Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kuntoutustuki olla ikuinen?

Vierailija
06.03.2023 |

Tapasin kaverin, jonka olin nähnyt 10 vuotta sitten viimeksi. Oli tuolloin kuntoutustuella ja sanoi olevansa edelleen? Voiko tuo siis oikeasti jatkua noin kauan ilman, että siirtyy kokonaan eläkkeelle / siirtyy työelämään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa voi olla ikuinen, mutta nuorella henkilöllä voi olla kyllä pitkä.

Vierailija
2/7 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itse olin 12 vuotta. Nyt kuntoutustuki toistaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis toistaiseksi myönnetty kuntoutustuki, minkä ikäinen olet? No tämä on mulle uutta.

Vierailija
4/7 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä sitten kuntoutusta koko ajan? Arvioiko lääkäri tilannetta välillä? Kaveri asuu Helsingissä ja saa ilmeisesti asumistukea kuntoutustuen päälle. Suhteellisen hyvin näyttää kuitenkin menevän ulospäin. Hänellä on sosiaalista elämää jne. Enhän minä voi tietää, miten oikeasti on ja en sano, etteikö olisi tarpeellinen tuki, mutta en vaan kehdannut kysyä häneltä, niin kysyn täällä.

ap

Vierailija
5/7 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis toistaiseksi myönnetty kuntoutustuki, minkä ikäinen olet? No tämä on mulle uutta.

Ja siis mitä tarkoitat, että oli 12 vuotta jos yhä olet sillä edelleen?

Vierailija
6/7 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi myönnetty on käytännössä työkyvyttömyyseläke. Näin lukee papereissa.

Vierailija
7/7 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä sitten kuntoutusta koko ajan? Arvioiko lääkäri tilannetta välillä? Kaveri asuu Helsingissä ja saa ilmeisesti asumistukea kuntoutustuen päälle. Suhteellisen hyvin näyttää kuitenkin menevän ulospäin. Hänellä on sosiaalista elämää jne. Enhän minä voi tietää, miten oikeasti on ja en sano, etteikö olisi tarpeellinen tuki, mutta en vaan kehdannut kysyä häneltä, niin kysyn täällä.

ap

No en saanut ikinä mitään kuntoutusta 😅 Kuntsari uusittiin kahden vuoden välein.