Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle

Vierailija
11.03.2023 |

Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.

Kommentit (772)

Vierailija
461/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on peruttu. Voitte vetää mustat talvipalttoot takaisin niskaan. Ei tarvii pelätä, että joku kehtais kulkea liian vähissä vaatteissa ihan lähiaikoina.

Vierailija
462/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tällä palstalla keskustelee keskenään samaa ikäryhmää edustavat Marin ja Saarikko kesäpukeutumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mä en ole mikään täti. Pukeudun just kuten haluan, mikä on myös helppoa kun on hoikka tiimalasi ja timmi. Kannattaa pitää kroppa kunnossa, niin mikä vaan näyttää hyvältä. Oon samaa kokoa kuin parikymppisenä ja vatsa on timmi. Kiitos salitreenin ja joogan.

N47

Ei näytä. Kyllä se niin on, että nuoret voivat pukeutua niukkaakin niukempiin vaatteisiin ja se ei näytä samalla lailla halvalta kuin jos viisikymppinen nainen niihin pukeutuu. Viisikymppiseltä naiselta odottaisi jo jonkinlaista tyylitajua ja ymmärrystä sopivasta pukeutumisesta.

Kuka on sanonut että pukeudun niukasti ja mauttomasti? 😅

Tarkoitin sitä, että kun on kroppa kunnossa niin on helppo löytää kivoja vaatteita. Käytän paljon hameita ja mekkoja kesällä. En koskaan pukeudu liian paljastavasti.

Ei iän takia tarvitse pukeutua telttoihin.

No voi jestas sun kanssa. Tässähän on koko ajan käytetty esimerkkinä sitä Palanderin kuvaa mauttomasta asusta nelikymppiselle, missä hän on vesirajaminissä ja narutopissa. Jos ei edes koske sua, niin miksi otat niin hirveän henkilökohtaisesti, kun muut sanovat, että tuollainen asu voi olla ok teinitytölle, mutta ei keski-ikäiselle, vaikka kuinka olisi yhtä laiha kuin ennen? Ja miten voit suuttua siitäkin, että joku erehtyi sanomaan, että jos kroppa on muuttunut raskauksien myötä, niin voi olla "fyysinen mahdottomuus" pukeutua samoihin vaatteisiin kun nuorena? Kun siis siitäkin jaksat täällä edelleen jankuttaa? Olet kyllä todella raskas ihminen.

Olen minäkin nyt raskaana ollut ja viimeisestä on aikaa yli 10 vuotta. Ei raskaudet ole muuttaneet kroppaa. Mahdun edelleen 90-luvun vaatteisiini.

Kyllä ne on ne viinerit ja ranskalaiset perunat, jotka kropan muuttaa, jos et harrasta liikuntaa.

"Olen minäkin.." Eli otoskokosi on 1?

Kannattaa ehkä sitten lukea asiasta lisää. Se nimittäin on ihan totta, että joillakin naisilla lantio levenee pysyvästi, vaikka kiloakaan ei ole tullut lisää. Tämä kyllä tuodaan jatkuvasti esille, että vaikka yleensä lantio palautuu ennalleen, voi joillakin ne muutokset olla pysyviä. Naiset eivät ole täysejä klooneja toisistaan.

Inhottaa tuollainen muiden naisten morkkaaminen läskeiksi syöpöiksi, jos toisilla raskaus on ollut erilainen kuin itsellä. Joillakin naisilla tuntuu olevan aina tarve haukkua muita ja tehdä oletuksia heidän elämäntavoistaan.

-eri

Mua inhottaa muiden haukkuminen tyylittömiksi jos pystyy pukeutumaan muuhunkin kuin telttaan.

Vierailija
464/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mitään marimekkoa, papua eikä noshia.

Yksivärinen on tyylikkäämpää.

Kävin perjantaina Helsingissä ja näin ensimmäistä kertaa eläessäni Papun kaupan ja tuotteet. En innostunut.

Vierailija
465/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 165cm 75kg ja 44v. Vartalomalli on keskivartalolihava ja persaus on täysin olematon littana. Jalat on kuitenkin hoikat ja pitkät, ylävartalo jäntevä ja ryhti hyvä.

Käytän valkoista, luonnonvalkoista, beigeä, ruskeaa ja mustaa. Harmaata on vain muutama vaatekappale.

Materiaaleissa pyrin hankkimaan pitkään kestävää laatua mm. pellavaa, hyvälaatuista puuvillaa, cashmiria ja mohairia.

Suosin pitkiä ja väljiä, takamuksen ylittäviä yläosia.
Alaosa on aina mallia pilli. Käytän yleensä mustia leggareita, ja kesällä juurikin sitä mallia, mikä loppuu pohkeen paksuimmassa kohdassa.

Lyhyiden leggareiden kanssa sirot mustat nahkasandaalit, ballerinat tai tennarit.

Pitkien kanssa varrelliset nahkasaappaat.

Näihin kun yhdistää pitkän yläosan, etenkin syksyllä/keväällä poolon/tuubihuivin, on vaikutelma 10cm pidempi ja 15kg hoikempi.

Koskaan en mene julkiselle paikalle pelkässä topissa, koska maha, perse ja allit. Tissiväliä en myöskään vilauttelee, kaula-aukko on mallia O.

V-aukkoiset sopii muutenkin yleensä huonosti rintavalle ja mahakkaalle. Telttamalli vaan korostuu.

Huollan vaatteita ja asusteita tosi tarkasti. En kulje rapaisissa kengissä tai ryppyisissä vaatteissa. Ostan kallista mutta pidän vaatteista huolta.

Käsilaukkuja en käytä, vaan tungen kaikki roinat taskuihin :)

Siinä mielessä varmaankin tätityyliä, että harvalla parikymppisellä on varaa ostaa kalliimpia rättejä tai aikaa ja mielenkiintoa huoltaa niitä.

Merkeistä Zara, Mango, Other stories, Bypias, BilliBi, CK, Helly hansen, Didrikson...marketeista ostan joskus urheiluvaatteita.

Jos jalkasi ovat kroppasi bravuuri, niin miksi olet valinnut juuri sen housupituuden, joka on kaikkein epäimartelevin? Siis tekstisi perusteella vaikutat kuitenkin siltä, että käytät huomiota siihen, että näytät edustavalta ja asu sopii vartalollesi. Siksi ihmettelen. Legginsejä & caprihousujahan löytyy kyllä sellaisiakin, jotka päättyvät heti polven jälkeen ennen sitä leveintä kohtaa tai vastaavasti sen jälkeen.

Vierailija
466/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tällä palstalla keskustelee keskenään samaa ikäryhmää edustavat Marin ja Saarikko kesäpukeutumisesta.

Tyyli voi olla sama koosta riippumatta, mutta perusperiaate on nostaa esiin hyvät puolet ja häivyttää huonoja. Jos on ihan löllöt reidet, niin vähän pidempi farkkushortsi voi olla mukavampi.

Vierailija
467/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 165cm 75kg ja 44v. Vartalomalli on keskivartalolihava ja persaus on täysin olematon littana. Jalat on kuitenkin hoikat ja pitkät, ylävartalo jäntevä ja ryhti hyvä.

Käytän valkoista, luonnonvalkoista, beigeä, ruskeaa ja mustaa. Harmaata on vain muutama vaatekappale.

Materiaaleissa pyrin hankkimaan pitkään kestävää laatua mm. pellavaa, hyvälaatuista puuvillaa, cashmiria ja mohairia.

Alaosa on aina mallia pilli. Käytän yleensä mustia leggareita, ja kesällä juurikin sitä mallia, mikä loppuu pohkeen paksuimmassa kohdassa.

Lyhyiden leggareiden kanssa sirot mustat nahkasandaalit, ballerinat tai tennarit.

Näihin kun yhdistää pitkän yläosan, etenkin syksyllä/keväällä poolon/tuubihuivin, on vaikutelma 10cm pidempi ja 15kg hoikempi.

Koskaan en mene julkiselle paikalle pelkässä topissa, koska maha, perse ja allit. Tissiväliä en myöskään vilauttelee, kaula-aukko on mallia O.

V-aukkoiset sopii muutenkin yleensä huonosti rintavalle ja mahakkaalle. Telttamalli vaan korostuu.

Huollan vaatteita ja asusteita tosi tarkasti. En kulje rapaisissa kengissä tai ryppyisissä vaatteissa. Ostan kallista mutta pidän vaatteista huolta.

Siinä mielessä varmaankin tätityyliä, että harvalla parikymppisellä on varaa ostaa kalliimpia rättejä tai aikaa ja mielenkiintoa huoltaa niitä.

Merkeistä Zara, Mango, Other stories, Bypias, BilliBi, CK, Helly hansen, Didrikson...marketeista ostan joskus urheiluvaatteita.

Jos jalkasi ovat kroppasi bravuuri, niin miksi olet valinnut juuri sen housupituuden, joka on kaikkein epäimartelevin? Siis tekstisi perusteella vaikutat kuitenkin siltä, että käytät huomiota siihen, että näytät edustavalta ja asu sopii vartalollesi. Siksi ihmettelen. Legginsejä & caprihousujahan löytyy kyllä sellaisiakin, jotka päättyvät heti polven jälkeen ennen sitä leveintä kohtaa tai vastaavasti sen jälkeen.

Multa löytyy ompelukone. En ole kaikista näppärien, mutta onnistun halutessani lyhentämään housut.

Vierailija
468/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, housupituus on stailattu tarkkaan ;)

Juuri polven alle loppuva saa mun kintut näyttämään ainakin omaan silmään lähinnä tapeilta. Sama efekti jos lahje yltää lähelle nilkkaa, se vaatii pariksi pidempivartiset nilkkurit.

Vierailija
469/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joka tapauksessa. Jos ap kerran tykkäsi skandinaavisesta perustyylistä, niin siihen kyllä löytyy vinkkejä esim. pinterestistä vaikka millä mitalla. Youtubestakin varmasti löytyy vinkkejä. Use Less -niminen käyttäjä on esimerkiksi juuri muutama päivä sitten laittanut omia kevätasuideoita sinne.

Vierailija
470/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän Hesarissa on kunnon tätiesimerkki. Rosa Meriläisellä on päällään vaaleanpunainen trikoomekko, jossa jonkinlaisia eläinkuvioita, ilmeisesti kissoja. Näyttää pikkulapsen yöpaidalta. 😳

Vierailija
471/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyseinen henkilö, mutta veikkaan että jos vielä koroistaisi jalkojen ohuutta, tulisi liikaa tikkarivaikutelma, koska yläosa on iso?

Vierailija
472/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kivan tyylin, niin aikaa se kyllä vie. Kaikki mun tuntemat tyyliniekat käyttää paljon aikaa pinterestin/instan/nettikauppojen selailuun, pitää jotenkin löytää ne omaan tyyliin istuvat merkit ja vaatteet. Ja vaatteiden istuvuuden pitää olla just nappiin omalle kropalla sopiva, muuten näyttää homssuiselta.

Vierailija
473/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin Use less videoita, tuossa mentiin jo tylsään, jotain jäi puuttumaan, kokonaisuudet ei istuneet kunnolla, joku raikkaus jäi puuttumaan.

Vierailija
474/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, housupituus on stailattu tarkkaan ;)

Juuri polven alle loppuva saa mun kintut näyttämään ainakin omaan silmään lähinnä tapeilta. Sama efekti jos lahje yltää lähelle nilkkaa, se vaatii pariksi pidempivartiset nilkkurit.

Mihin noita puolipituisia leggareita ylipäätään tarvii? Mekko näyttää paremmalta paljain säärin ja tunika normaalipituisten housujen kanssa.

Vierailija
475/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo Riina P:n asu todella sellainen, minkä tämän päivän teini vetäisi päälleen? Mulla oli ihan toisenlainen käsitys nuorisomuodista.

Sitäpä! Olen meinannut jo monta kertaa kirjoittaa, että mun mielestä teinivaatteet on farkut, huppari ja tennarit. Ainakin meilläpäin.

Farkkujen yläosa lyhyt, että istuessa näkyy perse!

Vierailija
476/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä iältäni 57v täti-ihminen mutta valitettavasti ei yhtään tunnu siltä. 

Jo ajatus "tyylikkäästä pukeutumisesta" tökkii pahasti. Ajatus Andiatan vaatteista arkikäytössä puistattaa. Yksi Andiatan jakku ja housut on hautajaisia varten.

Käytän kesällä tennareita, ballerinoja ja varvassandaaleja.  En käytä korkoja, niistä mulle tulee outo dragqueen fiilis, vähän kuin esittäisin naisempaa kuin olen. Käytän kietaisumekkoja, pellavamekkoja, muutama yläosasta istuva nilkkapituinen salsahame löytyy. Suht istuvia t-paitoja, pellavapaitapuseroita, ohuita neuleita. Löysin vihdoin mieluisat farkkuhaalarit. Jotenkin sellainen loppuun asti harkitty kokonaisuus tökkii ja tuntuu liian tädiltä.

Vierailija
477/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on pukeutuminen vaikeaa!

Itse vähät välitän miltä näyttää kunhan on mukava vaate päällä.

Caprit, löysä tunika, urheilusandaalit.

Siinä kesäasuni yleensä. Ja ne kauhistuttavat pikkusukat jalassa, paljas jalka ikävästi hikoaa sandaalissa.

Vierailija
478/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kesäksi rentoja pellavahousuja ihan vain H&Mltä. Panostan enemmän yläosiin ja ne saavat olla huolitellumman näköisiä.

Vierailija
479/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhelöt jätän nuoremmille, paitsi jos muuten hyvässä kietaisumekossa on hieman röyhelöä. Ei vaan näytä röyhelö hyvälle aikuisella ellei tanssi salsaa tai flamencoa.

Olen ihaillut joillakin keski-ikäisillä naisilla paitamekkoja. Ne näyttävät asiallisilta mutta rennolta samaan aikaan ja sileä kangas antaa siistin ja raikkaan vaikutelman.

Kaameinta mitä olen eläissäni nähnyt oli vanhemmalla naisella rantamekkona sieltä täältä täysin läpinäkyvä valkoinen pitsimekko. Joka ainoa roikkuva ja ryppyinen kohta paistoi läpi kilometrin päähän. Olin järkyttynyt.

Vierailija
480/772 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joka tapauksessa. Jos ap kerran tykkäsi skandinaavisesta perustyylistä, niin siihen kyllä löytyy vinkkejä esim. pinterestistä vaikka millä mitalla. Youtubestakin varmasti löytyy vinkkejä. Use Less -niminen käyttäjä on esimerkiksi juuri muutama päivä sitten laittanut omia kevätasuideoita sinne.

Toi Use Less on kyllä tylsistä tylsin pukeutuja mitä olla voi. Minimalistina haluaisin kovasti pitää hänen sisällöstään, mutta uni tulee noita vaatteita ja videoita katsellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi