Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet jossain järkyttävän surkeaa asiakaspalvelua? Tästä oli joskus pitkä ketju mutta vissiin poistunut, tehdäänkö uusi

Vierailija
23.02.2023 |

Aloitan: Nissenillä ei uskottu että uudet lasit särkevät päätä. Vihjattiin että pitäisi mennä psykiatrille.

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman kassa totesi että tililämme ei ole rahaa kun pankkikortti ei meinannut toimia. No ei kai me viikon ruokia mennä ostamaan jos tilillä ei olisi rahaa, Haloo. Kortti viimein toimi, pakatessamme tavaroita tuli kuulutus että pahoittelemme heidän järjestelmässä vikaa, kaikki pankkikortit ei toimi vikaa tutkitaan. Kassa henkilö ei edes pyytänyt meiltä anteeksi. En oo hänen kassalle en enään mennyt.

Vierailija
82/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen johtuvan ulkonäöstä, ja vaikka pitäisi olla imarreltu, niin kyllä se aika karulta silti tuntuu, että saan usein niin erilaista kohtelua kasvottomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Hämeenkadun Instrumentarium. Olin juuri muuttanut paikkakunnalle opiskelemaan ja aina ennen ostanut silmälasini silloisen kotikuntani Instrusta. Olin käynyt näöntarkastuksessa tuolla paikkakunnalla X ja varmistanut, että koneella on kaikki tarvittavat tiedot, jotta voin hankkia itse lasit Tampereelta, opiskelupaikka kun tuli varasijalta ja muutto sen verran nopeasti, ettei mihinkään ylimääräiseen hässäköintiin ollut enää aikaa. 

No, lopulta ostin silmälasini Specsaversilta, koska KUKAAN kolmesta myyjästä/optikosta tyhjässä myymälässä (muistaakseni lauantai-iltapäivä loppukesästä, eli ei varmaan mikään ykkössesonki) ei ottanut minuun minkäännlaista kontaktia, ei edes tervehtinyt. Kun myymälään tuli iäkkäämpi naisasiakas, tarjottiin hänelle heti palvelua. Olin siististi pukeutuva ja asiallisen näköinen 20-vuotias, en todellakaan mikään hampuusi. 

Instrumentariumilla en ole tuon jälkeen käynyt kuin ilmaiseksi muualta ostettuja aurinkolasejani korjauttamassa. 

Mutta et siis itsekään heti myymälään tultuasi kävellyt tiskille ja kertonut asiaasi? Olisit varmaan saanut palvelua.

Sinänsä en kyllä yhtään puolustele noiden myyjien toimintaa, koska itse olen useissa paikoissa kokenut saman mm. kerran Tampereen Koskikeskuksen Marimekolla. Minun jälkeeni tullutta vanhempaa rouvaa mentiin juoksujalkaa palvelemaan, mutta itse jouduin pyytämään palvelua.

En mennyt, tuollaisista pienistä erikoismyymälöistä palvelua pitää mielestäni saada sitä erikseen pyytämättä, etenkin, kun eihän tuolta oikein mitään voi ostaakaan niin, että marssii vaan kassatiskille (vrt. joku erikoisliike, josta voi suoraan hyllystä poimia tavaran). Tilannetta oikein korosti se, että myyjät/optikot ihan selvästi noteerasivat minut kyllä, katsoivat välillä minuun päin yms., mutta eivät tehneet elettäkään edes tervehtiäkseen, saati kysyäkseen, mitä olen vailla. 

Sellainen pieni passiivis-agressiivinen tapaus taas siellä... :-D Lapsellista.

Vierailija
84/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Forumin Change -alusvaateliike. Aivan järkyttävän tyrkyttävää palvelua. Menin ostamaan kiireessä raskausvatsan vuoksi kireiksi käyviin liiveihin muutaman euron jatkopalaa ja myyjä yritti myydä väkisin imetysliiviä, koska "voit käydä nopeesti testaamassa sopivan koon VAATTEIDEN PÄÄLLE". Laskettuun aikaankin oli vielä monta kuukautta jäljellä. Eikä tahtonut uskoa millään, että haluan nyt vain ostaa sen jatkopalan ja mennä jatkamaan työpäivääni.

Vierailija
85/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisman kassa totesi että tililämme ei ole rahaa kun pankkikortti ei meinannut toimia. No ei kai me viikon ruokia mennä ostamaan jos tilillä ei olisi rahaa, Haloo. Kortti viimein toimi, pakatessamme tavaroita tuli kuulutus että pahoittelemme heidän järjestelmässä vikaa, kaikki pankkikortit ei toimi vikaa tutkitaan. Kassa henkilö ei edes pyytänyt meiltä anteeksi. En oo hänen kassalle en enään mennyt.

Itselle sattunut kyllä parikin kertaa nolosti, että oon mennyt isoille ruokaostoksille ja ihmetellyt, kun kortti herjaa jotain. Ei ollutkaan rahaa tilillä, palkkapäivä olikin vasta seuraavana päivänä. Että HALOO vaan sullekin, kyllä tuollaista sattuu aika useinkin kassoilla.

Vierailija
86/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Halosessa etsimässä mekkoa ystäväni juhliin. Kerroin siitä yhdelle myyjälle, joka lähti samantien livohkaan. Hyllyjen täyttäminen oli tärkeämpää. Sitten pyysin toista myyjää apuun, joka oli hinnoittelemassa kassalla (ei ollut muita asiakkaita). Hän vain osoitti kädellä: ''Tuolla on jotain pitsimekkoja, mutta et sä varmaan niistä tykkää.'' Pyysin näyttämään niitä mekkoja nopeasti, mutta ei vaivautunut poistumaan kassalta. Laitoin sitten sähköpostilla palautetta myymäläpäällikölle, joka oli sitten keskustellut näiden myyjien kanssa myöhemmin. Olin varmaan liian nuoren ja ''köyhän'' näköinen, ettei mua tarvinnut palvella. 

Toinen tapaus: Olin kahvilassa ystävien kanssa ja kahvilaan oli tulossa paljon ihmisiä. Meillä oli ruuat vielä kesken, kun meitä pyydettiin poistumaan, jotta saisivat tilaa muille asiakkaille. Se oli kyllä törkeyden huippu. 

Vierailija
87/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Hämeenkadun Instrumentarium. Olin juuri muuttanut paikkakunnalle opiskelemaan ja aina ennen ostanut silmälasini silloisen kotikuntani Instrusta. Olin käynyt näöntarkastuksessa tuolla paikkakunnalla X ja varmistanut, että koneella on kaikki tarvittavat tiedot, jotta voin hankkia itse lasit Tampereelta, opiskelupaikka kun tuli varasijalta ja muutto sen verran nopeasti, ettei mihinkään ylimääräiseen hässäköintiin ollut enää aikaa. 

No, lopulta ostin silmälasini Specsaversilta, koska KUKAAN kolmesta myyjästä/optikosta tyhjässä myymälässä (muistaakseni lauantai-iltapäivä loppukesästä, eli ei varmaan mikään ykkössesonki) ei ottanut minuun minkäännlaista kontaktia, ei edes tervehtinyt. Kun myymälään tuli iäkkäämpi naisasiakas, tarjottiin hänelle heti palvelua. Olin siististi pukeutuva ja asiallisen näköinen 20-vuotias, en todellakaan mikään hampuusi. 

Instrumentariumilla en ole tuon jälkeen käynyt kuin ilmaiseksi muualta ostettuja aurinkolasejani korjauttamassa. 

Mutta et siis itsekään heti myymälään tultuasi kävellyt tiskille ja kertonut asiaasi? Olisit varmaan saanut palvelua.

Sinänsä en kyllä yhtään puolustele noiden myyjien toimintaa, koska itse olen useissa paikoissa kokenut saman mm. kerran Tampereen Koskikeskuksen Marimekolla. Minun jälkeeni tullutta vanhempaa rouvaa mentiin juoksujalkaa palvelemaan, mutta itse jouduin pyytämään palvelua.

En mennyt, tuollaisista pienistä erikoismyymälöistä palvelua pitää mielestäni saada sitä erikseen pyytämättä, etenkin, kun eihän tuolta oikein mitään voi ostaakaan niin, että marssii vaan kassatiskille (vrt. joku erikoisliike, josta voi suoraan hyllystä poimia tavaran). Tilannetta oikein korosti se, että myyjät/optikot ihan selvästi noteerasivat minut kyllä, katsoivat välillä minuun päin yms., mutta eivät tehneet elettäkään edes tervehtiäkseen, saati kysyäkseen, mitä olen vailla. 

Minä en nyt oikeasti ymmärrä toimintaasi. Siis menit tiskille, seisoit siinä ja kukaan ei noteerannut sinua, vaikka olivat nenäsi edessä tiskin takana? Vai niin kun mitä teit ja missä olit?

Itselläni on ollut silmälasit kohta 40 vuotta, joten optikkoliikkeissä asioiminen on enemmän kuin tuttua ja sehän alkaa siitä, että kävellään tiskille ja esitetään asia. "Hei, minulla on aika varattuna näöntarkastukseen". "Hei, varaisin ajan näöntarkastukseen." "Hei, lasini pääsivät vähän vääntymään plaaplaa." "Hei, toinen satulatyynyistä irtosi, olisiko mahdollista saada uusi? Sangatkin kaipaisi kiristystä." Jne. Sinun tapauksessasi: Astut myymälään sisälle, kävelet tiskille ja esität asiasi: "Hei, kävin paikkakunnalla X Instrun myymälässä näöntarkastuksessa ja katselisin nyt täältä uusia kehyksiä. Kaikki tietoni pitäisi löytyä asiakasrekisteristä."

Ei muakaan koskaan mistään hyllyjen takaa ole haettu, enkä sitä odottanut, ihan itse olen kävellyt tiskille kertomaan mitä tarvitsen ja palvelutilanne lähtee käyntiin siitä.

Vierailija
88/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akseli kirppis, espoo. Hyvin suosittu viikonloppuisin ja aina kassalle älyttömät jonot. Pahimmillaan kymmeniä metrejä ja paikalla yksi myyjä. Toinenkin myyjä oli paikalla, mutta hänellä oli juuri silloin lakisääteinen tauko. Tästä mainittuani kettuiltiin, että ai että pitäisikö lakisääteiset tauotkin perua? En tarkoittanut sitä, mutta ehkä sitä taukoa voisi ruuhkahuippuna vähän siirtää...

Olen myyjä ja meilläkin on lauantaisin kaksi henkilöä vuorossa. Myymälä aukeaa yhdeksältä, ruuhkaa alkaa kymmeneltä ja kestää kolmeen, kun myymälä sulkeutuu. Ei ole mitään "ruuhkaisinta aikaa". Koko hel*etin vuoro on ruuhkaa! Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen syönyt ja pissannut aamulla kahdeksalta ja seuraavan kerran kolmen jälkeen, kun tauolle on ollut mahdotonta päästä. Voit ihan itse miettiä kuinka terveellistä se on. Silloin kun on menkat, käyn tauolla kirjaimellisesti väkisin, vaikka aina joku urputtaa perään.

Noihin kuuden tunnin päiviin ei edes kuulu kuin yksi tauko, joka on 12 min mittainen. On harvinaista, että sen pystyy pitämään kokonaisena. Normaalisti se on banaani tai joku patukka suussa vessaan ja samalla kun istut pöntöllä jauhat sen parilla haukkauksella alas. Että mietipä tätä seuraavan kerran, kun jossain jonottelet. Palautteen hitaasta palvelusta ja sen syistä voi antaa johdolle.

Joo ikävää ja väärin, mutta tuosta kumpuavaa katkeruutta ei kuulu siirtää asiakkaalle, vaan työnantajalle. Asiakaskin luultavasti ymmärtää paremmin, jos kerrot asian pahoitellen kuin sättien.

Jaa. 🤔 En kyllä ikinä ole sättinyt asiakasta. Hymy ei välttämättä yllä silmiin asti, kun pissattaa jo toista tuntia ja vähän nälkäkin on. Kyllä sen sättimisen hoitaa asiakas.

Vierailija
89/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akseli kirppis, espoo. Hyvin suosittu viikonloppuisin ja aina kassalle älyttömät jonot. Pahimmillaan kymmeniä metrejä ja paikalla yksi myyjä. Toinenkin myyjä oli paikalla, mutta hänellä oli juuri silloin lakisääteinen tauko. Tästä mainittuani kettuiltiin, että ai että pitäisikö lakisääteiset tauotkin perua? En tarkoittanut sitä, mutta ehkä sitä taukoa voisi ruuhkahuippuna vähän siirtää...

Jos tuo paikka on hyvin suosittu vkloppuisin kuten itsekin totesit, niin ei niitä rauhallisia hetkiä välttämättä ole. Tai ensimmäinen sopiva hetki koittaa vasta joskus ihan vuoron lopulla. Itsekin olen töissä kiireisessä kahvilassa kauppakeskuksessa. Toisen työntekijän vuoro loppuu 16:30 jonka jälkeen vähän hiljenee, mutta iltavuorolainen jää loppuillaksi yksin. Tauot pakko pitää silloin kun molemmat on töissä, ja silloin on yleensä non-stop kiire. Asiakas ei hirveästi kärsi siitä että joutuu odottamaan kahvia 5min pidempään, mutta työntekijä kärsii siitä ettei pysty käymään vessassa tai syömään koko päivänä.

No mut palautehan kuuluukin sinun työnantajalle eikä sinulle. Tämä pitäisi asiakaspalvelutyötä tekevien ihmisten ymmärtää. Joskus olen jossain puhelinpalvelussa sanonut ihan asioikseni, että sinun työnantajallesi terveisiä, että olen jonottanut puoli tuntia, teillä tehdään puhelinpalvelua liian ohuella resurssilla.

:D tätäkin joku peukutti alaspäin. Siis et toivoisi esimerkiksi sähkönmyyntiyhtiöiden asiakaspalveluun lisää resurssia? Miksi?

On turhaa kuormitusta ja ajanhukkaa avautua asiakaspalvelijalle siinä tilanteessa kun hän purkaa jonoa stressaantuneena ja kiireisenä. Tuollaiset palautteet kuuluu antaa suoraan ylemmälle taholle. Luuletko, että työntekijällä on välttämättä ikinä aikaa ryhtyä kirjaamaan jokaista valitusta ylös?

Vierailija
90/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismoissa nykyisin epämiellyttävä käydä. Toki kassoilla ne pakolliset tervehtimiset ja hyvät päivän/illanjatkot mutta jos hetkenkin jotain etsii niin myyjät alkaa katsella perään tai tulee siihen lähettyville kyllä pyörimään mutta eivät tarjoa apua vaan itse pitää mennä kysymään että mistä löytyy se ja tämä. Kassalla taas koko ajan tarkkailevat ympärilleen.

Aina tulee sellainen olo että ostokset pitäisi olla valmiiksi täysin mietittyjä, kävellä suoraan hyllylle, ottaa tuotteet, nopeasti kassalle ja ulos.

Prismassa painotetaan henkilökunnalle, että jokainen asiakas on mahdollinen myymälävaras ja niitä pitää vahtia. Ohjeistuksena lähettyvillä seisoskelua ja seuraamista. Kaikilla korvanapit joilla tiedotetaan epäilyttävän asiakkaan liikkeistä ja juostaan perässä pitkin kauppaa.

Ohhoh. Enpä ole moista huomannut. Päin vastoin, kun olisi monesti ollut jotain kysyttävää, mutta henkilökuntaa ei missään.

Tietenkään ei näy. Ne agentoi viereisen hyllyn takana ettet vaan yritä varastaa mitään.

Vierailija
91/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismoissa nykyisin epämiellyttävä käydä. Toki kassoilla ne pakolliset tervehtimiset ja hyvät päivän/illanjatkot mutta jos hetkenkin jotain etsii niin myyjät alkaa katsella perään tai tulee siihen lähettyville kyllä pyörimään mutta eivät tarjoa apua vaan itse pitää mennä kysymään että mistä löytyy se ja tämä. Kassalla taas koko ajan tarkkailevat ympärilleen.

Aina tulee sellainen olo että ostokset pitäisi olla valmiiksi täysin mietittyjä, kävellä suoraan hyllylle, ottaa tuotteet, nopeasti kassalle ja ulos.

Prismassa painotetaan henkilökunnalle, että jokainen asiakas on mahdollinen myymälävaras ja niitä pitää vahtia. Ohjeistuksena lähettyvillä seisoskelua ja seuraamista. Kaikilla korvanapit joilla tiedotetaan epäilyttävän asiakkaan liikkeistä ja juostaan perässä pitkin kauppaa.

Ohhoh. Enpä ole moista huomannut. Päin vastoin, kun olisi monesti ollut jotain kysyttävää, mutta henkilökuntaa ei missään.

Tietenkään ei näy. Ne agentoi viereisen hyllyn takana ettet vaan yritä varastaa mitään.

Tämä on kyllä huomattu. Itselleni muut kuin ruokaostokset ovat sellaisia, että en ota vain lennosta jotain hyllystä, vaan pohdin eri vaihtoehtojen välillä. Varmaan siellä myös siviiliasuisia myymäläetsiviä pelmahtaa viereen, jos on liian kauan miettinyt mitä ostaa. Kerran jopa kuulin kun kassamyyjä puhui mikkiinsä jostain henkilöstä, en tiedä mitä ja kenestä.

Vierailija
92/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa maksamani latte ei koskaan tullut  ja myyjä meni piiloon takahuoneeseen.

Ehkä myyjällä oli hyvä syy esim. vatsa tuli kipeäksi.

Noinkin voi käydä, mutta sitten omat hommat pitää hetkellisesti antaa toiselle.

Vierailija
93/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä moottoripyöräliikkeessä minulla oli vuosia hyvä asiakassuhde, kunnes yrittäjä näki sukunimeni.

Palvelu loppui siihen ja alkoi mykkäkoulu, lähdin.

Vierailija
94/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä huonoja asiakaspalvelutilanteita ollut, mutta yleisesti ottaen olen saanut aina hyvää palvelua. Yksi surkeaakin surkeampi asiakaspalvelutilanne kuitenkin on jäänyt liiankin hyvin mieleeni: Jyväskylässä oli Pub Katse-niminen ravintola. Olin viettämässä muutaman kaverin kanssa synttäreitäni, enkä ollut Katseessa aikaisemmin käynyt, joten menimme sinne ja suoraan yläkerran tiskille. Myyjä tuli heti luokseni ja sanoi, että olen liian humalassa. Sanoin, että olen täysin selvänä (en ollut edes maistanut alkoholia moneen viikkoon), mutta myyjä vain siirtyi kauemmaksi eikä ollut kuulevinaankaan. Veekäyrä nousi aika rajusti, ja päätimme lähteä heti pois. Kävellessämme alakertaan (eli ulko-ovea kohti) huomasimme, että yläkerrassa ollut portsari lähti seuraamaan meitä, tai ainakin hän käveli perässämme. Menimme sitten toiseen paikkaan eikä siellä tullut mitään ongelmaa.

Tuosta tilanteesta ei mennyt muistaakseni kovinkaan kauaa kun koko paska meni konkurssiin, enkä kyllä yhtään ihmettele miksi. Myöhemmin sain myös kuulla, että katseessa selväpäisiä saatettiin kääntää pois jo ovella jos naama ei miellyttänyt portsaria.

Vierailija
95/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo paikka on hyvin suosittu vkloppuisin kuten itsekin totesit, niin ei niitä rauhallisia hetkiä välttämättä ole. Tai ensimmäinen sopiva hetki koittaa vasta joskus ihan vuoron lopulla. Itsekin olen töissä kiireisessä kahvilassa kauppakeskuksessa. Toisen työntekijän vuoro loppuu 16:30 jonka jälkeen vähän hiljenee, mutta iltavuorolainen jää loppuillaksi yksin. Tauot pakko pitää silloin kun molemmat on töissä, ja silloin on yleensä non-stop kiire. Asiakas ei hirveästi kärsi siitä että joutuu odottamaan kahvia 5min pidempään, mutta työntekijä kärsii siitä ettei pysty käymään vessassa tai syömään koko päivänä.

No mut palautehan kuuluukin sinun työnantajalle eikä sinulle. Tämä pitäisi asiakaspalvelutyötä tekevien ihmisten ymmärtää. Joskus olen jossain puhelinpalvelussa sanonut ihan asioikseni, että sinun työnantajallesi terveisiä, että olen jonottanut puoli tuntia, teillä tehdään puhelinpalvelua liian ohuella resurssilla.

:D tätäkin joku peukutti alaspäin. Siis et toivoisi esimerkiksi sähkönmyyntiyhtiöiden asiakaspalveluun lisää resurssia? Miksi?

On turhaa kuormitusta ja ajanhukkaa avautua asiakaspalvelijalle siinä tilanteessa kun hän purkaa jonoa stressaantuneena ja kiireisenä. Tuollaiset palautteet kuuluu antaa suoraan ylemmälle taholle. Luuletko, että työntekijällä on välttämättä ikinä aikaa ryhtyä kirjaamaan jokaista valitusta ylös?

Mielenkiintoinen näkökulma. Omassa työssäni olen tottunut siihen että vähintään kerran kuukaudessa henkilökuntapalaverissa nimenomaan käymme läpi positiivisia ja negatiivisia palautteita ja kokemuksia asiakaspalvelusta, ja sitten mietimme miten voimme parantaa palveluamme. Ei niitä ylös ole tarvinnut kirjata vaan kunhan edes yleisellä tasolla käydään läpi tilannetta. Ja tuo asiakaspalvelun taso ja sen kehittäminen kuuluu jokaiselle.

Vierailija
96/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa :D Mulle kävi noin apteekissa. Olin vielä pukeutunut collegehousuihin ja huppariin koska olin menossa koirien kanssa mökille. Kortti ei jostain syystä toiminut ja apteekin kassa tuijotti minua ilkeästi ja sanoi että tililläsi ei ole rahaa. Vastasin että kyllä siellä on. Sain tuhahduksen takaisin. Kävin viereisessä automaatissa ja nostin rahaa, maksoin ostokset ja sanoin vielä että tilillähän oli rahaa. Myyjä pyöräytti silmiään ja tuhahti. Tampereen apteekki kyseessä, taisi olla Itsenäisyydenkadulla tämä kohtaaminen.

Vierailija
97/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkökulma. Omassa työssäni olen tottunut siihen että vähintään kerran kuukaudessa henkilökuntapalaverissa nimenomaan käymme läpi positiivisia ja negatiivisia palautteita ja kokemuksia asiakaspalvelusta, ja sitten mietimme miten voimme parantaa palveluamme. Ei niitä ylös ole tarvinnut kirjata vaan kunhan edes yleisellä tasolla käydään läpi tilannetta. Ja tuo asiakaspalvelun taso ja sen kehittäminen kuuluu jokaiselle.

Mielenkiintoinen näkökulma? Oletko humalassa?

Vierailija
98/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain on siis aikaa istua kuukausittain henkilökunnan palaverissa?? 😯 No ei meillä.

Vierailija
99/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkökulma? Oletko humalassa?

Mielenkiintoinen on diplomaattisessa kielenkäytössä vahvin suositeltu negatiivinen ilmaisu.

Vierailija
100/154 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllyn Kappahl pari vuotta sitten. Myyjä oli ensin ystävällinen ja jutusteli, mutta kun otin esille muutaman vaatteen palauttamista varten niin myyjälle tuli tuima ilme kasvoille ja alkoi huokailemaan "kuinka paljon oikein palautat ja sanoi työparilleen, ethän tarvitse nyt apua minulta kun joudun tässä olemaan kuitenkin vaikka kuinka kauan" ja kauppa oli lähes tyhjä silloin eikä muita asiakkaita ollut kassalla. Olin itse kokoajan asiallinen ja kun lähdin pois sanoin kiitos, hei ja tämä myyjä ei vastannut minulle ollenkaan.

Niitä palautettavia vaatteita taisi olla 4kpl, ei kuitenkaan valtavaa määrää. Syy miksi niitä oli sen verran on se, että minulla ei ollut muita Kappahl-myymälöitä lähimailla, niin ne kaikki kertyi samalle reissulle palautettavaksi ja olin tehnyt tilauksia netissä. Nykyään ostelen vähemmän, ja ylipäätään joudun palauttamaan vain harvoin, mutta mielestäni tuo myyjän reaktio oli töykeä ja täysin liioiteltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän