Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet jossain järkyttävän surkeaa asiakaspalvelua? Tästä oli joskus pitkä ketju mutta vissiin poistunut, tehdäänkö uusi

Vierailija
23.02.2023 |

Aloitan: Nissenillä ei uskottu että uudet lasit särkevät päätä. Vihjattiin että pitäisi mennä psykiatrille.

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kokemuksia Tampereelta, tästä vielä yksi tuore joukkoon lisää. Koskikeskuksen Manhattan Steak Housessa käytävän toisella puolella pariskunnalle tulevat pääruoat, oma seurueeni jo syömässä. Kun meidän pöydässä on yksi paikka vapaana, tarjoilija laittaa lautaset käsistään siihen odottamaan ja nostelee sitten yksi kerrallaan pariskunnalle. Mitähän pirua nyt taas. Ei tunnu tässä kaupungissa järki juoksevan. Hae ne pirun lautaset kahdella kerralla, jos et saa kahden ihmisen pääruokia kerralla pöytään, mutta älä tunge niitä muiden seurueiden pöytään, voihan helvetti sentään. Terkut vaan ravintolalle ja kiitos kivasta kokemuksesta, helmikuu 2023.

Vierailija
62/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tahansa isossa pankissa tavallinen vähittäisasiakas saa osakseen todella nöyryyttävää kohtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordea. Minulle sattui tilanne, jossa pankkikortti meni rikki eivätkä nettitunnukset toimineet. Olin vaihtanut puhelinta ja sovellus ei enää toiminut ja yhtäkkiä korttikin oli rikki.

Yritin soittaa Nordeaan. Sepä oli turhaa, koska vastassa oli puhuva kone, joka vaati pankkitunnuksia. Eli ilman niitä en päässyt eteenpäin.

Kaupungissani on kyllä pankkikonttori, mutta siellä ovella on vain lappu, että varaa aika siitä samasta numerosta, jossa vaadittiin tunnuksia.

Kerran sitten se ovi onneksi sattui olemaan auki ja pääsin puhumaan ihmisen kanssa. Hän oli ensin sitä mieltä, että ei voi auttaa, ellei minulla ole aikaa varattuna. Pyysin, josko hän mitenkään voisi silti laittaa minulle uuden pankkikortin tulemaan. Hän armollisesti suostui.

Avasin sitten toisen tilin S-pankista, jossa on aina joku ihminen tavoitettavissa. S-pankin tunnuksilla pystyin tunnistautumaan uudelleen Nordean tilillenikin.

Minusta on täysin käsittämätöntä, että esimerkiksi Nordeasta on näin vaikeaa saada palvelua aivan yksinkertaiseen asiaan.

Ei pidä paikkaansa. Tunnuksia kysytään asiakaspalveluun soittamalla asian käsittelyn nopeuttamiseksi, mutta ilmankin pääsee läpi. Olen soittanut Nordeaan monesti, eikä tunnusluvut ole aina olleet saatavilla. Nordean asiakas olen ollut Meritam ajoista lähtien.

Totta, pääsee läpi ilman tunnistautumista. Vaikka seniori-linjan kautta. Jostain nää valittajat on yleensä itse onnistuneet sössimään asiansa, ja eivät sitten paniikissa enää osaa hoitaa yksinkertaisintakaan asiaan.

Vierailija
64/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordea. Minulle sattui tilanne, jossa pankkikortti meni rikki eivätkä nettitunnukset toimineet. Olin vaihtanut puhelinta ja sovellus ei enää toiminut ja yhtäkkiä korttikin oli rikki.

Yritin soittaa Nordeaan. Sepä oli turhaa, koska vastassa oli puhuva kone, joka vaati pankkitunnuksia. Eli ilman niitä en päässyt eteenpäin.

Kaupungissani on kyllä pankkikonttori, mutta siellä ovella on vain lappu, että varaa aika siitä samasta numerosta, jossa vaadittiin tunnuksia.

Kerran sitten se ovi onneksi sattui olemaan auki ja pääsin puhumaan ihmisen kanssa. Hän oli ensin sitä mieltä, että ei voi auttaa, ellei minulla ole aikaa varattuna. Pyysin, josko hän mitenkään voisi silti laittaa minulle uuden pankkikortin tulemaan. Hän armollisesti suostui.

Avasin sitten toisen tilin S-pankista, jossa on aina joku ihminen tavoitettavissa. S-pankin tunnuksilla pystyin tunnistautumaan uudelleen Nordean tilillenikin.

Minusta on täysin käsittämätöntä, että esimerkiksi Nordeasta on näin vaikeaa saada palvelua aivan yksinkertaiseen asiaan.

Miten puhelimen välityksellä voi käyttää pankkitunnuksia? Kun nehän ovat...pankkitunnukset.

Vierailija
65/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloselta ostin takin. Napit lensivät ensimmäisenä päivänä.

Valittaessani kääkkä antoi toisen, ravisteli nappeja ja kivahti;

"No tuossa tuntuvat olevan vähän paremmin. Ettehän voi vaatia ateljee-laatua tuolla hinnalla,"

Minusta napit pysyvät kiinni kaikissa uusissa takeissa, Nurinhan se sitten menikin. ;-)

Vierailija
66/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismoissa nykyisin epämiellyttävä käydä. Toki kassoilla ne pakolliset tervehtimiset ja hyvät päivän/illanjatkot mutta jos hetkenkin jotain etsii niin myyjät alkaa katsella perään tai tulee siihen lähettyville kyllä pyörimään mutta eivät tarjoa apua vaan itse pitää mennä kysymään että mistä löytyy se ja tämä. Kassalla taas koko ajan tarkkailevat ympärilleen.

Aina tulee sellainen olo että ostokset pitäisi olla valmiiksi täysin mietittyjä, kävellä suoraan hyllylle, ottaa tuotteet, nopeasti kassalle ja ulos.

Vierailija
67/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kokemuksia Tampereelta, tästä vielä yksi tuore joukkoon lisää. Koskikeskuksen Manhattan Steak Housessa käytävän toisella puolella pariskunnalle tulevat pääruoat, oma seurueeni jo syömässä. Kun meidän pöydässä on yksi paikka vapaana, tarjoilija laittaa lautaset käsistään siihen odottamaan ja nostelee sitten yksi kerrallaan pariskunnalle. Mitähän pirua nyt taas. Ei tunnu tässä kaupungissa järki juoksevan. Hae ne pirun lautaset kahdella kerralla, jos et saa kahden ihmisen pääruokia kerralla pöytään, mutta älä tunge niitä muiden seurueiden pöytään, voihan helvetti sentään. Terkut vaan ravintolalle ja kiitos kivasta kokemuksesta, helmikuu 2023.

Varmaan menisivät nämäkin terveiset paremmin perille, jos ne kirjoittaisi vauvapalstan sijaan esim. Googleen ko. ravintolan arvosteluihin...

Vierailija
68/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tahansa isossa pankissa tavallinen vähittäisasiakas saa osakseen todella nöyryyttävää kohtelua.

Ihmeellisiä yleistyksiä täällä, itse olen aina saanut oikein asiallista palvelua pankissa kuin pankissa, vaikka rahavirtaa ei tilillä juurikaan ole. Kokemusta on kolmesta suuresta pankista.

Vierailija
69/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akseli kirppis, espoo. Hyvin suosittu viikonloppuisin ja aina kassalle älyttömät jonot. Pahimmillaan kymmeniä metrejä ja paikalla yksi myyjä. Toinenkin myyjä oli paikalla, mutta hänellä oli juuri silloin lakisääteinen tauko. Tästä mainittuani kettuiltiin, että ai että pitäisikö lakisääteiset tauotkin perua? En tarkoittanut sitä, mutta ehkä sitä taukoa voisi ruuhkahuippuna vähän siirtää...

Olen myyjä ja meilläkin on lauantaisin kaksi henkilöä vuorossa. Myymälä aukeaa yhdeksältä, ruuhkaa alkaa kymmeneltä ja kestää kolmeen, kun myymälä sulkeutuu. Ei ole mitään "ruuhkaisinta aikaa". Koko hel*etin vuoro on ruuhkaa! Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen syönyt ja pissannut aamulla kahdeksalta ja seuraavan kerran kolmen jälkeen, kun tauolle on ollut mahdotonta päästä. Voit ihan itse miettiä kuinka terveellistä se on. Silloin kun on menkat, käyn tauolla kirjaimellisesti väkisin, vaikka aina joku urputtaa perään.

Noihin kuuden tunnin päiviin ei edes kuulu kuin yksi tauko, joka on 12 min mittainen. On harvinaista, että sen pystyy pitämään kokonaisena. Normaalisti se on banaani tai joku patukka suussa vessaan ja samalla kun istut pöntöllä jauhat sen parilla haukkauksella alas. Että mietipä tätä seuraavan kerran, kun jossain jonottelet. Palautteen hitaasta palvelusta ja sen syistä voi antaa johdolle.

Vierailija
70/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibus. Kuskin apumies paiskoi laukkuja ruumaan ja huusi asiakkaille aggressiivisesti.

TE-keskuksen työntekijä naureskeli henkilötunnukselleni.

Vierailija
71/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Hämeenkadun Instrumentarium. Olin juuri muuttanut paikkakunnalle opiskelemaan ja aina ennen ostanut silmälasini silloisen kotikuntani Instrusta. Olin käynyt näöntarkastuksessa tuolla paikkakunnalla X ja varmistanut, että koneella on kaikki tarvittavat tiedot, jotta voin hankkia itse lasit Tampereelta, opiskelupaikka kun tuli varasijalta ja muutto sen verran nopeasti, ettei mihinkään ylimääräiseen hässäköintiin ollut enää aikaa. 

No, lopulta ostin silmälasini Specsaversilta, koska KUKAAN kolmesta myyjästä/optikosta tyhjässä myymälässä (muistaakseni lauantai-iltapäivä loppukesästä, eli ei varmaan mikään ykkössesonki) ei ottanut minuun minkäännlaista kontaktia, ei edes tervehtinyt. Kun myymälään tuli iäkkäämpi naisasiakas, tarjottiin hänelle heti palvelua. Olin siististi pukeutuva ja asiallisen näköinen 20-vuotias, en todellakaan mikään hampuusi. 

Instrumentariumilla en ole tuon jälkeen käynyt kuin ilmaiseksi muualta ostettuja aurinkolasejani korjauttamassa. 

Mutta et siis itsekään heti myymälään tultuasi kävellyt tiskille ja kertonut asiaasi? Olisit varmaan saanut palvelua.

Sinänsä en kyllä yhtään puolustele noiden myyjien toimintaa, koska itse olen useissa paikoissa kokenut saman mm. kerran Tampereen Koskikeskuksen Marimekolla. Minun jälkeeni tullutta vanhempaa rouvaa mentiin juoksujalkaa palvelemaan, mutta itse jouduin pyytämään palvelua.

Vierailija
72/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan myymälä Itiksessä. Menin hiljaiseen aikaan aamupäivällä. Myyjä piti väkisin edellistä eläkeläispariskuntaa pinsettiotteessaan. Jatkoi myymistä pitkään vaikka asiakas sanoi että ei kiitos. Itse kysyin siinä vaiheessa, että saako palvelua. En saanut palvelua, vaan jonkun huonon selityksen.

Kyllästyin ja menin Kaareen Elisan palvelupisteelle hoitamaan samaa asiaa. Asia hoitui ehkä kahdessa minuutissa.

Vierailija
73/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismoissa nykyisin epämiellyttävä käydä. Toki kassoilla ne pakolliset tervehtimiset ja hyvät päivän/illanjatkot mutta jos hetkenkin jotain etsii niin myyjät alkaa katsella perään tai tulee siihen lähettyville kyllä pyörimään mutta eivät tarjoa apua vaan itse pitää mennä kysymään että mistä löytyy se ja tämä. Kassalla taas koko ajan tarkkailevat ympärilleen.

Aina tulee sellainen olo että ostokset pitäisi olla valmiiksi täysin mietittyjä, kävellä suoraan hyllylle, ottaa tuotteet, nopeasti kassalle ja ulos.

Prismassa painotetaan henkilökunnalle, että jokainen asiakas on mahdollinen myymälävaras ja niitä pitää vahtia. Ohjeistuksena lähettyvillä seisoskelua ja seuraamista. Kaikilla korvanapit joilla tiedotetaan epäilyttävän asiakkaan liikkeistä ja juostaan perässä pitkin kauppaa.

Vierailija
74/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismassa painotetaan henkilökunnalle, että jokainen asiakas on mahdollinen myymälävaras ja niitä pitää vahtia. Ohjeistuksena lähettyvillä seisoskelua ja seuraamista. Kaikilla korvanapit joilla tiedotetaan epäilyttävän asiakkaan liikkeistä ja juostaan perässä pitkin kauppaa.

Ohhoh. Enpä ole moista huomannut. Päin vastoin, kun olisi monesti ollut jotain kysyttävää, mutta henkilökuntaa ei missään.

Vierailija
75/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Hämeenkadun Instrumentarium. Olin juuri muuttanut paikkakunnalle opiskelemaan ja aina ennen ostanut silmälasini silloisen kotikuntani Instrusta. Olin käynyt näöntarkastuksessa tuolla paikkakunnalla X ja varmistanut, että koneella on kaikki tarvittavat tiedot, jotta voin hankkia itse lasit Tampereelta, opiskelupaikka kun tuli varasijalta ja muutto sen verran nopeasti, ettei mihinkään ylimääräiseen hässäköintiin ollut enää aikaa. 

No, lopulta ostin silmälasini Specsaversilta, koska KUKAAN kolmesta myyjästä/optikosta tyhjässä myymälässä (muistaakseni lauantai-iltapäivä loppukesästä, eli ei varmaan mikään ykkössesonki) ei ottanut minuun minkäännlaista kontaktia, ei edes tervehtinyt. Kun myymälään tuli iäkkäämpi naisasiakas, tarjottiin hänelle heti palvelua. Olin siististi pukeutuva ja asiallisen näköinen 20-vuotias, en todellakaan mikään hampuusi. 

Instrumentariumilla en ole tuon jälkeen käynyt kuin ilmaiseksi muualta ostettuja aurinkolasejani korjauttamassa. 

Mutta et siis itsekään heti myymälään tultuasi kävellyt tiskille ja kertonut asiaasi? Olisit varmaan saanut palvelua.

Sinänsä en kyllä yhtään puolustele noiden myyjien toimintaa, koska itse olen useissa paikoissa kokenut saman mm. kerran Tampereen Koskikeskuksen Marimekolla. Minun jälkeeni tullutta vanhempaa rouvaa mentiin juoksujalkaa palvelemaan, mutta itse jouduin pyytämään palvelua.

En mennyt, tuollaisista pienistä erikoismyymälöistä palvelua pitää mielestäni saada sitä erikseen pyytämättä, etenkin, kun eihän tuolta oikein mitään voi ostaakaan niin, että marssii vaan kassatiskille (vrt. joku erikoisliike, josta voi suoraan hyllystä poimia tavaran). Tilannetta oikein korosti se, että myyjät/optikot ihan selvästi noteerasivat minut kyllä, katsoivat välillä minuun päin yms., mutta eivät tehneet elettäkään edes tervehtiäkseen, saati kysyäkseen, mitä olen vailla. 

Vierailija
76/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt ihan näin pitkälle tätä ole ajatellut mutta tuon seuraamisen olen huomannut jos vähänkin jää jonkun hyllyn eteen miettimään.

Vierailija
77/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Enpä ole moista huomannut. Päin vastoin, kun olisi monesti ollut jotain kysyttävää, mutta henkilökuntaa ei missään.

No niinpä! :-D Taitaa olla tuolla tyypillä ulkoinen habitus sellainen, että herättää henkilökunnan huomion (syystä tai syyttä). En ole ikinä huomannut moista ilmiötä missään Prismassa tai muuallakaan, en omalla kohdalla enkä muiden asiakkaiden (muutama satunnainen mutta erittäin perusteltu tapaus on joskus silmiin sattunut).

Vierailija
78/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt ihan näin pitkälle tätä ole ajatellut mutta tuon seuraamisen olen huomannut jos vähänkin jää jonkun hyllyn eteen miettimään.

Eipä ole itselle koskaan sattunut kohdalle, vaikka norkoilen usein minuuttikaupalla esim. kosmetiikkahyllyillä osaamatta päättää, ostanko jotain vai en. Monesti olen itsekseni miettinyt, kuinka epäilyttävältä mahdankaan näyttää vaikka kamerassa, mutta ikinä ei ole kukaan alkanut liikkeitäni seurailla livenä.

Vierailija
79/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset virastot päällimmäisenä mielessä. Asiakkaat ovat vain kasvottomia objekteja heille ja kuvittelevat, että voivat vain vastata jotain mitä mieleen juolahtaa, liittyi se itse asiaan tai ei. Sitten kuvittelevat, että asiakas on ihan tyytyväinen, kun saa jonkin tuulesta temmatun vastauksen, joka ei vastaa millään tavalla kysymykseen. Vihaan virastoja niin paljon!! Sitten on parit paikat, jotka eivät ikinä vastaa viesteihin. Vaikka kuinka monta kertaa muistuttelisi, niin ylimielinen ignore jatkuu jatkumistaan. Minulle tulee v-valtaisia ajatuksia, kun joudun asioimaan ylimielisten tahojen kanssa. En ole tottunut niin törkeän huonoon kohteluun (paitsi kasvottomana olen ihan arvoton turhake noille kuspäille.) Livenä ollaan sitten aina mukavia.

Vierailija
80/154 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akseli kirppis, espoo. Hyvin suosittu viikonloppuisin ja aina kassalle älyttömät jonot. Pahimmillaan kymmeniä metrejä ja paikalla yksi myyjä. Toinenkin myyjä oli paikalla, mutta hänellä oli juuri silloin lakisääteinen tauko. Tästä mainittuani kettuiltiin, että ai että pitäisikö lakisääteiset tauotkin perua? En tarkoittanut sitä, mutta ehkä sitä taukoa voisi ruuhkahuippuna vähän siirtää...

Olen myyjä ja meilläkin on lauantaisin kaksi henkilöä vuorossa. Myymälä aukeaa yhdeksältä, ruuhkaa alkaa kymmeneltä ja kestää kolmeen, kun myymälä sulkeutuu. Ei ole mitään "ruuhkaisinta aikaa". Koko hel*etin vuoro on ruuhkaa! Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen syönyt ja pissannut aamulla kahdeksalta ja seuraavan kerran kolmen jälkeen, kun tauolle on ollut mahdotonta päästä. Voit ihan itse miettiä kuinka terveellistä se on. Silloin kun on menkat, käyn tauolla kirjaimellisesti väkisin, vaikka aina joku urputtaa perään.

Noihin kuuden tunnin päiviin ei edes kuulu kuin yksi tauko, joka on 12 min mittainen. On harvinaista, että sen pystyy pitämään kokonaisena. Normaalisti se on banaani tai joku patukka suussa vessaan ja samalla kun istut pöntöllä jauhat sen parilla haukkauksella alas. Että mietipä tätä seuraavan kerran, kun jossain jonottelet. Palautteen hitaasta palvelusta ja sen syistä voi antaa johdolle.

Joo ikävää ja väärin, mutta tuosta kumpuavaa katkeruutta ei kuulu siirtää asiakkaalle, vaan työnantajalle. Asiakaskin luultavasti ymmärtää paremmin, jos kerrot asian pahoitellen kuin sättien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme