Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei myönnä, että alkoholi on ongelma

Vierailija
07.03.2023 |

Perustelee sillä, että kykenee töihin jne. Juo n 3-6 tölkkiä joka ilta. Olen ollut idiootti, kun olen sietänyt tätä liian pitkään. Eli 4 vuotta. Ei ole ollut yhtään selvää viikonloppua. Asutaan erillään ja hän juo, koska on tylsää eikä ole tekemistä. Puhumme nyt 50-vuotiaasta "miehestä*. Ilmeisesti joku lapsuudessani koettu trauma roikottaa mua tässä suhteessa.

Mutta en aio kauaa enää katsoa touhua, sillä muutosta ei ole näkyvissä ja jos olisi, tuhlaisin loppuelämäni siihen että olisin toipuvan alkoholistin kanssa tai pahimillaan alkoholistin. Hän pelkää, että jätän hänet mutta silti, ei suostu tekemään muutosta parempaan.

Löysin sivuston hyvakysymys.fi ja siellä olikin jo apuja aiheeseen, mutta täältä varmaan löytyy kokemusta ihan irl?

Mikä oli viimeinen tikkki ja miten elämä on muuttunut, kun jos olet päättänyt suhteen?

Olen itse 48v,taloudellusesyi pärjään yksi. Suurin murhe kai mullakin yksinjääminen, mutta sekin parempi vaihtoehto 😊

Kommentit (563)

Vierailija
301/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä oluttölkissä on 143 kaloria. Eli kuudessa oluessa on 858 kaloria. Tuo syömisten päälle niin kyllä siinä kaloreita kertyy viikon aikana.

143 on jo vähän yläkanttiin. Taitaa 100-130 olla lähempänä keskiverto markettilagerilla

No mä katsoin oluttölkistä jossa 100 millilitrassa on 43 kaloria.

Noh, joka tapauksessa. Kuudessa oluessa on vähemmän mitä jossain sipsipussissa.

Alkoholi vaikuttaa elimistöön vakavemmin kuin sipsit. Alkoholi myös vaikuttaa muihin ihmisiin kuin vain itseen.

Ei, en väitä sipsejä terveellisiksi, mutta kyllä alkoholi on noista kahdesta paljon pahempi ongelma.

Riippuu minkälaisesta juomisesta on kyse. Jos ei juo kovaan humalaan saakka niin alkoholin haitat on käytännössä vain ne terveyshaitat.

Mutta en minä jaksa enää teidän kanssa vängätä kun ei näissä keskusteluissa pääse edes perusasioita pidemmälle. Menkää tekin joskus ulkona käymään voi tehdä ihan hyvää

Mun miehellä oli sellainen lyhyt läträyskausi, joka päättyi, kun sille itselleen tuli paha olla. Mä en ollut edes huomannut, että se oli humalassa kuin kerran, mutta kun jälkikäteen jälkiä siivottiin, kävi ilmi, että se oli juonut ihan huolella. Sen verran tasaisesti vaan, ettei se tosiaan näkynyt humalana. Mutta kyllähän se alkoholin käyttö sen käytökseen vaikutti, mä olim tuskaillut, kun mies on saamaton, väsynyt, flegmaattinen, levoton nukkuja, ärtynyt, vittumainen, vetäytyvä jne. Alkoholista oli kyllä paljonkin muuta haittaa kuin vain ne miehen terveyshaitat. Sanoisin, että meidän parisuhde oli hyvin lähellä päättymistä alkoholin takia, vaikken mä tiennyt edes miehen juovan kuin yhden tai kaksi kaljaa silloin tällöin. En toki väitä, että kaikkien kokemus on sama. Mutta jos läheinen on huolissaan käytetystä alkoholin määrästä, niin kyllä ne vaikutukset silloin on humalan tasosta huolimatta ihan merkittäviä.

Suosittelisin oikeasti sinullekin asioihin perehtymistä.

Vierailija
302/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hätäilee mistä löytää uuden, paremman miehen. Ei sellaista tarvitse löytyä. Kysymys kuuluukin, onko ap valmis tyytymään nykyiseen miesystäväänsä joka haisee oluelta ja jolla ei ehkä enää seiso (potenssiongelmat ovat jokaiselle alkoholistille ennen pitkää väistämättömiä), mieheen johon ei voi luottaa ja joka priorisoi omaa 3-6 oluttölkkiään enemmän kuin yhteistä aikaa. Jos et sen parempaa miestä saa, olet yksin. Ei maailmasi siihen kaadu, päinvastoin saat vapaan elämän. Mies puolestaan saa vapauden juoda ilman sinua. Adios!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä oluttölkissä on 143 kaloria. Eli kuudessa oluessa on 858 kaloria. Tuo syömisten päälle niin kyllä siinä kaloreita kertyy viikon aikana.

143 on jo vähän yläkanttiin. Taitaa 100-130 olla lähempänä keskiverto markettilagerilla

No mä katsoin oluttölkistä jossa 100 millilitrassa on 43 kaloria.

Noh, joka tapauksessa. Kuudessa oluessa on vähemmän mitä jossain sipsipussissa.

Löytyykö jotain THL:n tai vastaavan tilastoa sipsikuolleisuudesta ja sipsien aiheuttamista taloudellisista menetyksistä Suomessa niin voitaisiin verrata alkoholin vastaaviin?

https://www.duodecimlehti.fi/duo95744

no siinä ensimmäinen googlen hakutulos vielä, kun et ilmeisesti itse osaa

heippa

Ei taida luetun ymmärtäminen olla vahvimpia puoliasi? Lihavahan voi olla monesta syystä ja sipsejä syödä vaikka olisi laihakin. Haluatko yrittää uudestaan, nyt ei oikein oma osaamisesi vakuuttanut?

Vierailija
304/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on alkanut tissutella.

Miten näkyy?

Esim. joka kauppareissulla pitää hakea Alkosta parit valkoviinit ja punaviinit. Sitten viikonlopun ruokalistaa suunnitellaan sen mukaan.

Esim tomaattinen katkarapupasta > valkoviinipullo auki.

Naudan lehtipihvit > punaviinipullo auki.

Blinit > kuohuviinipullo auki.

Ihan kamalaa. Hyi!

Vierailija
305/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule Keski-Euroopan viinimaissa et löytäisi miestä joka juo vähemmän .

Jos ap ei jaksa jokapäiväistä juomista niin mitä väliä sillä kuinka paljon joku keskieurooppalainen kittaa. 

Vierailija
306/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hätäilee mistä löytää uuden, paremman miehen. Ei sellaista tarvitse löytyä. Kysymys kuuluukin, onko ap valmis tyytymään nykyiseen miesystäväänsä joka haisee oluelta ja jolla ei ehkä enää seiso (potenssiongelmat ovat jokaiselle alkoholistille ennen pitkää väistämättömiä), mieheen johon ei voi luottaa ja joka priorisoi omaa 3-6 oluttölkkiään enemmän kuin yhteistä aikaa. Jos et sen parempaa miestä saa, olet yksin. Ei maailmasi siihen kaadu, päinvastoin saat vapaan elämän. Mies puolestaan saa vapauden juoda ilman sinua. Adios!

Kyllä, kun tämä suhde päättyy niin aion olla yksin. Ei väliä, jos menee useampi vuosi yksin. Kyllähän mun itseni voimaannuttamiseen menee jo vähintään vuosi. Ja totta, eipä ole sitten akka mäkättämässä juomisesta, saa juoda niin paljon kun tahtoo. Olis helpompaa jos vaikka vihaisin häntä, mutta seljeästi on voimakkaita tunteita vielä. En tiedä miten ne saisin järkeiltyä. Kai tää suru vaan pitää elää läpi. Ap

Vierailija
307/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap ei jaksa jokapäiväistä juomista niin mitä väliä sillä kuinka paljon joku keskieurooppalainen kittaa. 

Puhumattkaan siitä että vaikkapa Ranskassa on nykyään varsin harvinaista että jokapäivä sitä viiniä juotaisiin, vaikka maine tietysti vanhastaan on olemassa.

Vierailija
308/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis joo. Olen samaa mieltä, että jos vaikka ajatellaan kahden kaljatölkin vastineeksi yksi karkkipussi niin kyllä se on ongelma, jos ihminen syö joka ainoa päivä 2-4 pussillista karkkia. Joka päivä 2-4 pussillista. Siihen harva kykenee. Lisäksi sitten viikonloput, jolloin kyytipojaksi otetaan mukaan suklaalevy ja sipsipussi ja jäätelö. Eli siinä vaiheessa saa kyllä huolestua jo makeansyönnistäkin ja sillä on myös näkyvät seurauksensa. 

Ja jos ihminen ei vaikka suostu lähtemään retkelle tai ravintolaan syömään hyvää ja terveellistä ruokaa tai yhteisiin harrastuksiin, siksi, että on pakko saada syödä ne karkit rauhassa tai juoda ne kaljat niin kyseessä on ihan yhtälainen ongelma. 

Usein ihmiset vaan eivät syö noin paljon karkkia ja kykenevät ja haluavat karkisyönnistään huolimatta kulkea kokemassa elämää ja yhteisiä juttuja ja voivat jopa ajaa niihin.

Jotkut myös syövät vain nälkäänsä, nopean energian saadakseen makeaa. Kukaan ei juo pelkkään janoonsa tai nestetarpeeseensa alkoholia vaan tarve on henkinen. 

Luin just kirjan Aamu ilman darraa. Oli ihan hyvä kirja. 

Vierailija
309/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää juomista puolusteleva alapeukuttaja, alkkis varmaan kun ei siedä totuutta. Ehkä ei aivot edes enää toimi kun sen verran että kykenee alapeukuttamaan.

Ole jo hiljaa saatana ei sulle viitsi vastata

No saa tana häivy sinö paskaläjä deeku ketjusta, kun ei äly riitä kuitenkaan keskusteluun.

V*ttu sää oot tyhmä ei jumalauta. Oon ollu raitis monta kuukautta, opettele jumalauta lukemaan äläkä laita omia paskoja projektioitas toisiin ihmisiin

Omien sanojesi mukana "lähes raitis" vuodenvaihteesta asti (reilun 2kk). Mitälie tuo "lähes raitis" sitten tarkoittaa. Pari tölkkiä päivässä on niin pieni määrä että se varmaan laskettaisiin jo täysin raittiiksi eikä vain lähes raittiiksi, ehkä pari baarireissua päälle. Ei ihan joka viikonloppu kuitenkaan, olethan lähes raitis :-)

1,5kk tipattomalla, sen jälkeen yksittäisiä kertoja joiden välissä vähintään viikko tipatonta. Mutta nuo omat ennakkoluulosi kertovat juuri siitä kuinka paskamainen ihminen olet, mitään muuta en sinun kaltaisiltasi kyllä odotakaan

Hei, ei me olla sinulta sinun ihmisarvoasi riistämässä, vaikka ei alkoholin liikakäyttöä hyvänä pidetäkään. Sinun arvosi ei riipu siitä, onnistutko olemaan juomatta vai et ja haluatko olla juomatta vai et. Mutta sinulta saattaa hajota ihmissuhteita, jos et onnistu olemaan juomatta tai ihmissuhteesi ovat juopporinkin jorisijoita. Se, että me muut näemme, että elämäsi olisi parempaa toipuneena alkoholistina, ei tarkoita, että pitäisimme sinua jotenkin pahana tai arvottomana tai epäonnistuneena henkilönä. 

Vierailija
310/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on melkein ok määrä. Vähän voi tiputtaa. Mun mies on juonut joskus 2 viinapulloa viikossa ja kannabikset päälle. Käy töissä ja on urheilullinen, joten ei niin haittaa ja eihän tuollaista muut edes huomaa.

Nää "on joskus" -tarinat pitää aina pistää kontekstiin. Nuorena kroppa kestää paljon enemmän ja moni on opiskeluaikoinaan juonut todella paljon ja silti pystynyt urheilemaan ja pitämään itsensä kunnossa. Kun ikää alkaa tulemaan enemmän, se ei olekaan niin helppoa ja keho alkaa rapistumaan nopeasti.

Vierailija
311/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kun tämä suhde päättyy niin aion olla yksin. Ei väliä, jos menee useampi vuosi yksin. Kyllähän mun itseni voimaannuttamiseen menee jo vähintään vuosi. Ja totta, eipä ole sitten akka mäkättämässä juomisesta, saa juoda niin paljon kun tahtoo. Olis helpompaa jos vaikka vihaisin häntä, mutta seljeästi on voimakkaita tunteita vielä. En tiedä miten ne saisin järkeiltyä. Kai tää suru vaan pitää elää läpi. Ap

Joo. Sinä rakastat miestä. Ja oisko suru sitä, että joudut myöntämään, että mies ei rakasta sinua tarpeeksi halutakseen olla arvoisesi. Hän ei halua hoitaa itseään, jotta te voisitte olla yhdessä. Se on sinun kipusi ja sinun surusi ja sinun täytyy myöntää tappio ja uida sen meren läpi.

Mies sitten puolestaan voi aidosti tervehtyä vain itsekkäistä syistä. Ei siksi, että hän haluaa olla sinun puolisosi vaan siksi, että hän kokee itse itsensä tervehtymisen arvoiseksi ja motivoituu siihen. Samoin sinun pitää nyt motivoitua hoitamaan itse itsesi. 

Vierailija
312/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä voi mennä monta vuotta elämästä hukkaan, jos jäät odottamaan sitä vihaamispistettä. 

Vierailija
313/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se seksihän on jo nyt ihan onnetonta. Yhdessäolo on kurjaa. Mies pettää lupaukset, edes joulu ei onnistu. En tiedä, mitä ihmettä tuossa odotellaan tapahtuvaksi ja miten tuolla luuserimiehellä olisi jotain rahkeita täyttää ne odotukset. Tuo mies haluaa vain olla ja lillua alkoholissa, ei sitä kiinnosta edes oma lapsi, joten miksi se vaivaisi itseään ap:n vuoksi. 

Vierailija
314/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Miehesi on ihminen. Sinäkin olet ihminen. Sinunkin pitäisi ratkaista oma ongelmasi ja ratkaisu ei ole toisen hylkääminen, vaan se, että miksi sinä olet närkästynyt parista kaljasta, kun ette edes asu yhdessä. Ymmärrä hyvä ihminen, että sinun ongelmasi on megaluokkaa. Et tule koskaan menestymään parisuhteessasi, jos loukkaantunut toisen tekemisistä.

Just. Että ihan normaalia yhteisenä vapaapäivänä katsoa, kun hän on krapuloissaan ja juo kaljaa eikä voida tehdä mitään?ap

Kolmesta kaljasta ei krapulaa kyllä tule.

3-6 kaljaa illassa vaikuttaa 100% varmasti unen laatuun ja niin paljon juova on varmasti jatkuvassa univajeessa ja se ei voi olla vaikuttamatta jaksamiseen ja luonteeseen. Päivittäin tissutteleva ihminen ei myöskään todennäköisesti liiku tai muuten huolehdi terveydestään kovin hyvin, mikä myös vaikuttaa päivittäiseen arkeen. 

Vierailija
315/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kolme joisi päivässä, niin en näkisi asiassa suurta ongelmaa. Silloinhan oltaisiin vielä sen suuren riskin alapuolella (miesten taulukon mukaan). Ne kolme voi juoda vaikka silloin, kun toinen on mennyt nukkumaan, tai palannut omille kämpilleen. Mukavampaakin se olisi juojalle, koska toinen ei silloin kyttää sitä juomista ja pilaa fiilistä siten. Kuusi joka päivä olisi tietysti liikaa, ja alkaisi vaikuttaa helposti myös terveyteen.

Vierailija
316/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se seksihän on jo nyt ihan onnetonta. Yhdessäolo on kurjaa. Mies pettää lupaukset, edes joulu ei onnistu. En tiedä, mitä ihmettä tuossa odotellaan tapahtuvaksi ja miten tuolla luuserimiehellä olisi jotain rahkeita täyttää ne odotukset. Tuo mies haluaa vain olla ja lillua alkoholissa, ei sitä kiinnosta edes oma lapsi, joten miksi se vaivaisi itseään ap:n vuoksi. 

Mistä tiedät, että on onnetonta?

Vierailija
317/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ja siellä kuollaankin mm. maksa -ja haimasairauksiin maailmassa eniten. Tilastotietoa löytyy mm. WHO:n sivustoilta.

Valehtelija

https://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/liver-disease/by-cou…

https://apps.who.int/gho/data/view.main.53420

Euroopan luvut on verrattain matalia. Sitä paitsi yleisin rasvamaksa on jo pitkään ollut suomessakin ei-alkoholiperäinen

Maksasairauksia on muitakin kuin alkoholista aiheutuvat. Jos katsotaan tuossa tilastossa punaisena loistavaa Keski-Afrikkaa, niin veikkaisin, että erilaiset hepatiitit ovat siellä aika merkittävänä tekijänä. 

Vierailija
318/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Sinä rakastat miestä. Ja oisko suru sitä, että joudut myöntämään, että mies ei rakasta sinua tarpeeksi halutakseen olla arvoisesi. Hän ei halua hoitaa itseään, jotta te voisitte olla yhdessä. Se on sinun kipusi ja sinun surusi ja sinun täytyy myöntää tappio ja uida sen meren läpi.

Mies sitten puolestaan voi aidosti tervehtyä vain itsekkäistä syistä. Ei siksi, että hän haluaa olla sinun puolisosi vaan siksi, että hän kokee itse itsensä tervehtymisen arvoiseksi ja motivoituu siihen. Samoin sinun pitää nyt motivoitua hoitamaan itse itsesi. 

Hänessä on myös sellainen piirre, että kun juo ja huomaa että mulla menee tunteisiin niin kysyy "tykkätsä musta vielä, edes vähän/rakastatsä mua - js sit perään" mitä se rakkaus edes on"..

Sanon vaam, että joo joo vaikka se ei ole enää totuus. Enemmän kun katson häntä tunnen sääliä. Ei sekäön nyt järkevää ole? Huomaan, että olen itsekin aika sekaisin tästä kaikesta. Nyt pitää vaan kaivaa ne munat ja saada päätös tälle asialle! Ap

Vierailija
319/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kolme joisi päivässä, niin en näkisi asiassa suurta ongelmaa. Silloinhan oltaisiin vielä sen suuren riskin alapuolella (miesten taulukon mukaan). Ne kolme voi juoda vaikka silloin, kun toinen on mennyt nukkumaan, tai palannut omille kämpilleen. Mukavampaakin se olisi juojalle, koska toinen ei silloin kyttää sitä juomista ja pilaa fiilistä siten. Kuusi joka päivä olisi tietysti liikaa, ja alkaisi vaikuttaa helposti myös terveyteen.

Valitettavasti esimerkiksi alkoholin kasvattama syöpäriski ei noita turvallisen juomisen rajoja tunnusta vaan riski alkaa kasvaa heti ensimmäisestä lasillisesta.

https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/336595/WHO-EURO-2020-1…

"For instance, drinking the amount of alcohol you would find in just a

single glass of wine* every day caused more than 4600 breast cancer

cases in women in the WHO European Region in 2018, and the number

of cases increased dramatically with the amount of alcohol consumed:

In 2018, drinking less than two drinks, or 20 g of pure alcohol, per day caused almost one in 10 alcohol attributable cases of oral cavity cancer and one in four alcohol-attributable breast cancer cases in women

(Fig.  4). Overall, oral cavity cancers are the cancer type with the highest proportion of fatal outcomes due

to drinking (Fig.  2). Taking into account all cancer cases causally linked to alcohol, 11% were due to drinking

below this threshold – i.e. consumption of no more than one big bottle of beer (500 ml), two glasses of wine

(200 ml) or 60 ml of spirits per day."

Vierailija
320/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas dramaattista. Epäterveellinen tapahan tuo on muttei oleellisesti eroa vaikka siitä että joku mussuttaa karkkia tai sipsiä joka ilta.

Ottaen huomioon mitä alkoholi tekee hermostolle, verisuonille ja sydämelle niin ei joka päivä ole hyvä ottaa alkoholia. 

Mikään ei varmaan auta jos ei itse näe ongelmaa. Exällä tuli jatkuvan tissuttelun takia eteisvärinä ja oli juomatta juuri sen aikaa kun meni verenohennuslääkitys ja pääsi rytmin kääntöön. Tissuttelu alkoi heti kun lääkäri antoi luvan lopettaa verenohennuslääkkeet... 

Ja onhan toi juominen kallista nykyään, perus keskiolut on 2-3 euroa ja jos niitäkin menee se 6 tölkkiä joka päivä se tekee 60-90 euroa kuukaudessa. Sillä rahalla maksaisi jo kivan harrastuksen itselleen.

Eihän tuo terveellistä tosiaan ole ja pien tauko tekee kenelle tahansa hyvää. Samoin kuin lihavalle ihmiselle tekee hyvää ylensä pieni painonpudotus ja elintapojen korjaus.

Tässä puhutaan nyt alkoholismista, joka on todella vakava SAIRAUS. Se ei ole potentiaalisesti johtamassa sairauteen vaan on jo sitä. Lisäksi känninen siirtyy eri todellisuuteen. Siksihän hän juo eikä syö.

Lihavuus ja ruoka-addiktio voidaan myös nähdä sinänsä jo sairautena. Sitä paitsi säännöllinen alkoholinkäyttö ei välttämättä tarkoita alkoholismia, joka merkitsee ylensä ennemmin pakonomaista tarvetta juoda.

Näin kokemuksen rintaäänellä sanoisin että runsas alkoholin ja kannabiksen käyttö haitallisempaa terbeydelle kun liikkumattomuus ja ruoka addiktio.

Mitäpäs tieteellä ja tutkimuksella tekee kun on palstamamman kokemuksen rintaääni

Monilla palstalaisilla on valitettavasti kokemusta alkoholistin kanssa elämisestä. Myös palstalla olevillaa miehillä on kokemuksia. Kaikki juopottelijat eivät ole miehiä. Alkoholisti on voinut olla henkilön oma isovanhempi, isä tai äiti, aikuinen sisarus, setä, eno, tai sukulaistäti. Sekä aviopuoliso tai  muu kumppani. Jos on kokenut näitä asioita lähipiirissä, suhtautuu varauksella alkoholinkäyttöön.

No sepä juuri tyhmää onkin että kuvitellaan kaikkien tilanteiden olevan sama. AP ei taida enää edes seurata koko keskustelua, tai ei ainakaan ole vastannut aikoihin.

Alkoholistit ovat valitettavan samankaltaisia, omasta mielestään poikkeusyksilöitä, mutta ympäristölle itsekeskeisiä. Alkoholi menee aina muiden rakkaiden ohi ja yli.