Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka saivat tietää droneista vasta useita tunteja myöhemmin?

Vierailija
16.05.2026 |

Luin kaikessa rauhassa uutisia puolilta päivin ja ihmettelin mihin yksi epämääräinen uutinen liittyy. Selasin sitten uutisia taaksepäin. 

Kaiken huipuksi mulla on 112 sovellus, jossa ei mtään, ei yhtään mitään. Koskaan siihen ei ole edes tullut kehotusta päivittää mitään, kuten muihin sovelluksiin tulee.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita tiedotteita tulee ja asetukset siis oikein.

Ap

Vierailija
2/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, vetelin autuaallisesti sikeitä enkä tiennyt drooneista mitään. ei mennyt ihan nappiin nyt varoitus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut minkä näin oli jossain uutissivustolla vaara ohi keskustelu.

Vierailija
4/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmetten, että niin paljon ihmisiä on yöllä hereillä. Luule, että suurin osa ei yiennyt mitään.

Vierailija
5/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä nukutaan.

Vierailija
6/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ilmoitusta puhelimeen. Luin uutisista päivällä.

Vierailija
7/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä, vetelin autuaallisesti sikeitä enkä tiennyt drooneista mitään. ei mennyt ihan nappiin nyt varoitus!

Sama, mä nukuin melkein puoleen päivään kans! 🙈

t. opiskelija

Vierailija
8/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yöllä heräsin siihen meteliin, mutta en sitä sen kummemmin noteerannut ja oletin vaan liittyvän niihin sotaharjoituksiin joista oli mainintakin matalalla lentävistä koneista ja vissiin drooneistakin joita harjoituksessa käytetään.

Aamulla lähdin aikaisin asioille ja puolenpäivän aikaan minäkin istuin aamukahvin kanssa selaamaan nettiä. Silloin paljastui että jotain, potentiaalisesti jopa vaarallista on yöllä/aamulla ollut ilmassa ja puolustusvoimilla siihen liittyvää toimintaa.

Miksi tuosta ei tullut tekstaria tai vaikka soitettu uudenmaan alueella sitä yleistä hätämerkkiä joka varmasti olisi saanut kaikki vilkaisemaan viranomaistiedotuksia, nettiä tai vaikka tekstitv:tä. Aivan älytöntä että tällainenkin on jonkun sovelluksen takana.

Vierailija
9/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvyyden vuoksi, mille alueelle toi varoitus annettiin? Koko Uudellemaalle vai pk-seudulle vai minne? 

Vierailija
10/10 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko Suomen ilmatilassa tai Suomen ilmatilaan todella tulossa yksi tai useampi drooni vai oliko kyseessä väärä hälytys? Pudotettiinko drooni(t) meren yllä? Tiedotus on ollut jälkeenpäinkin sekavaa. Eikä Häkkäsen (taas kerran) itseään esiin tuova kommentti radiouutisissa valaissut asiaa yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi