Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä miksi miehet eivät ole pitäneet perhevapaita

Vierailija
06.03.2023 |

- työnteon vähentäminen riistäisi minulta pääasiallisen tarkoitukseni, vaimoni tarkoitusta ei voida ottaa pois sen ollessa sisäänrakennettu hänen naiseuteensa
- vaimoni on luonteeltaan enemmän hoivaaja ja kestää toistuvaa rutiinia paremmin
- vapaiden pitäminen ei olisi urasuunnitelmien kannalta näyttänyt hyvältä
- äiti on lapselle tärkein ihminen
- ei minusta mitään apua olisi ollut
- vaimo halusi olla kotona
- ei noissa pikkufirmoissa isäkuukausia pidetä enkä osaa olla lomalla töistä kuin viikon kerrallaan
- miksi miehistä yritetään tehdä naisia?
- lapset ovat tylsiä ja töissä on mukavampaa
- en erityisesti pidä pienten lasten hoitamisesta

Kaikki kohdat lainattu Hesarin jutusta. Aivan järkyttävää. Miksi tällaiset ihmiset hankkii lapsia ja miksi joku haluaa hankkia tällaisten miesten kanssa lapsia???? Onpa valtavan hyvä ettei lastensaanti vaikuta naisten uraan sitten mitenkään.

https://www.hs.fi/perhe/art-2000009282810.html

Kommentit (425)

Vierailija
141/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaaa, no en TIETENKÄÄN IKINÄ jäisi lasten kanssa ikinä isyysvapaalle! Ei miehet tietenkään lapsia niin paljon hoida, sehän on tietenkin naisten tehtävä hoitaa, HERRAJUMALA NYT TAAS SENTÄÄN MITÄ NAURETTAVAA PASKAA TAAS. :D Kyllä jonkun verran autan vaimoani lasten kanssa kotona, mutta pääasiallisesti lasten hoito on tietysti naisten työtä.

Ei sitten tarvitse valittaa jos syntyvyys laskee. Minun synnyttämisen ehtona on että mies kantaa tasapuolisesti vastuunsa ihan sama mitä mieltä on siitä mikä on naisen tehtävä. Minun mielestäni taas miesten tehtävä on hoitaa oma jälkikasvunsa.

ja siksi ostat koiran ja kuolet yksin. se alkaa naisella olemaan melko yksinäistä siinä 40 ikävuoden kohdalla, kun ei ole perhettä jonka luokse palata työpäivän jälkeen. 

Olen eri, mutta eikö ole aika itsekästä tehdä lapsia siksi, ettet olisi yksinäinen? tunnen monia vanhuksia joiden lapset eivät soita tai käy kylässä ikinä. Ei se lasten teko takaa sitä, ettet ole yksinäinen.

Vierailija
142/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se menee niin, että vakka kantensa valitsee. Ehkä nää naiset ajattelee, että heidän paikkansa on tosiaan siellä nyrkin ja hellan välissä. Silloinhan se on on win-win, kun molemmat saa mitä haluaa.

oletkos kateellinen kotiäideille/vaimoille? kyllä minä olen viihtynyt kotona jo kolmatta vuosikymmentä. enkä todellakaan halua olla voimaantunut itseni elättäjä. sehän on typerintä feminismiä. ei naisena tienaa niin hyvin, että sillä pärjäisi edes kohtalaisesti. kukin eläköön päätöstensä mukaan. minä valitsin jäädä kotiin, kun ukko sanoi, ettei minun tarvitse töitä tehdä, jos en halua. halusin kasvattaa lapset ja olla läsnä. niistä kasvoi kunnon kansalaisia. ja nyt heidän puolisonsa ovat kotiäitejä. 

Onko sinulla jokin oppimisvaikeus jos et pysty käymään töissä ja tienata itsellesi rahaa?

miksi tarvitsisin "omaa rahaa"? ukkoni minulle on kaiken ostanut viimeiset 26 vuotta. eikä minun tarvitse rahaa pyydellä. senkun otan ukolta jos tarvitsen. 

En sanonut omaa rahaa, sanoin tienata itsellesi rahaa. Teillähän olisi paljon parempi elintaso jos kävisit töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaaa, no en TIETENKÄÄN IKINÄ jäisi lasten kanssa ikinä isyysvapaalle! Ei miehet tietenkään lapsia niin paljon hoida, sehän on tietenkin naisten tehtävä hoitaa, HERRAJUMALA NYT TAAS SENTÄÄN MITÄ NAURETTAVAA PASKAA TAAS. :D Kyllä jonkun verran autan vaimoani lasten kanssa kotona, mutta pääasiallisesti lasten hoito on tietysti naisten työtä.

Ei sitten tarvitse valittaa jos syntyvyys laskee. Minun synnyttämisen ehtona on että mies kantaa tasapuolisesti vastuunsa ihan sama mitä mieltä on siitä mikä on naisen tehtävä. Minun mielestäni taas miesten tehtävä on hoitaa oma jälkikasvunsa.

ja siksi ostat koiran ja kuolet yksin. se alkaa naisella olemaan melko yksinäistä siinä 40 ikävuoden kohdalla, kun ei ole perhettä jonka luokse palata työpäivän jälkeen. 

Luultavammin kissan.

Vierailija
144/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys ei tunnetusti nouse, jos naisten koulutus, tasa-arvo, palkkataso ym. kohenevat. Päinvastoin, se on pienentänyt syntyvyyttä kaikkialla maailmassa, kuten kuuluukin. Maailman ainoa tie selviytymiseen (pitäisi tapahtua varsin nopeasti) on se, että naisten oikeudet kaikkialla maailmassa nousevat Suomen tasolle, eli kirkkaimpaan kärkeen.

Vierailija
145/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit kommentit tai jätit liian positiivisina pois aloituksesta?

"Vaimo ei antanut pitää vapaita, koska ei halunnut töihin"

"Äiti halusi jäädä kotiin, ja minusta äidin tulee saada valita"

"Olisin halunnut pitää enemmän mutta lasten äiti halusi käyttää kaikki vapaat itse"

Tai

"Vaimoni on persoonaltaan luontevampi olemaan pienen lapsen kanssa – hän on sekä luonteeltaan enemmän hoivaaja että myös sietää toistuvaa rutiinia paremmin "

"Lastenhoitaminen kellon ympäri on todella rankkaa, siitä pisteet kaikille jotka sitä tekevät"

"HL suosittelee vauvalle imetystä sellaiseen ikään saakka, että vanhempainvapaiden pitäminen ei ole mahdollista, jos arvostaa lapsen terveyttä"

Voitaisiinko vain todeta, että äiti vaan on luontevampi ja käytännöllisempi hoivaaja vauvalle pääsääntöisesti? Vaikka miehini on ollut aina loistava isä, en olisi nähnyt toimivana ratkaisua, että olisin paukannut töihin suoraan synnytyslaitokselta.

Vierailija
146/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varhaiskasvatuksen lastenhoitaja. Urani on sama sen alusta sen loppuun, ei etenemismahdollisuuksia. Palkka 1809€ nettona/kk. Mieheni on johtavassa asemassa, uralla etenemisen mahdollisuudet käytännössä rajattomat. Hänen nettopalkka 4500€/kk.

Ei tarvinnut miettiä että miksi minä olin kotona ja hoidin lapset. Mies piti silloiset isyysvapaat mutta ei yhtään hoitovapaata. Tämä sopi meille.

Vierailija
147/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se menee niin, että vakka kantensa valitsee. Ehkä nää naiset ajattelee, että heidän paikkansa on tosiaan siellä nyrkin ja hellan välissä. Silloinhan se on on win-win, kun molemmat saa mitä haluaa.

oletkos kateellinen kotiäideille/vaimoille? kyllä minä olen viihtynyt kotona jo kolmatta vuosikymmentä. enkä todellakaan halua olla voimaantunut itseni elättäjä. sehän on typerintä feminismiä. ei naisena tienaa niin hyvin, että sillä pärjäisi edes kohtalaisesti. kukin eläköön päätöstensä mukaan. minä valitsin jäädä kotiin, kun ukko sanoi, ettei minun tarvitse töitä tehdä, jos en halua. halusin kasvattaa lapset ja olla läsnä. niistä kasvoi kunnon kansalaisia. ja nyt heidän puolisonsa ovat kotiäitejä. 

Onko sinulla jokin oppimisvaikeus jos et pysty käymään töissä ja tienata itsellesi rahaa?

miksi tarvitsisin "omaa rahaa"? ukkoni minulle on kaiken ostanut viimeiset 26 vuotta. eikä minun tarvitse rahaa pyydellä. senkun otan ukolta jos tarvitsen. 

Tämä on noloa. Aikuinen, jolla ei ole rahaa. Ottaa ukolta.

Vierailija
148/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut omaa rahaa, sanoin tienata itsellesi rahaa. Teillähän olisi paljon parempi elintaso jos kävisit töissä.

no miksi pitäisi elintasoa pyrkiä nostamaan, kun nytkin pärjätään hyvin? miehen tuloilla on elänyt 4 henkeä, ja kun lapset muutti omilleen, jää rahaa siis reilusti yli oman tarpeen, jos niin voi sanoa. 

Vierailija
149/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saattaa tuntua siltä nykyisen mediailmapiirin vuoksi. Mutta jos rehellisesti katsoo suomalaisia keskiluokkaisia milleniaaleja omakotiasuntoineen, niin kyllä siellä mies tienaa yhä pääasiassa enemmän ja nainen hoitaa kotona kipeitä lapsia. Siinä painaa historia ja palkkataso.

Vierailija
150/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi noloa? ukko sanoi ettei minun tarvitse töitä tehdä, jos en halua, niin mikä siinä on noloa? en hitossakaan lähde töihin kun talous ei sitä vaadi. 

Vierailija
151/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen kärttää lasta, saa sen myös hoitaa.

Vierailija
152/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen kärttää lasta, saa sen myös hoitaa.

Jos mies kärttää eron jälkeen yhteishuoltajuutta, saa myös muistaa tämän.

Vierailija
153/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävän selkärangattomia "miehiä". Hyi helvetti. Miksi hankkia lapsia, jos haluaa vain tehdä uraa eikä osaa ottaa vastuuta?

Vasta oli juttua, kuinka nuori isä jäi leskeksi pari viikkoa lapsensa syntymän jälkeen. Kuinkahan siinä olisi käynyt, jos isä olisi ollut vastaavilla ajatusmalleilla varustettuna, ettei lapsen kanssa kiinosta olla ja oma ura nyt menee mukulan vuoksi pilalle. (Olihan sekin isä palannut pian työelämään, mutta oli sentään ymmärtänyt, että hänellä on vastuu lapsestaan.)

Vierailija
154/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kovasti syntyvyyden laskua 🥴🙄

T. Vela nainen

Jep. Kuka edes haluaisi lapsia aloituksen ja jutun vätysten kanssa, jos siis lapsia muuten haluaisi. Ei se vaan enää käy, että miehet ja isät ovat vapaamatkustajina perheessä eivätkä hoida omia lapsiaan. Hyvä jos naiset vaativat parempaa.

Vierailija
155/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan omituisia olettamuksia miesten kiinnostuksesta hoitaa lapsia. Eihän miehiä tietenkään kiinnosta lasten hoito, sehän on naisten tehtävää.

Kertoisitko, miten se kulli jalkojen välissä tekee lasten hoidosta mahdottoman? Miten sitten päiväkodeissa on miehiä töissä, jos he ovat estyneet lastenhoidosta , kun on killuttimet jalkovälissä?

Jos nainenkin laittaisi tekokullin roikkumaan etumukseensa, hän ei enää mitenkään kykenisi hoitamaan lasta?

Ei lasta hoideta sukupuolielimillä.

"Miten se kulli jalkojen välissä tekee lasten hoidosta mahdottoman?" Öh, tuskin mitenkään? Todella outo kysymys?? Se kilutin jalkojen välissä kertoo sen, että kiluttimen omistaja edustaa ihmislajin miessukupuolta, joka ei ole kiinnostunut hoitamaan lapsia läheskään samoissa määrin, kuten järjestäen minkään muunkaan nisäkäslajin urossukupuoli. Täysin luonnollinen ominaisuus.

"Jos nainenkin laittaisi tekokullin roikkumaan etumukseensa, hän ei enää mitenkään kykenisi hoitamaan lasta?" Öh, taas todella järjetön olettamus?? Tottakai pystyisi ja haluaisikin hoitaa lapsia huomattavasti enemmän, kuin suurin osa miehistä, joka on jälleen täysin luonnollinen piirre naarasnisäkkäissä, joihin nainen kuuluu.

"Ei lasta hoideta sukupuolielimillä." No ei todellakaan hoideta, kuulostaisi aika perversillä. Lähes yhtä perverssiä, kuin olettaa, että suurinta osaa miehistä kiinnostaisi lastenhoito. Poikkeavat (miehet) vain vahvistavat säännön.

Tämä.

Vierailija
156/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kovasti syntyvyyden laskua 🥴🙄

T. Vela nainen

Jep. Kuka edes haluaisi lapsia aloituksen ja jutun vätysten kanssa, jos siis lapsia muuten haluaisi. Ei se vaan enää käy, että miehet ja isät ovat vapaamatkustajina perheessä eivätkä hoida omia lapsiaan. Hyvä jos naiset vaativat parempaa.

En ole huomannut, että mikään olisi muuttunut. Ei voi sanoa, että isät olisivat vapaamatkustajia, mutta kyllä työt jakaantuvat lasten osalta lähes kaikissa tuntemissani perheissä 70-80-prosenttisesti naiselle. Nämä naiset eivät ole kuitenkaan sitä mitenkään vastaan. Miehellä on enemmän sellainen puuhastelijan, seikkailijan ja leikkijän rooli. Äidillä on sitten hoidolliset tehtävät. En ole huomannut, että naiset isossa määrin osaisivat vaatia parempaa, kun ainakaan tämän palstan perusteella miehet eivät ole edelleenkään yhtään sen parempia.

Vierailija
157/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissä pariskunnat riitelevät, kun miehet eivät haluaisi luovuttaa vanhempainvapaapäiviään äidille. Eli miehet kyllä haluaisivat pitää ne kaikki omat päivät, mutta äidit eivät suostu menemään töihin. Itse käväsen töissä ennen hoitovapaata ja mies sai itse päättää, pitääkö kaikki päivät itse vai luovuttaako. Minunkin työnantaja oli mielissään, kun käyn edes pienen pätkän töissä ennen hoitovapaata.

Vierailija
158/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on että naisille tulee kerta toisensa jälkeen yllätyksenä että miehet eivät ole samanlaisia kuin naiset? Väännän rautalangasta: Miesten tehtävä on ollut aina pitää perheensä toimeentulosta ja turvallisuudesta huolta, naisten tehtävä on ollut hoitaa lapset.

Näin on menty 100 000 vuotta ihmiskunnan historiaa. Nyt luullaan että jotenkin muutamassa vuodessa kaikki yhtäkkiä kääntyy erilaiseksi. Oletteko kuulleet koskaan edes evoluutiosta? Kun tietynlaiset ihmiset jäävät ympäristön paineesta henkiin ja toisenlaiset eivät, ei niitä periytyneitä taipumuksia voida ideologisilla päätöksillä muuttaa tuosta vain.

Jaa niinkö? Miksi sitten tällä palstalla iso joukko miehiä valittaa koko ajan suureen ääneen tuosta perheen toimeentulon ja turvallisuuden huolehtimisesta? Kaikki rahat pitäisi saada omaan käyttöön ja naiset pitäisi saada armeijaan hoitamaan puolustusta. Tämähän on palstan vakioteemoja. Kuulostaa, että naiset pitäisi joittenkin mielestä saada hoitamaan kaikki tehtävät.

Vierailija
159/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tienannut enemmän, mutta isähenkilö ei suostunut pitämään päivääkään vanhempainvapaata koska "ei jaksa olla kotona".

Nykyään ollaan oltu jo hyvä tovi eri osoitteissa. Edelleenkään ei oma lapsi kiinnosta.

Vierailija
160/425 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme että Suomen väkiluku laskussa. Syynä miesten kykenemättömyys vastuunkantoon. Miestenkin tulisi pitää huolta siittämistään lapsista. Onneksi nykyajan naiset eivät enää alistu kotiorjiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi