Miksi elokuvateattereita on vielä olemassa?
Siis kun kaikilla on isot töllöttimet ja kaijuttimet kotonakin. Nuo teatterithan jäi täysin turhiksi viimeistään 10 vuotta sitten kun koteihin tuli jättikokoiset OLED teeveet. Miksi maksaa kallis lippu että pääsee jonkun weeteeporukan kanssa samaan tilaan kun voi kotona katsoa rauhassa ja siemailla hyvää olutta tai viiniä?
Kommentit (20)
Miksi ravintoloita on vielä olemassa, vaikka kaikilla on kotona keittiö?
Itse en käy enää koska kotona on oma teatteri eli videotykki ja 102" cinemascope valkokangas. Mulla oli 77" oled mutta myin sen koska sen kuva esim. 2.40:1 kuvasuhteen leffoissa (Jää mustat palkit kuvat ylä ja alareunaan) on pieni ja niin on myös 100" tv:n kohdalla niin halusin isomman cinemascope kuvan eikä näy mustia palkkeja eli näyttää täysin samalta kuin leffateattereissa. 100" tv:n kuva on 100" vain 16:9 leffoissa. On mulla nytkin oled mutta 42" ja on vain pelikäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ravintoloita on vielä olemassa, vaikka kaikilla on kotona keittiö?
Ihan hyvä kysymys, itse asiassa.
ap vetää kotona kaljaa ja syö makaronilaatikkoa sen sijaan että kävisi ravintolassa.
Ei siinä, sillä on oikeus siihen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käy enää koska kotona on oma teatteri eli videotykki ja 102" cinemascope valkokangas. Mulla oli 77" oled mutta myin sen koska sen kuva esim. 2.40:1 kuvasuhteen leffoissa (Jää mustat palkit kuvat ylä ja alareunaan) on pieni ja niin on myös 100" tv:n kohdalla niin halusin isomman cinemascope kuvan eikä näy mustia palkkeja eli näyttää täysin samalta kuin leffateattereissa. 100" tv:n kuva on 100" vain 16:9 leffoissa. On mulla nytkin oled mutta 42" ja on vain pelikäytössä.
Ja jos siis asunnon koko ei olisi rajoitteena niin mulla olisi joku ainakin 130" scope valkokangas. Teatteritila on musta lattiasta kattoon ja on vain n. 2,5x4m kokoinen.
Onko mikään leffateatteri ottanut käyttöön yksityiset aitiot urheiluareenoiden tyyliin? Niissä ei tarttisi kuunnella wt-porukan kälätystä, vaan voisi keskittyä fiilistelyyn.
Olin viimeksi salissa yksin. Lipun maksoi mun työnantaja ePassilla. Oli oikein mukavaa, vaikka on mulla 75 tuuman töllö ja kunnolliset äänet kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Onko mikään leffateatteri ottanut käyttöön yksityiset aitiot urheiluareenoiden tyyliin? Niissä ei tarttisi kuunnella wt-porukan kälätystä, vaan voisi keskittyä fiilistelyyn.
Kiva mennä istumaan toisten siemennesteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos siis asunnon koko ei olisi rajoitteena niin mulla olisi joku ainakin 130" scope valkokangas. Teatteritila on musta lattiasta kattoon ja on vain n. 2,5x4m kokoinen.
Valkokangas on vajaa 240 pitkä ja jotain 100 korkea eli ei paljoa isompi mahdu. Valkokangas on itse tehty. Varmaan se menee niin että vaikka olisi kuinka iso kuva tahansa niin aikansa kun katselee niin alkaa ajattelee että voisi olla isompikin.
Ei kaikilla ole telkkua tai suoratoistopalveluita tai levysoittimia. Mä tykkään käydä elokuvissakin, kun siten pääsen vähän ihmisten ilmoille. Eilen kävin katsomassa EPiC: Elvis Presley in Concert leffan.
Häh? Ei minulla ainakaan ole isoa "töllötintä" tai töllötintä ollenkaan. Eikä kaijuttimia. Hauskaa muuten, että "töllöttimestä" puhuva sanoo muita "weeteeporukaksi" :D
Itse olen käynyt nyt hiljattain Orionissa katsomassa Wuthering Heights ja Suuri Sininen, molemmat erittäin worth it! Oma leffateatterisuosikkini on nimenomaan Orion, ja käyn yleensä siellä. Vanha elokuvateatteri.
Eiköhän leffateatterit ja ravintolat käy vähiin kun ihmisten kuluttaminen menee minimiin. Kiitoksen voi osoittaa kokoomukselle.
Vierailija kirjoitti:
Toiset haluaa joskus poistua kotoa.
Poistuin kotoa tänään mm. hiihtämään 10 km lenkin, käymään ruokaupassa, kävin anopin luona, ja jotain muutakin kai. Eilinen meni laskettelemassa Kolilla ja sen jälkeen saunominen mökillä. Osaan poistua kotoa aika monella muullakin tavalla kuin elokuvateatteriin :D
Miksi telkkareita vielä myydään? Kaikkihan katsovat kaiken kännykän ruudusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset haluaa joskus poistua kotoa.
Poistuin kotoa tänään mm. hiihtämään 10 km lenkin, käymään ruokaupassa, kävin anopin luona, ja jotain muutakin kai. Eilinen meni laskettelemassa Kolilla ja sen jälkeen saunominen mökillä. Osaan poistua kotoa aika monella muullakin tavalla kuin elokuvateatteriin :D
Toiset tykkää kulttuurista, esim. hyvistä elokuvista, ja nimenomaan teatterissa katsottuna.
Elokuvat katson leffateatterissa , vaikka kotona on jättiruutu. Fiilis on aivan eri ja tulee lähdetyksi liikenteeseen.