Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"

Vierailija
07.03.2023 |

Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390

Kommentit (648)

Vierailija
541/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lonkeroa nyt vaan on pakko saada, hei kamoon

Vierailija
542/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vetäneet nyrkillä takaisin kun kimppuun käytiin? Ihan sama minkä kokoisia tai ikäisiä.

Pahimmillaan päädyt nettiin videossa, jossa pahoinpitelet lapsia. Kannattaa.

Ei paljoa kiinnosta. Tasa-arvoisesti turpaan kaikille.

Saat sitten risumiehen kohtalon, kakarat vainoavat ja mustamaalaavat sinua kaikkialla. Ainoa vaihtoehto on antaa lasten vanhemmille turpiin ja toivoa, että paska valuu alaspäin.

Risumies videon kuvaajahan ei tietääkseni ollut mikään teini vaan ihan "iso mies". Pentumaiset kakarat siitä tietysti innostuivat.

Jokaisella on oikeus itsepuolustukseen, vaikka vastassa olisi joku 13v niin jos alkaa lyömään, takaisin tulee samalla mitalla, tuli mitä tuli. Jos tulee jälkipuheita, niihin vastataan tarvittavalla tavalla.

Se ei kertakaikkiaan käy että pennut hyppii silmille ilman mitään seurauksia.

Jos ei väkelöt vanhemmat ole opettaneet oikean ja väärän eroa, ne on tarvittaessa opetettava pikakurssina sen joka siihen tilanteeseen joutuu. Yleensä kipu kouluttaa kaikkein nopeimmin, sitä kieltä ymmärtää tyhminkin apina!

Risumies oli aikuinen ihminen joka toimi väärin ja kiinni jäädessään uhkaili vakavasti toista. Ihme että tälle käytökselle löytyy puolustajia! Risumies vaikutti ainakin jossain kohtaa tyytyväiseltä maineeseensa.

Risumiehellä oli kylläkin suullinen lupa tekemisiinsä. Kannattaa katsoa hänen sukulaispojan tekemä video ennenkuin jaat täällä huhupuheita ja juoruja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaan kasvatuksen tulos.

Jos menet väliin ja olet mies, tulee välitön #metoo somehyökkäys

Jos nainen, tytöt uhriutuvat ja haluavat terapiaan koska loppuelämä on nyt pilalla.

Väliin mennyt nainen somemustataan

Ehkä sun pitäisi kysyä äidiltäsi, miten nämä asiat menee, koska sulla on nyt aika pahoja väärinkäsityksiä mainitsemisistasi asioista.

Vierailija
544/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä hyötyy itse sivustakatsojana jos menee väliin? Pääsee netin meemi julkkikseski, eikä voi julkisellapaikalla näyttää naamansa enää koskaan. Tuskin saa edes korillista ostoksia kiitokseksi siitä että vaarantaa itsensä joten ainakin itse liukenen hyllyjen väliin. Jos tulee jälkipuheita siitä etten auttanut, niin sanon menneeni panikkiin.

Miksi ihmisiä vaivaa niin paljon, että joutuvat meemien aiheeksi? Miten se ihan aikuisten oikeasti haittaa sinun elämääsi (Täysin turhaa lapsellista pelleilyähän nuo toki on. mutta kunhan mietin, kun tämä niin montaa vaivaa).

Vierailija
545/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeudellinen vastuu pitäisi laskea 12 vuoteen. Nykyään lapset ja nuoret ovat niin paljon kehittyneempiä ja tietävämpiä kuin 30 vuotta sitten. Silloin lapsuus kesti pitempään, mutta nyt jo kymmenvuotiaista osa on todella huonokäytöksisiä ja rikollisen polun alussa.

Vierailija
546/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Ja nää tytöt tuskin saa mitään sakkoja pahempaa. 

Vierailija
547/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykypäivänä uskalla mennä minnekkään väliin, koska joku kuiten kuvaa, vaikka tarkotat hyvää, päädyt leikattuna videona sivullisena lehteen tai nettiin ja päädyt itse syylliseksi pitäessäsi alaikäistä maassa.

Voi teitä reppanoita.

Se on yks kissanmaku, jos joku kuvaa mua nettiin, kun mä toimin tilanteessa oikein tai näkee sen vaivan, että editoi siitä jonkun oman versionsa. Ei todellakaan vaikuta mun elämääni tuollainen. Miksi ihmiset on nykyään näin säikkyjä, oletteko te aikuisia vai lapsia?

Vierailija
548/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikkien tuollaisten törkeiden myymälävarkauksien tekijöiden naamat ja nimet pitäisi julkaista somessa. Oppisivat nopeasti miettimään, että  kannattaako.

Se olisi rasistista.

On sekin rasistista hakata eriväristä Niinaa...

Vierailija
549/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee niin kuin muualla ovat kohta huijaamassa vanhoja miehiä. Kyytiä, seksikauppaa, varastamista...

Vierailija
550/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitatte noita pieniä riiviöitä kuriin, niin muistakaa vääntää kyynärpäät kunnolla katki. Teinit ovat vielä niin heiveröisiä, että onnistuu helposti, kun vääntää määrätietoisesti. Jos on kynäveitsi mukana, niin näppärä nainen vetäisee myös ranteista jänteet poikki. Tällätavoin menettelemällä ongelmat eivät uusiudu.

Vierailija
551/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskan karman ja huonon elämän. Ja eiköhän noiden nimet ja naamat ole jo tiedossa Lappeenrannassa.

Vierailija
552/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen lähikauppa ja tän kaupungin keskusta, voi hyvä helvetti sitä menoa varsinkin viikonloppuisin. Oli pakko muuttaa pois, en ole katunut. Tää tulee lähtemään vielä niin paljon pahemmin lapasesta.

Vierailija
553/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykypäivänä uskalla mennä minnekkään väliin, koska joku kuiten kuvaa, vaikka tarkotat hyvää, päädyt leikattuna videona sivullisena lehteen tai nettiin ja päädyt itse syylliseksi pitäessäsi alaikäistä maassa.

Voi teitä reppanoita.

Se on yks kissanmaku, jos joku kuvaa mua nettiin, kun mä toimin tilanteessa oikein tai näkee sen vaivan, että editoi siitä jonkun oman versionsa. Ei todellakaan vaikuta mun elämääni tuollainen. Miksi ihmiset on nykyään näin säikkyjä, oletteko te aikuisia vai lapsia?

Ihmiset eivät vain enää uskalla.  Se on käsittämätöntä. Aikoinaan kun itse puutuin yhteen tilanteeseen ja soitin häkeen, niin kummastelin, kun poliisi jälkeenpäin kiitti, että puutuin ja sanoi, että tein oikein. En oikein tajunnut mikä siinä oli kiitoksen arvoista, kun minulle on aina ollut itsestäänselvää ettei apua tarvitsevaa jätetä yksin ja lakikin velvoittaa puuttumaan. Toki olen tässä vuosien aikana sitten oppinut, että ihmiset ei tosiaan nykyään enää edes vaivaudu tekemään sitä yhtä soittoa. 

Yhden kuulin joskus keskustelevan tuttvansa kanssa bussipysäkillä ilmeisesti kerrostalossaan tapahtuneesta kotiv:asta ja sanovan sille toiselle, että "ei ollut minun asiani puuttua". Ajattelin silloin, että  milloinhan se hänen asiansa olisi ollut puuttua. Itse ainakin toivoisin, että jos joku alkaisi minua kotonani ppidellä, niin edes joku naapuri kokisi, että on hänen asiansa puuttua ja soittaa häkeen, että virkavalta pääsee paikalle katsomaan mitä/ketä laitetaan uuteen uskoon.

Vierailija
554/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 15 v. joutuu korvaamaan aiheuttamansa vahingot.

Vierailija
555/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Vuonna 2001 kaverini kärähtivät siiderin ja kaljan varastamisesta ja katseltiin toisen kaverin kanssa, kun vartijat veivät heitä koppiin kavereiden tullessa kiltisti mukana. Tiesivät että kiinni jäivät eikä auttanut mikään. Jos varkauksista jäi kiinni, sitä kirottiin kaveriporukassa, joskus ehkä juoksukaljat joku "haki" ärrältä. Mutta niissäkään ei tietääkseni vahingoitettu ketään. Aivan hullua!!!

Vierailija
556/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurisumute ja käsiraudat tiskin alle niin saa helpommin nippuun juoksukaljapissikset. Onneksi noilla hulluilla ei ollut teräaseita taskussa.

Vierailija
557/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatin alkuja.

Alkuja?

Vierailija
558/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" VAPAAKASVATUS" Tässä on tulos !

Vierailija
559/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vetäneet nyrkillä takaisin kun kimppuun käytiin? Ihan sama minkä kokoisia tai ikäisiä.

Pahimmillaan päädyt nettiin videossa, jossa pahoinpitelet lapsia. Kannattaa.

Ei paljoa kiinnosta. Tasa-arvoisesti turpaan kaikille.

Saat sitten risumiehen kohtalon, kakarat vainoavat ja mustamaalaavat sinua kaikkialla. Ainoa vaihtoehto on antaa lasten vanhemmille turpiin ja toivoa, että paska valuu alaspäin.

Risumies videon kuvaajahan ei tietääkseni ollut mikään teini vaan ihan "iso mies". Pentumaiset kakarat siitä tietysti innostuivat.

Jokaisella on oikeus itsepuolustukseen, vaikka vastassa olisi joku 13v niin jos alkaa lyömään, takaisin tulee samalla mitalla, tuli mitä tuli. Jos tulee jälkipuheita, niihin vastataan tarvittavalla tavalla.

Se ei kertakaikkiaan käy että pennut hyppii silmille ilman mitään seurauksia.

Jos ei väkelöt vanhemmat ole opettaneet oikean ja väärän eroa, ne on tarvittaessa opetettava pikakurssina sen joka siihen tilanteeseen joutuu. Yleensä kipu kouluttaa kaikkein nopeimmin, sitä kieltä ymmärtää tyhminkin apina!

Risumies oli aikuinen ihminen joka toimi väärin ja kiinni jäädessään uhkaili vakavasti toista. Ihme että tälle käytökselle löytyy puolustajia! Risumies vaikutti ainakin jossain kohtaa tyytyväiseltä maineeseensa.

Risumiehellä oli kylläkin suullinen lupa tekemisiinsä. Kannattaa katsoa hänen sukulaispojan tekemä video ennenkuin jaat täällä huhupuheita ja juoruja.

Oliko joltakulta saatu "suullinen lupa" myös mm. k*rvänsyylitellä, ja käyttäytyä muuten täysin asiattomasti tilanteessa jonka olisi voinut hoitaa ihan toisella tavalla?

Usein saa sitä mitä tilaa, jos ei pysty säilyttämään malttiaan normaaleissa kohtaamisissa ympäröivän maailman kanssa.

Vierailija
560/648 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täälläkään ihmiset jotka toivoo näiden tyttöjen väkivaltaista kuolemaa ole terveitä.