Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein että asiakas rohmuaa 17,90€/kg salaattibuffasta pelkästään kaiken lohen ja jättää rehut muille?

Vierailija
22.02.2023 |

Kampin K-market meinaa jo hermostua tähän touhuun ja miettii vaihtoehtoja.

Kommentit (605)

Vierailija
221/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan salaattibuffasta aina vain proteiinin ja se on siinä saman hintainen kuin lihatiskissä.

sama:

Kävelin tänään lihatiskin kautta. Salaattibuffan kilohinta on sama kuin kallein tarjolla olevista proteiinivaihtoehdoista lihatiskillä. Teen vielä työn ottaessani sen itse, eli kauppias voittaa siinäkin

K-kaupan henkilökunta tietää tapani ostaa, eikä kyllä kukaan ole koskaan valittanut tai suhtautunut edes nuivasti.

Tää on kyllä jotenkin paras ketju ikinä. Tai ainakin pitkään aikaan. Kiitos kaikille kommentoijille, vaikka osan kommentit suututtavatkin (samalla kuin naurattavat). Toivottavasti tästä tulee yksi tämän vuoden eeppisistä ketjuista.

Tälle kommentoijalle että itse en HALUA vetää lounaaksi jotain sisäfilepötköä lihatiskiltä vaan juurikin näitä salaattibuffan salaatteja (en kyllä syö niitä muulloinkaan), joten itselleni nimenomaan tällä buffasalaatilla on "mittaamaton" arvo.

Vierailija
222/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt jo pitkään että luultavasti noi salaattibaarit tulee kaupoista katoamaan kokonaan, juurikin tästä syystä.

Se ois kyllä harmi.

Luuletko tosissasi, ettei tuota salaattibaaria ole valmiiksi jo hinnoiteltu siten, että ns. kalliimpien ainesosien tarvetta ei olisi huomioitu?

Luulee. Suomalaisilla kun ei ole hölkäsen pöläystä kauppojen katteista. Suurin osa luulee katteen olevan n. 10 - 20%. Siis oikeesti :D

Mistäpä tietäisin? Onko se 3-5 vai 30-50, en tiedä.

Ruokakaupassa kate on siinä 30% tienoilla. TOSIN täytyy todeta, että ihan uusinta tietoa ei ole kyllä itselläkään.

Ihmiset tietävät erilaisia asioita esim. työnsä puolesta, sehän on ihan normaalia. Itse maalaistalon tyttönä tiedän, että lehmä on kuin mikä tahansa nisäkäs, jolta tulee maitoa, kun se synnyttää jälkeläisen. Monet luulevat, että lehmä on joku salaperäinen maitoeläin, joka erittää maitoa ilman turhaa synnytystouhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kilohinta on hinnoiteltu sen kalleimman tuotteen mukaan, ja tosiaan kauppiaan oman edun mukaista pitää se lohikippokin täytettynä, jotta asiakkaat sitä salaattibaaria jatkossakin käyttävät. Varsinkin kun ei siellä puolella ole sitä kalleinta ja tuoreinta ehjää kalaa tarjolla.

Vierailija
224/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kyseessä on salaattipuffet, niin onhan se väärin, jos ottaa vain lohta. Salaattipuffassa pitää olla sitä salaattia myös valittuna siihen kippoon.

Buffet!!!! Siis miten stanan vaikea joidenkin on kirjoittaa oikein?!

Vierailija
225/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kauppiaan, ei asiakkaan ongelma.

Ja muille asiakkaille EI JÄÄ lohta!

Voi niitä kaikkia itkuntuhruisia silmiä.

Vierailija
226/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää käytöstä. Kannattaa ennemmin mennä ravintolan noutopöytään ja ottaa sieltä ruoka mukaan. Laatikkoon saa kahdellatoista eurolla mahtumaan lähes 1,5 kg lohta.

Vierailija
227/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kauppiaana sekoittaisin lohet johonkin kuten couscous, ohra, kiinankaali niin, että se on siellä silppuna. Jos haluaa pelkkää lohta, voi kävellä kalatiskille.

Vierailija
228/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka todennäköisesti ratkaistaan ottamalla lohi pois buffasta.

No ei oteta. Lounasbuffetista aivan varmasti löytyy muutakin otettavaa kuin lohta. Aloitushan oli jonkun kerran sitä lohta ilman jääneen kitinää kun ei malttanut odottaa täydennystä.

Se ei ole lounasbuffet, vaan SALAATTIbuffet. Ja yleensä salaattiin kuuluu muutakin kuin vain lohta.

Itse asiassa muuten monen salaattiaineksen kilohinta on paljon lohta kalliimpi, esim rucola, pinaatti, katsokaa niiden kilohintoja, voimolla joka 40e/kg, että kyllä salaattibuffasta kannattaa ottaa niitä rehuja jos haluaa hyvän diilin

Vierailija
229/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kauppiaana sekoittaisin lohet johonkin kuten couscous, ohra, kiinankaali niin, että se on siellä silppuna. Jos haluaa pelkkää lohta, voi kävellä kalatiskille.

Kiinankaali tai joku muu vihannes ok, mutta ei pliis viljamössöjä

Vierailija
230/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh?? Haluan ottaa salaattibuffetista annoskulhoon puhtaita ainesosia enkä mitään lohi-mixejä. Päätän itse kuinka paljon proteiinia, hiilareita ym annoksessa on.

Vierailija
231/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siihen voisi laittaa kyltin, kossa lukee "max. 2 lusikallista lohta." Suurin osa kunnioittaa kylttiä.

Vierailija
232/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että kyllä ihminen on kekseliäs. Menee siis salaattibuffettiin ja kahmii sieltä kipon täyteen savulohta - hinnan vuoksi? Vai mikä se pointti tässä olikaan? Itse en koskaan ota salaattibuffetissa savulohta, koska se maistuu niissä niin vanhalle ja kälyiselle. En tosin osta kaupan tiskistäkään sitä, koska se ei ole juuri koskaan tuoretta ja sen maistaa kyllä kalan maussa. Savustan itse, kannattaa kokeilla, koska maku on ihan eri kun kala on vasta savustettua.

Vierailija
233/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka todennäköisesti ratkaistaan ottamalla lohi pois buffasta.

No ei oteta. Lounasbuffetista aivan varmasti löytyy muutakin otettavaa kuin lohta. Aloitushan oli jonkun kerran sitä lohta ilman jääneen kitinää kun ei malttanut odottaa täydennystä.

Se ei ole lounasbuffet, vaan SALAATTIbuffet. Ja yleensä salaattiin kuuluu muutakin kuin vain lohta.

Itse asiassa muuten monen salaattiaineksen kilohinta on paljon lohta kalliimpi, esim rucola, pinaatti, katsokaa niiden kilohintoja, voimolla joka 40e/kg, että kyllä salaattibuffasta kannattaa ottaa niitä rehuja jos haluaa hyvän diilin

Mozzarellakin on helposti 15-20e kilo.

Vierailija
234/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu voisi olla proteiinibuffet erikseen ja vihannespuoli erikseen. Eri kilohinnat ja erinäköiset astiat. Säilyisi broiskut, munat ja savulohet siistimpänäkin kun ei olisi kaiken vihannesmähnän keskellä.

Vierailija
235/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt jo pitkään että luultavasti noi salaattibaarit tulee kaupoista katoamaan kokonaan, juurikin tästä syystä.

Se ois kyllä harmi.

Luuletko tosissasi, ettei tuota salaattibaaria ole valmiiksi jo hinnoiteltu siten, että ns. kalliimpien ainesosien tarvetta ei olisi huomioitu?

Luulee. Suomalaisilla kun ei ole hölkäsen pöläystä kauppojen katteista. Suurin osa luulee katteen olevan n. 10 - 20%. Siis oikeesti :D

Ruokakaupassa kate on siinä 30% tienoilla. TOSIN täytyy todeta, että ihan uusinta tietoa ei ole kyllä itselläkään.

Kate on oikeasti jotain 5 prosentin luokkaa . Kauppiaan ex

Vierailija
236/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ois kyllä harmi.

Kate on oikeasti jotain 5 prosentin luokkaa . Kauppiaan ex

Höpö höpö, puhut tietenkin keskiarvosta. Sitä paitsi ruokakauppaakin paremmat katteet on optikko-bisneksessä, noin 50-60 prosenttia.

Vierailija
237/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein järkyttää ihmisten asenne tässä asiassa. Ei tulis mielenkään rohmuta kaikkea kallista salaattibuffasta, ei oo sitä varten. Ei mitään käytöstapoja ihmisillä. Toivon todella että savulohi lähtee pois, ette ansaitse sitä tuollaisella asenteella.

Vierailija
238/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, kuin jostain Kiinabuffasta veisi kaiken lihan/kanan/kalan/kasviproteiinin ja jättäisi riisit muille. No, sehän olisi kiinalaisen ravintoloitsijan ja muiden asiakkaiden ongelma. Ei rohmun tietenkään.

Vierailija
239/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, kuin jostain Kiinabuffasta veisi kaiken lihan/kanan/kalan/kasviproteiinin ja jättäisi riisit muille. No, sehän olisi kiinalaisen ravintoloitsijan ja muiden asiakkaiden ongelma. Ei rohmun tietenkään.

No ei se sielläkään ole sen annoksen koostavan asiakkaan ongelma. Maksavan asiakkaan velvollisuuksiin ei kuulu huolehtia siitä, että muillekin jää. Velvollisuus on vain maksaa pyydetty summa kassalla.

Vierailija
240/605 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan klassikko, että salaattibaarin kippo täytetään lohella ja jokiravuilla ja siihen päälle otetaan pari rucolanlehteä että näyttää salaatilta. Nytkö tähän vasta herättiin?