Onko oikein että asiakas rohmuaa 17,90€/kg salaattibuffasta pelkästään kaiken lohen ja jättää rehut muille?
Kampin K-market meinaa jo hermostua tähän touhuun ja miettii vaihtoehtoja.
Kommentit (605)
Voi siitä ottaa pelkät juustot myös jos on juusto päivä. Tai tonnikalat pelkästään.Suomessa on myyjätkin niin pihejä ettei ne edes myy mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kauppiaan, ei asiakkaan ongelma.
Joka todennäköisesti ratkaistaan ottamalla lohi pois buffasta.
No ei oteta. Lounasbuffetista aivan varmasti löytyy muutakin otettavaa kuin lohta. Aloitushan oli jonkun kerran sitä lohta ilman jääneen kitinää kun ei malttanut odottaa täydennystä.
Se ei ole lounasbuffet, vaan SALAATTIbuffet. Ja yleensä salaattiin kuuluu muutakin kuin vain lohta.
No kuule sulta ei lupia kysytä :D
Älä vaan osta mitään myyjä kirjoitti:
Voi siitä ottaa pelkät juustot myös jos on juusto päivä. Tai tonnikalat pelkästään.Suomessa on myyjätkin niin pihejä ettei ne edes myy mitään.
Eli juustoa ei kuitenkaan myydä "juusto päivänä"?
Vierailija kirjoitti:
Parempi pitää lohi kalatiskissä ja hinnoitella asianmukaisesti. Rohmuja riittää suomenmaassa.
Rohmu=K-kauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin varmana tietona että savulohi tulee kaukaloon sieltä palvelutiskiltä kalasta, joka ei ole mennyt kaupaksi. Siksi voivat myydä buffetissa niin halvalla kun palvelutiskillä on maksanut 30 euroa kilolta.
Kyllä tämä on totta. Samoin esim "kaupassa jauhettu" jauheliha on niitä myymättä jääneitä lihoja palvelutiskiltä.
Tämä on liiketaloutta, ja tämä on ollut toimintatapa jo ennen hävikkipaniikkia.
Voi ehkä jossain olla, mutta meitin CM jauhavat niin paljon lihaa, ettei tiskillä ikuna ole niin paljoa. Minusta ne tiskin lihat siirtyvät normi lihahyllylle ja alennettuna hintana...
Salaattibuffan idea on tietysti jokin muu kuin rohmuta vain sitä yhtä sorttia omaan rasiaan, mutta minkäs teet kun juntteja on joka lähtöön. Itse kauppiaana tekisin muutamia erilaisia rasioita vaihtoehdoiksi, valitkoon kukin siitä. Vähän samalla tavalla kuin täytepatonkien täytteissä on muutamia vaihtoehtoja. Savulohipatonki maksaa usein sen euron muita enemmän - silti suosikkini.
Pitääpäs lähteä lohta ostamaan ihan vain kyylien kiusaksi!
Vierailija kirjoitti:
Salaattibuffan idea on tietysti jokin muu kuin rohmuta vain sitä yhtä sorttia omaan rasiaan, mutta minkäs teet kun juntteja on joka lähtöön. Itse kauppiaana tekisin muutamia erilaisia rasioita vaihtoehdoiksi, valitkoon kukin siitä. Vähän samalla tavalla kuin täytepatonkien täytteissä on muutamia vaihtoehtoja. Savulohipatonki maksaa usein sen euron muita enemmän - silti suosikkini.
Salaattibuffetin idea on se, että jokainen ottaa juuri sitä mitä lystää, ei sitä mitä palstamammat määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kauppiaan, ei asiakkaan ongelma.
Joka todennäköisesti ratkaistaan ottamalla lohi pois buffasta.
No ei oteta. Lounasbuffetista aivan varmasti löytyy muutakin otettavaa kuin lohta. Aloitushan oli jonkun kerran sitä lohta ilman jääneen kitinää kun ei malttanut odottaa täydennystä.
Se ei ole lounasbuffet, vaan SALAATTIbuffet. Ja yleensä salaattiin kuuluu muutakin kuin vain lohta.
Se on sinun käsityksesi lohisalaatista, minkä sille voi jos se ajatuksesi on peräisin jostain pula-ajan per*aukisesta Suomesta? Esim minä kävin hakemassa aikanaan Saksassa kaupasta lounaaksi makkarasalaatin eli "wurstsalat":in ja paikallisessa versiossa oli vain ja ainoastaan suikaloitua makkaraa, ei siinä heiniä ollut mukana mutta salaatti-nimellä se silti kulki.
Ne haisee helvetille koska on vanhoja ja uutta tuodaan vanhan sekaan ne jää mätäneen sinne ja joku paskasella rätillä pyyhkii reunoja roiskeista.Olisitte nähnyt mistä altaalta ne on tuotu mitä niille syötetty yök.On muuten suuri ero merilohella järvilohella.Kukaan ei halua edes ajatella mitä lihapullien ja hampurilaisten pihviin on jauhettu.Niin purkki ruokia niistä on suurin osa ja niitä voi itse ostaa hyllystä purkissa.Kesällä torilta saa tuoreempaa salaattia tomaattia porkkanaa kohta.Kaupoissa on nyt sellainen virhe ajattelu mitä ei ennen ollut että työntekijät kävelee asiakkaan päältä ja häiritsee kaupassa asiointia myös hyllyttäjät.Siivoojat katsokaa kun ENNEN tehtiin nämä työt piilossa eri aikaan kuin asiakkaat on siinä että kaupassa käynti on siivoojan väistelyä nykyään.Ennen ne siivosi kaupan auki klo ajan ulkopuolella ei häirinnyt asiakkaita yhtään oli siistit kaupat ja rauhallista tuotteet hyllyssä jo ennen kuin asiakkaat tuli siitä johtui erilaiset aukiolo ajat.Kassat oli ystävällisiä nyt ne ei puhu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pitääpäs lähteä lohta ostamaan ihan vain kyylien kiusaksi!
Mietin itse samaa. En normaalisti noihin buffiin koske kun ne näyttää aina niin sotkuisilta ja räävityiltä, mutta voisi periaatteesta käydä tyhjentämässä sellaisen lohesta tai muusta fiinimmästä täytteestä mitä "ei saa ostaa että muillekin (MULLE!!!) jää myös". Voihan sen antaa pienissä erissä vaikka kissalle jos itseä arveluttaa syödä.
Salaatti meillä tarkoittaa konkreettisesti vihreää salaatin lehteä. Muissa maissa se tarkoittaa sekoitusta mix.
Mä olen miettinyt jo pitkään että luultavasti noi salaattibaarit tulee kaupoista katoamaan kokonaan, juurikin tästä syystä.
Se ois kyllä harmi.
Mitenkähän helvetissä jonkun kaupassa myynnissä olevan tuotteen ostaminen voisi olla väärin?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt jo pitkään että luultavasti noi salaattibaarit tulee kaupoista katoamaan kokonaan, juurikin tästä syystä.
Se ois kyllä harmi.
Luuletko tosissasi, ettei tuota salaattibaaria ole valmiiksi jo hinnoiteltu siten, että ns. kalliimpien ainesosien tarvetta ei olisi huomioitu?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän helvetissä jonkun kaupassa myynnissä olevan tuotteen ostaminen voisi olla väärin?
Lue punalappu-tuotteisiin liittyvä ketju, niin silmäsi avautuvat. Nykyajan ihmisen pitää olla täysin valveutunut siitä, mikä on moraalisesti oikein ostaa kaupasta ja millä hinnalla - esim. halpoja tuotteita ei hyvätuloinen SAA ostaa, vaan ne halvat tuotteen kuulemma KUULUU jättää köyhemmille jne. VMP!
Normaali ihminen ottaa monipuolisen salaatin, jossa on kasviksia ja kohtuullinen määrä proteiinia. Palstaöyhöttäjä ottaa ahneuksissaan puoli kiloa savulohta ja syö sen lounaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin ottaisin lohet ja jättäisin rehut muille.
Luultavasti aivan luokatonta, ties millä kasvatettua "lohta"... : )
On oikein. Itse menen aina noihin buffetteihin syömään vain kalliimpia aineksia.
Keksisitkö vielä jotain ääliömäisempää, jos oikein yrittäisit?