Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"

Vierailija
07.03.2023 |

Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390

Kommentit (648)

Vierailija
561/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille opetettiin ainakin, ettei myymämälävarkaita lähdetä kuulustelemaan ja kovistelemaan, se ei ole myyjän tehtävä. Edes vartijat ei saa koskea näpistelijöihin. Tässähän on yksinomaan kassahenkilön näkemys. Jokainen kokee yleensäkin asiat eri tavoin. Toisen maailma ei romahda edes joutuessaan ryöstön kohteeksi yksin ollessa töissä. Erikoista, miksi uutiskynnys ylittyi tässä tapauksessa? Kahden lonkeron tähden? Miksi lehtiin? Aina on ollut näpisyelijöitä ja häiriköitä, aikaa ennen somea. Ja mun mielipiteenvapaus ei ole rikos. Tässä vain yksi ihan tavallisen kassahenkilön näkemys.

Vierailija
562/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Sen tilanteen voi videoida ja antaa polisiille. Turvakamerat ovat olemassa, mutta jos kamera ei saa suoraa kuvaa tapahtumasta voi aina kuvata itsekin varmuuden vuoksi.[/quote]

Onnea kuvaustyöhösi silloinkin kun olet itse potku- ja nyrkkisateessa ja mahdolliset silmälasisi säpäleinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tilanteen voi videoida ja antaa polisiille. Turvakamerat ovat olemassa, mutta jos kamera ei saa suoraa kuvaa tapahtumasta voi aina kuvata itsekin varmuuden vuoksi.

Onnea kuvaustyöhösi silloinkin kun olet itse potku- ja nyrkkisateessa ja mahdolliset silmälasisi säpäleinä.

Aika värikäs kommentti. Oliko tytöllä montakin jalkaa ja kättä? Hyväkuntoisia nuoria, kun jaksoivat kunnolla riehua.

Vierailija
564/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni 13-vuotiaidenkin pitäisi olla rikosoikeudellisessa vastuussa. Kyllä tuon ikäinen jo tajuaa, mitä tekee. Eri asia ovat esimerkiksi selvästi kehitysvammaiset ihmiset.

Eiköhän suurin osa ihmisistä ole samaa mieltä. Jostain syystä asiat eivät siltikään muutu miksikään.

Jos suurin osa ihmisistä on samaa mieltä ja kieltäytyy äänestämästä JÄRJEN ÄÄNTÄ, niin onnitelkaa itseänne että samaa, kenties eli todennäköisti entistä vivahteikkaampana saatte vast'edeskin.

Vierailija
565/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiskaaminen -kun pentu perseilee- on aliarvostettu kasvatuskeino.

Vierailija
566/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso voi pahoin, on syytä miettiä tarkkaan miksi.

Koronarajoitukset ovat suuri syy.

Itse veikkaisin näköalattomuutta tai tai jotain muuta tekosyytä. Ainoa mikä on selvää ettei tekijöissä itsessään ole mitään vikaa.

Suomessa on jostain syystä vallalla sellainen trendi, että lapsia ei kasvateta ottamaan vastuuta mistään. Kaikki on aina jonkun toisen syy ja mitä vain saa tehdä. No, monet aikuiset ovat samanlaisia niin mitäpä sitä voi odottaa?

Vierailija
567/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tuollainen kamala teini. Ryyppäsin, varastelin, tappelin jopa myin itseäni saadakseni viinaa. Vasta 18v täytettyäni otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin opiskelut. Nykyään saanut korvaukset maksettua, käyn töissä ja on perhe. Kaduttaa kaikki mitä tuli tehtyä. n32v

Ei kannata ylpeillä

En todellakaan ole ylpeä teoistani. Enkä edes äitiäni syytä. Yritti kaiken. Isääni en ole ikinä nähnyt. Olin vain todella levoton. Onneksi ajat ovat takana jo ja nykyään voin hyvin. Tarkoitin vain että ehkä noistakin kahdesta vielä kasvaa hyviä ihmisiä. Toivottavasti. n32v

Sieltähän se syy tulikin. Klassiset isiongelmat. Yh-äitien lapsethan pärjäävät tunnetusti muita huonommin elämässä ja nimenomaan alaikäisenä seksin harrastaminen (ja raskaaksi tuleminen) on yksi erottuva piirre. Muita piirteitä ovat mm. korkeampi riski rikollisuuteen.

Vierailija
568/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois yhteiskunnasta pilaamasta muiden elämää tällaiset tytöt. Bye bye.

Vierailija
569/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille opetettiin ainakin, ettei myymämälävarkaita lähdetä kuulustelemaan ja kovistelemaan, se ei ole myyjän tehtävä. Edes vartijat ei saa koskea näpistelijöihin. Tässähän on yksinomaan kassahenkilön näkemys. Jokainen kokee yleensäkin asiat eri tavoin. Toisen maailma ei romahda edes joutuessaan ryöstön kohteeksi yksin ollessa töissä. Erikoista, miksi uutiskynnys ylittyi tässä tapauksessa? Kahden lonkeron tähden? Miksi lehtiin? Aina on ollut näpisyelijöitä ja häiriköitä, aikaa ennen somea. Ja mun mielipiteenvapaus ei ole rikos. Tässä vain yksi ihan tavallisen kassahenkilön näkemys.

ei ollut kyse näpistämisestä, vaan pahoinpitelystä. On pelkästään hyvä, että sekopäisten nuorten toilailut tuodaan esiin julkiseen keskusteluun. Ehkä vanhemmatkin tajuavat olla lisääntymättä enää yhtään enempää tai antaa lapsensa paremmille vanhemmille kasvatettaviksi.

Vierailija
570/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä niille sitten sanotaan ja tehdään, jos ei vartijakaan voi estää?

Vierailija
571/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää "kunnostautuneita" 13-vuotiaita. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009440138.html

Vierailija
572/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät on palkat myyjillä, jos viitsii lähteä näiden kanssa painimaan. Vai onko myyjät vain vähän yksinkertaisia.

Vierailija
573/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki tapauksesta miten käy kun suomalainen lainsäädäntö suojelee niin voimakkaasti rikollisia. Eihän tuohon sivulliset uskalla mitenkään puuttua kun lapsia ja vielä tyttöjä. Varsinkin jos mies puuttuisi niin saa kohta tuomion ahdistelusta.

Vierailija
574/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisää "kunnostautuneita" 13-vuotiaita. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009440138.html

Tätä se teettää kun lapset eristäytyvät älylaitteilleen eivätkä ole enää kavereiden kanssa. Vanhemmilta saadusta huomiosta tulee liiaksi elämää määrittävä tekijä. 

Vierailija
575/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ne lonkerot ole se ongelman ydin.

Vierailija
576/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tuollainen kamala teini. Ryyppäsin, varastelin, tappelin jopa myin itseäni saadakseni viinaa. Vasta 18v täytettyäni otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin opiskelut. Nykyään saanut korvaukset maksettua, käyn töissä ja on perhe. Kaduttaa kaikki mitä tuli tehtyä. n32v

Ei kannata ylpeillä

En todellakaan ole ylpeä teoistani. Enkä edes äitiäni syytä. Yritti kaiken. Isääni en ole ikinä nähnyt. Olin vain todella levoton. Onneksi ajat ovat takana jo ja nykyään voin hyvin. Tarkoitin vain että ehkä noistakin kahdesta vielä kasvaa hyviä ihmisiä. Toivottavasti. n32v

Sieltähän se syy tulikin. Klassiset isiongelmat. Yh-äitien lapsethan pärjäävät tunnetusti muita huonommin elämässä ja nimenomaan alaikäisenä seksin harrastaminen (ja raskaaksi tuleminen) on yksi erottuva piirre. Muita piirteitä ovat mm. korkeampi riski rikollisuuteen.

Mimun isi t a p poi itsensä kun olin 14.

Äidin uusi miesystävä toi taloomme jonkun kundin.

Rakastuin ja panimme paljaalla.

En tullut raskaaksi.

Muutim pois 16 vuotiaana.

Kävin yksin lukion ja ammattiloulun

Maksoin opintolaimat vasta 30 vuotiaana.

En tiedä elääkö äiti.

Uskovaiset sanoivat että isäni on h.elvetissä.

Isää rakasttin, toivon pääseväni hel .vettiin kun kuolen.

Olen kaunis ja vatakas yrittäjä,naimisissa.

Vierailija
577/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ylpeillä

Mimun isi t a p poi itsensä kun olin 14.

Äidin uusi miesystävä toi taloomme jonkun kundin.

Rakastuin ja panimme paljaalla.

En tullut raskaaksi.

Muutim pois 16 vuotiaana.

Kävin yksin lukion ja ammattiloulun

Maksoin opintolaimat vasta 30 vuotiaana.

En tiedä elääkö äiti.

Uskovaiset sanoivat että isäni on h.elvetissä.

Isää rakasttin, toivon pääseväni hel .vettiin kun kuolen.

Olen kaunis ja vatakas yrittäjä,naimisissa.

Tarkoitit varmaan vatsakas? Good for you.

Vierailija
578/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä tuntuu olevan katkeroiden kokoontumisajot käynnissä, kun ei uskalleta puuttua asioihin, mitkä ovat päivänselviä puuttumisen tilanteita.

On totta, että joskus tulee vammaistuomioita, mutta ne ovat kuitenkin todella harvassa isossa kuvassa. Uskallatteko edes ylittää suojatietä kun muutama ihminen aina silloin tällöin jää auton alle+

Vierailija
579/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaikäraja pahoinpitelyistä pois

Vierailija
580/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjille turvasuihkeet käyttöön. Parasta olisi sellaiset, jotka myös värjäävät hyökkääjän kasvot jollain huomiovärillä. Poliisin on sitten helppo poimia ne pois liikenteestä