Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jannella, 35, on miljonäärien luottokortti kertoo nyt, miten absurdeja asioita sillä saa

Vierailija
10.03.2023 |

Kommentit (945)

Vierailija
921/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te samat kommentoijat sitten valitatte, että miksi suomalainen Eurojackpot-voittaja ei tee rahoillaan mitään - korkeintaan uusii keittiöön kaapinovet, uudet talvirenkaat ja uskaltautuu kerran Kanarialle? Jauhatte, että minä ainakin eläisin niillä rahoilla ja laittaisin haisemaan, rahat kiertoon vaan! Niin. Miksi tämä sama paradoksi tulee esiin aina, kun joku sitten oikeasti kertoo siitä rahakkaasta elämäntavastaan?

Perityypillistä suomalaista köyhien ja katkerien ulinaa. Janne elää kansantaloudellisesti erittäin viisaasti, raha kiertoon. Suosii myös suomalaista. Kunhan henkilökohtainen talous pysyy kunnossa niin hyvä vaan.

Vierailija
922/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasta näkee, ettei rahalla voi ostaa terveyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
924/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olet miljonääri, saat ilmaista ruokaa ja kahvia kahviloista. Miksi ihmeessä? Juuri noillahan olisi varaa maksaa itse ruokansa.

Niin mutta silloin sitä vois köyhtyä. Rikkaat säästää.Että pysyisivät rikkaana. Uusrikkaat törsää. Ja ne onnenkantamoisella menneet.Se on menny vähän näin.

Rikkaat eivät todellakaan säästä vaan sijoittavat. Säästäminen on köyhien juttuja.

Vierailija
925/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa, että tuo mies on vasta 35-vuotias.

Kaveri ei ole päivääkään alle 55-vuotiaan näköinen.

Vierailija
926/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että raha on auttanut tätä 60-vuotiasta herrasmiestä säilymään verrattain hyvin.

Vierailija
927/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rikas itse rahansa tienannut ei lehdessä kehuskele korteillaan, matkoillaan tai kuinka paljon kuluttaa kuukausittain. Saatikka haukkuisi jonkun hotellin palvelua ja tarjontaa. 

Vierailija
928/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella rikas itse rahansa tienannut ei lehdessä kehuskele korteillaan, matkoillaan tai kuinka paljon kuluttaa kuukausittain. Saatikka haukkuisi jonkun hotellin palvelua ja tarjontaa. 

Uusrikkaat nousukasjuntit ainoastaan tuollaista harrastavat. 

Vierailija
929/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä raha tuo rauhaa tai tasapainoisuutta. Elämäntyhjys näkyy kaikesta, sydämenviisaus puuttuu ja se näkyy vielä kauemmaksi. 

Vierailija
930/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Amex-green kortti, eli sellainen, jonka saa kuka vaan töissä käyvä ja vähän väliä tulee kutsu tilata platinium Amex, joten sen saa kyllä tuloista riippumatta, jos viitsii vaan maksaa sen 780 euron vuosimaksun. En ole viitsinyt. Mustaa ei sitten kait saa kuka vaan, vaan tarjotaanko sitä sitten Platinium kortin omistajille samalla tyylillä, että kun vaan maksat vuosimaksun, en tiedä, kun en ole koskaan tuota Platiniumia viitsinyt ottaa. Jos minulla olisi iso perhe, niin Platiniumissa olisi kyllä se houkuttelevaa, että siihen saa ilmaiseksi 5 rinnakkaiskorttia.

Vierailija
931/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä maksaa luottokorteista vuosimaksuja. Ei myöskään korkoja. 

Vierailija
932/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olet miljonääri, saat ilmaista ruokaa ja kahvia kahviloista. Miksi ihmeessä? Juuri noillahan olisi varaa maksaa itse ruokansa.

Missä puhuttiin ilmaisesta? Kortti maksaa 3,5k€/vuosi.

Siitä huvista et voi ostaa velaksi???

Voi jeesus et jotkut ovat yksinkertaisia.

Vierailija
933/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos sillä on pörssisijoituksia/kiinteistösijoituksia niin niistähän tulee verotettavaa pääomatuloa. Ja jos sitä omaisuutta on paljon niin luulis että pelkillä pääomatuloilla saa kasaan ton satatonnia että pääsee listalle.

Ei välttämättä. Kiinteistöt voi olla vuokraamatta, voi olla myös maata omistuksessa josta ei myöskään tule tuloja passiivisesti. Pörssisijoitukset tuottaa tuloa vain osinkoina tai myydessä. Läheskään kaikki pörssifirmat ei maksa osinkoa. Voi olla 20 miljoonaa omaisuutta mutta verrattain vähän tuloja. Turha niitä rahoja tilillä on makuuttaa. Se on kyllä totta että jos vuodessa menee 200 tuhatta euroa niin on omituista ettei näy verokoneessa koska jollain se pitää maksaa. Tietysti voi aina maksaa myös osakkeilla ja muulla likvidillä omaisuudella. Kaikki on neuvoteltavissa.

Monet rikkaathan ottaa marginaalilainoja rahoittaakseen elämäänsä. Nämä ei näy tuloina verokoneessa, koska laina ei ole tuloa. Niitä sitten maksellaan hissukseen ja vero-optimoidusti pois, eikä aina käteisellä. Ei ole järkevää rahankäyttöä makuuttaa suuria summia tilillä jotka sijoitettuna pörssiin tuottaisivat n. 7-10% vuodessa, jos lainan korot ovat esim 2.5%. Silloin kannattaa elää lainarahalla.

Vierailija
934/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa, että tuo mies on vasta 35-vuotias.

Korttiin saa lisätoiminnon että ikä voi olla mikä vain, absurdi.

Vierailija
935/945 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimosa-vaimon kasvot pitäisi rakentaa kokonaan uusiksi tai sitten ostaa joku Guccin säkki päähän.

Vierailija
936/945 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että onko hän parissa vuodessa jotenkin ikään kuin laitostunut kun asiat aina hoidetaan puolesta vai tykkääkö vain esiintyä huomiota herättävästi. Luulisi, että osaisi esim. omat matkajärjestelynsä hoitaa ihan ongelmitta kun kuitenkin vaativat koulutukset ja työtehtävät hoitanut.

Miksi hoitaa järjestelyitä kun voi stressittömästi pistää jonkun muun asialle? Siis tuohan on sitä oikeaa luksusta, palvelusväki (olkoonkin ulkoistettu) hoitaa arjen pois alta itse voi vaan nauttia. Kertoo mitä haluaa tapahtuvan ja se tapahtuu. Jos minulla olisi noin paljon rahaa niin joku asianhoitaja tmv. olisi ensimmäinen hankintani.

Vierailija
937/945 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan että itse kahdehdin tuollaista elämää, netto mulla 1560. AMK-tutkinto, kokoaikatyö. Ruokakaupassa käynti on niin inhottavaa, että en käy enää kuin kerran viikossa siellä. Joka viikko hinnat nousseet kymmenillä prosenteilla. Olisipa minullakin jättiperintö ja tuo kortti, niin saisin ilmaista ruokaa.

Laskin, että minulla kului tänään ruokaan 3 euroa. Aamulla iso lautanen kaurapuuroa, päivällä kanankoipi, riisiä ja hilloa, illalla iso lautanen kaurapuuroa. Oikeasti satasella saa kuukauden ruoat, kun osaa ostaa. 200 saa jo leipää ja juustoakin.

Yhdessä kanankoivessa on noin 3 grammaa proteiinia. Olet erittäin aliravittu. Proteiini on välttämätön ravintoaine. 1g eläinperäistä proteiinia per painokilo niin saattaisit voida hyvin. Kasviksetkin puuttuu, tosin köyhä voi ostaa multivitamiinia paikatakseen.

Vierailija
938/945 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Uotit olisivat todella varakkaita, ei vaimonkaan tarvitsisi käydä töissä ja asunto olisi jotain muuta kuin pienehkö rivarinpätkä vuokratontilla.

Lääkäri on kutsumusammatti, sitä työtä ei tehdä pelkästään rahasta. Jos haluaa kotivaimon niin ei kannata naida lääkäriä, juristia tai muuta sellaista ura-naista.

Vierailija
939/945 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha menee väärille ihmisille. En ikinä ostaisi tuollaisia mauttomia palveluita, osaisin kyllä itse järjestää parhaat matkat ja lomatekemiset luksuskohteissa. Kuulostaa vähän yksinkertaisten touhulta sekä tylsältä ökyilyltä. Tyyli puuttuu täysin.

Vain köyhä jonka ajalla ei ole mitään arvoa ajattelee noin että "en varmasti tuhlaisi mihinkään mikä helpottaisi elämääni kun voin itsekin tehdä." varmaan jatkaisit siivoamista ja kokkailuakin, kuka sitä kodinhoitajaa tai henkilökohtaista kokkia tarvitsee jne. Köyhyys on asenne, siinä missä rahan puutettakin.

Vierailija
940/945 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään järkeä. Oikeasti todella tyhjää elämää ja tyhjyyttä yrittää paikata uudella materialla. Yleensä mustaa amexia käyttävät ovat kuspäitä. Onneksi korttimaksusopimus pitää tehdä amexin kanssa erikseen, joten voi olla varma, ettei näitä tule itselle asiakkaaksi.