Minkä ikäinen olet ja mikä on isoin ongelmasi tällä hetkellä?
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten ikä vaikuttaa (vai vaikuttaako) ihmisten ongelmiin. Olkoon ongelma sitten iso tai pieni.
38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa.
Kommentit (1905)
Saisiko elämästä vapaapäivän? kirjoitti:
44. Kolme suurinta ongelmaa, joidenka kanssa taistelen päivittäin. 15 - vuotias poika, joka nukkuu päivät ja pelaa yöt. Menetti kesätyönsäkin, kun myöhästeli koko ajan. Murehdin hänen tulevaisuuden puolesta. Miten saan taottua hänen päähänsä työpaikan ja työnteon tärkeellisyyden..
Toinen on raha. Olen kokopäivä töissä, mutta tuntuu, ettei rahat enää riitä mihinkään... Olisi ihanaa mennä ruokakauppaan ja ostaa kaikkea, mitä tekisi mieli...
Ja kolmas on yksinäisyys... Ja se, etten oikein osaa jutella ihmisten kanssa. Kokoajan on epävarma olo....
Mitäs jos netin laittaisi kotoa pois öiksi? Mun veljen kanssa tehtiin niin kun oli tuon ikäinen.
55 v. Jalkojen väsyminen harmittaa. En saa painoa alas, päälle 70kg.
Vierailija kirjoitti:
44. Kolme suurinta ongelmaa, joidenka kanssa taistelen päivittäin. 15 - vuotias poika, joka nukkuu päivät ja pelaa yöt. Menetti kesätyönsäkin, kun myöhästeli koko ajan. Murehdin hänen tulevaisuuden puolesta. Miten saan taottua hänen päähänsä työpaikan ja työnteon tärkeellisyyden..
Toinen on raha. Olen kokopäivä töissä, mutta tuntuu, ettei rahat enää riitä mihinkään... Olisi ihanaa mennä ruokakauppaan ja ostaa kaikkea, mitä tekisi mieli...
Ja kolmas on yksinäisyys... Ja se, etten oikein osaa jutella ihmisten kanssa. Kokoajan on epävarma olo....
Mitäs jos netin laittaisi kotoa pois öiksi? Mun veljen kanssa tehtiin niin kun oli tuon ikäinen.
Muuten hyvä idea ja ollaan kokeiltu ottamalla pääpiuha pois koneesta, mutta kun tämä neropatti alkaa sitten pelata puhelimella...
28 v, uuvuttava vanhemmuus. Yksi 4-vuotiaan tunnin kiukkuitkuhuutokohtauksen vastaanotto ja käsittely niin pää on turta ja aivot soi ja tuntuu että musta ei ole jäljellä mitään muuta kun tuhkat pesässä. Tää yksi varastaa mua niin paljon muilta lapsilta. Eli ehkä oma introverttiys on se oikea ongelma. Myös taloudelliset huolet, työttömyys, läheisten alkoholismi, dementoituminen.
40v, harvinainen parantumaton sairaus, joka vaikuttaa työ- ja toimintakykyyn. Tästä seurannut pitkäaikainen työttömyys ja mitätön isoja aukkoja sisältävä CV, jolla ei kahdesta eri alojen tutkinnosta huolimatta pääse edes työhaastatteluihin asti. Toisaalta kukapa puolikuntoisen työntekijän ottaisi tai pitkään työsuhteessa pitäisi. Työkyvyttömyyseläkkeelle tässä maassa ei pääse, joten roikun työttömyystilastoissa ja jatkan töiden hakemista.
Terkkuja hallitukselle!
Olen 49 vuotias. Isoin ja pahin ongelmani on tällä hetkellä myymätön asunto, josta kulut 1.200€/kk enkä edes lyhennä lainaa tällä hetkellä. Aika tarkkana saa rahan kanssa olla, jotta kaupasta saa ostettua ruokaa itselle ja lemmikille.
"38 vuotta. Isoin ongelmani tällä hetkellä liittyy rakennusluvan saamiseen Espoossa."
Kyllä siinä vuosi mennee, ja pari käynnit siellä lupakonttorissa.
Raksasimme noin 13v sitten täällä etelä Espoossa, vaan lopulta ihan hyvä siitä tuli, tosin rahat kelpasi monelle.
45v. Mies päästi toisen naisen välillemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä idea ja ollaan kokeiltu ottamalla pääpiuha pois koneesta, mutta kun tämä neropatti alkaa sitten pelata puhelimella...
Ja kun ei alusta asti ole käytetty familylinkkiä, ruutuaikaa ym keinoja, ei taida olla enää mitään tehtävissä. Aika moni on valitettavasti noin pihalla.
Addiktiot on helpompi estää kuin hoitaa sitten kun ovat syntyneet ja syventyneet.
M26 ja syvä älyllinen kehitysvammaisuus. Olisi kiva olla normaali ja ihminen
Ikää 36v ja mies.
Suurin ongelma on se että ihmettelen ihmisten typeryyttä. Ja sitä miten vähän ihmiset käyttävät aikaa "kaiken" tutkimiseen.
Itse olen ja lupaan omistaa koko loppuelämäni , siihen että tutkin ja otan asioista selvää.
Työt ne perus 8h päivät on minun osalta ohitse. Ei enää orjahommiin. Mitä itsekkin sain työuralla muutakuin rakkoja käteen ja verottajan huohottamaan niskaan. Hukkasin suurimman osan vrk ajasta palvelemaan puoli ilmaiseksi toisen etua voittoa. Ei kiitos enää. Ihan sama minkälaisen kiristys sääntö suomen yrittävätkään tehdä niin enää en töihin mene. Tulkoon perkele vaikka itse orpo sanomaan. Niin kovaa palkkaa ja sellaista työtä ei ole vielä keksitykkään tai on muttei suomessa että menisin. Mitä järkeä alistua mihinkään perus 1300-2000e välille kun kuitenkin joudut hakemaan tt tukea asumistukea yms. Ja näitä perkeleitä leikataan , eli nyt pitäisi työstään tehdystä työstään vielä saatana kärsiä nälkää. EI kiitos suomi. Minulle riitti.
23 v, opiskelu-, työ-, parisuhde ja rahahuolet. Lisäksi masennus ja ahdistus ja yleinen tuskaisuus elämää kohtaa
Monien ongelma taitaa olla raha.
59 v, yksinäisyys, kukaan ei tarvitse minua
45, suurin ongelma on että joudun käymään töissä eikä aikaa riitä harrastuksiin ja lorvailuun niin paljon kuin itse haluaisin. Sinällään kun työstä ei saa suurempia kiksejä ja rahaa olisi reilusti käytettäväksi kaikenlaisiin aktiviteetteihin.
52v. Vatsaongelmia ja stressiä.
N 64 ennenaikainen vanhentuminen
Vierailija kirjoitti:
45v. Mies päästi toisen naisen välillemme.
🖕
Great Reset:
"En omista mitään, minulla ei ole yksityisyyttä, olen onnellinen"
Klaus Schwab, WEF
P.S. syökää ötököitä, minä tarjoan