Onko oikein että asiakas rohmuaa 17,90€/kg salaattibuffasta pelkästään kaiken lohen ja jättää rehut muille?
Kampin K-market meinaa jo hermostua tähän touhuun ja miettii vaihtoehtoja.
Kommentit (605)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka uuno lastaa missään mukaanotettavassa buffassa jotain perunaa, pastaa tai riisiä kippoon?
Tasan kalleimpia tuotteitä lähtee mukaan.
Ja lounastarjous pitseriassa? Tottakai salaattipöydästä maha täyteen ja se pitsa "sittenkin mukaan, kun tuli kiire töihin". Se syödään sitten duunin jälkeen illalla uunissa lämmitettynä.
Miksi "sittenkin mukaan"? Tilaat pizzan mukaan ja odottaessa syöt salaatin ja juot kahvin. Haluatko huvin vuoksi "hämätä" pizzantekijää, jos tälle vaikka tulisi lisätiskiä?
Näin. Ja saahan ne salaatitkin mukaan, ei ole mitään tarvetta tuollaiseen salamyhkäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kauppiaan, ei asiakkaan ongelma.
Ja muille asiakkaille EI JÄÄ lohta!
Ja tällä logiikalla jos menet itse kauppaan hakemaan vaikka vehnäjauhoja, mutta on vaan yksi pussi jäljellä niin et sitä ota, että jää muille? 🤯
Niin siis toihan on hinnan mukaan alennus kalaa. Pitäisikö siitäkin hermostua jos kaupassa on jauheliha tarjouksessa ja joku mäntti menee sitä ottamaan vaikka pitäisi ajatella, että jättää sen muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupassa on jäljellä yksi tuote, jota tarvitset. Otatko viimeisen vai jätätkö sen hyvänä ihmisenä seuraavalle asiakkaalle?
Ei ole vielä yksikään nutturatäti tähän miinaan ajanut. Suomalaiset kun on otettu siihen, että ota se pienempi pulla niistä kahdesta. Kun nutturatädiltä kysytään, kumman se ottaisi, niin vastaus olisi "pienempi". No niin. Oikeinhan se sitten meni.
Onko nutturatäti joku uusi, naisia halventava ilmaus? Tasapuolisuuden takia mainitse jotain miehiin liittyvää myös. Nutturatädin voi välillä vaihtaa kaljupääukkoon.
Kuulin varmana tietona että savulohi tulee kaukaloon sieltä palvelutiskiltä kalasta, joka ei ole mennyt kaupaksi. Siksi voivat myydä buffetissa niin halvalla kun palvelutiskillä on maksanut 30 euroa kilolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupassa on jäljellä yksi tuote, jota tarvitset. Otatko viimeisen vai jätätkö sen hyvänä ihmisenä seuraavalle asiakkaalle?
Ei ole vielä yksikään nutturatäti tähän miinaan ajanut. Suomalaiset kun on otettu siihen, että ota se pienempi pulla niistä kahdesta. Kun nutturatädiltä kysytään, kumman se ottaisi, niin vastaus olisi "pienempi". No niin. Oikeinhan se sitten meni.
Onko nutturatäti joku uusi, naisia halventava ilmaus? Tasapuolisuuden takia mainitse jotain miehiin liittyvää myös. Nutturatädin voi välillä vaihtaa kaljupääukkoon.
Kuvaa näitä "ei saa ottaa lohta liikaa" tyyppejä ja joka käänteessähän tätä mainostetaan naisten palstana, joten miksi kutsuisin kaljupääukoiksi?
Siellä epätoivoiset vegaanit vievät salaa kaiken muun pöydästä paitsi kasvikset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tällä logiikalla jos menet itse kauppaan hakemaan vaikka vehnäjauhoja, mutta on vaan yksi pussi jäljellä niin et sitä ota, että jää muille? 🤯
Toki sen pussin saa ostaa. Tämä lohiesimerkkihän koskee rohmuamista, eli otetaan 10-kertainen annos.
Ihan hyvin voi lopettaa sen lohen myynnin kokonaan. Siinä harmistus osuu vain niihin rohmuajiin, ja muut jäisi ilman joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin varmana tietona että savulohi tulee kaukaloon sieltä palvelutiskiltä kalasta, joka ei ole mennyt kaupaksi. Siksi voivat myydä buffetissa niin halvalla kun palvelutiskillä on maksanut 30 euroa kilolta.
Esson baarin tietotoimistosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki sen pussin saa ostaa. Tämä lohiesimerkkihän koskee rohmuamista, eli otetaan 10-kertainen annos.
Ihan hyvin voi lopettaa sen lohen myynnin kokonaan. Siinä harmistus osuu vain niihin rohmuajiin, ja muut jäisi ilman joka tapauksessa.
Kuten joku jo tuossa sarkastisesti taisi jo mainitakin: niissä buffeteissa on kyllä muutakin lihaisaa otettavaa kuin se sinun himoitsemasi itkuntuhruinen savulohi.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen S-marketissa ja siellä oli ainakin lappu että salaatissa pitää olla vähintään kolmea eri täytettä. Ei pysty ostamaan pelkkää lohta.
No laittaa sinne kaveriksi yhden salaatinlehden ja yhden krutongin niin siinähän on kolmen täytteen caesar-salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo tuossa sarkastisesti taisi jo mainitakin: niissä buffeteissa on kyllä muutakin lihaisaa otettavaa kuin se sinun himoitsemasi itkuntuhruinen savulohi.
En mä osta noista kusisista buffista koskaan mitään, joten ei osu kohdalleni tämä sivallus. Se kalahan on jotain jätettä kuitenkin, joten en ymmärrä miksi siitä kohkataan. Pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
On oikein. Tuotteet ovat asetettu myyntiin yhdellä kilohinnalla, ei se siis ole mikään rikos tai paheksuttava asia.
Kääntäen voi ihmetellä, että kehtaavat myydä pastaa, riisiä, munan puolikkaita tuolla korkealla kilohinnalla.
Business on mahdollisuuksia ja riskejä, sääli ei ole liiketoimintaa, eihän?
Toki kauppias sitten eliminoi riskin ja poistaa lohen valikoimasta. Ei tuossa mitään väärää sinällään ole, mutta systeemin väärinkäyttäjät kusevat loppuviimein kaikkien muroihin: Joko salaatin kilohinta on 30 e (eli sitä ei myydä), tai lohi poistuu täytteistä.
Kumpikaan ei liene kauhean mukava seuraus, varsinkaan niille, jotka haluaisivat lohta salaattiinsa.
Vierailija kirjoitti:
En mä osta noista kusisista buffista koskaan mitään, joten ei osu kohdalleni tämä sivallus. Se kalahan on jotain jätettä kuitenkin, joten en ymmärrä miksi siitä kohkataan. Pois vaan.
Kiitos hienosta kirjallisesta panoksestasi tähän keskusteluun. Et tosin osoittanut sillä muuta kuin pohjattoman typeryytesi määrän. Tervemenoa sinne kauppahalliin ja Stockalle kusisille ostoksille.
Melkein 18 e kilo salaatinlehdistä, kirsikkatomaateista, oliiveista jne..?
Yleensä lohi itsessään maksaa sen 18 e kilo, mutta vihreästä salaatista tuo summa on ihan liikaa. Ihan sama vaikka sillä saisi kottikärryllisen salaattia, niin on kallis kilohinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hienosta kirjallisesta panoksestasi tähän keskusteluun. Et tosin osoittanut sillä muuta kuin pohjattoman typeryytesi määrän. Tervemenoa sinne kauppahalliin ja Stockalle kusisille ostoksille.
Mikä ihmeen tarve sinulla on arvioida ja haukkua ihan vieraita ihmisiä, nimettömänä jollain vauvalehden palstalla? Onko se lohi niin tärkeä asia, että se pistää suoltamaan tuollaista sontaa? En minä osta kauppahallista mitään savulohta, vaan savustan itse. Samaa suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanotaan, että se salaatti pitää syödä lounaaksi sieltä kiposta? Entä jos joku ostaa sen lohen raaka-aineeksi vaikkapa lohipastaan, kun on jo valmiiksi paloina ja halvempaa kuin tiskiltä?
Ehdotan tähän ratkaisuksi, että kala-annos on haettava itsekerätyn salaatin päälle kalatiskiltä. Sieltä sitten vuoronumerolla kauhotaan pari ruokalusikallista kalaa/ lihaa salaattiin.
Kyllähän tuo tuottaa ylimääräistä vaivaa henkilökunnalle, mutta pakkohan tuohon on puuttua. Toinen vaihtoehto on lopettaa buffet joko kokonaan tai ainakin arvokkaampien ainesosien osalta.
Olen kerran ottanut salaatin salaattibuffesta, silloinkin lohiastiassa oli vain murusia reunoilla. Oletin, että sitä ei vain ole huomattu täydentää, mutta tämä juttu avasi silmäni. Että jotkut kokevat salaatin idean olevan siinä, että itse nappaavat arvokkaat ainekset ja muille rehut?!! Näin ei meillä kotioloissa eikä tuttavapiirissä toimita. Ettäkö joku poimisi itselleen fetajuustot ja muut mausteet ja muut söisivät loput. Jos tällainen henkilö eksyisi ruokapöytääni, ei tulisi toiste!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve sinulla on arvioida ja haukkua ihan vieraita ihmisiä, nimettömänä jollain vauvalehden palstalla? Onko se lohi niin tärkeä asia, että se pistää suoltamaan tuollaista sontaa? En minä osta kauppahallista mitään savulohta, vaan savustan itse. Samaa suosittelen muillekin.
Ihme logiikkaa. Jos jollain ei ole aikaa tai taitoa savustaa lohta ja oikaisee marketin buffet-pisteen kautta niin mielestäsi ei hyväksyttävää. Kusisia lohia ja jätettä myyvät mielestäsi. Olet todella omituinen.
En ole kyllä koskaan käynyt pizzeriassa, jossa saisi salaattipöydästä mahan täyteen. Useimmissa paikoissa ne salaattivaihtoehdot eivät ole kovin kummoisia, ja niissäkin joissa on runsaampi salaattipöytä, ovat salaattilauset niin pieniä, että täyteenlastattunakaan ei kyllä pidä nälkää. Pizzasta toki jää usein ylimääräistä, ja sehän on ihan yleinen käytäntö, että lopun saa foliokääreessä mukaan.