Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain töitä ja yrittäjä ILMOITTI TYÖKKÄRIIN TYÖSTÄ KIELTÄYTYMISESTÄ

Vierailija
25.02.2023 |

Siis mitä vit..a ?!

Hain erästä työpaikkaa yrityksestä X. En kertonut olevani työtön (eikä se näkynyt CV:stäni), enkä kertonut työkkärille hakeneeni ko. paikasta töitä. Yrittäjä otti yhteyttä hakemukseni tiimoilta, mutta kerkesinkin jo saada työn, joten kiitin kiinnostuksesta.

Soitin työkkäriin kertoakseni työllistyneeni ja hämmästys oli suuri, kun työkkäri kysyi, että miksi olen kieltäytynyt työstä!? Ihmettelin asiaa, koska en ole ikinä työpaikasta kieltäytynyt, mutta heille oli tullut juuri ilmoitus tästä yrityksestä X, että henkilö Y eli minä olen kieltäytynyt töistä!

Voiko siis yrittäjät ottaa yhteyttä työkkäriin ja kertoa hakijoista (toivoen, että joku hakijaoista olisi työkkärin listoilla ja saisi karenssin) vai onko jossain julkinen rekisteri siitä, että työhakemuksen laittanut henkilö on työtön? Eipä osattu työkkäristä tähän vastata mikä jo itsessään on tosi hämärää!

Kommentit (401)

Vierailija
261/401 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ap sai työpaikan ja kiitos kun kerroit meille, kuinka veemäisiä yrittäjät voivat olla työnhakijaa kohtaan.

Vierailija
262/401 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen sanktion työnantajat saavat jos ilmoittavat väärän tiedon tai jättävät ilmoittamatta työvoimaviranomaiselle mitään tietoja työnhakijoistaan?? Tämä olisi sellainen tieto mikä kiinnostaa. Eli miksi yksikään työnantaja ilmoittaisi mitään tietoja työvoimaviranomaiselle??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/401 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi miten tietosuojalaki suhtautuu tällaiseen tietojen luovutukseen kolmannelle osapuolelle ilman lupaa?

Vierailija
264/401 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä varmaan ilmoitti varmuuden vuoksi sinne työkkäriin työstä kieltäytymisestäsi. Vanha kikka kieltäytyä työstä sanomalla olevansa jo töissä.

Vierailija
265/401 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mikä on ongelma jos sait töitä etkä tarvitse enää työttömyyskorvausta.

Ongelma on se, että tuollaisia työnantajia on olemassa. On hyvä että asia tuotiin esiin. Ei ole oikein ja ei varmaan edes laillista jakaa työnhakijan tiedot eteenpäin.

On oikein ja on laillista, työnantajia ohjeistetaan toimimaan noin, koska myös he maksavat veroina työttömien korvaukset.

Taitaa olla kuitenkin niin, että tuossa tietojen jakamisessa eteenpäin on tehty rikos. Ja te-toimistosta ei todellakaan ohjeisteta toimimaan noin. Eri asia on jos työnhakija on lähetetty hakemaan kyseistä työpaikkaa te-toimiston kautta, mutta ei välttämättä silloinkaan. Työtön ilmoittaa silloin hakiko paikkaa ja saiko sen.

Mikä rikos on ilmoittaa viranomaiselle, että työnhakija kieltäytyy vastaanottamasta työtä? Jos työnhakija on työtön, saa hän karenssin, koska on kieltäytynyt työstä eli työnantajan velvollisuus on ilmoittaa viranomaiselle asiasta.

Tuossa ap:n tapauksessa ongelma on se työnhakijan henkilötietojen eteenpäin jako. Niin ei saisi toimia. Ainoastaan silloin jos te-toimistosta kysytään hakiko työtön kyseistä paikkaa kerrotaan että hakiko. Eli, ongelma on se henkilötietojen eteenpäin jakaminen.

Olet väärässä, viranomaiselle saa ilmoittaa. Lain mukaan viranomaisella (tässä tapauksessa työkkäri tai kuntakokeilu) on oikeus saada tieto siitä, että työnhakija kieltäytyy työpaikasta.

Viranomainen voi pyytää sinulta tietoja. Sinulla ei ole yksityishenkilönä/työnantajana oikeutta luovuttaa eteenpäin työnhakijan henkilötietoja kenellekään ellei sinulta niitä erikseen pyydetä. Kannattaa selvittää mitä GDPR tarkoittaa.

Yksityishenkilö on eri asia kuin työnantaja eli yritys tai toiminimi. Ihmetyttää vaan että miksi työvoimatoimisto ei saisi saada tietoja työnhakijasta joka kuitenkin elää valtion rahoilla. On tärkeää seurata työnhakijoiden työnhakua ja mahdollista kieltäytymistä töistä kun rahaa palaa kuitenkin miljardeja vuodessa työttömien toimeentulon maksamiseen. 

Vierailija
266/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvokaa viisaammat, miten kannattaisi toimia. Olen te-koulutuksessa, jossa pitäisi aloittaa palkaton (eli tyött.korvauksella) työharjoittelu, joka menisi päällekkäin uuden työn kanssa. Työkkäri hyväksyy, että tekisin harjoittelun palkallisena eli saisin sekä koulutustodistuksen että silti ottaa työpaikan vastaan. Mutta mahtaako työnantaja suostua maksamaan palkkaa, jos kuulee, että ilmaiseksikin voisi saada minut töihin? Kannattaisiko ensin allekirjoittaa työsopimus, ja vasta myöhemmin kysyä, hyväksyykö työnantaja, että saisin samalla merkinnät koulutuspaperiinkin? Jos ei suostu, keskeytän koulutuksen työllistymiseen vedoten. Positiivinen ongelma siis, mutta huolettaa, ettei tule jotenkin mokattua.

Itse aloitaisin palkkatyön ja ilmoittaisin kurssijärjestäjälle, että keskeytän kurssin työllistymisen vuoksi.

Kysymyksestä ei selviä, miksi suorittaisit palkattoman työharjoittelun, jos sait työpaikan? Kyllä sen kurssitodistuksen saa myös keskeytyneestä kurssista. Tietenkään tutkintotodistusta ei saa, jos kyse on esim. lähihoitajan tutkinnosta.

Ensinnäkin sillä te-koulutuksen todistuksella ei tee mitään (ellei ole nimenomaan kyse esim. lähihoitajan koulutuksesta).- Työllisyyskurssin läpikäyminen ei edes estä mahdollisen työttömyyden sattuessa ohjaamasta sinua samaiselle kurssille uudestaan (siis siltä, jolta ansioikkaasti onnistuit työllistymään - siis virallisen tulkinnan mukaan).

Mitä ilmeisemmin kyse on kurssin järjestäjän oikeudesta laskuttaa yhteiskuntaa. Mkäli keskeytät, niin kurssin järjestäjä voi menettää oikeuden laskuttaa loppuajalta.

Jos palkkatyö ei toteudu, niin takuuvarmasti saat karenssin, vaikka se aiheutuisi paineesta suorittaa työllisyyskurssi loppuun. Valittaessa työttömän karenssit harvoin muuttuvat, mutta mitään toivoa ei ole todistaa palkattoman työn tekemistä tärkeämmmäksi kuin palkkatyön vastaanottaminen.

Vierailija
267/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri tarkastaa näitä työnantajilta.

Vierailija
268/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle sanottiin kun oli tieto että olen päässyt työvoimakoulutukseen joka valmistaa ammattiin, että vaikka sen pari kk piti neljää paikkaa hakea niin laita hakemukseen tieto että voin olla töissä 2kk jonka jälkeen lähdet koulutukseen, näin tein eikä tullut työtarjouksia 😄

Vierailija
269/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sattui niin että entinen työnantaja lähetti tekstiviestinä että oli kysellyt te-toimistosta mahdollisia nimiä sijaisuuteen. Vastasin että minulla on koulutussuunnitelmia (joka on totta)niin työkkäristä ilmoitettiin että olen kieltäytynyt työstä ja lisäselvitys vaaditaan. Tässä odotellaan saanko karenssin. Mitä syitä työkkäri hyväksyy ettei karenssi tule?

Sano, että sinulle ei ole tarjottu työsopimusta allekirjoitettavaksi, joten miten olet voinut kieltäytyä.

Ei onnistu, jos ap on työtön ja työkkäri on antanut tiedot työnantajalle. Työpaikka ohittaa aina koulutussuunnitelman. Jos ilmoittaa, ettei ole saanut työsopimusta allekirjoitettavaksi, niin voi saada sen seuraavana päivänä ja sitten onkin jo aidosti lirissä eli joko menee töihin tai saa karenssin ja se koulutussuunnitelmakin voidaan unohtaa, koska töitä olisi tarjolla.

Työttömän kieltäytymisellä tarkoitetaan kaikkia niitä toimia, joiden vuoksi voidaan tulkita, että  työttömästä johtuvista syistä työsuhdetta ei syntynyt.  Esimerkiksi, jos kyselee julkisten liikennevälineiden kulkemista työpaikalle työaikojen puitteissa, niin tämä voidaan tulkita haluttomuudeksi ottaa työpaikka vastaan, vaikka työpaikkaa ei edes aiottaisi tarjota. Työttömän työnhakijan pitää olla aina valmis ottamaan vastaan tarjottu työpaikka. Lastenhoidon järjestämisen vaikeudet voivat myös johtaa päätelmään työpaikasta kieltäytymiseen. Liian suuren palkan pyytäminen tai muut työntekijän vaatimat työskentelyehdot, joita ei alan työehtosopimuksessa lue voivat johtaa päätelmään ettei työnhakija ollut riittävän innokas vastaanottamaan töitä - eli kieltäytyi työpaikasta.

Työpaikan vaihtaja saa asettaa ehtoja työpaikan vastaanottamiselle, mutta työtön ei.

Kun puhutaan työttömän työpaikasta kieltäytymisestä, niin se ei tarkoita pelkästään tarjotusta työpaikasta kieltäytymistä. Itse asiassa suurin osa tulkinnoista tulee ihan muista syistä.

Kun työttömälle annetaan tiedoksi työpaikka tai työllisyyskurssi tai ohjataan kuntouttavaan työtoimintaan, niin työpaikkaa hakematta jättäminen, työllisyyskurssille hakematta jättäminen tai kuntouttavaan työtoimintaan osallistumatta jättäminen - tulkitaan (työpaikasta) kieltäytymiseksi, joka johtaa karenssiin.

Virallisen tulkinnan mukaan työtön allekirjoittaa kaikki työllistymissuunnitelmat vapaaehtoisesti.  Käytännössä nenän alle työnnetyn suunnitelman allekirjoittamatta jättäminen kirjataan suunnitelman laatimisesta kieltäytymiseksi, jolla työtön saa karenssin. Työtön saa ihan rauhassa väittää, että kieltäytyi vain allakirjoittamasta suunnitelmaa, jonka sisältöä ei hyväksynyt. Päätös tehdään sen mukaan, että työtön "valehtelee omassa asiassaan" ja "työvoimavirkailijalla/sosiaalityöntekijällä ei ole mitään syytä valehdella".

Vierailija
270/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että kyseessä on ihme. Miten joku (TA tässä tapauksessa) on löytänyt TE-toimiston puhelinnumeron ja että sieltä on joku vastannutkin. Tuossa voisi kyllä pyytää selvittämään onko kyseessä GDPR-rike.  Henkilötietojen siirto eri tahojen kesken ei saa tapahtua ilman asianosaisen suostumusta.

Ei aloituksessa puhuttu soittamisesta mitään.

Vierailija
271/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sattui niin että entinen työnantaja lähetti tekstiviestinä että oli kysellyt te-toimistosta mahdollisia nimiä sijaisuuteen. Vastasin että minulla on koulutussuunnitelmia (joka on totta)niin työkkäristä ilmoitettiin että olen kieltäytynyt työstä ja lisäselvitys vaaditaan. Tässä odotellaan saanko karenssin. Mitä syitä työkkäri hyväksyy ettei karenssi tule?

Sano, että sinulle ei ole tarjottu työsopimusta allekirjoitettavaksi, joten miten olet voinut kieltäytyä.

Ei onnistu, jos ap on työtön ja työkkäri on antanut tiedot työnantajalle. Työpaikka ohittaa aina koulutussuunnitelman. Jos ilmoittaa, ettei ole saanut työsopimusta allekirjoitettavaksi, niin voi saada sen seuraavana päivänä ja sitten onkin jo aidosti lirissä eli joko menee töihin tai saa karenssin ja se koulutussuunnitelmakin voidaan unohtaa, koska töitä olisi tarjolla.

Työttömän kieltäytymisellä tarkoitetaan kaikkia niitä toimia, joiden vuoksi voidaan tulkita, että  työttömästä johtuvista syistä työsuhdetta ei syntynyt.  Esimerkiksi, jos kyselee julkisten liikennevälineiden kulkemista työpaikalle työaikojen puitteissa, niin tämä voidaan tulkita haluttomuudeksi ottaa työpaikka vastaan, vaikka työpaikkaa ei edes aiottaisi tarjota. Työttömän työnhakijan pitää olla aina valmis ottamaan vastaan tarjottu työpaikka. Lastenhoidon järjestämisen vaikeudet voivat myös johtaa päätelmään työpaikasta kieltäytymiseen. Liian suuren palkan pyytäminen tai muut työntekijän vaatimat työskentelyehdot, joita ei alan työehtosopimuksessa lue voivat johtaa päätelmään ettei työnhakija ollut riittävän innokas vastaanottamaan töitä - eli kieltäytyi työpaikasta.

Työpaikan vaihtaja saa asettaa ehtoja työpaikan vastaanottamiselle, mutta työtön ei.

Kun puhutaan työttömän työpaikasta kieltäytymisestä, niin se ei tarkoita pelkästään tarjotusta työpaikasta kieltäytymistä. Itse asiassa suurin osa tulkinnoista tulee ihan muista syistä.

Kun työttömälle annetaan tiedoksi työpaikka tai työllisyyskurssi tai ohjataan kuntouttavaan työtoimintaan, niin työpaikkaa hakematta jättäminen, työllisyyskurssille hakematta jättäminen tai kuntouttavaan työtoimintaan osallistumatta jättäminen - tulkitaan (työpaikasta) kieltäytymiseksi, joka johtaa karenssiin.

Virallisen tulkinnan mukaan työtön allekirjoittaa kaikki työllistymissuunnitelmat vapaaehtoisesti.  Käytännössä nenän alle työnnetyn suunnitelman allekirjoittamatta jättäminen kirjataan suunnitelman laatimisesta kieltäytymiseksi, jolla työtön saa karenssin. Työtön saa ihan rauhassa väittää, että kieltäytyi vain allakirjoittamasta suunnitelmaa, jonka sisältöä ei hyväksynyt. Päätös tehdään sen mukaan, että työtön "valehtelee omassa asiassaan" ja "työvoimavirkailijalla/sosiaalityöntekijällä ei ole mitään syytä valehdella".

Itse olen poliitikon sukulainen ja työkkäri kierrättää minua kaupungin ja valtion yksiköissä, missä ihmiset sanovat todellisia mielipiteitään, koska eivät tiedä kenen sukulainen olen.

Siis luulevatko ihmiset, että poliitikkojen sukulaiset ovat kaikki töissä?

Vierailija
272/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään tule eka huomautus ja myöhemmin vasta karenssi?

Vierailija
273/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä varmaan ilmoitti varmuuden vuoksi sinne työkkäriin työstä kieltäytymisestäsi. Vanha kikka kieltäytyä työstä sanomalla olevansa jo töissä.

Näin minäkin uskon tapahtuneen 🤔

Perheelläni oli aikoinaan maansiirtoyritys,

ja kun työvoimatoimisto antoi listan sopivista työnhakijoista ,

siitä annettiin palaute kuinka kunkin haastateltavan kohdalla kävi ! Ei mitää sen kummallisempaa !!

Esim. Onko tarjottu ihan oikeasti sitä työpaikkaa ja kuka kieltäytyi.

Mustan yhden ihmisen ( joka tiedettiin päteväksi työntekijäksi) olevan työkkärin listoilla. Soitto kuitenkin paljasti, että hän oli jo töissä, mutta tieto ei ollut tavoittanut työkkäriä.

- niin hyvät napataan heti.

Vierailija
274/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelaa, et pakotetaan hakemaan 5 kesätyöpaikkaa kuussa. Sit kun saa yhden, niin neljästä muusta kysellään, ja karenssi tuli.

Vierailija
275/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mikä on ongelma jos sait töitä etkä tarvitse enää työttömyyskorvausta.

Ongelma on se, että tuollaisia työnantajia on olemassa. On hyvä että asia tuotiin esiin. Ei ole oikein ja ei varmaan edes laillista jakaa työnhakijan tiedot eteenpäin.

On oikein ja on laillista, työnantajia ohjeistetaan toimimaan noin, koska myös he maksavat veroina työttömien korvaukset.

Taitaa olla kuitenkin niin, että tuossa tietojen jakamisessa eteenpäin on tehty rikos. Ja te-toimistosta ei todellakaan ohjeisteta toimimaan noin. Eri asia on jos työnhakija on lähetetty hakemaan kyseistä työpaikkaa te-toimiston kautta, mutta ei välttämättä silloinkaan. Työtön ilmoittaa silloin hakiko paikkaa ja saiko sen.

Yksinkertaistettuna: Työnantaja kutsuu työpaikkaa hakeneen henkilön haastatteluun. Työpaikkaa hakenut kertoo vastaanottaneensa toisen työpaikan. Riippumatta työnhakijan tilanteesta, työnantaja voi ilmoittaa te-toimistoon, että tämän niminen henkilö on kieltäytynyt työpaikasta. Mikäli henkilö on työttömänä työnhakijana, niin hänen työttömyyskorvauksen maksatus keskeytetään välittömästi ja työttömälle lähetetään selvityspyyntö, miksi työtön on kieltäytynyt tarjotusta työpaikasta (huom. työpaikka ei edes tarvitse tarjota).

Te-toimiston ei sii tarvitse luovuttaa tietoa, että työnahakija on työtön. Millään perusteilla te-toimistoa ei voi syyttää tietojen luvattomasta luovuttamisesta, koska tieto työpaikasta kieltäytymisestä tulee työnantajalta.

Työnantaja voi hakea työntekijöitä ja ilmoittaa te-toimistoon henkilön/henkilöiden kieltäytyneen tarjotusta työpaikasta. Työtön saa selvityspyynnön ja karenssin, jos ei voi todistaa toisin. Jos työnantaja tavan takaa ilmoittaa työttömien kieltäytyneen tarjotusta työpaikasta, niin jossakin vaiheessa "tämän kaltaisen yhteiskuntavelvollisuuden toteuttaminen" luultavasti aiheuttaa huolta niiden tahojen joukossa, jotka osallistuvat karenssin eteenpäin viemisessä.

Mikään ei siis estä ilmoittamasta te-toimistoon, että naapurin työtön on kieltäytynyt tarjotusta työpaikasta. Toki kysyvät tarkempia tietoja työnantajasta, työtehtävästä... jne. , joka sujuvalle valehtelijalle tuskin tuottaa suurempaa ongelmaa.

Vierailija
276/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen poliitikon sukulainen ja työkkäri kierrättää minua kaupungin ja valtion yksiköissä, missä ihmiset sanovat todellisia mielipiteitään, koska eivät tiedä kenen sukulainen olen.

Ehkä työhaastatteluissa pitäisi kysyä, oletko sukua jollekin poliitikolle.

Tai kysyä työkokeilijalta, että missä sinulla on sukulaisia töissä.

Huvittavaa, kun työpaikan kahvitauoilla puhutaan ihmisistä ja sitten ei viitsi sanoa mitään.

Ihmiset olisivat hirveän noloja, jos tietäisivät kuka olen.

Vierailija
277/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, kun työpaikan kahvitauoilla puhutaan ihmisistä ja sitten ei viitsi sanoa mitään.

Kun yksikön johtaja lähtee kokoukseen niin pitäisi varmaan sanoa, että vietkö siskolleni terveisiä. Juu, en kerro että haukuit sitä.

Vierailija
278/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kieltäytymään työstä, koska ikäni ja sukupuoleni takia ei ole riskiä päästä edes haastatteluun. Meillähän on tämä kuuluisa kohtaanto-ongelma.

Vierailija
279/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä rikos on ilmoittaa viranomaiselle, että työnhakija kieltäytyy vastaanottamasta työtä? Jos työnhakija on työtön, saa hän karenssin, koska on kieltäytynyt työstä eli työnantajan velvollisuus on ilmoittaa viranomaiselle asiasta.

Tuossa ap:n tapauksessa ongelma on se työnhakijan henkilötietojen eteenpäin jako. Niin ei saisi toimia. Ainoastaan silloin jos te-toimistosta kysytään hakiko työtön kyseistä paikkaa kerrotaan että hakiko. Eli, ongelma on se henkilötietojen eteenpäin jakaminen.

Eikö se muka ollut tiedossa työvoimatoimistossa että työttömän pitää hakea tätä paikkaa. Tuntuu että työtön ei keskimäärin tee yhtään mitään työpaikan löytämisen eteen mutta tätäkään asiaa ei saisi selvittää jotta työtön voisi jatkaa elämistä toisten maksamilla verorahoilla. Olisi aika tiukentaa työttömyyskorvauksen saamisen ehtoja kun näyttää työn välttely olevan liian helppoa jos vain tarpeeksi jaksaa luikerella kuin käärme.

Mitä höpötät? Esim. minun aikuinen lapsi hakee noin 20 paikkaa kuukaudessa, mutta työkkäriin ilmoitetaan niistä vain ne vaaditut 4. Ei kukaan jaksa joka hakemista sinne sivuille naputella. Yhteenkään työkkärin suosittelemaan paikkaan ei ole hakemusta lähtenyt, koska ne suositukset ovat tosi kummallisia (tyyliin suoraan lukiosta leipurimestarin paikkaa hakemaan).

Tuosta voi narahtaa. Työtön voi hakea vaikka tuhatta työpaikkaa ja jättää yksi te-toimiston osoittama työpaikka hakematta, niin karenssia tulee. Hommelissa on sellainen lisäehto, että neljän haetun työpaikan lisäksi, niiden työpaikkojen pitää olla realistisesti työttömän saatavissa. Edellinen siis johtaa päätelmään, että nimenomaan ne te-toimiston kummalliset työpaikat ovat niitä työttömän saatavissa olevia työpaikkoja.

Vierailija
280/401 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun yksikön johtaja lähtee kokoukseen niin pitäisi varmaan sanoa, että vietkö siskolleni terveisiä. Juu, en kerro että haukuit sitä.

Jos ihmiset tietäisivät kuka olen niin he olisivat varmaan todella nolona pitkistä kahvitauoistaan, kiroilustaan ja siitä miten ovat haukkuneet tiettyjä ihmisiä.

Nykyisessä kaupungin yksikössä on kyllä vähän ikävä tunnelma työntekijöiden kesken, ehkä siitä pitäisi sanoa ylöspäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan