Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle

Vierailija
11.03.2023 |

Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.

Kommentit (772)

Vierailija
41/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…

Mitä hittoa, hinnat ovat nousseet vaatteissakin. Järkyn kallis!

Ja ruma.

En ymmärrä tuota räikeää vihreän sävyä, jota on aika paljon just Lindexin vaatteissa. Vihreä on yksi lempiväreistäni, mutta tuo sävy on jotenkin ihan kauhea.

Vierailija
42/772 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus, ruumiinrakenne, rintojen koko, onko erottuva vyötärö? Tällaiset asiat vaikuttaa. Lisäksi mitkä värit sopii. Ei kaikki sovi kaikille.

Itse ostin juuri tämän mekon, mutta ei kai tämä suurimmalle osalle sovi. Itse olen tumma, keskipituinen, normaalipainoinen ja rintava.

https://www.lindex.com/fi/p/8540153-7856-vihrea-minipituinen-paitamekko…

Miten tuo istuu jos olet rintava? Itse olen myös rintava ja suurin osa napillisista yläosista on oikean kokoisena (istuu hartioista/hihat oikean mittaiset jne) liian kireä rinnuksista.

Ja pikkasen lyhyt tuo helma 40+. Itse en tykkää kesällä tuollaisesta yläosasta, jossa on täyspitkä hiha.

Lyhyt? Ei todellakaan ole, 40+ ikäinen ei ole mikään mummo. Itselläni on hyvät sääret ja oon timmi, käytän miniäkin välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko suosituksia esim nettikaupoista/merkeistä joilta ostatte?

Vierailija
44/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
45/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mekko kaunis kaikilla? Entä kun keskivartalo on mallia tynnyri, ja jalat ohuet, niin mitä kannattaisi pukea päälleen? Kaikki vaatteet näyttää rumilta. Ja siis oikeasti aivan järjettömän iso maha, ei mikään perus omppuvartalo, ei todellakaan.

Vierailija
46/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mekko kaunis kaikilla? Entä kun keskivartalo on mallia tynnyri, ja jalat ohuet, niin mitä kannattaisi pukea päälleen? Kaikki vaatteet näyttää rumilta. Ja siis oikeasti aivan järjettömän iso maha, ei mikään perus omppuvartalo, ei todellakaan.

Mustat löydät yksiväriset, ei siis mitään printtejä tai kuvioita vaatteet on hyvä valinta. Itse rumana ja läskinä suosin noita. En halua mitään huomiota keneltäkään ja haluan vain olla rauhasta. Pömppömahainen ja riippurintainen ei näytä hyvältä missään ja sen olen hyväksynyt jo kauan sitten. Omaa vartalotyyppiäni en tiedä, mutta olen siis sellainen, joka on joka paikasta läski, on iso maha, isot rinnat, läskit jalat jne.

Vierailija
47/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkengät, sandaalit, tennarit tms on myös hankala löytää sopivan tyylikkäitä.

Valkoiset tennarit ilman mitään korokepohjia tai leopardiyksityiskohtia toimii aina. Monelta merkiltä löytyy ja sopii niin housujen kuin mekkojen kanssa.

Vierailija
48/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikaa yksityiskohtia, hörsöjä, röyhelöitä, kukkakuosia yms. Kivanmalliset vaatteet joissa jokin kiva yksityiskohta.

Vierailija
49/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkengät, sandaalit, tennarit tms on myös hankala löytää sopivan tyylikkäitä.

Valkoiset tennarit ilman mitään korokepohjia tai leopardiyksityiskohtia toimii aina. Monelta merkiltä löytyy ja sopii niin housujen kuin mekkojen kanssa.

Valkoiset tennarit? Wtf

Vierailija
50/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tänä vuonna 47v ja tätityylistä kaukana. Zarassa ja Mangossa on kivoja vaatteita, eikä hinta päätä huimaa. Itse tykkään lyhyistä mekoista kesällä, kaikki kukkakuvioiset hörselöt ovat kamalia, eivätkä sovi mulle yhtään. Kroppa voi olla kuosissa vielä viisikymppisenäkin jos vaan haluaa nähdä vaivaa

Vierailija
51/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa korostaa hoikkia sääriä. Hyvinlaskeutuvia pehmeitä materiaaleja. Välttää pieniä yksityiskohtia, liian ohuita kankaita, suuria kuvioita, taskuja jne. Kannattaa googlata ns. omenavartalo, paljon vinkkejä ja kuvia. Usein omenavartaloisella on kauniit sääret.

Vierailija
52/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda pepun alle tuleva tunika ja legginsit.

Sillä pääset jo erittäin pitkälle!

Suosi klassisia, itsellesi hyvin istuvia vaatteita. Esim suomalainen Andiata on hyvä merkki.

Vierailija
53/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda pepun alle tuleva tunika ja legginsit.

Sillä pääset jo erittäin pitkälle!

Suosi klassisia, itsellesi hyvin istuvia vaatteita. Esim suomalainen Andiata on hyvä merkki.

Ja unohdin mainita kauniit asusteet. Koruilla saa kivaa vaihtelua tyyliin. Vaatteissa materiaalina ( kesällä) parhaat on pellava ja silkki.

Vierailija
54/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse inhoan kesää ja nykyään jo kevättäkin, enkä omista erikseen yhtään varsinaista kevät tai kesävaatetta tai noh toki yksi sellainen ohut takki löytyy. Kylmällä säällä käytössä on tietysti paksumpi takki ja käsineet. Muuten käytän lähes täysin samoja vaatteita ympäri vuoden. Pukeudun kodin ulkopuolelle aina mustiin housuihin ja mustaan miesten kauluspaitaan. Isorintaisena miesten väljää mallia olevat kauluspaidat ovat oikeastaan ainoita sopivia paitoja. Samoja urheilumerkin ulkoilukenkiäkin käytän ympäri vuoden. Suomea hallitsee syksy ja talvi ja vaatteissa on tärkeintä varustautua näihin. Erillisten kesävaatteiden ostamisessa ei ole Suomessa mitään järkeä.

Samaa ja eri mieltä. Rakastan kesää, vihaan syksyä ja talvea, pimeyttä ja kylmyyttä. En omista erikseen syys- ja talvivaatteita, paitsi yhden talvitakin, paksummat saappaat ja tietysti sormikkaat ja pipon. Isorintaisena rakastan mekkojen helppoutta, liian avonaiset kaula-aukot pienennän piilotetulla hakaneulalla.

Eli: käytän samoja mekkoja ja hameita ympäri vuoden, paksut sukkahousut ja neuletakit on keksitty. Erillisten talvivaatteiden ostamisessa ei ole mitään järkeä :)

N41

Vierailija
55/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka kotelomekko, jakku ja niskaan asti leikatut lyhyet hiukset.

Vierailija
56/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelisin kaikille naisille kevät/kesä/syksy/talvivaatteiksi sellaisia, jotka istuvat hyvin päälle ja miellyttävät omaa silmää. Unohtaisin siis ikäperusteisen pukeutumisen. Se on selvästi turhan hankalaa, kun joutuu tällaisilla palstoilla jatkuvasti kyselemään viimeistään keski-iän koittaessa, että mitä olisi soveliasta pukea ja missä kannattaa shoppailla.

Eli ikään katsomatta pukekoon jokainen, mitä haluaa, eikö? Ainakin siihen saakka, kunnes saamme selkeät vaateliikkeet 20/30/40/50/60/70/80/90+ vuotiaille, joista jokainen ikäluokka voi sitten helposti käydä soveliaita vaatteita hankkimassa.

Vierailija
57/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

busbee style on youtubessa kiva ,siinä on neuvoja tyylistä yli 40 v.amerikkalainen mutta tätä tyyliä voi soveltaa suomeenkin.

Vierailija
58/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

milan street style jossa eri ikäluokkkien pukeutumista.myös 60 v youtube

Vierailija
59/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelisin kaikille naisille kevät/kesä/syksy/talvivaatteiksi sellaisia, jotka istuvat hyvin päälle ja miellyttävät omaa silmää. Unohtaisin siis ikäperusteisen pukeutumisen. Se on selvästi turhan hankalaa, kun joutuu tällaisilla palstoilla jatkuvasti kyselemään viimeistään keski-iän koittaessa, että mitä olisi soveliasta pukea ja missä kannattaa shoppailla.

Eli ikään katsomatta pukekoon jokainen, mitä haluaa, eikö? Ainakin siihen saakka, kunnes saamme selkeät vaateliikkeet 20/30/40/50/60/70/80/90+ vuotiaille, joista jokainen ikäluokka voi sitten helposti käydä soveliaita vaatteita hankkimassa.

Olen samaa mieltä, mutta entä kun (tai jos) se oma totuttu tyyli alkaa jossain vaiheessa tuntua vääränlaiselta, eikä tiedä mitä sitä sitten oikein pukisi ylleen? Mulla on käynyt vähän näin. Jotenkin monet vanhat vaatteet eivät vain enää tunnu hyvältä ja olo on tyylitön. Mutta en tiedä mitä tilalle???

Vierailija
60/772 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten oma tyyli, mutta painotan minäkin, että ei ikinä tunikaa ja trikoocapreja. En tiedä kuka on saanut ihmiset kuvittelemaan, että yhdistelmä hoikentaa. Ei, vaan saa näyttämään pallolta, jonka alla on lyhyet tynkäjalat.

Kietaisumekko sopii useimmille ja on vilpoisa

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi