Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain töitä ja yrittäjä ILMOITTI TYÖKKÄRIIN TYÖSTÄ KIELTÄYTYMISESTÄ

Vierailija
25.02.2023 |

Siis mitä vit..a ?!

Hain erästä työpaikkaa yrityksestä X. En kertonut olevani työtön (eikä se näkynyt CV:stäni), enkä kertonut työkkärille hakeneeni ko. paikasta töitä. Yrittäjä otti yhteyttä hakemukseni tiimoilta, mutta kerkesinkin jo saada työn, joten kiitin kiinnostuksesta.

Soitin työkkäriin kertoakseni työllistyneeni ja hämmästys oli suuri, kun työkkäri kysyi, että miksi olen kieltäytynyt työstä!? Ihmettelin asiaa, koska en ole ikinä työpaikasta kieltäytynyt, mutta heille oli tullut juuri ilmoitus tästä yrityksestä X, että henkilö Y eli minä olen kieltäytynyt töistä!

Voiko siis yrittäjät ottaa yhteyttä työkkäriin ja kertoa hakijoista (toivoen, että joku hakijaoista olisi työkkärin listoilla ja saisi karenssin) vai onko jossain julkinen rekisteri siitä, että työhakemuksen laittanut henkilö on työtön? Eipä osattu työkkäristä tähän vastata mikä jo itsessään on tosi hämärää!

Kommentit (401)

Vierailija
401/401 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työpaikkailmoituksen laittaa te-toimistoon, niin siinä yhteydessä kysyvät kuinka monta työhönosoitusta tehdään. Yleensä laitan aina muutaman, kun on ihan huvittava nähdä millaisia pelleily hakemuksia jotkut laittavat. Meillä kuitenkin on ihan normipalkat ja vakituiset kokoaikatyöt. Vaikka oma ala olisi vähän eri, niin en oikeasti ymmärrä tuota pelleilyä - pieni paikkakunta ja itse olen työn lisäksi monessa luottamustehtävässä. Jos kerran joku sinun cv:n lukee, niin eikö se kannattaisi ihan kunnolla tehdä? Olen siis muutaman kerran bongannut ihan muuhun hommaan tekijän ja vinkannut heitä ko. paikasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla