Mies ei myönnä, että alkoholi on ongelma
Perustelee sillä, että kykenee töihin jne. Juo n 3-6 tölkkiä joka ilta. Olen ollut idiootti, kun olen sietänyt tätä liian pitkään. Eli 4 vuotta. Ei ole ollut yhtään selvää viikonloppua. Asutaan erillään ja hän juo, koska on tylsää eikä ole tekemistä. Puhumme nyt 50-vuotiaasta "miehestä*. Ilmeisesti joku lapsuudessani koettu trauma roikottaa mua tässä suhteessa.
Mutta en aio kauaa enää katsoa touhua, sillä muutosta ei ole näkyvissä ja jos olisi, tuhlaisin loppuelämäni siihen että olisin toipuvan alkoholistin kanssa tai pahimillaan alkoholistin. Hän pelkää, että jätän hänet mutta silti, ei suostu tekemään muutosta parempaan.
Löysin sivuston hyvakysymys.fi ja siellä olikin jo apuja aiheeseen, mutta täältä varmaan löytyy kokemusta ihan irl?
Mikä oli viimeinen tikkki ja miten elämä on muuttunut, kun jos olet päättänyt suhteen?
Olen itse 48v,taloudellusesyi pärjään yksi. Suurin murhe kai mullakin yksinjääminen, mutta sekin parempi vaihtoehto 😊
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää juomista puolusteleva alapeukuttaja, alkkis varmaan kun ei siedä totuutta. Ehkä ei aivot edes enää toimi kun sen verran että kykenee alapeukuttamaan.
Ole jo hiljaa saatana ei sulle viitsi vastata
No saa tana häivy sinö paskaläjä deeku ketjusta, kun ei äly riitä kuitenkaan keskusteluun.
V*ttu sää oot tyhmä ei jumalauta. Oon ollu raitis monta kuukautta, opettele jumalauta lukemaan äläkä laita omia paskoja projektioitas toisiin ihmisiin
Kuivahumala?
Hirveä halu päästä taas juomaan niin pitää vieraille ihmisillekin puolustella tässä ketjussa koko ajan että mikään ei ole alkoholismia ja kyllä miehen kuuluu saada juoda.
Ei kuulosta kovin terveeltä jos alkoholismin jälkeen jää tuohon kuntoon.
Joo ei oo tervettä kyllä teidän kaltaisten idioottien kanssa vängätä :D myönnän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää juomista puolusteleva alapeukuttaja, alkkis varmaan kun ei siedä totuutta. Ehkä ei aivot edes enää toimi kun sen verran että kykenee alapeukuttamaan.
No saa tana häivy sinö paskaläjä deeku ketjusta, kun ei äly riitä kuitenkaan keskusteluun.
V*ttu sää oot tyhmä ei jumalauta. Oon ollu raitis monta kuukautta, opettele jumalauta lukemaan äläkä laita omia paskoja projektioitas toisiin ihmisiin
Kuivahumala?
Hirveä halu päästä taas juomaan niin pitää vieraille ihmisillekin puolustella tässä ketjussa koko ajan että mikään ei ole alkoholismia ja kyllä miehen kuuluu saada juoda.
Ei kuulosta kovin terveeltä jos alkoholismin jälkeen jää tuohon kuntoon.
Käyppäs nyt lukutaidoton paska kaivamassa se kohta jossa sanoin että "mikään ei ole alkoholismia ja kyllä miehen kuuluu saada juoda"
Ainiin, ei sellaista ole.
Minä en ymmärrä miksi ap vielä roikkuu tuossa miehessä
- mies on alkoholisti eikä halua edes myöntää ongelmaa saati tehdä jotain sairauden paranemisen eteen
- mies valehtelee
- seksi on surkeaa
- mies pettää lupauksensa ja sovitut asiat
- mies juopottelee oman lapsen ja apn lasten nähden
Siis miksi ihmeessä ap jatkaa miehen alkoholismin mahdollistajana? Parempi olisi kertoa suoraan että eroaa ja ero johtuu miehen liiallisesta alkoholin käytöstä. Silloin mies saattaa lopettaa kun tajuaa että menettää kaiken tai sitten ei. Mutta ap pelastaa oman terveytensä.
Samalla ap näyttää omille lapsilleen ja miehen tyttärelle mallia että alkoholistin toimintaa ei tule mahdollistaa. Jos ap jatkaa suhdetta niin se antaa kuvan että miehen toiminta on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Mikä siinä on se ongelma? Häjyileekö kännissä tai onko muita ongelmia käytöksessä?
Ellei ole, mikä on se haitta?
Monesti on vaan periaate, ettei saa juoda. Toki joka päiväisenä tietysti aiheuttaa terveysongelmia, mutta onhan sitä paljon muutakin terveysriskiä, kuten ylipaino.
Juopot on yleensä melko pulskia, vatsanympärys on reilusti toista metriä. Tupakkaakin menee siinä juomisen ohella. Siinä niitä terveysriskejä.
Mä tiedän aika monta alkkista jotka ovat normaalipainoisia, jopa hoikkia. Katsos kun silloin kun ryypätään oikein kunnolla, niin ei syödä pahemmin mitään.
Ja tuoko on sinusta terveellistä? Naurattaa nämä alkoholistit, jotka alkavat paasata muista terveysriskeistä, kun aiheena on alkoholismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun iloni on aina oikein odottaa viikonloppua jotta saa korkata. Mikään muu ei enää +50v tuota samanlaista iloa.
juujuu, kyllä jo aiemmista viesteistä tajuttiin, että ketjuun on eksynyt juoppo kommentoimaan ja puolestelemaan toista. Katsos kun meille tavallisille tallaajille tuossa ei ole mitään normaalia, ja jos ainoastaan viikonloppu korkkailu tuo iloa, niin on jo pahasti kuningas alkoholin viemä. Muille tuollainen elämä tuntuisi pelkältä haaskaukselta, lähinnä aina säälittäisi, mutta harmillisesti tuossa usein pilataan myös muiden elämää ja mahdollisuuksia.
t akka joka notkuu jossain palstalla :D
nytkin ulkona kaunis talvisää mutta täällä sinä olet, eikö tunnu yhtään haaskaukselta, säälittävältä?
ja joo tiedän että olen täällä itsekin, ei jessus mitä ajanhukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien sanojesi mukana "lähes raitis" vuodenvaihteesta asti (reilun 2kk). Mitälie tuo "lähes raitis" sitten tarkoittaa. Pari tölkkiä päivässä on niin pieni määrä että se varmaan laskettaisiin jo täysin raittiiksi eikä vain lähes raittiiksi, ehkä pari baarireissua päälle. Ei ihan joka viikonloppu kuitenkaan, olethan lähes raitis :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien sanojesi mukana "lähes raitis" vuodenvaihteesta asti (reilun 2kk). Mitälie tuo "lähes raitis" sitten tarkoittaa. Pari tölkkiä päivässä on niin pieni määrä että se varmaan laskettaisiin jo täysin raittiiksi eikä vain lähes raittiiksi, ehkä pari baarireissua päälle. Ei ihan joka viikonloppu kuitenkaan, olethan lähes raitis :-)
1,5kk tipattomalla, sen jälkeen yksittäisiä kertoja joiden välissä vähintään viikko tipatonta. Mutta nuo omat ennakkoluulosi kertovat juuri siitä kuinka paskamainen ihminen olet, mitään muuta en sinun kaltaisiltasi kyllä odotakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Mikä siinä on se ongelma? Häjyileekö kännissä tai onko muita ongelmia käytöksessä?
Monesti on vaan periaate, ettei saa juoda. Toki joka päiväisenä tietysti aiheuttaa terveysongelmia, mutta onhan sitä paljon muutakin terveysriskiä, kuten ylipaino.
Juopot on yleensä melko pulskia, vatsanympärys on reilusti toista metriä. Tupakkaakin menee siinä juomisen ohella. Siinä niitä terveysriskejä.
Mä tiedän aika monta alkkista jotka ovat normaalipainoisia, jopa hoikkia. Katsos kun silloin kun ryypätään oikein kunnolla, niin ei syödä pahemmin mitään.
Ja tuoko on sinusta terveellistä? Naurattaa nämä alkoholistit, jotka alkavat paasata muista terveysriskeistä, kun aiheena on alkoholismi.
Mitä sä sekoilet? En mä kirjoittanut missään, että tuo on tervettä enkä puolusta alkoholismia. Kunhan nyt toin esille sen, että kaikki alkoholistit ei todellakaan ole ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Mitä sä sekoilet? En mä kirjoittanut missään, että tuo on tervettä enkä puolusta alkoholismia. Kunhan nyt toin esille sen, että kaikki alkoholistit ei todellakaan ole ylipainoisia.
nää projisoi täällä jotain omia menneitä ihmissuhteitansa. ei ne edes lue mitä niille kirjoittaa, kuvittelevat juttelevansa jonkun ex-miehensä tms kanssa
Mies on oikeassa. Tuossa vaiheessa alkoholi ei ole enää ongelma vaan sen puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 kaljaa joka päivä tekee 180 kaljaa kuukaudessa. Ihan hirvee määrä, mies on varmaan tosi huonokuntoinen ja sairas.
6 kaljaa/päivä on noin 600kcal. Vastaa pientä karkkipussia.
Puolen litran oluttölkissä on n. 200kcal eli sikspäkin mukana tulee 1200kcal. Ei mulla muuta.
Voi helvetin aivokuollu paska. Käyhän tarkistamassa nyt sen 0,33l (yksi olut) sisältämät kalorit
Juuri niinhän minä tein, kalorilaskurilla. 1 dl olutta ~ 40kcal.
Kunnon olutjuopon kourassa on aina se puolen litran tölkki eikä pienempää.
Miksi nimittelet ihmisiä noin rumasti? Onko viina tuhonnut aivosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule Keski-Euroopan viinimaissa et löytäisi miestä joka juo vähemmän .
Okei, eli tämä on nyt ilmeisesti sitten ihan itseni kehittämä ongelma ja ongelmaa ei todellisuudessa olekaan? Ap
Ja mielestänne on normaalia, että hän juo neljön vuoden ajan joka päivä vähintään kolme tölkkiä. Eikä niin, että joisi esim parin kuukauden välein tai harvemmin? Ap
Kunnon nipottamista taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 kaljaa joka päivä tekee 180 kaljaa kuukaudessa. Ihan hirvee määrä, mies on varmaan tosi huonokuntoinen ja sairas.
Puolen litran oluttölkissä on n. 200kcal eli sikspäkin mukana tulee 1200kcal. Ei mulla muuta.
Voi helvetin aivokuollu paska. Käyhän tarkistamassa nyt sen 0,33l (yksi olut) sisältämät kalorit
Eli AP on olutjuoppo kun ilmoittaa oluet puolen litran tölkkeinä?: D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Minä kirjoitinkin "yleensä", ei "kaikki", kuten sinä väität.
Vierailija kirjoitti:
Opettele siellä terapiassa sitä, että voima on sinussa itsessäsi. Sinä et tarvitse ketään, mutta mielelläsi jaat elämän, jos hyvä osuu kohdalle.
Jos ulkoistat tarpeesi toiseen ihmiseen (tuki, hyväksyntä, rakkaus tms) niin olet niin vahva kuin tuo toinen ihminen ja oma energiasi valuu häneen, koska yrität antaa hänelle sitä mitä haluat ja tarvitset itse.
Olipa valtavan hienosti muotoiltu!
Itsekin lapsena traumatisoituneena yritän tarjota muille sitä, mitä itse olen jäänyt vaille ja toivoisin saavani muilta. Sen ymmärtämiseen meni noin 20 vuotta, ja palstalla joku saa saman tiedon näin helposti, jos vain pystyy sen sisäistämään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka olutjuoppo ostaa jotain puolen litran tölkkejä jotka on huomattavasti 0,33:sia halvempia :D Joko rikas tai tyhmä
Yhdessä oluttölkissä on 143 kaloria. Eli kuudessa oluessa on 858 kaloria. Tuo syömisten päälle niin kyllä siinä kaloreita kertyy viikon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä oluttölkissä on 143 kaloria. Eli kuudessa oluessa on 858 kaloria. Tuo syömisten päälle niin kyllä siinä kaloreita kertyy viikon aikana.
143 on jo vähän yläkanttiin. Taitaa 100-130 olla lähempänä keskiverto markettilagerilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Minä kirjoitinkin "yleensä", ei "kaikki", kuten sinä väität.
Missä mä tuollaista väitän?
juujuu, kyllä jo aiemmista viesteistä tajuttiin, että ketjuun on eksynyt juoppo kommentoimaan ja puolestelemaan toista. Katsos kun meille tavallisille tallaajille tuossa ei ole mitään normaalia, ja jos ainoastaan viikonloppu korkkailu tuo iloa, niin on jo pahasti kuningas alkoholin viemä. Muille tuollainen elämä tuntuisi pelkältä haaskaukselta, lähinnä aina säälittäisi, mutta harmillisesti tuossa usein pilataan myös muiden elämää ja mahdollisuuksia.