikä hinta päätä huimaa. Itse tykkään lyhyistä mekoista kesällä, kaikki kukkakuvioiset hörselöt ovat kamalia, eivätkä sovi mulle yhtään. Kroppa voi olla kuosissa vielä viisikymppisenäkin jos vaan haluaa nähdä vaivaa

Ehkä nekin, joiden kroppa on vähemmän "kuosissa" kuin sinun, haluaisivat pukeutua kauniisti? Aika ylemmyydentuntoinen kommentti. 

Nyt kyllä luit rivien välistä jotain. Pointti oli se, että viisikymppinen ei automaattisesti ole jokin lösähtänyt matami, kuten tuolla aiemmin yritettiin antaa ymmärtää

Vierailija
77/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin pitää mekkoja vaikka koko kesän, mutta tuntuu olevan vaikea löytää polven alapuolelle ylettyviä.

Kesäkenkiä on hankala löytää kun tuntuu, että aina hiostaa liikaa.

Vierailija
78/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

milan street style jossa eri ikäluokkkien pukeutumista.myös 60 v youtube

No joo, toki noita voi soveltaa, mutta minä harvemmin löydän noista street style-videoista mitään järkevää. Noissa on oletuksena, että on todella paljon vaatteita ja sen lisäksi halua miettiä asukokonaisuuksia. Minä en jaksa käyttää aikaani ja energiaani sellaiseen, haluan pukeutua yksinkertaisesti ja tyylikkäästi enkä kuluttaa pikamuotia. Ostan siis harvemmin ja laadukasta. Asusteet on toki yksi juttu, millä asuja voi muokata erilaisiksi. 

Vastaukseksi aloittajalle: aika vaikeaahan tuo on varsinkin kun tämän hetken muoti on niin järkkyä. Toivon, että klassisempi look palaa pian takaisin.

Itse tykkään kesällä(kin) suorista, hiven porkkanamallisista tai leveälahkeisista housuista ja a-linjaisista polvimittaisista tai leveistä midi-pituisista puuvilla- tai pellavahameista. Nämä eivät vaan ole kovin trendikkäitä. Pari vuotta sitten tilasin Etsyn kautta Liettuasta pellavamekon, johon laitettiin helman pituus oman toivomukseni mukaan, ja se on tosi kiva, miellyttävä käytössä ja ajaton. Ajattelin kesäksi tilata vielä pari mekkoa, hameen ja pari toppia. Hinnat ei ole ihan halvat mutta halvemmat kuin design-liikkeissä. Simppelit tennarit tai matalakorkoiset nahkasandaalit jalassa (en käytä korkkareita). 

T. viisikymppinen. 

Vierailija
79/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku ottamaan valokuva itsestäsi jos mietit tykkäätkö jostain asukokonaisuudesta vai et. Kuvasta näkee jostain syystä paremmin kuin peilistä.

Vierailija
80/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 41 ja citymarketissa näen usein kivannäköisiä vaatteita, mutta sitten kun ne laittaa päälle, malli tuntuu sellaiselle, että sopisi paremmin 60-vuotiaalle. En tiedä olenko vain itse tottunut teinikauppojen mitoitukseen vai mistä on kyse. Luulisi, että nelikymppiset olisi markettien kohderyhmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän