Mies ei myönnä, että alkoholi on ongelma
Perustelee sillä, että kykenee töihin jne. Juo n 3-6 tölkkiä joka ilta. Olen ollut idiootti, kun olen sietänyt tätä liian pitkään. Eli 4 vuotta. Ei ole ollut yhtään selvää viikonloppua. Asutaan erillään ja hän juo, koska on tylsää eikä ole tekemistä. Puhumme nyt 50-vuotiaasta "miehestä*. Ilmeisesti joku lapsuudessani koettu trauma roikottaa mua tässä suhteessa.
Mutta en aio kauaa enää katsoa touhua, sillä muutosta ei ole näkyvissä ja jos olisi, tuhlaisin loppuelämäni siihen että olisin toipuvan alkoholistin kanssa tai pahimillaan alkoholistin. Hän pelkää, että jätän hänet mutta silti, ei suostu tekemään muutosta parempaan.
Löysin sivuston hyvakysymys.fi ja siellä olikin jo apuja aiheeseen, mutta täältä varmaan löytyy kokemusta ihan irl?
Mikä oli viimeinen tikkki ja miten elämä on muuttunut, kun jos olet päättänyt suhteen?
Olen itse 48v,taloudellusesyi pärjään yksi. Suurin murhe kai mullakin yksinjääminen, mutta sekin parempi vaihtoehto 😊
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas dramaattista. Epäterveellinen tapahan tuo on muttei oleellisesti eroa vaikka siitä että joku mussuttaa karkkia tai sipsiä joka ilta.
No kyllä siinä aika iso ero on :)
Kuningas alkoholi, sille jäät toiseksi, päättele siitä mitä sinun kannattaa tehdä jatkatteko yhdessä vai erillään?
No kuule Keski-Euroopan viinimaissa et löytäisi miestä joka juo vähemmän .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas dramaattista. Epäterveellinen tapahan tuo on muttei oleellisesti eroa vaikka siitä että joku mussuttaa karkkia tai sipsiä joka ilta.
No kyllä siinä aika iso ero on :)
Näin.
Ero on se, että minä syön karkkia, ja joku toinen juo olutta.
Ap. Miehesi on ihminen. Sinäkin olet ihminen. Sinunkin pitäisi ratkaista oma ongelmasi ja ratkaisu ei ole toisen hylkääminen, vaan se, että miksi sinä olet närkästynyt parista kaljasta, kun ette edes asu yhdessä. Ymmärrä hyvä ihminen, että sinun ongelmasi on megaluokkaa. Et tule koskaan menestymään parisuhteessasi, jos loukkaantunut toisen tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli tämä on nyt ilmeisesti sitten ihan itseni kehittämä ongelma ja ongelmaa ei todellisuudessa olekaan? Ap
Ja mielestänne on normaalia, että hän juo neljön vuoden ajan joka päivä vähintään kolme tölkkiä. Eikä niin, että joisi esim parin kuukauden välein tai harvemmin? Ap
Vierailija kirjoitti:
No se onkin helpottava tieto.
Asutte erillään. No sitten on helppo eroa. sano vaan että otat eron that s it. Ei tuollaisia juoppoa kannata katsella. Sinulla on parempi elämä ilman juoppoa. Joka viikonloppuinen juominen on kyllä niin että on iso ongelma. Itse en juo arkisin koskaan ja harvoin myös viikonloppuna koska näin keväällä pitää herätä jo viideltä ja lähteä kalaan. Kalastan ja myyn kalaa. Ei voi ajaa venettä krapulassa.
Etsi mies jolla on muita harrastuksia kuin juopottelu.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miehesi on ihminen. Sinäkin olet ihminen. Sinunkin pitäisi ratkaista oma ongelmasi ja ratkaisu ei ole toisen hylkääminen, vaan se, että miksi sinä olet närkästynyt parista kaljasta, kun ette edes asu yhdessä. Ymmärrä hyvä ihminen, että sinun ongelmasi on megaluokkaa. Et tule koskaan menestymään parisuhteessasi, jos loukkaantunut toisen tekemisistä.
Just. Että ihan normaalia yhteisenä vapaapäivänä katsoa, kun hän on krapuloissaan ja juo kaljaa eikä voida tehdä mitään?ap
Jos kyse on kirjaimellisesti joka päivä tapahtuvasta juomisesta, useita tölkkejä joka päivä ja usean vuoden ajan niin mies on ilman muuta alkoholisti.
On hassua, että asiaa täällä vähätellään. Jos mies käyttäisi joka päivä maltillisen määrän vaikka opiaattipohjaisia kipulääkkeitä ja kävisi silti töissä, verrattaisiinko sitäkin karkkien syöntiin? Alkoholi on päivittäisessä käytössä erittäin voimakasta riippuvuutta aiheuttava sine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli tämä on nyt ilmeisesti sitten ihan itseni kehittämä ongelma ja ongelmaa ei todellisuudessa olekaan? Ap
Ja mielestänne on normaalia, että hän juo neljön vuoden ajan joka päivä vähintään kolme tölkkiä. Eikä niin, että joisi esim parin kuukauden välein tai harvemmin? Ap
Alkoholistille se on normaalia, muille ei.
Minä en katsoisi. Ihan itse saan päättää, mihin rimani laitan ja se on sillä korkeudella, etten katso alkkista tai tissuttelijaa.
Mies muka pelkää, että jätät ja silti ei jätä alkoholia. Eli siirtää vastuun sinulle ja toivoo, että hyväksyt alkoholin. Ei sun tarvitse.
En ole päivääkään katunut tissuttelijan jättämistä.
Miksi pelkäät jäädä yksin? Kuinka laadukasta nykyinen seurasi ja suhteesi on? Vastaako tarpeitasi? Entä toiveitasi?
Työtön mies 47 kirjoitti:
Asutte erillään. No sitten on helppo eroa. sano vaan että otat eron that s it. Ei tuollaisia juoppoa kannata katsella. Sinulla on parempi elämä ilman juoppoa. Joka viikonloppuinen juominen on kyllä niin että on iso ongelma. Itse en juo arkisin koskaan ja harvoin myös viikonloppuna koska näin keväällä pitää herätä jo viideltä ja lähteä kalaan. Kalastan ja myyn kalaa. Ei voi ajaa venettä krapulassa.
Etsi mies jolla on muita harrastuksia kuin juopottelu.
En taida tämän jälkeen etsiä mitään. Keskityn parantamaan itseni kaikista traumoista. Ihana kuitenkin huomata, että normaaleja miehiäkin on olemassa. Ap
Mitä sellainen myöntäminen hyödyttää, kai ny jokainen tietää jos maistuu. Myönnä omat ongelmasi pelkoinesi loppuelämäsi kanssa. Mitä väliä sillä on mihinkä sen tuhlaat. 50+ vanhalla naisella ei varmasti ole enää kamalasti vientiä.
Minun iloni on aina oikein odottaa viikonloppua jotta saa korkata. Mikään muu ei enää +50v tuota samanlaista iloa. Naurettavaa jos tarvitsisi jollekkin jotain myönnellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oleellisesti eroaa karkin mussutuksesta. Karkki ei ole aivoja liuottava myrkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oleellisesti eroaa karkin mussutuksesta. Karkki ei ole aivoja liuottava myrkky.
3-6 annosta/päivä ei liuota kenenkään aivoja senkin hölmö. Epäterveellisellä ruokavaliolla on todettu olevan käytännössä kaikki samat haittavaikutukset mitä alkoholin liikakulutuksella, mukaanlukien se aivotoiminnan heikkeneminen.
Etsi raitis mies . Minä löysin miehen jolle ei maistu ollenkaan . Kyllä niitä löytyy .
Vierailija kirjoitti:
Minä en katsoisi. Ihan itse saan päättää, mihin rimani laitan ja se on sillä korkeudella, etten katso alkkista tai tissuttelijaa.
Mies muka pelkää, että jätät ja silti ei jätä alkoholia. Eli siirtää vastuun sinulle ja toivoo, että hyväksyt alkoholin. Ei sun tarvitse.
En ole päivääkään katunut tissuttelijan jättämistä.
Miksi pelkäät jäädä yksin? Kuinka laadukasta nykyinen seurasi ja suhteesi on? Vastaako tarpeitasi? Entä toiveitasi?
No tässä on varmaan se, että en itsekään tiedä mitä haluan ja siksi tyydyn tämmöseen. Onneksi käyn terapiassa ja seuraavan kerran käydään tätä läpi. Hän sanoikin, että suhteessamme on kolme olentoa, minä, mies ja kuningas alkoholi. Pelkään ehkä eniten sitä läheisyyden menettämistä ja että jos en enää koskaan löydä ketään. Mutta aika kovan hinnan olen siitä valmis maksamaan jos tähän jään. Kiitos hyvistä kysymyksistä. Pohdin niitä lisää. Ap
Onpa paljon alkkiksia tai ymmärtämättömiä ihmisiä ketjussa, kommenteista ja alapeukuista päätellen.
Jos ap ei kerran asu miehen kanssa eikä todista hänen juomistaan joka päivä, niin todellisuudessa kaljaa voi kulua enemmänkin kuin hän uskoo tai mies kertoo. Muutamankaan kittaaminen päivittäin ei ole ok.